alcaponezz Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 buna,am probleme cu decompresorul,a inceput sa clincane si sa opreasca motorul,ce ziceti daca as da jos decompresorul ar mai porni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 buna,am probleme cu decompresorul,a inceput sa clincane si sa opreasca motorul,ce ziceti daca as da jos decompresorul ar mai porni Citisem undeva pe ADV ca ar merge si fara decompresor, dar trebuie sa ai baterie buna, si va creste uzura electromotorului si angrenajelor aferente. Eu tocmai ce astept comanda cu piese, arcul de la decompresor e 3 euro pe original... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alcaponezz Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 Pai care arc ca decompresorul are 5 arcuri cred Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 (editat) La RD08 cel putin, este un arc pe cama decompresorului, si inca 3 arcuri mici care imping rolele ambreiajului unisens de pe axul cu came. Cele 3 nu prea au ce galagie sa faca decat daca s-au rupt. Cel de la cama decompresorului se poate slabi, si nu mai sta bine. Vezi pe OEM nr. 5 si nr. 7 Editat Aprilie 10, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alcaponezz Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 da,ala cu nr.5 l-am intins un pic si cred ca de acolo vin problemele,am gasit pozele puse de tine cu chiuloasa si parerea mea e ca motorul are multi km de cand nu a fost desfacut culorile sant ok.calamina multa,sa mergi la un atelier unde se alezeaza cilindrii si sa verifici cilindrul cat este de uzat,oval asa la ochi nu iti dai seama.eu am cumparat de la carpati motor segmenti originali honda cu aprox.270lei.cel de sus avea distanta de 0,25mm intre capeti.eu am bucsat cilindrul cu un cilindru de camion si l-am alezat dupa piston si a iesit ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 (editat) Eu nu mai umblu la cilindru, camasa, segmenti. L-am desfacut pentru distributie, si galagia la partea superioara. Tragea bine, Vmax 160+km/h, intr-a 2-a se ridica pe roata din spate din tras. Iar de etansarea segmentilor cred ca e buna pt ca nu papa ulei si nu era presiunea mare in cutia de viteze. Si fara sa desfac cilindrul slabesc cu 300 E; iar daca il dau jos, nu are rost sa pun aceiasi segmenti ci macar segmentat va trebui - sper ca pana la clipa aceea sa mai fac inca 50 000km fara probleme. Probabil e ok ca ai intins arcul ala, dar eu sunt de parere ca el trbuie sa fie calibrat sa impinga cu o anumita presiune, ca sa iasa din uz decompresorul la o anumita turatie. Asta tinand cont ca mecanismul ala functioneaza inertial. Editat Aprilie 11, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 Realizati ca si metalul se uzeaza in timp. Mai ales arcurile. Si arcurile suspensiei (f+s) si arcurile supapelor (!) si arcurile ambreiajului si arcurile de la decompresor si arcul de la intinzator. Practic daca ai mobra de 20 de ani si (1)30.000 km e bine sa te gandesti sa schimbi arcurile astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
