Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Moama ce jegos eeeee! Ce naiba nu si-o fi spalat omu mobra, nu stiu :P

 

Rvn, cat te-a dus pe tine kitu, daca mai stii?

Al tau era mai curat ca al meu :scratch: dar nu te-ai uitat tu bine :lol:

Pai kitul l-am schimbat acum 3000 km, si e in stare perfecta, adica nu l-am strans niciodata si nici nu s-a lasat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pot sa nu spun (later edit: dubla negare, pe scurt: pot sa spun) ca misterul pretului unui kit la dilly a devenit la fel de palpitant ca urmarirea elodiei la OTeVeu :scratch:

 

preturi la louis, in diverse combinatii - (nr zale, pinion, foaie)

 

KETTENSATZ DID X-RING

 

10041613 HONDA SLR 650 (RC09) BJ.97-00(108/14/43) 139,95

10041957 HONDA FMX 650 (RD12) BJ.05-(110/14/42) 139,95

10041311 HONDA NX 650 DOMINAT. (RD02) BJ.91-94(110/15/47) 114,95 (139,95)

10041644 HONDA NX 650 DOMINAT. (RD02) BJ.95-99(110/15/46) 139,95

10041753 HONDA VIGOR FX 650 (RD09) BJ.99- (108/14/43) 139,95

 

KETTENSATZ REGINA Z-RING

 

10041493 HONDA SLR 650 RC09 97-98 (108/14/43) 124,95

10041229 HONDA NX 650 DOMINAT. (RD02) BJ.89-90(108/15/45) 124,95

10041691 HONDA NX 650 DOMINAT. (RD02) 91-94(110/15/47) 124,95

10042553 HONDA NX 650 DOMINAT. (RD08) 95-99(110/15/46) 124,95

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu scorurile de pe louis. Stiu si scorul de la distribuitor. Stiu si scorul de la diversi oameni care aduc. Astept sa vedem marti ce-mi face rost dilly :P

 

Revin cu o problema mai veche: cine are sa-mi imprumute doua-trei leviere de schimbat roti cam pe marti asa? Dau o :lol: :scratch:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si? Te-ai speriat? :lol:

 

E normal, Switchule, deoarece, avand ambreiaj umed (adica scufundat in aceeasi baie de ulei cu cutia), chiar daca debraiezi, miscarea se transmite catre pinion prin intermediul uleiului - iti imaginezi ce turbulente se formeaza, nu? Si fara sarcina pe roata (roata din spate sculata), ii imprima acesteia o oarecare miscare de rotatie. Mai ales cand e uleiul rece (si mai vascos). Poti sa incerci si la Matiz, sa vezi ca tot asa se intampla :D

 

So, don't worry, be... sexy! :P

 

 

oau ce raspuns ingineresc!

 

bah ce naspa arata cu parbrizul ala creasta de cocostarc :scratch:

strica spiritul de expeditie :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah ce naspa arata cu parbrizul ala creasta de cocostarc :scratch:

strica spiritul de expeditie :P

 

Sincer nici mie nu-mi place cum da mobra asa... dar stii ce misto arata cand ii pn si topcase? Zici ca-i un transalp mai suplu :D Oai si ce bine e cand treci de 80... fara parbriz te zapaceste vantu; cu el pe la 110 incepi sa simti curentu, si atunci abia in frunte :lol:

 

Ii bun parbrizu pan' la urma :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamnelopr si domnilor, va salut

Am o intrebare scurta: un Domi din '94 la 1.300 euroi neinmatriculat, in stare aparent foarte buna, adus din Austria, face banii?

Nu am niciun dubiu asupra vanzatorului, e profi tipul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok pretu si poti gasi motoare bunicele. Verifica foarte atent starea motorului si a actelor. Sa nu ai vreo surpriza dup'aia.

 

Orice tzacanit (pe loc sau in mers, cu motor rece sau cald) sau fum alb (cand motorul e cald) sau orice probleme de pornire la rece... si deja iti iei motor sa bagi bani in el.

 

Verifica si kitul de lant, inclusiv foaia si PINIONUL. Pentru asta din urma trebe desfacut un capac de plastic prins in doua imbus-uri (de 6 sau 8).

