Sari la conținut

Releu Regulator Home Made


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 350
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Problema este ca NOI TOTI stim cine ESTI....te-ai uitat de dimineata intre picioare sa vezi ce ai? Nu mai intra sa denaturezi topicuri tehnice din domeniul electric, cand tu nu cunosti ce este curentul electric...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

lool, esti un om de stiinta daca stii tu cam cine sunt! :)))))))))) cat despre topicuri iti dau lectii cand vrei si asta fara sa bat campii aiurea! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca poti disipa 10W din siliciu fara un pic de radiator.

Cred ca in mod normal releu regleaza in regim de on - off, nu continu. ( http://www.apra.org/Membership/Divisions/ELDivWebsite/Books/AlternatorServiceManual/Bosch_ASM.pdf , p.63, 64, 65, 91, 92).

Schema atasata are bobine, condensatoare, rezistenta reglabila in divider - nu cred ca e de acolo, sau e cam miniatura. Chiar trebuie deschis un releu ca asta, sunt curios cum e realizat.


» Post actualizat in 22 Nov 2014 21:08

Pun si un link catre un manual Bosch http://www.ankan.nl/download/Bosch%20-%20Dynamos.pdf

Pagina 20 -> are niste lucruri interesante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am identificat o schema de principiu pe site-ul kawasakiword pentru un zzr...nu am gasit nimic in plus in toate cautarile...da ar fi interesant sa ai scheme exacte pentru RRT si atunci poti sa-ti faci idei privind modul cum functioneaza si ce componente cad primele. In principiul locul unde se afla RRT este in curent de aer. In prezentarea ta se vede un RRT electronic, dar si electromagnetic cu contacte vibratoare...aici se poate discuta de on-of. Sa anulezi curentul prin rotor ar trebui sa ai un tiristor care sa se deschida la un anumit semnal pe poarta sau la o tensiune de amorsare ..am discutat mai sus variantele cu tiristori. Poate mai gasim ceva scheme "old" si discutam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele electromechanice au 3 pozitii, on, off si ceva intermediar, scrie acolo. Foarte interesante documentele. La cele electronice este scris ca functioneaza on-off. Si procedura de testare confirma acest lucru. La Bosch. Ce o fi pe Kawa nu stiu, dar nu are rost sa fie folosit transistor ca amplificator de curent, asa ca probabil e la fel ca principiu. Si schema e oarecum la fel cu ce ai pus tu. Un divider de tensiune, un zener, dau comanda la ceva mic, care taie ceva mare. Zener e bun la asa ceva on-off, intre foarte abrupt odata ce trece tensiune un prag. Ma rog, stii electronica.


» Post actualizat in 22 Nov 2014 21:35

Sa anulezi curentul prin rotor ar trebui sa ai un tiristor care sa se deschida la un anumit semnal pe poarta sau la o tensiune de amorsare ..am discutat mai sus variantele cu tiristori. Poate mai gasim ceva scheme "old" si discutam.

Nu, curent e anulat odata ce tai curent prin baza la transistorul cel mare. Asta se intample cand tensiune creste peste un prag. Odata ce cade iar sub pragul, rotor va primi curent din nou. Asta e ciclu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, interesant cartea..se vede evolutia RRT la automobile, electromagnetice, electronice cu diode si tranzistoare..si in final anii 1985, cand se introduce tiristorul. M-am uitat putin, schema postata de mine este de baza, se regaseste in schemele electronice, cu mici ajustari. O sa studiez in detaliu fiecare schema, sunt interesat cum functioneaza si cum regleza tensiunea tinand cont ca aici dicutam de alternatoare cu rotor bobinat, cu toate ca cele mai multe functioneaza pe principiul controlului curentului din rotor si in final control de flux magnetic. Am identificat si tipul dupa care s-a realizat RRT-ul de la Dacia 1310 si cel pentru ARO acel RT 1410, dar si PP 380 folosit la alternatoarele care aveau centrul stelei infasurarii statorice in exterior si se conecta la lampa de bord( se aprindea cand alt. debita sub 13,5V).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am identificat o schema de principiu pe site-ul kawasakiword pentru un zzr...nu am gasit nimic in plus in toate cautarile...da ar fi interesant sa ai scheme exacte pentru RRT si atunci poti sa-ti faci idei privind modul cum functioneaza si ce componente cad primele. In principiul locul unde se afla RRT este in curent de aer. In prezentarea ta se vede un RRT electronic, dar si electromagnetic cu contacte vibratoare...aici se poate discuta de on-of. Sa anulezi curentul prin rotor ar trebui sa ai un tiristor care sa se deschida la un anumit semnal pe poarta sau la o tensiune de amorsare ..am discutat mai sus variantele cu tiristori. Poate mai gasim ceva scheme "old" si discutam.

