phreak_or Postat Martie 12, 2011 Share Postat Martie 12, 2011 (editat) Acum pot sa recomand http://www.motodiscount.ro/ Azi a ajuns comanda, pretul a fost ok (mult mai ieftin decat daca luam de la vre-un magazin din oras); discul pare sa fie cel potrivit, iar pretul a fost super(320 ron). Editat Martie 12, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Martie 12, 2011 Share Postat Martie 12, 2011 Deoarece nu exista topic separat pt NX250 (ma refer la model, nu la utilizatorul omonim ) si pt ca am si NX650, intreb si eu pe-aici despre una mare hiba la Domi mic (NX250). Deeeci: Dupa ce am umblat eu anul trecut pe la carb (pt curatat) am reusit sa stramb urat main-jet-ul. Dupa ce l-am indreptat si am montat carb-ul la loc, am observat ca avea un delay destul de mare cand era vorba sa coboare (liber) din ture mari la relanti. M-am gandit ca am reusit sa decalibrez main-jet-ul asa ca am cumparat un carburator de pe ebay. Astazi am montat carburatorul nou si... tot asa face. In plus, am remarcat si altceva (care, de fapt, se intampla si inainte, insa nu am dat atentie la momentul respectiv): dupa ce se incalzeste complet, se intampla ca la relanti sa se opreasca motorul, dupa care porneste mai greu (sau nu, variaza acest aspect) - respectiv porneste, insa se opreste imediat - iar daca ramane pornit si bag mana in gaz (fara sarcina) putin mai tare (nu cu disperare), motorul da sa se opreasca (sau chiar se opreste); in schimb, daca actionez lent acceleratia urca in ture. Daca depaseste pragul de 2000-2500 rpm, raspunde ok la accelerare brusca. Ce sa fie? Bobina de inductie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Martie 12, 2011 Share Postat Martie 12, 2011 Mie cam asa imi facea domi (650) cand era carburatorul bolnav. Carbul de pe NX250 e tot cu diafragma? (CV carb? ). E totul ok la el? eventual mai incearca din surubul de aer sa il reglezi. La mine ezitarea de a accelera s-a rezolvat cu "reglarea" surubului de aer. Mesaj completat Carburatorul cumparat e nou nou sau e tot second? Incearca sa cumperi de undeva jet-urile (jigloare?). La domi de 650 parca sunt 3: slow, main si inca unul de care nu stiu cum se cheama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Martie 12, 2011 Share Postat Martie 12, 2011 Mie cam asa imi facea domi (650) cand era carburatorul bolnav. Carbul de pe NX250 e tot cu diafragma? (CV carb? ). E totul ok la el? eventual mai incearca din surubul de aer sa il reglezi. La mine ezitarea de a accelera s-a rezolvat cu "reglarea" surubului de aer.Mesaj completat Carburatorul cumparat e nou nou sau e tot second? Incearca sa cumperi de undeva jet-urile (jigloare?). La domi de 650 parca sunt 3: slow, main si inca unul de care nu stiu cum se cheama. Nu, nu e cu diafragma, e cu "piston". Carb-ul e ok (se pare ca si al meu era ok, pana la urma). Carb-ul cumparat e SH, dar e curat. La surubul de aer parca n-as umbla. De exemplu, la carb-ul original, cand l-am curatat, am avut grija sa setez identic surubul de aer - asa cum era inainte sa-l desfac. Acum deja am inceput sa-l fac bucati, sa-l dau la sablat/vopsit, reparat/vopsit carene. Dar strang idei pentru cand il voi reasambla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucay Postat Martie 13, 2011 Share Postat Martie 13, 2011 (editat) am avut o problema similara la un XT si dupa ce am schimbat contactul de pornire (butucul) a mers ok; in prealabil verificasem si masurasem tot ce se putea (de la bobina la cablaj) si nu am gasit nimic in neregula; probeaza cu firele de contact pe direct preventiv... Editat Martie 13, 2011 de lucay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florynn Postat Martie 13, 2011 Share Postat Martie 13, 2011 va rog un manual de