Sari la conținut

Releu Regulator Home Made


Postări Recomandate

Am impresie ca nu ai sezizat diferenta calitativa intre cele doua variante de regulatoare pentru alternatoare cu magent permanent discutate mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 350
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am impresie ca nu ai sezizat diferenta calitativa intre cele doua variante de regulatoare pentru alternatoare cu magent permanent discutate mai sus./N-am inteles de cine discutate??

» Post actualizat in 28 Oct 2014 15:44

Un regulator in serie a facut cineva? Adica, nu tip shunt.

Parca aici se incepe discutia despre un RRT serie..tu ai ai pus problema.....iar noi am intervenit cu N comentarii, dar asa este pe un topic se ma deviaza putin de la subiectul de baza. Dar poate ai inteles intr-un final care este diferenta dintre un RRT serie si unul paralel si unde si cum se folosesc fiecare/avantale si dezavantaje :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pleci cu premisa ca nu inteleg materie, si tot aduci in postari (ca sa evit cuvantul discutie) alternatorul cu excitatie, si treci peste ce voiam sa investigez.

Vlad a inteles insa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu intelege gresit...am plecat de la ideea ca rrt serie se foloseste in anumite contexte si care sunt avantajele si dejavantajele utilizarii. Pana in anii 80 se foloseau pe scara larga alternatoarele cu excitatie si bineinteles si RRT serie, in conditiile unui alternator cu magnet permanent ...situatia se schimba, aici am dorit sa ajung. Sper ca am fost inteles, iar eu am inteles ff bine subiectul, ca imi place sa discut in profunzime, aici este o alat poveste..dar in final totul este constructiv :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele japoneze mai vechi (ex. Honda CB 200) utilizau o alta solutie electrica, mixta, mai economica, si mult mai fiabila.

Alternatorul era monofazat, tot cu magneti permanenti rotitori, insa dupa redresare o semialternanta incarca bateria permanent iar cealalta semialternanta era suntata la masa cu tiristor amorsat de o dioda Zenner in functie de tensiunea pe baterie astfel incat sa asigure o tensiune aproape constanta de 14V.

Evident, bateria avea rol de tampon regulator si in absenta ei tensiunea ar fi crescut mult pe instalatia electrica la turatii mari.

Adica shunt pe maximum 50% din puterea alternatorului (semi-shunt).

O alta versiune conecta o infasurare suplimentara a alternatorului la redresorul-regulator de tensiune, simultan cu la aprinderea becului de far.

La urma urmelor de ce ar fi necesari 300W debitati de alternator pentru cca.15W aprinderea si 60W farul, restul de peste 200W urmand a fi permanent disipati sub forma de caldura prin shunt?

 

Evident din motive de snobism :eek: sunt necesare motoare de 1800 cmc cu faruri de elicopter...

» Post actualizat in 31 Oct 2014 18:34

http://www.manualedereparatie.ro/manuale/HONDA/Manual%20de%20reparatie%20Honda%20CB%20200;CL%20200-1974.pdf

 

Daca vorbim de "old", si la motocicletele rusesti se folosea acelasi principiu, un regulator de tensiune, dar tip derivatie cu un tiristor. In momentul cand tensiunea trece pragul de 14 V, tiristorul primeste comanda de deschidere, descarca la masa tensiunea generata de alternator si aceasta scade. La scaderea tensiunii, tiristorul se blocheaza si iar/din nou alternatorul genereaza in sistem(consumatori+acumulator). Ciclul intra in repetare si se poate spune ca rezulta o stabilizare a tensiunii. Dar lucrurile nu stau chiar asa d.p.v al generarii si consumului pe o motocicleta !

Ex . pe o motocicleta clasa 1000, generatorul furnizeaza o putere max de 350 W la 5000rot/min, iar puterea totala a consumatorilor se ridica la aprox. 280 W, astfel: lumina intalnire 55 W, lumina nr. inmatriculare= 5W, bord =5W, ECU =25 W, pompa benzina=60W, aprindere=50W, etc, practic in jur de 280 W pentru injectie la consumatori stock..fara aftermarket ! In niciun caz nu se "arunca" 200 W prin sunt de catre RRT catre masa!!. De asemenea, RRT realizeaza o reglare/stabilizare a tensiunii, iar curentul este cel solicitat la un momentul X de totalul echipamentelor din instalatia motocicletei. In situatii de crestere ocazionala a consumului de energie pe motocicleta, intervine acumulatorul, aici joaca rol de tampon/compensator, ajutand generatorul pentru a acoperii varfurile de sarcina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vor fi si cu chitul de adaptare? Sau numai RRT... solo ?! Da, cam 3-4 sap, depinde de unde din SUA , E sau V . Sa ai noroc cu ele :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le string la o adresa, sa nu platesc transport pe fiecare separat. Stai relax, ca fac transporturi din USA din 2006. Mufele le-am gasit, cine vrea mufe, plateste 27$ in plus. Daca iau 4 seturi, pretul e la 23$/set mufe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Verifica totusi legaturiile, daca acel integrat nu mai primeste o tensiune referinta buna, nu mai stie pe lumea traieste.

