bachus_21 Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 Salut De curand am intrat in posesia unui SuperCarpati incomplet (lipsesc rotile ,saua,care au ars intr-un incendiu si alte catave maruntisuri;).Celelalte componente pe care le am sunt intr-o stare foarte buna iar despre motor m-i s-a spus ca porneste in orice moment,fiind incercat pentru a fi folosit la o prasitoare. Deoarece nu stiu nimic despre acest motor si nici nu imi mai amintesc bine cum arata ii rog pe toti cei care au cunostinta sa posteze aici date,sfaturi si fotografii despre el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 Salut! Am avut si am mers vreo 2 ani pe Carpati Super. Erau vremuri in care nu aveam permis (15-16 ani) dar mi-au prins bine fiindca am invatzat multe de la ea. A fost fabricata intre 1963 si 1966 de uzina 6 Martie Zarnesti, fiind o modernizare a fostului Carpati (la randul sau "inspirat" ca sa nu zic copiat dupa Simson SR). Este propulsat de un motor Metrom in 2 timpi, racit cu aer, avand o capacitate de 68 cmc si dezvoltand 2,6 CP la aprox. 6500 rpm. Transmisia primara este realizata printr-un ambreiaj multidisc in baie de ulei catre o cutie de viteze cu doua trepte actionate de mana stanga. Greutatea este scazuta (in jur de 60 de kg), la vremea aceea era o excelenta motoreta de oras si nu numai, ajungea la aproximativ 65 de km/h, viteza de "croaziera" fiind de 50 - 55 km/h. Consumul unui motor bine intretinut este de pana in 2 litri la 100 de km, pastrand viteza de "croaziera". Aprinderea este pe 6V, curentul fiind furnizat de un magnetou. Caracteristica este acceleratia sa foarte scurta (un sfert din cursa acceleratiei unui IJ Festival din perioada respectiva). Un dezavantaj reprezita scaritzele pasagerului care sunt pozitionate direct pe bascula, acestea miscandu-se implicit odata cu ea (pasagerul flexeaza si respectiv destinde picioarele la fiecare denivelare). Uite aici si o poza luata de pe www.retromobil.ro (nu stiu daca o sa se vada) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Martie 25, 2008 Autor Share Postat Martie 25, 2008 Multumesc Astea sunt primele informatii pe care le am despre acest motor. Cei 2,6 CP mi se par putin la 68 cmc,tinand cont ca Mobra scotea vreo 4 si Hoinarul vreo 5.Scarita pasagerului e la fel si la Hoinar,deci vad ca se obisnuieste.Cum sta cu fiabilitatea? Da,fotografia nu se deschide dar o sa o caut eu imediat. Inca o data multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 Multumesc Astea sunt primele informatii pe care le am despre acest motor. Cei 2,6 CP mi se par putin la 68 cmc,tinand cont ca Mobra scotea vreo 4 si Hoinarul vreo 5.Scarita pasagerului e la fel si la Hoinar,deci vad ca se obisnuieste.Cum sta cu fiabilitatea? Da,fotografia nu se deschide dar o sa o caut eu imediat. Inca o data multumesc. Am umblat ca a avut tatal meu putere mica, consum mare viteza mica asta este. De rezistente erau rezistente. Am doua roti de motoreta complete ax frana etc. de la ceva polonez uitate pe Piese Jawa 250 si ni numai. Numai bine. --- Mesaj completat în 25 Mar 2008 19:44 ------------- Multumesc Astea sunt primele informatii pe care le am despre acest motor. Cei 2,6 CP mi se par putin la 68 cmc,tinand cont ca Mobra scotea vreo 4 si Hoinarul vreo 5.Scarita pasagerului e la fel si la Hoinar,deci vad ca se obisnuieste.Cum sta cu fiabilitatea? Da,fotografia nu se deschide dar o sa o caut eu imediat. Inca o data multumesc. Am umblat ca a avut tatal meu putere mica, consum mare viteza mica asta este. De rezistente erau rezistente. Am doua roti de motoreta complete ax frana etc. de la ceva polonez uitate pe Piese Jawa 250 si ni numai. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Martie 25, 2008 Autor Share Postat Martie 25, 2008 Am umblat ca a avut tatal meu putere mica, consum mare viteza mica asta este. De rezistente erau rezistente. Am doua roti de motoreta complete ax frana etc. de la ceva polonez uitate pe Piese Jawa 250 si ni numai. Numai bine. Ar fi interesante rotile dar nu stiu ce dimensiune aveau la SC;daca erau ca la Simsoneta,alea sunt pe 23.Ma interesez si o sa tin minte oferta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 (editat) caut si eu ceva cauciucuri si camere pt asa motorete, asa ca daca stiti ceva, anuntati si la mine prin PM(nu am timp sa mai urmaresc forumul din pacate).... marimea lor este de 23x2,25 si auzisem ca se gasesc pe la Timisoara... uite muuulte poze cu un carpati, care sper sa fie de folos initiatorului http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?showtopic=1730 spor la treaba PS: la intrebarea "cum sta cu fiabilitatea?", iti spun eu, nu sta prea frumos din lipsa de piese pe piata... Editat Martie 25, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 Salut in copilarie am calarit si eu asa cev, acum am pus mina pe unul cam in aceleasi conditii si cu aceeasi idee.Din ce i-mi amintesc ca puncte slabe erau pinionul lantului de la motor este pe canal cu pana iar in timp si de la smucituri se foarfeca pana,rotile sint cu cosuri cu bile ca la bicicleta dar se pot monta rulmenti iar carburatorul a-r avea nevoie de un bun filtru de benzina in rest mi-l amintesc ca pe un motor care "minca jar" Bafta la reconditionat!!Apropo piese noi se mai gasesc? Am si o poza pe aici dar nu este al meu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Martie 25, 2008 Autor Share Postat Martie 25, 2008 (editat) caut si eu ceva cauciucuri si camere pt asa motorete, asa ca daca stiti ceva, anuntati si la mine prin PM(nu am timp sa mai urmaresc forumul din pacate).... marimea lor este de 23x2,25 si auzisem ca se gasesc pe la Timisoara... uite muuulte poze cu un carpati, care sper sa fie de folos initiatorului http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?showtopic=1730 spor la treaba PS: la intrebarea "cum sta cu fiabilitatea?", iti spun eu, nu sta prea frumos din lipsa de piese pe piata... Asteptam intrarea Mr ORL care,dupa cum am vazut prin forum,pare a fi tatal lor. Referiror la cauciucuri,o sa trec prin Reghin pe la un magazin unde cam are sau aduce orice sa vad daca este dimensiunea asta.Intrebarea referitoare la fiabilitate era mai mult retorica deoarece in nici un caz dupa ce o fac nu am de gand sa merg sute de kilometri cu ea;am luat-o,la fel ca si IJ-ul,doar pentru ca ma doare sufletul cand stiu ce se arunca la fier vechi(am eu ceva cu lucrurile vechi,frumoase,cu istorie).Referitor la asta am vazut cum era facuta bucati o Dacia 1100 completa,in stare perfecta si fara pic de rugina. --- Mesaj completat în 25 Mar 2008 23:19 ------------- Salut in copilarie am calarit si eu asa cev, acum am pus mina pe unul cam in aceleasi conditii si cu aceeasi idee.Din ce i-mi amintesc ca puncte slabe erau pinionul lantului de la motor este pe canal cu pana iar in timp si de la smucituri se foarfeca pana,rotile sint cu cosuri cu bile ca la bicicleta dar se pot monta rulmenti iar carburatorul a-r avea nevoie de un bun filtru de benzina in rest mi-l amintesc ca pe un motor care "minca jar" Bafta la reconditionat!!Apropo piese noi se mai gasesc? Am si o poza pe aici dar nu este al meu! Salut Pune poza,nu mai sta... Editat