reparatii pt nx 650 din 2001 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 13, 2011 Share Postat Martie 13, 2011 va rog un manual de reparatii pt nx 650 din 2001 Foloseste-l pe cel din 88-89 cu incredere. E un mic dubiu pe la jocul supapelor, dar poti folosi pentru primii 3000km linistit manualul de 88. Cauta pe net. Ceea ce e dubios e anul 2001. In multe locuri nu mai exista modele dicolo de 99. In altele zice si de 2003. Ce VIN ai (ma intereseaza FARA ultimele 6 cifre)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florynn Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 zimi exact la ce sa ma uit ca nu inteleg si iti zic. ca mai facut curios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 Numaru de identificare, numaru de serie, seria sasiului sau cum dracu i-or zice mecanicii romani Mesaj completat Deoarece nu exista topic separat pt NX250 (ma refer la model, nu la utilizatorul omonim ) si pt ca am si NX650, intreb si eu pe-aici despre una mare hiba la Domi mic (NX250). Deeeci: Dupa ce am umblat eu anul trecut pe la carb (pt curatat) am reusit sa stramb urat main-jet-ul. Dupa ce l-am indreptat si am montat carb-ul la loc, am observat ca avea un delay destul de mare cand era vorba sa coboare (liber) din ture mari la relanti. M-am gandit ca am reusit sa decalibrez main-jet-ul asa ca am cumparat un carburator de pe ebay. Astazi am montat carburatorul nou si... tot asa face. In plus, am remarcat si altceva (care, de fapt, se intampla si inainte, insa nu am dat atentie la momentul respectiv): dupa ce se incalzeste complet, se intampla ca la relanti sa se opreasca motorul, dupa care porneste mai greu (sau nu, variaza acest aspect) - respectiv porneste, insa se opreste imediat - iar daca ramane pornit si bag mana in gaz (fara sarcina) putin mai tare (nu cu disperare), motorul da sa se opreasca (sau chiar se opreste); in schimb, daca actionez lent acceleratia urca in ture. Daca depaseste pragul de 2000-2500 rpm, raspunde ok la accelerare brusca. Ce sa fie? Bobina de inductie? Plecand de la ideea ca membrana de vacuum e ok in carburator(carburatoare), mie imi suna a carburatie varza. Daca dupa o accelerare fara sarcina, acul zaboveste in ture inainte sa revina, amestecul e ... aiurea. Din pacate, memoria mea de elefant confunda acuma amestecul bogat cu cel sarac asa cu nu pot sa iti zic in ce directie e varza. Am impresia ca ai amestec bogat (foarte). Cert e ca tre sa umblii la carburatie, pe circuitul de idle, in principiu. Surubul de aer trebuie reglat. In principiu, reglajul se face simplu: - incalzit motor (presupun ca poti sa-l lasi 10 min sa mearga si sa dai cateva ture pe strazi pana se incinge putin) - repeti pasii urmatori pana nu mai poti imbunatati nimic: > reglezi (din nou) relanti-ul conform manualului > umblii la surubul de aer pana reusesti sa obtii cel mai ridicat relanti posibil Recomandat sa mai dai si cate o tura cu mobra intre incercari, sa nu se afume prea rau bujia. Procedeul asta functioneaza pefect la domi-u mare. Nu l-am testat pe NXul mic dar e relativ universal. Atata timp cat scanteieste si scanteia e consistenta (nu 3 scantei si 2 pauze), nu prea ai de ce sa te uiti la aprindere. Mai ales ca iti merge bine-mersi. Singura chestie ar fi senzorul de aprindere din motor - masoara rezistenta lui la rece si la cald. Daca nu e in parametrii, il schimbi si gata. Daca nu ma insel, senzorul e legat direct la CDI. Daca banuiesti CDIul, iti fac rost de unul nou sa vezi daca iti mai face figuri. Apropo, bobina ar trebui sa mearga si de pe NX650 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 (editat) Azi am schimbat si eu uleiul si simeringurile in furca, treaba mai simpla decat parea initial. Am o intrebare