Am atasat si ceva screenshot-uri din manual de GPZ900, cu ceva sfaturi pentru verificare.

 

 

Multumesc tare mult pentru paginile din manualul GPZ-ului tau, dar mai ales pentru inspirata insistenta de a-mi recomanda sa verific contactele.

 

Initial am curatat doar conectorul cablului regulatorului (cel care leaga regulatorul de restul instalatiei electrice) si am masurat rezistenta electrica intre cele 3 borne ale regulatorului (demontat de pe alternator, desigur), conform instructiunilor din manualul de reparatii, dar imi dadea rezultate opuse (ohmi in loc de kohmi, si invers). Convins ca am regulatorul defect, am inceput sa caut altul.

 

Dupa ce mi-am cumparat baterie noua (spre rusinea mea, asa am observat ca am probleme cu supraincarcarea abia dupa ce a fiert bateria), am zis sa mai incerc odata curatarea: am desfacut toate cuplele electrice si toate sigurantele, le-am curatat si remontat si, surpriza, regulatorul functioneaza mult mai bine: 14,45V in relanti, 14,6V in relanti cu farul aprins, 14,9V la turatie, 15,02V la turatie si cu farul aprins. Am baterie AGM, iar tensiunea de reincarcare ar trebui sa nu creasca peste 14,8V, dupa unele manuale, sau 15V dupa altele. Asta inseamna ca sunt la limita, sau putin peste limita superioara.

 

Este interesant ca tensiunea la bornele bateriei creste odata cu consumul (odata cu aprinderea farului). Eu stiam ca ar trebui sa scada, pentru ca atunci cand pornesti un consumator (farul), creste intensitatea curentului in circuit, cade mai multa tensiune pe portiunea de cablu dintre baterie si regulator, astfel ca din toata tensiune "reglata", o parte se pierde pe acest cablu, si nu mai ajunge toata tensiunea la bornele bateriei.

 

La fel, odata cu cresterea turatiei, bobinele consuma mai multa energie, deci ar trebui sa scada tensiunea data de regulator, pe aceeasi logica cu cea de mai sus. Dar ea creste, nu inteleg de ce. Sa intre in ecuatie si frecventa la care este nevoit sa lucreze tranzistorul regulatorului?

 

O sa incerc sa mai curat si legaturile comutatorului de sub cheia de contact unde se ajunge mai greu, poate mai scad doua zecimi de volt. Daca nu, probabil ca tot trebuie sa schimb regulatorul. E dificil pentru ca la bateriile AGM nu stii cand pierde apa din electrolit, si nici nu stii cat trebuie sa completezi. Daca bateria se supraincarca, neavand posibilitatea sa verifici nivelul de electrolit, te trezesti la un moment dat ca bateria s-a defectat si cand desfaci capacul observi ca nu mai ai electrolit in ea.

 

La tine cat e intervalul recomandat pentru valoarea tensiunii de incarcare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este interesant ca tensiunea la bornele bateriei creste odata cu consumul (odata cu aprinderea farului). Eu stiam ca ar trebui sa scada, pentru ca atunci cand pornesti un consumator (farul), creste intensitatea curentului in circuit, cade mai multa tensiune pe portiunea de cablu dintre baterie si regulator, astfel ca din toata tensiune "reglata", o parte se pierde pe acest cablu, si nu mai ajunge toata tensiunea la bornele bateriei.

 

Nu este ilogic pentru ca din cate inteleg ai un fir de referinta luat prin cheie asa ca regulatorul cand ai sarcina prin acel fir deduce ca trebuie sa mareasca tensiunea si mareste tensiunea de incarcare cu pierderea de tensiune pana la cheie. Masoara intre masa si firul de referinta si vezi daca la aceeasi turatie mai ai variatie de tensiune intre sarcina si gol.

La fel, odata cu cresterea turatiei, bobinele consuma mai multa energie, deci ar trebui sa scada tensiunea data de regulator, pe aceeasi logica cu cea de mai sus. Dar ea creste, nu inteleg de ce. Sa intre in ecuatie si frecventa la care este nevoit sa lucreze tranzistorul regulatorului?

La cresterea turatiei statorul intra in curentul maxim debitat si regulatorul de tensiunea maxima la care incarca.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tine cat e intervalul recomandat pentru valoarea tensiunii de incarcare?

Daca acel fir catre contactul IG de la releu (maro spre alternator, maro/alb spre motocicleta) intradevar este de referitna cum zice Vlad, s-ar explica o crestere de voltaj la baterie. Referinta este legat la consumatori, iar firul de incarcare (Rosu spre alternator, alb spre motor) este legat de baterie. Intre baterie si consumatori este un releu, fire, mufe, implicit o rezistenta. Odata ce sarcin electrica creste, apara o diferenta de voltaj, iar daca cel de referinta este constant, inseamna ca volatjul la baterie va creste un pic.

 

De curiosiate, pe bord cat iti arate? Parca si 1000rx are voltmetru pe bord. Dupa schema electrica, este legat de referinta folosit de alternator.

