Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Exact. Dar kit-ul ala e oarecum de serie. Vazusem pe unii cu 63-64cp/69Nm la un NX din 199x (nu mai stiu exact - nu avea carene :P)

 

 

...sa fiu al naibii daca mai stiu unde. Nu mai gasesc link-urile. Probabil undeva intre xrsonly/egu/advrider/dominator650.it/xrv.co.uk.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La ce te referi cand zici "compresie geometrica" ?

Cand ai compresie geometrica cu 25% peste stock, crede-ma ca ai nevoie de galerii MULT mai permisive. Nu discut de inlocuirea tobelor sau galeriilor la un motor nemodificat; aia e pur si simplu o prostie din punctul meu de vedere. Nu ai mare lucru de castigat, afara doar de zgomot.

 

Si in plus, cand ai un midrange de exceptie iti permiti sa pui raport mai orientat spre cuplu (chair cu mult, as putea zice). Oricum nu mergi cu domi-ul sub 2500 ture, nici cu motor stock nici cu motor modificat. Deci lipsa de suflu pe ture joase nu ar fi chiar o problema.

 

 

Pe scurt:

- cu motor nemodificat, nu prea ai ce face cu consumul in afara de modificarea raportului de transmisie (presupunand ca nu ai bube gen flansa crapata sau membrana varza)

- cu motor modificat (si aici vorbesc de tuning la nivel de piston/cilindru sau chiar umblat la axa), oricum trebuie tobe permisive si carburatie recalibrata (probabil cu alt carburator); toate modificarile alea pot fi orientate spre performanta (se poate sa ajungi la 65cp si 70Nm cu un domi) sau sa reconfigurezi totul astfel incat sa ai un consum mult mai bun (e posibil, cel putin teoretic).

 

Nu stiu daca vreunul dintre voi a avut ocazia sa intre intr-n laborator de cercetare pe specialitatea de termotehnica... Procesele care au loc intr-un motor sunt mult mai complicate decat par. Dinamica curgerii la gaze si lichide functioneaza pe baza unor legi foarte complicate, aflate doar la indemana specialistilor. Optimizarea randamentelor e la fel o treaba foarte complicata.

Cand se proiecteaza un motor sau un accesoriu se iau in considerare o multime de factori. Solutia finala e un compromis care duce la o optimizare, ceva intre performanta maxima, fiabilitate maxima si consum minim. Apoi, daca proiectantul se numeste Honda, situatia e si mai serioasa.

Deci, eu zic ca discutia asta e interesanta din punct de vedere teoretic, dar din punct de vedere practic ramane in domeniul numit "folclor tehnic".

Editat de NX250
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca vreunul dintre voi a avut ocazia sa intre intr-n laborator de cercetare pe specialitatea de termotehnica... Procesele care au loc intr-un motor sunt mult mai complicate decat par. Dinamica curgerii la gaze si lichide functioneaza pe baza unor legi foarte complicate, aflate doar la indemana specialistilor. Optimizarea randamentelor e la fel o treaba foarte complicata.

Cand se proiecteaza un motor sau un accesoriu se iau in considerare o multime de factori. Solutia finala e un compromis care duce la o optimizare, ceva intre performanta maxima, fiabilitate maxima si consum minim. Apoi, daca proiectantul se numeste Honda, situatia e si mai serioasa.

Deci, eu zic ca discutia asta e interesanta din punct de vedere teoretic, dar din punct de vedere practic ramane in domeniul numit "folclor tehnic".

 

Da, ai dreptate, fenomenele care se inatampla in realitate sunt mult mai complexe. Dar din ce invat pe la scoala asta de ingineri pot sa spun ca in 99% din cazuri o metoda simplificata va avea rezultate cu valori apropiate de una foarte complexa.

De aici am tras o concluzie simpla. Amestec mai bogat => motor mai rece; consumul o sa il vad...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate, fenomenele care se inatampla in realitate sunt mult mai complexe. Dar din ce invat pe la scoala asta de ingineri pot sa spun ca in 99% din cazuri o metoda simplificata va avea rezultate cu valori apropiate de una foarte complexa.