Nu poti anula curentul cu un tiristor pentru ca ai curent continuu pe excitatie si nu-l poti stinge

Schema expusa de tine este tot de tipul on-off pentru ca ai acolo, in grupul divizor, zener si primul tranzistor, un comparator cu amplificare mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa intram putin in fuctionarea RRT-ului din schema din attach, este cea mai elementara schema cu 2 tranzistore pnp, un divizor de tensiune simplu, o dioda Zener pentru a asigura o tensiune de referinta si o dioda de descarcare. S-a ales o dioda Zener cu tensiunea de strapungere 7 V. T2 este un tranzistor de comanda si T1 unul de putere, colectorul lui T2 este conectat in baza lui T1, se formeaza un circuit basculant, iar colectorul tranzistorului de putere T1 se inseriaza in circuitul rotorului.

a) Daca tensiunea debitata de alternator este 13V, tensiunea pe Zener este 6,5V datorita divizorului de tensiune( setat la 1/2), dioda este blocata, dar tensiunea aplicata pe R1 intre emitorul lui T2 si baza lui este mica, astfel ca T2=blocat. Daca T2 este blocat nu circula curent de la emitor la colector, si atunci tensiunea Emitor-Baza = tensiunea alternatorului, si in acest caz T1 intra in conductie, iar curentul se inchide prin infasurarea rotorului si masa. Cazul este valabil si pentru cheia pe ignition si motor nepornit, trebuie sa existe tensiune pe periile colectoare.

B) Daca tensiunea alternatorului creste peste 14,7 V, atunci 0,5 din 14,7 V este mai mare decat tensiunea de strapungere a diodei Zener, aceasta intra in conductie, T2 se polarizeaza, conduce, iar tensiunea de polarizare a lui T1 scade si acesta se blocheaza, iar curentul de excitatie se intrerupe. Da teoretic asa este, in schema se intrerupe total curentul de excitatie , (off/on) dar in realitate datorita comutatiei tranzistoarelor si prezentei inertiei , exista la fiecare trecere/comutare un curent rezidual in rotor. Problema este ca blocarea T2 trebuie sa fie facuta rapid, iar daca se introduce o dioda in emitorul lui T1 se accelereaza blocare pentru a evita varfurile de tensiune in exterior.

Si inca ceva, dioda D din colectorului lui T1, asigura protectia la supratensiuni(autoinductia), apar la intreruperea curentului de excitatie, in final realizeaza protejarea semiconductoarelor.

 

post-74268-0-78606400-1416745430_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era nevoie de descrierea functionarii pentru ca nu toti de pe aici sunt pasionatii de asa ceva, idea era ca regimurile tranzitorii sunt scurte , puterea disipata pe tranzistorul de puterea nu este de 10w si atunci capsula nu are nevoie de racire suplimentara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stop joc. Scuze, chiar e important, exista cineva de pe acest forum care a facut un regulator home made, si functioneaza, si care poate fi multiplicat? Si sa coste , cu tot cu drum dupa poese, cablaj, radiator, manopera (chiar daca faci 20-30 deodata) o suma mica, adica , sa zicem 100ron? Va rog sa lasati contrazicerile si atacurile la persoana, nu iese nimic bun.

Eu sint mai destept ca tine, a mea e mai mare, etc. Dedantule, las-o'n masa de teorie, vrem chestii fizice realizate. Eu lucrez la o firma care se ocupa de proiectare, executie, reglaj aparatura de telecomunicatie, mai precis emitatoare si amplificatoare de cablu TV. Sursele de alimentare, incarcatoare de acumulatori, facem de cind lumea. Problema e cum sa le scoatem mai ieftin si mai fiabil decit cele chinezesti. scheme performante gasim peste tot, problema e costul de fabricatie, in conditiile in care piesele costa undeva la 25% din pretul daca le-ai lua la bucata, adica avem discount-uri mari, si tot ies sursele mai scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era nevoie de descrierea functionarii pentru ca nu toti de pe aici sunt pasionatii de asa ceva, idea era ca regimurile tranzitorii sunt scurte , puterea disipata pe tranzistorul de puterea nu este de 10w si atunci capsula nu are nevoie de racire suplimentara.