 

Suspensiile iar pot fi problematice. Sus pe el, tii frana si pompezi de cateva ori furca, da' asa sanatos. Dupa aia te uiti sa vezi daca nu cumva pierzi ulei pe la furca. Amortizoru spate de obicei se 'simte' la primele trei galme daca da semne de oboseala.

 

Spor la achizitionare! :scratch:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as mai adauga:

 

- verifica daca tacanitul vine de la motor (adica grupul propulsor, nu motocicleta - logic) si nu de la altele (carene prost prinse, cric [mie imi caraie cricul, dar daca pun piciorul pe el nu se mai aude nimic la relanti, pe loc])

 

- fumul care arata ca motorul mananca ulei pe la ghidurile de supape sau segmentii dusi e de obicei albastru (-alb).

 

- poti sa mai negociezi pe orice zice vanzatorul ca se face cu bani putini (s-ar putea sa nu fie asa - cabluri electrice cu contacte slabite (le mai cureti matale acasa... hai, iei motorul?) - s-ar putea ca probleme sa aiba "chestia" la care se conecteaza cablul: releu, CDI, claxon), gumele tocite/imbatranite/crapate (daca nu o sa ai bani sa le schimbi o sa mergi la risc sau temator, "invatandu-te" mai greu cu Domi-ul si cu tot ce poate el), bateria veche,

 

ma rog... nu sunt pesimist, am scris doar cateva chestii pe care era bine sa mi le reamintesc si eu cand am luat vaca :scratch:

 

spor la cumparat si ia, daca poti si ai, un amic care a mai vazut vaci d-astea dual sport monocilindrice!

 

un link util AICI

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamnelopr si domnilor, va salut

Am o intrebare scurta: un Domi din '94 la 1.300 euroi neinmatriculat, in stare aparent foarte buna, adus din Austria, face banii?

Nu am niciun dubiu asupra vanzatorului, e profi tipul...

Daca e in stare buna, da, face banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pricipalul ii motorul sa mearga bine, instalatia electrica sa fie functionala si motocicleta sa nu aibe urme de neglijenta(rugina excesiva) sau accidentari serioase.

 

Oricum pentru cea mai multa lume cu motocicleta ceva mai veche nu ii bine sa uiti anumite lucruri. Ce poti verifica/schimba la o motocicleta dupa 50000km, mai ales daca un sfert is facuti pe offroad, drumuri proaste sau in conditii de iarna, si trecuta de 10 ani, cum is multe Domi'uri:

-uleiul din furca si semeringurile din ea si chiar arcurile - multa lume uita de intretinerea amortizoarelor si uleiul care isi pierde proprietatiile lasa suspensiile sa functioneze mai mult pe arcuri, plus ca in timp si garniturile din furca imbatranesc si ele

-amortizorul spate - aceasi poveste, doar ca in tara nu stiu daca exista service care se ocupe cu intretinerea lor si singur nu cred ca se poate apuca nimeni

-rulmentii de la jug - datorita transferului socurilor din furca, precum si faptul ca multi uita sa ii unga la intervalele stabilite de Honda, cu timpul se largesc si se poate simti un joc sau "ghidonul" se misca mai greu

-rulmentii de la bascula - neintretinerea lor si mult offroad si apa ii strica

-rulmentii de la roti - apa, praful, noroiul precum si kilometrii multi isi pot zice cuvantul

-conductele de la frane - cu timpul imbatranesc si frana devine mai "elastica"

-pistonasele de la etrieri - apa, praf, multa uzura, duc la proasta functionare a franelor

-contactele electrice - eu de exemplu am probleme cu semnalizarea care face greu contact si cu o intarziere de vreo 10 secunde

-rotile - spitele dupa un timp se pot bloca sau destrange si proasta lor tensionare duce la un dezechilibru in roata; de la anumite socuri pot aparea chiar si crapaturi pe janta care cu timpu....

-conductele de cauciuc de la rezervor

Cam asta verific eu la Domiul meu din '94 cu si 53k km. Suspensiile le-am verificat si merg ok, rulmentii de la jug is ca si noi, franele prind bine, rulmentii de la roata fata is ok, singurele probleme ce le-am intampinat au fost contactul de la semnalizare si pinionul de la melcul de kilometraj. Sper sa ma opresc aici cu problemele pentru ca de ingrijit o ingrijesc.