heres Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 si eu am schimbat arcu ala,nu ca era ''uzat'',oricum era desfacut motoru si pt 3 euro..,ORICUM saptamana asta am patit un necaz cu mobra,am desfacut bujia si cand ma uit la ea era plin de spire de aluminiu pe filet,am luat chiuloasa am mers cu ea la strung si am facut filet de 14 pt bujie normala(dar lunga),am polizat un pic sa intre cheia pe ea si am montat tot la loc,parca merge mai bine,ce-a mai fi om vedea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 Realizati ca si metalul se uzeaza in timp. Mai ales arcurile. Si arcurile suspensiei (f+s) si arcurile supapelor (!) si arcurile ambreiajului si arcurile de la decompresor si arcul de la intinzator. Practic daca ai mobra de 20 de ani si (1)30.000 km e bine sa te gandesti sa schimbi arcurile astea. Ca bine zici, arcurie mari de la supape erau ok, dar cele mici cam cu 5mm sub limita de service din carte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 (editat) Ca bine zici, arcurie mari de la supape erau ok, dar cele mici cam cu 5mm sub limita de service din carte. Interesant; daca nu le ai pe alea mici, e foarte probabil sa ai probleme cu comportamentul mobrei in ture inalte. Si zgomot. Hai ca ma uit acuma sa vad cat costa o distributie facuta ca la carte. Concluzii: ---- TIMING CHAIN ---- 06 HO_000131686 SPRING, CAM CHAIN TENSIONER 1 6.33 04 HO_000131662 TENSIONER, CAM CHAIN 1 41.57 09 HO_000132749 GUIDE, CAM CHAIN 1 32.00 + lant distributie pt domi (mult mai ieftin pe alte canale decat OEM) TOTAL: 79,9 EURO ---- CAMSHAFT ---- 05 HO_000129174 SPRING, ROLLER 3 3.35 07 HO_000129225 SPRING, DECOMPRESSION 1 2.59 09 HO_000129239 SPRING, PLUNGER 1 2.87 25 HO_000133761 SPRING, VALVE OUTER (NIPPON) 4 9.28 26 HO_000133985 SPRING, VALVE INNER (NIPPON) 4 6.67 TOTAL: 79,31 ---- CYL HEAD ---- 04 HO_000121233 GASKET, CYLINDER HEAD 1 25.69 TOTAL: 25,69 TOTAL DISTRIBUTIE: 185 EURO + lant distributie TOTAL pe OEM: 280 EURO / OEM TOTAL nonOEM: 260 EURO / lant non-OEM Clarificari: - se schimba toate arcurile posibile fara discriminare (arcurile uzate insa nu sub limita vor accentua uzura arcurilor noi => fiabilitate scazuta a componentelor noi) - se schimba lantul de distributie - un lant OEM = 95 euro - un lant nonOEM = ~65euro - se schimba patinele lantului (presupun de la inceput ca sunt uzate - 75% din cazuri) - se presupune ca nu s-a uzat decompresorul (se intampla daca mergi cu arcuri, patina(e) si/sau lant uzat); asta mai costa 65 euro si un SH e probabil la fel de prost - NU s-a luat in considerare schimbarea rulmentilor! - NU s-a luat in considerare rectificarea supapelor - NU s-a considerat ca garnitura poate fi refolosita (chiar recomand inlocuirea daca nu stiti cat de mult s-a umblat sus) Precizare: cu cat se merge mai mult cu piese uzate, cu atat mai mult se uzeaza si restul pieselor. Asa se ajunge la decompresoare care deschid cand vor ele, lanturi de distributie care rod in chiulasa, compresie proasta, exces de calamina, intinzatoare defecte, rumneti terminati la axa cu came, tacheti si/sau culbutori facuti varza... si la final supape "trase" in cilindru sau motoare calate. Enjoy domi! Editat Aprilie 11, 2012 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 (editat) Uite lista cu ce am comandat eu, si preturile de la dilly: - simeringul din capacul din dreapta (pe original as dori) - 6 euro - lant distributie - 254 lei - arc intinzator distributie - 7 euro - rulment ambreiaj - 8 euro cel mic - rulmenti ax cu came - 26 euro + 17 euro - arc de la mecanismul decompresorului (pe axul cu came) - 3 euro - simeringuri supape (4 buc, as dori pe original) - 6 euro/buc - arcuri mici (interioare) supape (4 buc) - 7 euro/buc - rulmenti + simeringuri jug (daca este kit) - 145 lei kit - cablu vitezometru (kilometarj) - 45 lei - cablu ambreiaj - 65 lei - jiclor principal (main jet) nr 150, 155 - 25 lei/buc - garnitura chiuloasa - 140 lei - garnitura capac cutie dreapta - 25 lei Total e 1,243 RON pe factura... Preturile in euro sunt pentru piese