Sari la conținut

Nipru custom


cristi-mic
 Share

Postări Recomandate

Solexul cred ca este de la un Renault Gordini..dar nu am de unde sa stiu sigur ca l-am luat de la un mos, demontat si putin incomplet.

In oras consuma cam 6%, dar aici am o teorie: vitezometrul digital imi arata o viteza medie in oras de 30 km/h. La viteza asta nu cred ca trebuie calculat consumul la 100 km, ci la ora, ca la motopompe...

Cu pedala de frina e simplu, actioneaza direct pirghia/axul pompei de ambreiaj de Espero (adica pompa de frina). E o pedala construita de la 0, adica pe aia originala am taiat-o de pe cadru cu tot cu suport si am aruncat-o inca de la inceput, ca sa am "foaie alba" de lucru...

De la pompa pleaca o conducta + furtun la etrier. Etrierul e prins de suportul lui original (Oltcit RM) si apoi pe o adaptare pe axul rotii. Discul de frina e fixat pe butuc. Janta spate e construita (am pastrat doar talonul si am scos miezul) din 2 discuri sudate pe talon, in care intra 2 flanse in care am sudat butucul original de Nipru (se scoate la strung din butucul de aluminiu).

Cam complicat, dar sper sa se inteleaga.

O sa mai pun niste poze in curind cu un Nipru frumos, cu roata de Dacie pe spate (prinsa in suruburile originale)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca ceva :

Am avut probleme de la inceput cu cupla aia elastica de la iesirea din cutie (vibra foarte tare). Asa ca am aruncat-o si am pus in loc o cruce cardanica la fel ca aia de la intrarea in grup (adaptata, cu flansa etc). Acum merge fara nici o vibratie, ca un norisor :laugh:

Aleko: jocul la culbutori este de 0,1 mm admisie/evacuare (la carte scrie 0,07 mm dar mi se pare prea mic). Rateurile in evacuare pot fi de la amestec nears, care este aprins ulterior. Vezi mai curind reglajele la carburatoare (prea sarac poate ?) si aprinderea (poate intrerupe uneori si cind aprinde detoneaza si benzina nearsa din toba).

nu ai cumva niste poze mai in detaliu cu manometru si crucea cardanica pusa la iesirea din cutie? au la romstal manometru de ulei?sau nu trebuie unul special? si eu vreau sa-mi pun pe nipru o roata mai mare, de VN 1500, si trebuie sa refac bascula. ma poti ajuta cu ceva sugestii?

 

multumesc anticipat :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

ma bate tare gandu' sa-mi iau nipru si vad ca parerile sunt impartite in leg cu consumul: unii spun 5, altii 8-10... aoleu! :laugh: in fine... am mai multe modificari incercate pe ij (ma refer la electrica, bujii, pistoane + cilindri + ambielaje lustruite, etc.) si ma bate gandu' sa-mi iau nipru si sa incerc si pe el chestiile astea ca parca simt nevoia de mai mult cuplu... hmm... ni ai cum sa iei legatura cu cel caruia i-ai vandut niprul sau o adresa de mail ceva sa-l intreb modelul de carb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca eu nu stiu ce model e carburatorul....el nici atit nu stie. Scrie pe el doar Solex P 32 (cred). Ideea e ca trebuie un carb la care clapeta sa se deschida in jurul unei axe perpendiculare pe axa motocicletei (putin imaginatie), ca amestecul sa curga egal in galerie spre fiecare cilindru.

Cred ca merge si un carb de Dacie, dar nu stiu reglajele si jiglerele.

Cupla la iesirea din cutie: se sudeaza urechile de la o cruce cardanica pe o flansa (disc) care vine prins in suruburi pe vechea cupla care iesea din cutie (se taie cele doua "degete"). Practic e aceeasi cupla ca aia care intra in grup.

Daca vrei sa pui o roata lata atunci trebuie sa muti suportul basculei la capatul cadrului si sa mai pui o articulatie la cardan, sa se poata decala transmisia in lateral. E mai complicat.

O sa incerc sa pun poze zilele astea, putina rabdare.

Oricum, butucul original (interiorul de otel cu cupla dintata si rulmentii) trebuie pastrat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi. o sa am rabdare cu pozele. roata pe care vreau s-o pun e de 150mm, deci nu cu mult mai mare decat una originale de nipru. poate o sa vad mai multe cum ai facut tu si...sa ma inspir :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Sunt actualul posesor al bijuteriei soarta mi-a placut.

Tot respectul pentru Cristi la ce a facut din comunista DAR:

frana pe spate a avut ceva probleme(am rupt bascula de 3 ori) supradimensionare si pozitionare gresita

amortizoarele sunt ineficiente (cu 2 persoane lucreaza cat de cat)

:wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce consuma aproximativ are, cum urca in trepte si cu ce viteza mergi la drum intins? AI mers si cu un Nipru normal sa compari? In ce perioada de timp ai rupt bascula de 3 ori?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce consuma aproximativ are, cum urca in trepte si cu ce viteza mergi la drum intins? AI mers si cu un Nipru normal sa compari? In ce perioada de timp ai rupt bascula de 3 ori?

 

Asta e prima mea motocicleta, la consum sunt foarte incantat 4% cu carburator simplu nu solex.

Cu nipru normal nu am mers ca nu am avut ocazia .

Bascula s-a rupt in vara, acum iarna m-am hotarat sa-i schimb roata pe spate si sa repozitionez amortizoarele ( cu ajutorul lu Copilu )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma simt obligat la un raspuns...

 

Un custom, asa cum spune denumirea, e facut dupa ideile si pe masurile constructorului. Asa ca eu l-am facut pentru mine (1,69 si 75 kg la vremea respectiva) plus o pasagera (maxim 50kg conform standardelor mele). Deci amortizoarele lucrau perfect in parametrii astia.

 

Referitor la bascula sau alte chestii, la mine nu s-a rupt nimic in 6 ani de utilizare (in afara de primele pinioane din cutie - III si IV, inainte sa le fac la Campina). Iar frina spate a fost gindita doar sa incetineasca, deci in nici un caz nu era supradimensionata.

 

Acum nu mai comentez...si nici nu accept comentarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...