Dominatorul ii o motocicleta foarte fiabila avand in vedere racirea pe aer. Daca si proprietarii anteriori au schimbat uleiul la 3000km si au folosit unul bun, daca au folosit-o in ritmul ei si i-au facut reglajele necesare, motocicleta asta nu da mai repede de 70000km semne de oboseala si poate ajunge si la mai mult. Deci cea mai mare parte sta in intretinere....

 

Daca mai aveti idei cu ce se poate verifica nu ezitati sa ziceti.

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam multe lucruri nesemnificative la o achizitie cu putini bani...

 

io m-as uita la altceva nu la consumabile cum spun unii.:

- cadrul sa nu fie stramb de la un posibil accident;

- motorul sa mearga rotund si fara zgomote suspecte;

- sa nu scoata fum incat sa fie sezizabil cu ochiul liber;

- sa se comporte bine cand mergi cu el, sa traga motorul. ar fi bine sa mergi cu cineva care a mai avut asa ceva sau ceva asemanator si stie cat decat.

daca arata bine motorul, nu trebuie sa te uiti la alte chestii consumabile, caci nu cumperi un motor doar pt ca ara cauciuc nou sau pinion cu 2 dinti mai mult...

1200 si de restu dai de beut. 1 bere.

bafta

:scratch:

 

bah schumy. daca era motoru 3500 de euro din 94 ma uitam si io la alea ce spui tu. dar e nesemnificativ crede-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrea cineva sa dea un Domi cu 3500 de iepuroi ar fi bine sa fie in cutia originala si cu tzipla la motor. Nici macar rodaju sa nu-i fie facut. Daca nu-i absolut nou nu face atatia bani :scratch:

 

ala cu parbriz ar merita... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@N-X-R: pai in afara de cadru stramb, le-am mentionat pe toate in posturile de mai sus :lol: . si oricum, cred ca toata lumea are o "reticenta" in a cumpara (ca sa zic asa) cand vede un cadru sudat marlaneste sau cu tevile infundate bizar. :scratch: oricum, pentru detalii fine, pt a vedea ca totul e aliniat cum trebuie ar trebui sa vina cu cineva care a mai vazut ceva motorete la viata lui si poate sa lase ghidonul la viteza, pe drum drept sa vada daca e stabila, si nu trage dreapta sau stanga.

 

iar 1400 de iepuroi pt un motor din 94 nu mi se par nici multi, nici putini. motoare sunt tot mai multe pe piata sh si pretul lor a scazut mult. italienii au in continuare domiuri la 800-1000 de euro, cu 13-50k km, si cu 3-6 propietari, dar specifica ca au gume noi, saua si carenele par ok din poze, unele sunt accesorizate cu scuturi si suporti de bagaje/topcase-uri.

 

oricum... uita-te la tot. pentru ca o mobra ieftina in care trebuie sa mai bagi bani te omoara. mai ales daca nu ii ai si te uiti la ea :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@N-X-R: pai in afara de cadru stramb, le-am mentionat pe toate in posturile de mai sus :lol: . si oricum, cred ca toata lumea are o "reticenta" in a cumpara (ca sa zic asa) cand vede un cadru sudat marlaneste sau cu tevile infundate bizar. :scratch: oricum, pentru detalii fine, pt a vedea ca totul e aliniat cum trebuie ar trebui sa vina cu cineva care a mai vazut ceva motorete la viata lui si poate sa lase ghidonul la viteza, pe drum drept sa vada daca e stabila, si nu trage dreapta sau stanga.

 

iar 1400 de iepuroi pt un motor din 94 nu mi se par nici multi, nici putini. motoare sunt tot mai multe pe piata sh si pretul lor a scazut mult. italienii au in continuare domiuri la 800-1000 de euro, cu 13-50k km, si cu 3-6 propietari, dar specifica ca au gume noi, saua si carenele par ok din poze, unele sunt accesorizate cu scuturi si suporti de bagaje/topcase-uri.