 

Probabil ca exista si 1% care doresc sa cunoasca sau sunt interesati cum functioneaza cel mai simplu RRT...consider ca daca intri pe un topic de genul acesta esti interesat de mai multe, nu daca este bun sau rau subiectul discutiei..este foarte simplu sa afirmi ca "asa este cum iti spun eu" , problema este ca nu se vine cu argumente solide demonstrate pe principii/legi fizice si relatii matematice, si fiecare incearca sa-l determine pe celalalt/ceilalti sa creada ca el are dreptate. Referitor la cei 10W, este puterea toatala a RRT-ului care se transforma in caldura, nu numai tranzistorul de putere intervine in circuit, rezistoare, diode, etc toti sunt consumatori. Ca idee crezi ca 10 W , ratortat la caldura si temperatura inseamna mult? NU , un tranzistor din siliciu funcționeaza corect pana spre 200 grade C, iar cel din Ge ramane stabil in jurul valorii de 100 grade C....sau mai practic, un incalzitor de acvariu care mentine temperatura apei la 25 grd. C are puterea de 85W, iar apa la temp camerei are 18-20grd C !! sper ca am fost inteles ?! De ce capsula suplimentara de racire pentru 10 W?? Locul unde este amplasat RRT este in curent de aer produs de rotatia rotorului, tot in zona apropiata se afla si blocul de diode redresoare unde se poate discuta iar de o incalzire..solutia constructiva a rezolvat si problema incalzirii.

» Post actualizat in 23 Nov 2014 17:48

Stop joc. Scuze, chiar e important, exista cineva de pe acest forum care a facut un regulator home made, si functioneaza, si care poate fi multiplicat? Si sa coste , cu tot cu drum dupa poese, cablaj, radiator, manopera (chiar daca faci 20-30 deodata) o suma mica, adica , sa zicem 100ron? Va rog sa lasati contrazicerile si atacurile la persoana, nu iese nimic bun.

Eu sint mai destept ca tine, a mea e mai mare, etc. Dedantule, las-o'n masa de teorie, vrem chestii fizice realizate. Eu lucrez la o firma care se ocupa de proiectare, executie, reglaj aparatura de telecomunicatie, mai precis emitatoare si amplificatoare de cablu TV. Sursele de alimentare, incarcatoare de acumulatori, facem de cind lumea. Problema e cum sa le scoatem mai ieftin si mai fiabil decit cele chinezesti. scheme performante gasim peste tot, problema e costul de fabricatie, in conditiile in care piesele costa undeva la 25% din pretul daca le-ai lua la bucata, adica avem discount-uri mari, si tot ies sursele mai scumpe.

Daca tu consideri ca este "joc" ce discutam pe acest topic sau altele, este parerea ta personala..de fiecare data cand am postat ceva nu am luat "la misto" topicul in ideea de a acumula numar de postari..cine vrea numar de postari poate sa intre pe topicuri de politica, sex pentru motociclisti...etc. Mi-am propus ca pentru fiecare postare sa vin cu cat mai multe argumente din teorie fizica, matematica, demonstari logice, etc, dar si din practica_ din experienta mea ! Cand o sa primesc avertismente de la moderatori ca postarile mele "deranjeaza publicul" atunci voi analiza ce voi face. ..in final nu STOP de la tine ! Daca spui ca lucrezi intr-o firma de domeniu, acum nu stiu pe ce post, ar trebui sa fi interesat de latura electrica/electronica/automatica si nu sa postezi "o iritare vizibila"...in fine pozitia fiecaruia nu mai trebuie comentata! Referitor la "home made" cand vrei sa realizezi dupa cum spune si numele, in 90% din cazuri, o faci pentru tine, din pasiune si ca doresti sa demonstrezi ca "poti" , latura comerciala cade, pretul total de fabricatie este mai mare in cele mai multe cazuri. De asemenea, exista riscul lucrand dupa o schema netestata, sa ai surprize cu montaju...iti spun din experienta realizarii unor montaje de amplificare, surse stabile, modualtoare de semnal, tester rezistenta ohmica pamant, etc.. dar chair daca nu au design-ul unui produs de serie, isi fac treaba OK..repet aici este vorba de pasiune si interes pentru domeniu. RRT-uri nu am realizat, pentru ca cele mai multe realizate home made cad intr-o perioada scurta de timp daca nu asiguri o ventilatie corespunzatoare, sau nu-ti asigura o plaja de reglare in parametrii. De ce spun, sunt altfel gandite fata de producatori, sa aduca performante in reglaj, dar in final complexitatea schemei se traduce in dezavantaje.. Am avut motociclete fara probleme la RRT, iar la amici am schimbat cu alte tipuri mai performante...sau la un gsx f am montat un cooler pentru o racire mai buna... In final eu recomand sa se cumpere RRT-urile_ mosfet aduse de tine din SUA, serios, chiar acesta este raspunsul meu :peace:

post-74268-0-80651100-1416762764_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stop joc. Scuze, chiar e important, exista cineva de pe acest forum care a facut un regulator home made, si functioneaza, si care poate fi multiplicat? Si sa coste , cu tot cu drum dupa poese, cablaj, radiator, manopera (chiar daca faci 20-30 deodata) o suma mica, adica , sa zicem 100ron? Va rog sa lasati contrazicerile si atacurile la persoana, nu iese nimic bun.

Eu sint mai destept ca tine, a mea e mai mare, etc. Dedantule, las-o'n masa de teorie, vrem chestii fizice realizate. Eu lucrez la o firma care se ocupa de proiectare, executie, reglaj aparatura de telecomunicatie, mai precis emitatoare si amplificatoare de cablu TV. Sursele de alimentare, incarcatoare de acumulatori, facem de cind lumea. Problema e cum sa le scoatem mai ieftin si mai fiabil decit cele chinezesti. scheme performante gasim peste tot, problema e costul de fabricatie, in conditiile in care piesele costa undeva la 25% din pretul daca le-ai lua la bucata, adica avem discount-uri mari, si tot ies sursele mai scumpe.

Daca este productie de serie mare si documentatia e pregatita inclusiv din punct de vedere al calitatii si tolerantelor de ce nu luati legatura cu o firma chinezeasca sa vedeti la cat ajungeti.

Chinezii un lucru il fac sa arate la fel, sa functioneze la fel, la diferite preturi dar si calitati asta este taina produselor chinezesti.

Off topic, apropo mi-am luat de black friday un Lenovo care culmea este China suta la suta chiar daca are patente IBM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant68, tu chiar ai (prea) mult timp liber... dar chiar si asa, nu inteleg de ce irosesti atata energie sa explici atat de detaliat functionarea generatorului de curent la nivel teoretic. Cui si la ce foloseste? Nici macar nu exista vreo "polemica" in acest sens... te "certi" cu tine insuti. Ca sa nu mai mentionez ca nu cred ca a avut nimeni rabdare sa-ti citeasca posturile pana la capat. Sincer acum, ia o pauza din fata calculatorului, nu stiu, fa ceva, fa o plimbare prin parc...

 

Pari a avea cunostinte in domeniu insa deviezi de la subiect si te pierzi in detalii nesemnificative.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant68, tu chiar ai (prea) mult timp liber... dar chiar si asa, nu inteleg de ce irosesti atata energie sa explici atat de detaliat functionarea generatorului de curent la nivel teoretic. Cui si la ce foloseste? Nici macar nu exista vreo "polemica" in acest sens... te "certi" cu tine insuti. Ca sa nu mai mentionez ca nu cred ca a avut nimeni rabdare sa-ti citeasca posturile pana la capat. Sincer acum, ia o pauza din fata calculatorului, nu stiu, fa ceva, fa o plimbare prin parc...

 

Pari a avea cunostinte in domeniu insa deviezi de la subiect si te pierzi in detalii nesemnificative.