originale, iar in lei pt aftermarket. Nu consider ca piese care nu sunt trecute de limita de service trebuiesc schimbate. Pentru aia exista limita de service, asa, daca ar fi ar trbebui schimbat totul in motor si revizia ar fi 3000 euro. Ca exemplu arcurile mari de la supape erau cu aproape 1 cm peste limita de service, cele mici in schimb erau sub limita. Nu am comandat garnitura capac culbutori pt ca acuma a fost desfacuta prima data (dupa aspect) si era 130 ron (cam mult) Despre patine, le-ai vazut, ca am pus poza aici, erau ok. Editat Aprilie 11, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 (editat) Parerea mea personala e ca doar garniturile de chiulasa si capac chiulasa merita cumparate. Acolo e cel mai mare stres termic si orice economie acolo e posibil sa te coste scump dupa ce te trezesti ca ai pierdut tot uleiul in 100km. Exemplul unui prieten dupa ce garnitura lui nu a inchis cum trebe in dreptul supapei stanga fata: A pierdut tot uleiul de la Bucuresti la Campina. Norocul lui era ca avea ceas de temperatura si a vazut ca tot creste desi mergea constant. A oprit si abia atunci a vazut ca cilindrul era plin de ulei. Ma rog, e cazul extrem. Daca mai are cineva de adaugat la costurile de inlocuire... Revin si clarific - astea sunt cheltuielile maximale, presupunand ca tachetii, intinzaotrul si axa cu came inca nu au uzura. ---- TIMING ---- 06 HO_000131686 SPRING, CAM CHAIN TENSIONER 1 6.33 04 HO_000131662 TENSIONER, CAM CHAIN 1 41.57 09 HO_000132749 GUIDE, CAM CHAIN 1 32.00 TOTAL: 79,9 EURO + 60 lant ---- CAMSHAFT ---- 05 HO_000129174 SPRING, ROLLER 3 3.35 07 HO_000129225 SPRING, DECOMPRESSION 1 2.59 09 HO_000129239 SPRING, PLUNGER 1 2.87 25 HO_000133761 SPRING, VALVE OUTER (NIPPON) 4 9.28 26 HO_000133985 SPRING, VALVE INNER (NIPPON) 4 6.67 TOTAL: 79,31 + 43 rulmentii ---- CYL HEAD ---- 04 HO_000121233 GASKET, CYLINDER HEAD 1 25.69 TOTAL: 25,69 TOTAL DISTRIBUTIE: 288 EURO (inclusiv lant si rulmenti) Editat Aprilie 11, 2012 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 mare grija cum montati arcurile de la supape inapoi ca sunt progresive si au o singura pozitie in care se monteaza. preturi de cand mi-am facut eu segmentarea https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AvRNBtV9M5gNdDVFRlVUVXdTS1laVFplTWxtNXAtT2c ca idee ieri l-am pornit pentru prima oara din Noiembrie, a pornit din prima, fara fum fara tzacaneli... rotund si frumos. mentionez ca am golit intai carburatorul de benzina statut, bateria noua avea 12.5V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alcaponezz Postat Aprilie 12, 2012 Share Postat Aprilie 12, 2012 phreak or,zi si mie cu cati dinti sint pinioanele de lant de la tine de mergi asa repede cu mobra si cam ce consum ai in oras si afara,ca eu am standard de 15 cu 47 si imi ia in oras 6,5litri mers frumos cu jiglor de 155.am pus jiglor de 145 si am sesizat o mare scadere de putere ceace este normal consumul nu l-am facut inca.acum am dat jos decompresorul si invartind de ambelaj am auzit fas fas de la supape asa ca va trebui sa rodez supapele.voi pune inapoi axul cu came fara decompresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 12, 2012 Share Postat Aprilie 12, 2012 (editat) Pai ca sa faci comparatie: Mobra mea e din '97, jiclor principal de 145, pinioane 14/46. Consumul in oras e cam 5.2 L/100km, iar la drum intins variaza in functie de regimul de mers. Daca merg pana la 90km/h scot cam 4 L/100km(poate si mai jos), sau daca merg pana pe la 120km/h scot cam 4.6L/100km Viteza maxima pe care am