Sari la conținut

Paraziti de la aprindere...


Postări Recomandate

salut !,

-am vrut si eu sa imi montez un vitezometru digital (de bicicleta!) dar nu fct. normal ,adica , la rece fct normal ,dar , cand pornesc motorul (de la prima scanteie la bujie ...) vitezometrul se restarteaza si ramane inchis !!! (am schimbat condesaoarele de la platina ...dar degeaba !!) ...asta nu ar fi asa de grav...dar problema este ca ma injura vecinii ca le bruez televizoarele atunci cand imi pornesc motorul !!!..de la ce sa fie ?? de la fise ,bobine ...sau de la ce D-zeu ???...si ce pot face ?

 

p.s

-si am mai patit ceva : eram la semafor (prinsesem rosu ) si cand dau sa plec ...ghici minune !!!!! plec cu spatele !!! :laugh: :laugh: ...m-am chinuit o groaza sa-i reglez avansul !! ....dar, porneste normal (adica cu fata dupa care o poate apuca pandaliile !!! adica pleaca cu spatele !! :huh: )..ce parere aveti de asta??????

 

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpara o fisa de bujie cu rezistenta incorporata, eventual ecranata.......asta poate rezolva problema cu parazitii................cu vitezometru.....e posibil ca paraziti sa se transmita si prin alimentare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

He he..Nu aveai tu problema ca nu puteai citi tensiunea cu voltmetru digital, la releul de incarcare? Poate e din cauza parazitilor..

Aici poate sa fie altceva.

 

Incearca cu unul analog si daca acul oscileaza rau inseamna ca ai o dioda din punte impuscata. Adica redresarea nu se mai face!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pleaca invers ai avansul prea mare; si eu mai patesc din cand in cand mai ales cand nu dau la pedala cu forta care trebuie, dar eu i-am lasat intentionat avansul putin mai mare ca sa traga mai bine cand merg prin afara orasului cu ea. Cand aveam avansu mult prea mare mi se intampla la semafor sa isi schimbe sensul motorul, fara sa se orpeasca.

Despre vitezometul de bicicleta pot sa-ti spun ca si eu am unu si merge foarte bine, nu are probleme cu parazitii . dar mi-am luat intr-o zi unul nou din targ de la vitan cu 100k pt ca avea cifrele mult mai mari si mai groase decat cel pe care-l aveam. (asta din vitan avea un mic bug in soft deaia era asa ieftin mai ales ca era nou nout) Pe bicicleta mergea foarte bine da cand am vrut sa-l pun pe motor , cum porneam incepea sa arate bazaconii (viteza maxima de 405km/h de ex) Concluzia pe care am tras-o eu a fost ca ala vechi avea 2 baterii deci lucra pe la 3 V in schimb ce asta nou are o singura baterie de 1.5V si e mai sensibil la perturbatii probabil. Problema cu parazitii nu cred ca e de la fisa pentru ca intr-o perioada nu aveam fisa si mergeam cu un fir normal si vitezometru mergea perfect si puteam sa masor fara probleme tensiune pe baterie cu un voltmetru digital (ieftin) si cu motorul pornit . In schimb la alt Ij cu instalatie pe 6V nu pot deloc sa masor tensiunea pe baterie cu motoru pornit ( eu cred ca e mai degraba de la bobina decat de la fisa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred ca problema este ori de la bobinele de inductie, ori din blocul releu (l-am desfacut si cred ca pe langa releul propriu-zis are si un fel de stabilizator de tensiune care , probabil ca s-a dus de suflet ?)..stie careva ce contine o combinata ruseasca ? (aia originala...) :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mo fratellos,voi nu ati desfacut niciodata o fisa de bujie cu de-amanuntul?Si daca da,nu ati vazut acolo o rezistenta de citiva KOhmi parca?Ei,oare de ce e aia pusa acolo?

Apoi oare nu ar merita incercat ecranarea firului ce merge de la senzor la scirbometru cu o tresa ca si ecranajul de la cablul RF pt tv,de ex?Incercati,ca poate se calmeaza.

405 km/ora...aia-iiaiii.... Grija mare!