 

oricum... uita-te la tot. pentru ca o mobra ieftina in care trebuie sa mai bagi bani te omoara. mai ales daca nu ii ai si te uiti la ea :P

 

corect. dar un domi din roma cu ce il aduci? fara 500 euro nici gand...iar ala la 1000 nu e foarte bun. asa ca e discutabil. omu sa se descurce sa ia pe cineva cu el daca vrea motor sa mearga.

bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dorine, ai fi surprins cat de corecti sunt oamenii pe afara cu pretul. Desigur, daca iei de la un rus cu 20 de motoare in curte, sigur iei tzeapa, dar in mult mai multe cazuri decat la noi, un vanzator privat iti va cere un pret care in romania e echivalent cu rabla. Si asta pentru un motor foarte bun, cu mici defecte remediabile cu 100-200e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la banisorii astia si la an daca arata bine jucaria si mai si: benzineste, carbuneste, scanteieste si toarce cool ia-ooo. doar nu vrei sa aiba si: cauciucuri stoc, baterie noua ,xenon, kit lant nou, filtre noi, etc....

si acum serios daca vrei sa o verifici asa ca la carte :

 

Acte

In primul rind te sfatuiesc sa faci o foarte atenta verificare a actelor si a corespondentei intre seria cadrului/motorului cu cele inscrise pe certificat si pe cartea de identitate.

 

Atentie la anul real al modelului,se intimpla des ca vinzatorul sa iti spuna de ex.ca este un model '91 si sa descoperi dupa cumparare ca e iscrisa ca model'89.

 

Starea generala

Dupa aceea poti trece la verificarea starii generale a motocicletei;curatenie,zgirieturi,lovituri.

 

Semne de cazaturi

Primele semne de cazaturi pot fi reperate la

-pedale

-capete ghidon

-leviere

-interior carenaj "aranjat"(daca e cazul)etc.

Nr real de km

Incearca sa-ti dai seama de corespondenta dintre numarul pretins de chilometri si anumite amanunte care pot demasca o eventula minimalizare a acestei valori:

-rosaturi exagerate a cauciucului de pe pedale

-a minerelor de ghidon

-a vopselei de pe leviere

-in general a tuturor locurilor care intra in contact frecvent cu motociclistul in cadrul unei utilizari normale.

 

Daca unele din aceste elemente sunt noi,intreaba de ce.

Urme de maltratare

Vei verifica atent deasemenea eventualele urme de maltratare cm ar fi

-leviere rupte

-leviere indoite

-cauciuc topit in pasajul rotii de tractiune

-discuri de frina albastrite(semn de supraincalzire),etc.

 

Daca pina aici nu sunt probleme,poti trece la verificarea cadrului.

 

Cadrul

Se verifica aspectul general,aliniamentele. Atentie la

-vopsea sarita(daca e cazul),

-suduri neoriginale,

-urme de soc!

 

Acestea de obicei indica un accident.

 

Se verifica atent cadrul in jurul coloanei de directie,unde trebuie sa lipseasca orice fel de torsiuni,umflaturi,suduri,sarituri de vopsea sau vopsea proaspata.

 

Daca cadrul a fost revopsit,(de ce?)se poate vedea usor pt.ca de obicei cadrele la motocicletele mai moderne intii se vopsesc si apoi se stanteaza,deci seria trebuie sa fie vizibila in culoarea metalului,acolo unde nu sunt placute cu seria.

 

Se verifica atent prinderile motorului si a cutiei pe cadru!

 

Se verifica starea bratului oscilant spate,in special lipsa jocului rulmentilor de ghidaj.

 

Atentie la urmele de prindere a cadrului cu menghine sau alte instalatii posibila indreptare!

 

Aliniamentul rotilor

Se incearca verificarea aliniamentului rotilor prin ingenuncherea in spatele motorului,cineva trebuind sa tina motorul drept si roata fata dreapta.

 

Metoda este empirice,dar permite depistarea unor dezaliniamente grave.

 

Carenajul

Se verifica punctele de prindere ale carenajului pe cadru(daca e cazul)si eventualele perforatii.

 

Carenajul nu trebuie sa stea tensionat pe prinderi(posibila torsionare a cadrului): se desfac 2-3 prinderi din puncte vitale si se remonteaza pt. verificare.