pt cei care au mai facut asta: Sa consideram unul dintre cele 2 brate ale furcii. Deasupra arcului se asaza o saiba, un distantier iar apoi capacul (din aluminiu) cu o-ring. Saiba respectiva sta direct pe arc si distantierul pe ea sau distantierul se asaza pe arc iar apoi saiba intre distantier si capac? In manual in poza cu ansamblul general arata cum ca saiba ar fi pe arc (intre arc si distantier) dar mai apoi, la instructiunile de asamblare zice ca saiba se pune intre distantier si capac. Cand am desfacut saiba era conform schitei, respectiv intre arc si distantier. Asa am si pus-o la loc. Parerea mea e ca ar trebui 2 saibe, cate una in fiecare pozitie... Inca o intrebare: Cum gasesc TDC(punctul mort superior) la compresiune? TDC e usor, aliniez volanta la T si gata. Dar odata e pe compresie iar apoi pe evacuare. Cum imi dau seama sigur? @switch - mai zi despre senzorul ala de aprindere (detonatie)- parca am mai auzit undeva de el. Unde e in motor? Ce face exact? Si cum? Numai bine Editat Martie 14, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 (editat) Azi am schimbat si eu uleiul si simeringurile in furca, treaba mai simpla decat parea initial. Am o intrebare pt cei care au mai facut asta:Sa consideram unul dintre cele 2 brate ale furcii. Deasupra arcului se asaza o saiba, un distantier iar apoi capacul (din aluminiu) cu o-ring. Saiba respectiva sta direct pe arc si distantierul pe ea sau distantierul se asaza pe arc iar apoi saiba intre distantier si capac? In manual in poza cu ansamblul general arata cum ca saiba ar fi pe arc (intre arc si distantier) dar mai apoi, la instructiunile de asamblare zice ca saiba se pune intre distantier si capac. Cand am desfacut saiba era conform schitei, respectiv intre arc si distantier. Asa am si pus-o la loc. Parerea mea e ca ar trebui 2 saibe, cate una in fiecare pozitie... Inca o intrebare: Cum gasesc TDC(punctul mort superior) la compresiune? TDC e usor, aliniez volanta la T si gata. Dar odata e pe compresie iar apoi pe evacuare. Cum imi dau seama sigur? @switch - mai zi despre senzorul ala de aprindere (detonatie)- parca am mai auzit undeva de el. Unde e in motor? Ce face exact? Si cum? Numai bine Parerea mea: - Distantierul probabil este dintr-un material plastic. Mi se pare mai fireasca pozitionarea saibei intre arc si distantier. - Cu bujia montata la locul ei, punctul mort superior pe compresiune il vei simti la mana. La evacuare supapele de evacuare sunt deschise si motorul il vei roti lejer. Sau da jos capacele de la culbutori si urmareste miscarea acestora in timp ce rotesti ambielajul. - Senzorul de aprindere trebuie sa fie undeva pe capacul de la generator, montat langa statorul generatorului (probabil magnetou). Rotorul generatorului (volanta) are niste neregularitati pe care senzorul le simte in timp ce se invarte rotorul. Astfel ii transmite CDI-ului cand sa dea scanteie. De fapt cand sa comande bobina care se va descarca prin bujie, care va da scanteie Editat Martie 14, 2011 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2011 Share Postat Martie 14, 2011 (editat) Inca o intrebare: Cum gasesc TDC(punctul mort superior) la compresiune? TDC e usor, aliniez volanta la T si gata. Dar odata e pe compresie iar apoi pe evacuare. Cum imi dau seama sigur? Daca nu dai jos bujia, risti sa rastorni mobra pana ajungi la TDCul compresiei, daca invarti in sensul corect (normal) de rotatie. E relativ simplu sa iti dai seama. In plus, cunoscand cei patru timpi ai motorului si ordinea in care se succed, iti poti da seama relativ simplu cand sunt actionate care supape. @switch - mai zi despre senzorul ala de aprindere (detonatie)- parca am mai auzit undeva de el. Unde e in motor? Ce face