Si monteaza un ruptor electronic pe Ij ca altfel o sa reglezi aprinderi o viata intreaga.Se gasesc gata facute la magazinele auto,si costa cel mult 300 de mii parca.Si cu avansul marit,nu cred eu ca e bine sa mergi ca se incinge tare motorul si nu prea urca in ture,cind e vorba de viteza mai mare.E drept,ai putere mai mare la ture mici,dar se termina ambielajul mai repede.Ia da-l putin mai mic,sa vezi ce mindru trage in turatie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shi io am avut o problema similara... Cand porneam motoru' imi bruia walkmanu' shi pe langa asta ma curenta... ma curenta tot timpu' cand atingeam motoru' sau cam orice parte metalica de la el... Pana la urma am descoperit ca una din fishe imi facea figuri... cam 2 cm din ea erau coclitzi :huh: ... da.. firul din interiorul fishei, acolo unde se infige in bobina de inductzie, era coclit... shi impulsu' catre bujie se transmitea prin cocleala aia.. shi normal ca se pierdea o gramada.. d-aia ma shi bruia, d-aia ma shi curenta... asha ca, o idee ar fi sa incerci sa skimbi fisha de la bujie... :laugh:

 

Bafta!! DDC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mo fratellos,voi nu ati desfacut niciodata o fisa de bujie cu de-amanuntul?Si daca da,nu ati vazut acolo o rezistenta  de citiva KOhmi parca?Ei,oare de ce e aia pusa acolo?

Apoi oare nu ar merita incercat ecranarea firului ce merge de la senzor la scirbometru cu o tresa ca si ecranajul de la cablul RF pt tv,de ex?Incercati,ca poate se calmeaza.

405 km/ora...aia-iiaiii.... Grija mare!

Si monteaza un ruptor electronic pe Ij ca altfel o sa reglezi aprinderi o viata intreaga.Se gasesc gata facute la magazinele auto,si costa cel mult 300 de mii parca.Si cu avansul marit,nu cred eu ca e bine sa mergi ca se incinge tare motorul si nu prea urca in ture,cind e vorba de viteza mai mare.E drept,ai putere mai mare la ture mici,dar se termina ambielajul mai repede.Ia da-l putin mai mic,sa vezi ce mindru trage in turatie..

Salut !, ai idee prin ce magazine (ma refer pt. ce tip de auto dacie, trabant ...)sa caut asa ceva ??... pt. ca am cautat la un magazin de piese pt. trabant ...si mi-a cerut 1.2 mil de lei (exagereat de mult nu ?..la pretul asta pot cumpara un trabant intreg..)..te intreb ca poate or fi si de alte tipuri de auto si or fi mai ieftine .....

 

p.s. intr-adevar fisele mele sunt cam vechi ...dar pana acum am tot schimbat la piese de pe la aprindere in speranta ca scap de paraziti ...(platine , condensatori, combinata ruseasca ...)...sigur o sa o incerc si pe asta ... ca pare destul de logic ...mai de schimbat bobinele, pipele :huh: ...sunt sigur ca pana in toamna am o aprindere noua :laugh: ...oricum nu strica sa le schimb pt. ca asa stiu ca sunt toate noi si poate nu ma mai lasa in drum

 

 

Scaf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fise cred ca ar trebui sa mearga normale,de Dacie sau de orice auto comunist,noi sa fie numai.

Aprinderea de care zic nu e cea de Trabi cu senzori Hall.Eu m-am referit la un ruptor electronic,care dupa montaj va fi comandat de platina.Aceasta ramine la locul ei,numai ca datorita faptului ca prin ea nu o sa mai treaca curent mare,nu se va mai distruge(pusca,cum se spune).Curentul mare va trece prin ruptorul electronic.Acesta se prezinta sub forma unei cutii cu un LED si se gaseste de vinzare la bani putini la magazinele auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cu avansul marit,nu cred eu ca e bine sa mergi ca se incinge tare motorul si nu prea urca in ture,cind e vorba de viteza mai mare.E drept,ai putere mai mare la ture mici,dar se termina ambielajul mai repede.Ia da-l putin mai mic,sa vezi ce mindru trage in turatie..

Asta ai zis-o cam pe dos; motorul se incinge mult mai tare la avans mai mic decat atunci cand are avans mai mare. Cand avansul e mai mare trage mai bine la turatii mai mari iar cand e mai mic se comporta mai bine la turatii mici; daca avansul e mic motorul se incinge si nu trage cum trebuie. Deci exact invers fata de cum ai spus tu. Ideal ar fi un sistem de avans centrifugal ca la ijurile mai vechi da banuiesc ca nu erau prea fiabile daca au renuntat la ele.

Oricum eu am renuntat de tot la platina si mi-am facut un ruptor electronic comandat de o poarta optica si m-a ajuns mai ieftin decat un ruptor electronic din magazin care e comandat de platina

Referitor la ecranarea cablului ce vine de la senzorul vitezometrului nu cred ca are vreun rost pentru ca la mine cu vitezometrul ala ce mergea pe 1.5V o lua razna cand porneam motoru chiar daca nu era pus in soclul lui, deci nu avea contact cu firele, defapt nu avea contact de nici un fel cu motocicleta.In schimb asta cu 2 baterii merge fara probleme cu firul original, neecranat.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vitezometrul meu este cu 2 baterii, dar fenomenul este acelasi si anume: nu trebuie neaparat sa fie in contact cu senzoru, practic daca apropii vitezometrul de elementele metalice ale motorului se restarteaza si se inchide... de unde denota de prezenta parazitilor din circuitul electric.