 

Alte semne posibile de accidente serioase pot fi un radiator de apa strimbat (atentie!) sau un suport de instrumente de bord deformat/rupt/sudat(!).

Coloana de directie

Se verifica atent rulmentii coloanei de directie,cu roata din fata ridicata; se depisteaza eventualul joc in coloana sau eventualele puncte dure la invirtire.

 

Coloana nu trebuie sa aiba joc sau zgomote si ghidonul trebuie sa se invirta usor sub efectul propriei greutati a trenului fata.

 

In final se face un test de tinuta de drum si se incearca depistarea comportamentelor "curioase" cum ar fi instabilitate pe linii drepte bine asfaltate fara vint lateral sau tendinta motocicletei de a "trage" intr-o parte sau alta.

 

Motorul

Motorul de preferinta,acesta trebuie sa fie curat,dar nu sters chiar atunci,pe loc,ca tu sa poti verifica eventuale scurgeri de ulei la rece.

 

Daca s-a sters nu-i bai,vei putea verifica la cald,dupa o testare mai prelungita aceste scurgeri.

Pornirea la rece

Este obligatoriu sa asisti la prima pornire a motorului la rece(verifica cu mina!). Aici vei vedea in cazul demarorului electric starea bateriei, electromotorului de pornire, a dispozitivului de roata libera care scoate demarorul din tractiune dupa pornirea motorului.

 

Vei asculta la relanti si la acceleratie usoara eventualele batai sau clantanituri la rece(cele mai evidente)ale: cuzinetilor de biela si palier, bolturilor de piston(nasol!), si in cazul motoarelor de 4 timpi, zgomotul supapelor(posibil reglaj incorect al supapelor) si al lantului de distributie (daca nu cumva distr. este cu tren de pinioane). Acesta din urma in caz de uzura emite un zgomot metalic de fierarie asemanator cu un suierat.

 

Fum

Exista motoare de 4 timpi ca de ex.multicilindricele japoneze in stare perfecta,care nu au voie sa scoata fum chiar din prima secunda.

 

Altele precum boxerele mari BMW au voie in primele secunde sa emita o cantitate minuscula de fum pina la refacerea jocurilor normale intre piesele componente.

 

In orice caz(bineinteles regula nu se aplica la 2 timpi), la foarte putin timp dupa demaraj, fumul trebuie sa dispara.

 

Daca nu:

- Aburul e normal pe timp rece si umed, a nu se confunda!

- Fumul albastru = consum de ulei(segmenti sau ghiduri de supapa uzate);

- Fum alb = posibila prezenta a lichidului de racire (daca e cazul racirii cu lichid) in camerele de combustie, adica garnitura de chilasa terminata,sau,mai rau,bloc motor fisurat.

 

Cu motorul cald,dupa 2 minute de relanti se accelereaza brusc intii in punctul mort,dupa care dupa ale 2 min.se repeta procedeul in sarcina.(se evita totusi expunerea exagerata la relanti mai ales in cazul motoarelor racite cu aer).

 

- Fum albastru=motor uzat

- Fum negru=amestec prea bogat in benzina(posibile probleme de calamina)

 

Toate acestea (repet)referitoare la fum =numai pt. 4 timpi.

 

Se verifica buloneria motorului:un motor bun nu are nevoie de demontare profunda!

 

Uleiul

Tot pt.4 timpi:Se verifica cantitatea si calitatea uleiului(culoare,consistenta), se intreaba de filtru, frecventa schimbului de ulei si filtre.

 

In anumite cazuri (motoare de mare performanta cu uleiuri inalt aditivate) culoarea aproape neagra este normala.

 

Se verifica numai consistenta si "grasimea acestuia. Se poate scurge putin ulei la cald si se verifica dupa "asezare"prezenta de eventuale particole metalice:a se evita!

 

Se verifica functionarea corecta a cablurilor de acceleratie si de soc (integritate, tensiune corecta, ungere). Acceleratia trebuie sa revina singura!