exact? Si cum? E un amarat de senzor hall cred, pus in sub capacul din dreapta (sub pompa de ulei), care da un impuls la fiecare rotatie a volantei. Prin asta se masoara atat RPMul motorului cat si momentul exact in care trebuie data scanteia. Stiu vreo doua cazuri in care senzorul dadea impedanta corecta la rece, dar ceva total aiurea la cald. Simptomele generale erau ale unui motor care merge de mai bine nu s-ar invarti. Rateuri, pocnituri, proniri fff grele etc. si toate doar la cald. Editat Martie 14, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 (editat) Parerea mea:- Distantierul probabil este dintr-un material plastic. Mi se pare mai fireasca pozitionarea saibei intre arc si distantier. - Cu bujia montata la locul ei, punctul mort superior pe compresiune il vei simti la mana. La evacuare supapele de evacuare sunt deschise si motorul il vei roti lejer. Sau da jos capacele de la culbutori si urmareste miscarea acestora in timp ce rotesti ambielajul. - Senzorul de aprindere trebuie sa fie undeva pe capacul de la generator, montat langa statorul generatorului (probabil magnetou). Rotorul generatorului (volanta) are niste neregularitati pe care senzorul le simte in timp ce se invarte rotorul. Astfel ii transmite CDI-ului cand sa dea scanteie. De fapt cand sa comande bobina care se va descarca prin bujie, care va da scanteie Distantierul este de tabla, practic este un cilindru din tabla relativ subtire (1mm) problema e ca are capetele relativ taioase, de-aia nu mi se parea normal sa stea direct pe capacul de aluminiu. Daca nu dai jos bujia, risti sa rastorni mobra pana ajungi la TDCul compresiei, daca invarti in sensul corect (normal) de rotatie. E relativ simplu sa iti dai seama. In plus, cunoscand cei patru timpi ai motorului si ordinea in care se succed, iti poti da seama relativ simplu cand sunt actionate care supape. Acuma chiar sa o dau jos nu am fost pe-aproape, se invarte destul de greu ce-i drept. Deci sa urmaresc dupa ce se misca supapele de la admisie, sa ajung la semnul T pe volanta, nu? E un amarat de senzor hall cred, pus in sub capacul din dreapta (sub pompa de ulei), care da un impuls la fiecare rotatie a volantei. Prin asta se masoara atat RPMul motorului cat si momentul exact in care trebuie data scanteia. Stiu vreo doua cazuri in care senzorul dadea impedanta corecta la rece, dar ceva total aiurea la cald. Simptomele generale erau ale unui motor care merge de mai bine nu s-ar invarti. Rateuri, pocnituri, proniri fff grele etc. si toate doar la cald. Inteleg. Poate sa aiba de-a face cu "boala" interesanta a dominatoarelor de a "muri" la ralanti asa...fara motiv? Si la al meu am mai patit, rar ce-i drept dar totusi... Editat Martie 15, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 (editat) Acuma chiar sa o dau jos nu am fost pe-aproape, se invarte destul de greu ce-i drept. Deci sa urmaresc dupa ce se misca supapele de la admisie, sa ajung la semnul T pe volanta, nu? In principi da. Corect dpdv tehnic ar fi "dupa ce se actioneaza supapele de admisie, te uiti dupa T". Inteleg. Poate sa aiba de-a face cu "boala" interesanta a dominatoarelor de a "muri" la ralanti asa...fara motiv? Si la al meu am mai patit, rar ce-i drept dar totusi... CDI + Bobina + fisha + vechi. Astea re-facute dupa carte (capac, piston, cdi, bobina) n-am auzit sa faca asa. Daca stau bine sa ma gandesc, nu-mi amintesc sa fi facut al meu vreodata Unica oara cand am patit asta a fost cand am venit de pe autostrada si am oprit la primu semafor la intrarea in Bucuresti. Editat Martie 15, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 stie cineva ce furca cu tot cu jug se potriveste pe dominator? slr vigor ? ma intereseaza up-side-down gen