De aici am tras o concluzie simpla. Amestec mai bogat => motor mai rece; consumul o sa il vad...

ai sa te cauti prin portofel :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e de stiut ca un amestec bogat, la fel ca si unul sarac, atrag consumuri mai mari

diferenta, intr-adevar, va fi la temperatura motorului

la amestecul sarac, explozia este mai rapida, mai fierbinte, de unde rezulta si un motor mai cald,dar cu o lipsa de putere,,,,,

interesant, nu?

din 2 rele,,,,l-as alege pe cel cu amestec bogat

sunt sanse de calamina mai mari, dar, se reduc cele de distrugere a chiuloasei, in special in zona de etansare a supapelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca va fi foarte afectat consumul, sincer spun... pt ce vreau eu sa fac e vorba de o variatie cu 0.05 mm a dimensiunii jiclorului. Sper doar sa obtin o scadere cu vreo 5 grade a temperaturii motorului.

 

Si pana la urma daca nu va fi bine, nu e foarte greu sa pun inapoi jiclorul de 145...

 

Peste tot unde am citit despre domi si xr, lumea spunea ca amestecul este foarte sarac din fabrica, pt ca japonezu' trebuia sa respecte normele de poluare.

 

Variatia consumului in cazul asta e mult mai mare din "greutatea" incheieturii... :cheers: :friends:

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te referi la surubul pilot(altul nu cred sa fie), ala e un circuit de ralanti ce functioneaza ca un robinet: mai deschis-mai bogat si viceversa! de asemenea el nu este de aer sau de benzina ci doar un surub de dozaj al acestora! benzina respectiv aer isi ia in functie de jet-urile de benzina sau aer si amestecul se face inainte de surubul pilot!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te referi la surubul pilot(altul nu cred sa fie), ala e un circuit de ralanti ce functioneaza ca un robinet: mai deschis-mai bogat si viceversa! de asemenea el nu este de aer sau de benzina ci doar un surub de dozaj al acestora! benzina respectiv aer isi ia in functie de jet-urile de benzina sau aer si amestecul se face inainte de surubul pilot!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum m-am uitat... surubul respectiv are in varf un ac, ce obtureaza o gaura cam de 1 mm direct la iesirea din carb.

Tinand cont de asta, el afecteaza cantitatea de benzina care este trasa la ralanti, respectiv cu cat e mai deschis, cu atat lasa mai multa benzina sa intre in motor.

 

Surub pilot ("de aer") mai deschis = amestec mai bogat

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

intrebare 1: la schimb ulei in furca, daca doar desfac surubul de jos sa se scurga si complectez pe sus, ajunge? Sau trebuie sa dau jos neaparat jamba din tripla, si sa o intorc invers sa curga tot din ea? Intreb pentru ca nu am stand moto sau cric central si ar fi usor doar cu scurgerea pe la surubul de jos si sa adaug pe sus.

 

intrebare 2: ajung 500ml intr-o jamba? Din cate am vazut, scrie mai mult, 592ml. Daca pun 500 ajunge? Sa nu mai iau alt bidon de litru...

 

intrebare 3: daca amestec 10w cu 15w e o problema? stiu ca la uleiuri de motor e cam aiurea sa amesteci chiar de la acelasi producator... la ulei de furca cum e?

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si stand eu folosesc cu succes o lada (goala) de bere.

Nu vrei sa schimbi si simeringurile daca tot umblii la furca?

Ulei ar fi bine sa pui cat scrie in manual, dupa ce lasi sa se scurga bine cel vechi.

 

Vis-a-vis de uleiuri: poti amesteca cum vrei tu, atata timp cat NU amesteti mineral sau semisintetic cu sintetic.

Si in motor se poate completa linistit si cu alta vascozitate, doar si cand se face schimbul tot raman 200 ml de ulei in motor, si cadru.

 

Daca vrei sa amesteci uleiul ce il bagi in furca, pune tot intr-un recipient, amesteca si apoi pune-l, ca sa fie omogen in ambele brate.

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine am pus motorex 10w si sunt foarte multumit, e mult mai bine decat inainte... Ce-i drept ca a costat 60 ron/litru dar ala se schimba la cativa ani... m-am gandit ca merita..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...