Martie 25, 2008 de bachus_21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 26, 2008 Share Postat Martie 26, 2008 tata lor pe dracu...defapt, se poate spune si asa, ca motoru inca e pe sub pat simsoneta si carpatiu le stiu ca-n palma, deja imi stau in gat, ca lipsa de timp pt a ma ocupa de ele e din ce in ce mai mare, piesele-s putine, si uite-asa mai desfac sau fac ceva pe la ele din an in paste macar stiu ca acum sunt cat de cat aranjate si ok ca aspect, iar motoarele spalate si curatate aaa, referitor la fiabilitate, simsoneta pt mine e geniala....daca as mai gasi cauciucuri ieftine, n-ar fi problema de mers cu ea, ca Tunaru are asa tip de segmenti, colivie cu role pt ambielaj, si inca niste piesulete care tin de uzura, iar discurile de ambreiaj se potrivesc atat cu cele de mobra cat si cu cele de minsk, pe care le gasesti pe toate gardurile, cum se zice spor la trebi....e frumos ce faci, da sa nu patesti ca mine, sa te trezesti cu o tona de fiare si sa nu poti merge cu ele chiar daca le faci, datorita legislatiei lu papura voda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 26, 2008 Share Postat Martie 26, 2008 Ar fi interesante rotile dar nu stiu ce dimensiune aveau la SC;daca erau ca la Simsoneta,alea sunt pe 23.Ma interesez si o sa tin minte oferta. Este altfel masurat Mobra are pe 17 Simsonul de 250 pe 18 cred ca motoreta Simson era pe 19.Cu bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 26, 2008 Share Postat Martie 26, 2008 (editat) Este altfel masurat Mobra are pe 17 Simsonul de 250 pe 18 cred ca motoreta Simson era pe 19. Cu bine in acelasi tip de masura ca la vremea simsonului si a mobrei, si nu cea noua, simsoneta era pe 23...crede-ma, are rotile cu un diametru mai mare decat cele de 19... pe 19 parca le avea originale din fabrica Tourenul de la fabrica din Suhl iata comparatia de la mama neamt, in termenii acelei vremi varianta 425 s&t vs varianta sr nu pot sa nu observ pt prima data ca sr 1 detinea cauciucuri pe 26 PS si offtopic: pe 18 cu latimea de 120 am eu nevoie de un cauciuc de speed sa pun pe jawa Editat Martie 26, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 26, 2008 Share Postat Martie 26, 2008 in acelasi tip de masura ca la vremea simsonului si a mobrei, si nu cea noua, simsoneta era pe 23...crede-ma, are rotile cu un diametru mai mare decat cele de 19... pe 19 parca le avea originale din fabrica Tourenul de la fabrica din Suhl iata comparatia de la mama neamt, in termenii acelei vremi varianta 425 s&t vs varianta sr nu pot sa nu observ pt prima data ca sr 1 detinea cauciucuri pe 26 PS si offtopic: pe 18 cu latimea de 120 am eu nevoie de un cauciuc de speed sa pun pe jawa Este dubios la Mobra merge anvelopa de 17 insa pe cauciuc scrie 21. De 26 nu este imensa roata este cat aia de autobuz Cu bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Martie 26, 2008 Share Postat Martie 26, 2008 Ba fratilor, m-ati zapacit cu cauciucurile alea dar hai ca i-mi dau si eu cu parerea.Din ce i-mi aduc eu aminte Carpatul are gentile pe 19 (sper sa nu gresesc).Mai incerc o data cu poza aia,sper sa mearga!!al meu este ca cel rosu iar aia galbena ce este??un model mai vechi?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Martie 26, 2008 Autor Share Postat Martie 26, 2008 Cel mai simplu este sa fie masurata o janta(diametru si latime). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 27, 2008 Share Postat Martie 27, 2008 (editat) Ba fratilor, m-ati zapacit cu cauciucurile alea dar hai ca i-mi dau si eu cu parerea.Din ce i-mi aduc eu aminte Carpatul are gentile pe 19 (sper sa nu gresesc).Mai incerc o data cu poza aia,sper sa mearga!!al meu este ca cel rosu iar aia galbena ce este??un model mai vechi?? asteapta sa incarce pozele... la prima vedere, primul are far de carpati super, cu prindere cu tot, dar ma intriga cadru...adica, barele alea rosii, nu par a fi din decorul carpatiului si mai degraba imi da a o furca de altceva incarca pozele intregi sa ne dam mai bine cu parerea.... la al doilea, desi nu se vede decat saua, daca el nu are suduri si improvizatii iti zic din start ca NU este carpati astia de la zarnesti n-au pus sei d-alea pe carpatiuri na pt o alta idee, doua carpatiuri foooarte aproape de original, luate tot de pe net, ale unor reprezentanti RCR, detinatorul celui din a doua poza fiind chiar de pe acest forum, @1966carpati, care se pricepe de minune la asa jucarii si caruia puteti sa-i dati pm Carpati si Carpati Super practic, din pozele astea doua va puteti face o super idee despre cum trebuie sa arate o asa motoreta in stare originala bafta Editat Martie 27, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Martie 27, 2008 Share Postat Martie 27, 2008 Este clara treaba.Al meu este Carpati Super!!Mai incerc o data cu ala necunoscut. --- Mesaj completat în 27 Mar 2008 15:04 ------------- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Aprilie 3, 2008 Autor Share Postat Aprilie 3, 2008 Acum incep sa vad ce lipseste din ea(am luat-o dezasamblata).In afara de roti imi lipseste de la un telescop fata arcul si gheara in care se prinde roata,telescoapele spate varza si parca am vzut intr-o fotografie ca avea ceva capac in spatele cilidrului,ceea ce eu nu am.Saua am gasit-o intre timp dar trebuie refacuta de la zero. As putea inlocui telescoapele spate cu ceva de la vreun moped (ceva care sa intre in arcurile originale)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 Mai, dar din cate vad eu,CArpati seamana bine de tot cu Simson. La Mobra si Hoinar toti isi dau cu parerea ca e copiata dupa Zundapp,ba dupa Honda etc.......La Carpati nu incap dubii.NU imi dau totusi seama cum au ingaduit nemtii asa ceva.......E chiar replica daca pot sa ii zic asa....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 adevarat,chiar mbra este copiata dupa zundapp su hercules,(scuze ptr off topic) nu prea stiu nimic despre aceasta motoreta dar am un preten care a incarcat odata sa reconditioneze una,,,o avea cam incompleta dar i s-a parut cam inutila ptr el,50-55km/h cam putin,si acel motoras metrom(care a fost foarte eficient)nu era gandit chiar asa cum trebuie,mobra scoate 5 cp la 7200 rpm,bine,,,,4 viteze si altcumva,,,,,dar e de 50,si asta de 68 nu poate doar 2,5 cai motorul e cam slabut dar fiabil!si rezistent! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 23, 2008 Autor Share Postat Mai 23, 2008 Am gasit la un mos o pereche de roti-cauciucurile varza(evident) dar altfel bune. Astea au jantele vopsite.Asa erau la origine?Dar spitele,erau nichelate sau vopsite? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 Rotile sint vopsite si au o dunga fina pe laterale iar spitele sint galvanizate.Poza asta am luato de pe net si pare originala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 23, 2008 Autor Share Postat Mai 23, 2008 Si rotile pe care le-am gasit au dungi subtiri aproape de marginea jantelor,insa spitele sunt ruginite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1966carpati Postat Mai 17, 2009 Share Postat Mai 17, 2009 cs 99 big, carpatiul din pozele puse de tine e al meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.