Se pare cam am devenit de interes...amice ! o zi de a mea cred ca este de 2-3 ori mai incarcata decat a ta, ai mai postat expresia cu timpul liber...timpul liber depinde de fiecare, dar pasiunea pentru ceva, te face sa-ti programezi timpul si alte resurse pentru acel lucru. Si mai este o problema, in 10-15 min eu fac o postare, crezi ca strabat tot internetul pentru orice prezentare...cati citesc? cine este interesat si ARE NOTIUNI primare sa inteleaga, sau poate sa invete daca citeste, este tipologia de "liber arbitru". Pastreaza-ti propunerile pentru timpul liber, am o experienta vasta ca sa nu iau in considerare ce ce ai postat. Si mai este ceva ! Nu postez ca sa racolez posibili clienti pentru reparatii, postez la liber, fara secrete si "ocolisuri" , mai greu de inteles in Romania, asa este, cam dificil pentru zilele in care traim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este productie de serie mare si documentatia e pregatita inclusiv din punct de vedere al calitatii si tolerantelor de ce nu luati legatura cu o firma chinezeasca sa vedeti la cat ajungeti.

Chinezii un lucru il fac sa arate la fel, sa functioneze la fel, la diferite preturi dar si calitati asta este taina produselor chinezesti.

Off topic, apropo mi-am luat de black friday un Lenovo care culmea este China suta la suta chiar daca are patente IBM

Fiindca patronul meu nu s-a indurat sa dea 3/4 din personalul productiv afara, in conditiile in care acest personal i-a adus un oarecare profit, asta la inceputurile firmei, e mai de moda veche.

Nu discutam despre "de ce". Discutam daca cineva din cei care se cocosesc aici chiar a reusit sa faca un releu fiabil si sa coste mai putin decit macar unul second hand. Dupa 16 pagini de discutii, se pare ca nu. Poti sa ai mama cunostintelor teoretice, daca nu ai loc sa le si pui in practica, ai facut scoala degeaba.

Schema unui releu de tensiune este foarte simpla, citeva piese, problema este realizarea si multiplicarea lui. Chinezii vind o copie de releu cu maxim 40$ cu transport inclus. Face cineva mai ieftin, si mai fiabil? Ma indoiesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca firma respectiva are un angajat electronist, o sa fie in stare sa proiecteaza ceva functional. Nu trebuie sa vine de pe acest forum solutia.

Nu este ceva complex. Componentele pentru ambele variante sigur costa sub 100RON, dar ambalajul mai ridica pretul un pic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta spuneam si eu, piesele electronice costa foarte putin, problema e montarea si ambalarea lor. Oamenii de pe acest topic se contreaza pe chestii teoretice si nimeni nu face un releu cu mina lui, macar sa-l arate functionind, si fiind fiabil. Ingineri proiectanti buni sau mai putin priceputi gasesti.

La un moment dat, cei de la United Motors mi-au trimis un bord de la un model mai nou de Aprilia la reparat, era ars un tronson de traseu. Am analizat cit de cit proiectarea cablajului (eu proiectez de 10 ani cablaje , in special cele destinate pt radiofrecventa inalta) si mi-am dat seama ca Aprilia a angajat un proaspat absolvent de facultate sa-i proiecteze cicuitul imprimat. Era facut in proportie de 90% cu autorout-ele, de-aici si eroarea de proiectare, traseu extrem de subtire trecut printre doua pad-uri apropiate, in loc sa-l ruteze manual pe alta cale mai libera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe topicul asta, ca pe orice alt topic, trebuie intuit, filtrat. Ramai cu ceva valoros in urma.

Cum stau foarte prost cu timp liber nu am apucat sa fac nimic, dar cand voi avea timp voi incerca safac un releu monofazat cu reglaj in serie pentru a mea Guzzi si voi posta rezultatul. Dar nu va grabiti - ultimul proiectel dateaza din 2006 cand am facut un montaj pentru stepless fan control pentru racire de o masina pe baza de mosfet si un oscilator monostabil ca sa generez un PWM cu duty-cycle in fuctie de temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JAGI are dreptate, e usor sa speculezi teoretic dar aproape imposibil sa finalizezi un proiect de acest gen in regim de amator. Discutia mi-a evocat amintirea unui mentor in materie de electro-tehnica care avea o vorba: "in electronica cea mai grea parte este ... tinichigeria"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa te bati cu chinezii e practic imposibil. Sunt cehii de la ignitech care produc un releu si-l vand pe la 90E. Dupa cum arata pe exterior pare a fi facut cu componente discrete.