Am facut urmatorul experiment: cu fisele scoase de pe bujii am dat la pedala (cu contactul pus) si nu s-a restartat (nu s-a inchis), dar cum apare o scanteie pe bujie se si inchide.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa urmatoarea chestie...................leaga un fir de la masa motocicletei la minusul bateriei din vitezometru..................trebuie sa mearga uns

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Problema asta am avut-o si eu. Am montat un vitezometru ca al tau, de bicicleta. La fel, se inchide. Mai tarziu am aflat ca e de la bobina. Mi-a zis un tip care e electronist ca bobina respectiva produce bruiaj in campul electromagnetic pe vreo 30 de m in jurul ei, bineinteles bruiajul e mai puternic pe masura ce te apropii de ea. Mi-a demonstrat si folosind un ap de masura digital pe care pe masura ce il apropiai de bobina dadea niste inregistrari de-a dreptul ilare. Concluzia: NU MERGE. Asta e, tre' sa-ti pui km normal. Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU MERGE. Asta e, tre' sa-ti pui km normal. Multa bafta!

Ba merge ca am eu de vreo 2 ani. E drept ca din 2 pe care le-am incercat merge numai 1, cel pe care l-am luat primul, al doilea merge numai pe bicla.

Eu am pe ij bobina de dacie acum , da mergea si cu bobina originala de 6 V ca asa aveam cand l-am cumparat.

Parerea mea e ca scaf are probleme cu bobinele, ceva nu e in regula acolo daca bruiaza si televizoarele vecinilor.

Ai putea sa incerci si solutia lui ghost, dar oricum trebuie sa gasesti cauza parazitilor anormal de puternici ( sa nu te mai injure vecinii :huh:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Binoxule,cu avansul si cu incalzitul motorului ai dreptate.Nu am mai facut experimente de astea pe comuniste de ceva ani buni.

Dar aici discutam de altceva.

Revenind la problema cu "parazitii"(care de fapt e un cimp electromagnetic mai puternic ce se induce in circuitul senzorului la vitezometru),probabil ca la tine fisa si luleaua(pipa sau cum naiba i se mai zice) de la bujie e buna si la scaf e proasta.

Editat de Chopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e de vina fisa pentru ca la mine mergea si cu un fir normal in loc de fisa (presat cu un creion in luleaua de la bobina si legat cu patentu la bujie). Acum am o fisa de dacie si bobina de dacie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci clar e de "vina" tipul vitezometrului.Probabil senzorul e cuplat electric in alt fel decit la restul.Chiar de asta,ar fi bine sa ne zici de care tip e,cum arata si eventual sa ii pui si o poza.

In alta ordine de idei,am vazut si in Louis vitezometre ca astea de bicicleta la preturi rezonabile.Alea sigur nu fac urit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si io pe Cagiva si mergea btrisca dar era de firma(vitezometru) . Iar cu avansul centrifugal nu ai dreptate nu stiau mosii ai sa-l regleze si mai era o chestie cand deschidea avansul pleca de sub tine instantaneu cred ca de aia au renuntat la ele. Chestia e ca mie-mi placea tocmai chestia asta zice-ai ca ai dat drumu la kerosen si a plecat turbina la motor.

motorul se incinge oricum daca nu e avansul reglat in limite adica si + si - fata de PMS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti !,

-Am facut noi experimente si : Cu avansul nu am mai avut probleme dupa ce l-am reglat cu becul (metoda clasica cu becul de 12V) pt. ca comparametru nu am !!! :ok: ...si chiar merge ok ! (demaraj mai bun si tot tacamul..)

-Cu parazitii, sigur sunt de la fisa (mai exact pistonul din stanga !) pt. ca am scos pe rand pipele ! si cu un piston (cel din dreapta !) ...vitezomtru mergea perfect !!!

...am schimbat fisa de la pistonul din dreapta (cu una de dacie !) si daca o infigeam mai tare si intr-o anumita pozitie ..mergea si vitezometru !!! dar cum ma suiam pe tractor sa ii fac o proba nu mai mergea ! ...sau la fel daca o turam mai tare !... (desi megea in ambii cilindrii!)...verdictul meu este clar ! contact imperfect la fisa !....sau bobina de inductie are ceva(bauiesc ca tot vreun contact slab sper sa nu fie prin ea :laugh: ) !...oricum de acolo este !

 

 

p.s. Pun pariu ca dupa ce voi revolva problema asta ...cred ca o sa pot sa masor tensiunea si cu un digital ! :laugh:

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...