vazut-o in bord a fost aprox 165km/h - aproape la 7000 rpm (a fost doar un test, nu merg asa in mod normal) Am avut inainte, pe spate, pinion de 48 => consum mai bun in oras, trage mai bine la ture mai mici. Cu 46=> consum mai bun in afara, pot sa merg cu 120 fara sa vibreze ca naiba, in oras schimb mai mult vitezele (in special 3 si 4, la 60km/h intr-a 3-a e prea turat, a 4-a e ok, dar la 50-55km/h intr-a 4-a e prea subturat deja) Acuma am vazut ca ai consum f mare. Eu stau la semafoare, si de multe ori chiar in spatele masinilor, si am consumul ala. Verifica sa nu ai racordul dintre carburator si motor fisurat, si verifica membranele din carburator sa fie bune. Daca sunt crapate, ca solutie temporara se pot lipi cu Superglue Elastic (Loctite Power GEL). Cand am cumparat mobra avea diafragma toata crapata, nu tragea, si consuma vreo 6 - 7 %, am lipit-o si consumul a fost 5.5; Dupa ce a ajuns membrana noua consumul s-a stabilizat pe la 5. Editat Aprilie 12, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Aprilie 12, 2012 Share Postat Aprilie 12, 2012 Vizavi de decompresor,daca al scoti cand va fi anotimpul rece toamna nu mai pornesti nici cu bateria de la masina,nu al mai da peste cap motorul.Eu lam scos si asa sa antamplat plus am distrus si electromotorul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 12, 2012 Share Postat Aprilie 12, 2012 Va urez tuturor sarbatori fericite!!! Azi plec in Arges si nu voi avea acces la net. Paste fericit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alcaponezz Postat Aprilie 12, 2012 Share Postat Aprilie 12, 2012 paste fericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihay_star Postat Aprilie 13, 2012 Share Postat Aprilie 13, 2012 Sărbători fericite , tuturor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Aprilie 15, 2012 Share Postat Aprilie 15, 2012 CHRISTOS A INVIAT !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihay_star Postat Aprilie 15, 2012 Share Postat Aprilie 15, 2012 Adevărat a înviat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 (editat) E normal sa existe joc intre bascula si cadru (3-4 mm)? Pe directia axului pe care e prinsa bascula. Nu e din rulmenti, e ca si cum axul nu ar fi destul de strans (cu toate ca foarte greu l-am desfacut). Sa incerc la asamblare sa pun cate o saiba pe fiecare parte ca sa reduc din joc? Saiba as pune-o intre cadru si simeringuri. Editat Aprilie 18, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 E normal sa existe joc intre bascula si cadru (3-4 mm)? Pe directia axului pe care e prinsa bascula. Nu e din rulmenti, e ca si cum axul nu ar fi destul de strans (cu toate ca foarte greu l-am desfacut). Sa incerc la asamblare sa pun cate o saiba pe fiecare parte ca sa reduc din joc? Saiba as pune-o intre cadru si simeringuri. Ar trebui sa stea fix acolo. La mine daca bag bascula un pic oblic nici nu intra. Tre sa ma rog de ea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Am descoperit de unde e. Axul se poate plimba pe directia lungimii lui aprox 1.3 mm. Trebuie sa fac rost de 2 saibe de cupru cu grosime de 0.5 mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Aprilie 21, 2012 Share Postat Aprilie 21, 2012 (editat) Review ulei Yacco 15w50 semisintetic. Pret 108RON 4Litri. Se subtiaza repede, ambreiajul aluneca, iasa greu la neutral la semafor, pe vremea asta destul de racoroasa. Bad bad bad.... Imi recomandati un filtru de aer, bun, spalabil? Merci! Editat Aprilie 21, 2012 de arcgotic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.