Cele chinezesti si cele originale au componente fara carcasa, depuse(sau poate lipite ?) direct pe placa de cablaj din ce am vazut eu dupa ce am disecat vreo doua. Ca sa faci asa ceva la un pret rentabil e nevoie sa faci serii mari sau f mari si doar in China cred ca gasesti tehnologia necesara la un pret decent.

Chiar daca pui la punct o schema la care nu costa mult componentele mai ramane partea de carcasa/radiator care in Ro s-ar putea face in serie doar cu costuri mari si tot nu ai reusi sa te apropii de dimensiunile unui regulator chinezesc.

Eu personal dupa 2-3 incercari am reusit sa fac un regulator functional pentru alternatorul de IJ cu excitatie. Pentru alternatoare de japoneze cu magneti am incercat de 2 ori, al doilea mi-a iesit cat de cat dar nu am fost multumit de stabilitatea sa asa ca mi-am cumparat cand am gasit ocazia un regulator mosfet cu 50E de pe un fireblade 2013. Din ambitie mi-am propus ca intr-o zi sa incerc sa fac si un regulator cu mosfet. Mi-am procurat piesele, ramane de vazut cand voi avea timp si chef sa ma apuc de treaba.

Chiar daca as realiza o varianta functionala sunt constient ca pana la creerea unui produs comercial e cale luuunga. Eu de exemplu habar n-am cum/de unde se pot cumpara componente fara carcasa(diodele si tranzistorii/tiristorii de putere). Cu componente normale nu ai nici o sansa sa te incadrezi in diensiunile unui regulator clasic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A aparut un nou concep, filosofie in electrotehnica si electronica......si se vinde foarte bine.


» Post actualizat in 24 Nov 2014 22:07

A aparut un nou concept, filosofie in electrotehnica si electronica......si se vinde foarte bine.


» Post actualizat in 24 Nov 2014 23:20

Asta spuneam si eu, piesele electronice costa foarte putin, problema e montarea si ambalarea lor. Oamenii de pe acest topic se contreaza pe chestii teoretice si nimeni nu face un releu cu mina lui, macar sa-l arate functionind, si fiind fiabil. Ingineri proiectanti buni sau mai putin priceputi gasesti.

La un moment dat, cei de la United Motors mi-au trimis un bord de la un model mai nou de Aprilia la reparat, era ars un tronson de traseu. Am analizat cit de cit proiectarea cablajului (eu proiectez de 10 ani cablaje , in special cele destinate pt radiofrecventa inalta) si mi-am dat seama ca Aprilia a angajat un proaspat absolvent de facultate sa-i proiecteze cicuitul imprimat. Era facut in proportie de 90% cu autorout-ele, de-aici si eroarea de proiectare, traseu extrem de subtire trecut printre doua pad-uri apropiate, in loc sa-l ruteze manual pe alta cale mai libera.

Dupa cum spui aceasta "poveste" cu mare patima si deductie logica privind proiectantul, inseamna ca la toate bordurile de la acel tip de Aprilia s-a intrerup acel circuit( nu ars/scuze ca te corectez) intr-o perioada scurta de timp ! Este o eroare majora de proiectare si implementare in productie...se mai intampla, dar in aceasta situatie se retrage din fabricatie echipamentul, dar sunt chemati si toti cei care au achizitionat produsul pentru remedieri/schimburi. Poti sa ne spui tipul de Aprilia cu acea problema, asa ca fapt divers...pentru destindere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ti mai place sa diseci firul in 4!!! Nu s-a ars din cauza ca este prea subtire.Daca lucrezi si tu in domeniul proiectorilor placilor PCB, inseamna ca ai habar cit de cit, si nu ma refer la placile hobby, vorbesc de productie de ordinul miilor, zecilor de mii. Cind vinzi o moto cu 10 000euro, iei in calcul si o amarita de mufa electrica, care daca nu are ghidajele ok, poti face scurt circuit si arzi traseul ala de 0.2mm. Nu ai de unde sa stii aspectele astea daca nu ai practica.

 

Si ca sa punem capat "amanuntelor", tu Dedant, ai facut vreun releu pt generatoarele fara excitatie? Sau, ai incercat?

 

Nu stiu tipul, nu m-a interesat, era un model mai nou, ceva touring, nu a venit decit bordul, nu toata moto.Shriver parca.

 

Am desfacut destule borduri la japoneze, e diff mare la proiectare cablaj fata de cel vazut de mine la acea aprilia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...