cristi-mic Postat Mai 17, 2005 Autor Share Postat Mai 17, 2005 Solexul cred ca este de la un Renault Gordini..dar nu am de unde sa stiu sigur ca l-am luat de la un mos, demontat si putin incomplet. In oras consuma cam 6%, dar aici am o teorie: vitezometrul digital imi arata o viteza medie in oras de 30 km/h. La viteza asta nu cred ca trebuie calculat consumul la 100 km, ci la ora, ca la motopompe... Cu pedala de frina e simplu, actioneaza direct pirghia/axul pompei de ambreiaj de Espero (adica pompa de frina). E o pedala construita de la 0, adica pe aia originala am taiat-o de pe cadru cu tot cu suport si am aruncat-o inca de la inceput, ca sa am "foaie alba" de lucru... De la pompa pleaca o conducta + furtun la etrier. Etrierul e prins de suportul lui original (Oltcit RM) si apoi pe o adaptare pe axul rotii. Discul de frina e fixat pe butuc. Janta spate e construita (am pastrat doar talonul si am scos miezul) din 2 discuri sudate pe talon, in care intra 2 flanse in care am sudat butucul original de Nipru (se scoate la strung din butucul de aluminiu). Cam complicat, dar sper sa se inteleaga. O sa mai pun niste poze in curind cu un Nipru frumos, cu roata de Dacie pe spate (prinsa in suruburile originale).... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 Inca ceva :Am avut probleme de la inceput cu cupla aia elastica de la iesirea din cutie (vibra foarte tare). Asa ca am aruncat-o si am pus in loc o cruce cardanica la fel ca aia de la intrarea in grup (adaptata, cu flansa etc). Acum merge fara nici o vibratie, ca un norisor Aleko: jocul la culbutori este de 0,1 mm admisie/evacuare (la carte scrie 0,07 mm dar mi se pare prea mic). Rateurile in evacuare pot fi de la amestec nears, care este aprins ulterior. Vezi mai curind reglajele la carburatoare (prea sarac poate ?) si aprinderea (poate intrerupe uneori si cind aprinde detoneaza si benzina nearsa din toba). nu ai cumva niste poze mai in detaliu cu manometru si crucea cardanica pusa la iesirea din cutie? au la romstal manometru de ulei?sau nu trebuie unul special? si eu vreau sa-mi pun pe nipru o roata mai mare, de VN 1500, si trebuie sa refac bascula. ma poti ajuta cu ceva sugestii? multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 ma bate tare gandu' sa-mi iau nipru si vad ca parerile sunt impartite in leg cu consumul: unii spun 5, altii 8-10... aoleu! in fine... am mai multe modificari incercate pe ij (ma refer la electrica, bujii, pistoane + cilindri + ambielaje lustruite, etc.) si ma bate gandu' sa-mi iau nipru si sa incerc si pe el chestiile astea ca parca simt nevoia de mai mult cuplu... hmm... ni ai cum sa iei legatura cu cel caruia i-ai vandut niprul sau o adresa de mail ceva sa-l intreb modelul de carb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 18, 2005 Autor Share Postat Mai 18, 2005 Pai daca eu nu stiu ce model e carburatorul....el nici atit nu stie. Scrie pe el doar Solex P 32 (cred). Ideea e ca trebuie un carb la care clapeta sa se deschida in jurul unei axe perpendiculare pe axa motocicletei (putin imaginatie), ca amestecul sa curga egal in galerie spre fiecare cilindru. Cred ca merge si un carb de Dacie, dar nu stiu reglajele si jiglerele. Cupla la iesirea din cutie: se sudeaza urechile de la o cruce cardanica pe o flansa (disc) care vine prins in suruburi pe vechea cupla care iesea din cutie (se taie cele doua "degete"). Practic e aceeasi cupla ca aia care intra in grup. Daca vrei sa pui o roata lata atunci trebuie sa muti suportul basculei la capatul cadrului si sa mai pui o articulatie la cardan, sa se poata decala transmisia in lateral. E mai complicat. O sa incerc sa pun poze zilele astea, putina rabdare. Oricum, butucul original (interiorul de otel cu cupla dintata si rulmentii) trebuie pastrat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Mai 21, 2005 Share Postat Mai 21, 2005 mersi. o sa am rabdare cu pozele. roata pe care vreau s-o pun e de 150mm, deci nu cu mult mai mare decat una originale de nipru. poate o sa vad mai multe cum ai facut tu si...sa ma inspir Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Mai 21, 2005 Share Postat Mai 21, 2005 Tineti minte trei cuvinte: bijuterie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosalx Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 Sunt actualul posesor al bijuteriei soarta mi-a placut. Tot respectul pentru Cristi la ce a facut din comunista DAR: frana pe spate a avut ceva probleme(am rupt bascula de 3 ori) supradimensionare si pozitionare gresita amortizoarele sunt ineficiente (cu 2 persoane lucreaza cat de cat) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 12, 2008 Share Postat Ianuarie 12, 2008 Ce consuma aproximativ are, cum urca in trepte si cu ce viteza mergi la drum intins? AI mers si cu un Nipru normal sa compari? In ce perioada de timp ai rupt bascula de 3 ori? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Ianuarie 12, 2008 Share Postat Ianuarie 12, 2008 m-am intalnit anul trecut cu actualul posesor al niprului la trecerea de bac de la galati. mergea frumos atunci motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosalx Postat Ianuarie 14, 2008 Share Postat Ianuarie 14, 2008 Ce consuma aproximativ are, cum urca in trepte si cu ce viteza mergi la drum intins? AI mers si cu un Nipru normal sa compari? In ce perioada de timp ai rupt bascula de 3 ori? Asta e prima mea motocicleta, la consum sunt foarte incantat 4% cu carburator simplu nu solex. Cu nipru normal nu am mers ca nu am avut ocazia . Bascula s-a rupt in vara, acum iarna m-am hotarat sa-i schimb roata pe spate si sa repozitionez amortizoarele ( cu ajutorul lu Copilu ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 Despre consum...hmm ...numai de bine,undeva intre 8 si 10%...cu carb originale...Dar la cat fier treb sa care motorul ala nu mi s-e pare mare...ci mai degraba normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Ianuarie 17, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 17, 2008 Ma simt obligat la un raspuns... Un custom, asa cum spune denumirea, e facut dupa ideile si pe masurile constructorului. Asa ca eu l-am facut pentru mine (1,69 si 75 kg la vremea respectiva) plus o pasagera (maxim 50kg conform standardelor mele). Deci amortizoarele lucrau perfect in parametrii astia. Referitor la bascula sau alte chestii, la mine nu s-a rupt nimic in 6 ani de utilizare (in afara de primele pinioane din cutie - III si IV, inainte sa le fac la Campina). Iar frina spate a fost gindita doar sa incetineasca, deci in nici un caz nu era supradimensionata. Acum nu mai comentez...si nici nu accept comentarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.