 

Transmisia secundara

Cardan

Daca totul e bine; transmisia secundara:in cazul cardanului se verifica eventualele zgomote, puncte dure de invirtire, starea buna a cardanului, daca e vizibil (axialitate, lipsa de lovituri,marcaje,starea amortizorului de transmisie,daca exista)si prezenta uleiului in cantitate si consistenta corecte.

 

De asemenea se poate verifica prezenta de particol metalice in ulei(dupa o minima invirtire).

Curea

Daca ar fi fost cazul curelei(Harley):starea curelei si a coroanelor de transmisie.

 

Lant

In cazul lantului:vezi aspectul general, lipsa de rugina, ungerea corecta (un lant poate ascunde rugina si sub un strat nou de ulei), curatenia, prezenta tuturor rolelor, lipsa totala a jocurilor de orice natura.

 

Atentie la elemente gripate: ele se demasca prin "sarituri" ale lantului la invirtirea in relanti cu roata din spate libera, pe cricul central.

 

Zgomotele de tip "clac" indica de asemenea de obicei un lant uzat.

 

Vezi tensiunea corecta a lantului (un lant incorect tensionat se uzeaza f. repede, ca si coroana si pinionul).

 

Verifici starea pinionului primar si a coroanei de transmisie: uzuri, prezenta tuturor dintilor, fixare, lipsa de batai laterale.

 

La pinion, daca poti, vezi sa nu curga ulei pe linga simeringul axului acestuia.

 

Daca exista amortizor de transmisie de cauciuc in roata din spate, verifica lipsa jocului, sau macar acesta sa fie foarte mic: invirte coroana fate de roata din spate si vezi ce se intimpla.

 

Cutia de viteze

Acum, cutia de viteze: aceasta trabuie sa nu prezinte zgomote anormale, trebuie sa fie cit mai precisa si rapida, mai ales la motoarele sport.

 

Punctele moarte trebuie sa fie usor de gasit si cele false trebuie sa lipseasca.

 

Atentie la sariturile din viteza, mai ales prima si a 2-a (pinioane uzate sau furci de ghidaj torsionate) :se accelereaza puternic in toate treptele corect cuplate si se verifica de citeva ori acest lucru.

 

Daca cutia este unsa separat, aceeasi verificare a uleiului.

 

Suspensiile

Suspensiile fata-spate:se verifica lipsa zgomotelor de culisare, infundarea trebuie sa fie progresiva si revenirea libera si neta, dupa un mic recul.

 

La spate:starea amortizorului, scurgeri, functionarea reglajelor (daca e cazul), aspect general.

 

La fata: aspect general, curatenie, urme de ulei, lovituri.

 

Tuburile trebuie sa nu prezinte nici o zgirietura sau alte marcaje.

 

Se verifica paralelismul prin compararea la ochi a reflectiilor tuburilor de furca.

 

Se fac pompaje repetate si se verifica daca a aparut ulei pe tuburi (simeringuri terminate).

 

Vezi starea simeringurilor de praf, daca sunt terminate, nici cele de ulei nu mai duc mult!

 

Vezi comportamentul furcii la revenire, nu trebuie sa faca zgomote.

 

Daca tuburile sunt curate dar nu amortizeaza de loc (oscilatii repetate) atunci s-ar putea sa nu ai decit putin ulei in tuburi sau chiar deloc! Intrebi daca s-a schimbat uleiul in tuburi si cind anume (maximum pt. Romania este de 10-12.000 km)

 

Reglaje, daca sunt: functionarea corecta.

Franele

Eficienta la apasare: daca sunt cu tamburi se verifica lipsa ovalizarii fata si spate separat (frineaza neregulat la o apasare constanta a levierului sau pedalei.)

Uzura tamburului, reglaj incorect.

 

Daca sunt actionate prin cablu se verifica integritatea, lipsa griparii, ungerea corecta, starea camelor de actionare.

 

Daca sunt hidraulice: Lichidul trebuie sa fie proaspat, transparent si la nivelul corect. Daca este brun, oxidat este vechi si are o posibila prezenta de apa (se schimba la max.2 ani-20.000 km)

 

Verifica etanÂşeitatea garniturilor de pompa centrala, etriere conductele (stare generala)

 

Cursa comenzilor trebuie sa fie ferma si sa nu atinga capetele(ex.minerul dreapta al ghidonului):aer in instalație!