Atentie: referinta trece prin siguranta de 10A care alimenteaza claxon, ceasuri.

 

Manualul zice 13,5V@4000rpm cu lumini aprinse, apoi la verficarea scrie ca trebuie sa fie minim 13,5V, o limita max din pacate nu este trecut in manual. A mea sare usor de 14V pe bord (as zice ca indica 14,5V), la baterie nu am masurat niciodata.

post-46304-0-60903100-1416293880_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZZ-ul 1100 este echipat cu un generator sincron, in acest caz rotorul este de tip bobinat cu rezistenta electrica de 4 Ω . RRT-ul intervine in circuitul rotorului/asigura alimentarea rotorului cu o tensiune care se modifica permanent pentru a mentine o tensiune constanta debitata de catre generator( 14 V).Regulatorul functioneza in doua regimuri: a) cand turatia este constanta si se modifica sarcina generatorului/ curentul cerut de catre consumatori;

B) cand sarcina generatorului este constanta, dar se modifica turatia; RRT –ul trebui sa modifice curentul din rotor, acesta avand rezistenta electrica constanta, practic va modifica permanent tensiunea aplicata rotorului, rezultand modificarea fluxului magnetic si in final a tensiunii debitate de catre generator, astfel incat aceasta sa fie mentinuta in jurul valorii de 14 V. Am vazut ca in manual se precizeaza 14,5 V / 4000 rot/min cu lumina de drum in functiune. RRT-ul electronic asigura ajustarea curentului din rotor prin compararea continua a tensiunii de iesire a alternatorului cu o valoare de referinta. Cand tensiunea de iesire scade sub 13,5 V, un semnal de curent cu o valoare mica este trimis la tranzistorul A , acesta amplifica semnalul si-l trimite la tranzistorul B, tranzistor care lucreaza ca o “supapa” pentru a controla curentul de la acumulator la rotor(schema imagine). Ce este cu incalzirea RRT –ului ? Daca alternatorul produce o tensiune de 14 V c.c , rotorul are nevoie de aprox. 2A in circuit, rezistenta acestuia fiind de 4 Ω , rezulta o tensiune de 8 V pe rotor. Dar alimentarea RRT-ului se face cu tensiunea acumulatorului de aprox. 13 V, rezulta o diferenta de 5V care inmultita cu 2 A = 10 Watt, putere care se transforma in caldura Joule si produce incalzirea interna a RRT-ului !! Tensiunea de referinta in RRT este metinuta cu dioda Zener si divizorul de tensiune format din cele 3 rezistoare, cursorul fiind setat la jumatate, practic tensiunea de 6 V care se compara cu tensiunea de pe Zener. Daca ai o tensiune debitata masurata la acumulator de 15 V , reglajul comparativ divizor-Zener sau tranzistorul B nu lucreaza eficient. In manual sunt doua scheme pentru verificarea RRT-ului( le-am attach-at) , daca ai verificat conexiunile si sunt OK ! atunci trebuie sa schimbi regulatorul ....acumulatorul va intra intr-un regim de supraincalzire, evaporare apa distilata, modificarea nivel electrolit si distrugerea placilor( ai precizat ca ai tipul de acumulator cu intretinere !).

post-74268-0-69553100-1416675325_thumb.png

post-74268-0-28630000-1416675333_thumb.png

post-74268-0-03721100-1416675343_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intra pe dracu' in regim de supraincalzire, auzi la el! am avut 3 ani un rf care incarca 15, n-a omorat bateria...

la modul cum te exprimi...nu am chef de "comment" cu tine....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ne-ai spart cu teoria pe aici, mai fa si tu ceva practic, e plina tara de posesori de diplome...

Sa faci un scan dupa diploma de gimnaziu/adeverinta si sa o postezi..macar sa stiu la ce nivel ma cobor ...dar am mari indoieli ca ti-ai incheiat situatia la clasa a VIII-a ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

repetenta din clasa intai pana acum. daca faceai ceva practic nu te mai handeai pe tine cu cei 15v si stiai ca nu pateste nimic bateria vietii. da' ce frumos e sa stii lucruri din carti si sa folosesti termeni care bulverseaza oamenii care citesc p-aici. in loc sa dai un raspuns scurt si la obiect incepi sa bati campii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

child because is for you... a little boy from"constanta" . If you know more, please put here some words about you..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vai ce engleza de balta! las-o, nu te ajuta, incearca sa bulversezi lumea in romana, iti iese si fara sa mai pocesti o limba! :)

HERMAFRODÍT, -Ă, hermafrodiți, -te, adj. (Despre plante și animale) Care are organe de reproducere atât masculine, cât și feminine pe același individ; androgin, bisexuat, bisexual. ♦ (Substantivat) Om având caractere specifice ambelor sexe; fătălău. – Din fr. hermaphrodite.

Sursa: DEX '09 (2009)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incerci sa ne spui ca esti gheu sau ce? :|

Astazi esti FEMEIE sau BARBAT?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...