CR500 ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 (editat) Nu prea se potrivesc USDuri pe juguri de SLR. Motivul e ca jugul e de 41mm iar furcile USD sunt de obicei mai groase in partea de sus. La motocross se folosesc 46-48-50-52mm. Sunt relativ putine motociclete cu furci USD (upside down sau inverted telescopic fork) pe 41mm. Exemple ar fi R6 2005+ sau Hyosung GT650. Iar suspensiile alea sunt relativ praf. Recomandare: cauta o fatza completa: jug, furci, ax, roata, farna. Altfel renunta la ideea de USD. Editat Martie 15, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 carei treaba cu uleiul,am bagat 2l cum zice manualul dar am numai pe varful jojei cam 1 cm.Bineanteles dupa ce am dat o tura si verificat cam dupa 3,4 minute Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 Stai linistit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 Nu prea se potrivesc USDuri pe juguri de SLR. Motivul e ca jugul e de 41mm iar furcile USD sunt de obicei mai groase in partea de sus. La motocross se folosesc 46-48-50-52mm. Sunt relativ putine motociclete cu furci USD (upside down sau inverted telescopic fork) pe 41mm. Exemple ar fi R6 2005+ sau Hyosung GT650. Iar suspensiile alea sunt relativ praf. Recomandare: cauta o fatza completa: jug, furci, ax, roata, farna. Altfel renunta la ideea de USD. asta am intrebat o furca cu tot cu jug care sa se potriveasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 ce ziceti sa ai mai pun cata ulei? Mesaj completat Vizavi de bujie am pus noua si arata asa dupa ce a mers cam 10 min: Mesaj completat ce parere aveti despre amestec dupa cum arata bujia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 Las-o in pace si mergi cu ea La modu cel mai serios iti zic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 bine mersi Mesaj completat Switch,astia de la Dyli ami pot aduce oare si mie arcul de la decompresor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 Cu uleiul am patit si eu o chestie interesanta. Am incalzit motorul, am trecut prin toate treptele de viteza etc.. (era pe cric (aka lada de bere) ) apoi am scurs uleiul (pt asta l-am pus pe cicul lateral, asa cum e normal). Cand am completat am pus din sticla de 4 L si am trecut putin de marcajul de 2 L. Am crezut ca e marcajul gresit. Voi vedea cand o sa mai incalzesc bine bine motorul cum e nivelul uleiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 15, 2011 Share Postat Martie 15, 2011 (editat) In domi poti baga intre 1,8 si 2,3L si tot sa-ti dea relativ bine masuratoarea. Conteaza cat de bine s-a scurs, daca ai schimbt filtrul si... cat torni pe langa Serios acuma, manualul desi da o anumita cnatitate, spune sa bagi o parte din ulei (1L zic ei, eu unul as zice 1,5L) apoi sa completezi pana iti da bine. Atata doar ca procedura de masurare e pacatoasa Mesaj completat bine mersiMesaj completat Switch,astia de la Dyli ami pot aduce oare si mie arcul de la decompresor? Da. Si cei de la Honda la acelasi pret, si cei de la MyMoto la vreo 5% peste pretul primilor. Si romimoto. Practic majoritatea magazinelor. Atentie insa ca doar arculetul ala s-ar putea sa nu rezolve problema. Inca nu m-am indurat sa dau 120e de dragul stiintei ca sa iau intreg angrenajul nou si sa-l compar cu unul uzat. Editat Martie 15, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tepi Postat Martie 16, 2011 Share Postat Martie 16, 2011 Salut, aveti idee daca motorul de RD08 se potriveste pe cadrul de RD02 si daca se pupa cu flansa de la carburator si furtunele de ulei, mufa de la senzorul de punct mort, alimentarea si celelalte socoteli? Piesele interne sunt la fel (axa came, culbutori, supape, chiulasa)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.