 

Se verifica funcționarea becului de stop fata si spate.

 

In cazul discurilor se verifica starea si tipul plăcutelor.

 

Starea generala a discurilor: Lipsa adanciturilor in sensul pistei exagerate (max.0,2-0,3 mm), grosimea minima de siguranța (de obicei inscrisa pe disc) se măsoară măcar cu un Âşubler.

 

Se verifica cu rotile suspendate foarte atent lipsa absoluta a oricarei batai laterale a discurilor. Culoarea albăstrita a acestora este un semn de supraincalzire si posibila deformare a pistei.

 

Uzura discurilor in functie de nr.total de km.sau de nr.de km de cind au fost schimbate este un indiciu asupra felului de utilizare la care a fost supusa motocicleta. Ex.disc de sub 20.000 km. cu plăcute standard si grosimea minima atinsa = utilizare supersportiva intensiva. Exista plăcute de mare perf. care uzeaza mai rapid discurile, ex. metal sinterizat. Intreabă!

 

Ambreiaj

Se verifica lipsa patinarii la acceleratii f. puternice in treapta a 2-a-a 3-a (depinde de putere, poate chiar a 4-a in cazul motoarelor de mare putere): daca cauciucul nu patinează, dar turația motorului creste fara ca viteza sa faca acelasi lucru in mod proporțional, ambreiajul trebuie refăcut.

 

O cursa activa exagerat de mica, chiar fără patinare inseamnă ca ambreiajul va trebui refacut curand.

 

Hidraulica ambreiajului se verifică exact la fel ca la capitolul frine anterior.(lichid,etanseitate,etc.)

 

Roti, jenți, pneuri

Se Ⲵe fiecare roata pe liber pt. verificarea axialitatii si a lipsei jocului din rulmenți.

 

In cazul franelor disc e posibil ca rotile sa fe foarte uÂşor franate din Ⲵirea lor libera(nu prea mult!): e normal.

 

Daca exista suspiciuni cu privire la starea rulmenților, se demontează plăcutele si se invirt rotile pe liber.

 

Se examinează jantele: urme Âşocuri, etanÂşeitate la tubeless (modul de schimbare a cauciucului).

 

Se verifica valvele.

 

Se verifica starea cauciucurilor.

 

Se inreabă acum citi km. au fost schimbate pneurile si in functie de raspuns(sincer!?) si de tipul cauciucurilor se poate evalua din nou modul de utilizare a motocicletei.

 

EÂşapamente

Stare generala, lovituri, zgirieturi, rugina ascunsa; la motoarele in 4 timpi: culoarea interna trebuie sa fie apropiata de cea a betonului; se baga un deget in evacuai: urmele grase, negre+ motor cu carburatia dereglata sau uzat.

 

Se verifica starea galeriilor: etanÂşare (zgomote ascuțite rapide "ps-ps-ps-ps" tip compresor de aer, sau motor care "ticaie" la frine de motor puternice), oxidare, integritate generala, etc.

 

Instalația electrica

Instalația electrica trebuie sa fie ne-"facuta", integra, fara urme de arsuri, topituri, dezizolari, etc.

 

Se verifica funcționarea tuturor echipamentelor electrice si a bordului (ex.aprinderea becului roÂşu de ulei la punerea contactului, si, apropo, stingerea lui imediat dupa pornirea motorului, adică presiune corecta la ulei!!)

 

Bateria

Se verifica starea bateriei si,daca e posibil incarcarea corecta(alternator!).

 

Contacte baterie oxidate = intreținere necorespunzătoare.

 

Test de drum

Acestea fiind făcute, faci un test de drum cu proprietarul la ghidon: vei vedea cum se poarta acesta cu motocicleta, daca respecta timpii de incalzire a motorului, daca manuieÂşte corect cutia, etc.

 

Daca totul e bine, ai cumpărat-o si drum bun. Poți avea incredere in ea!!

dar revin ia-ooooooooooo. :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare rapida, de 1000 de puncte: de unde fum alb, de la care lichid de racire :scratch:?

 

serios vorbind - @Korben Dallas:pune o poza cu mobra de 1400 de iepuroi, te rugam!

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...