Sari la conținut

Simeringuri Furca - Mentenanta, Prevenire, Inlocuire


Postări Recomandate

Inainte de a trage ai uitat sa-i spui de siguranta, e asezata in interior imediat dupa semeringul de praf, asta ca sa nu traga cu toata forta si sa nu iasa, ca nu le poate desparti, paharul de tubul cromat....

Scuze ca m-am bagat, dar am crezut ca e necesara precizarea....

CORECT!

 

ordinea operatiilor ai incurcat-o rau de tot si foarte important, oricat de lene ti-ar fi nu folosesti pistolul de impact la strangerea suruburilor, sub nici o forma

Stiu ca si Cezar zicea asta, deci probabil are o logica. De curiozitate, la VF, ca ala avea imbus serios, am strans cu pistolul si am desfacut cu mana de proba. Dar cum eu desfac o furca o data la 2 ani si voi mult mai des, si mai injurati pe cate unul care si-a bagat manutele :rusinica: , nu am motiv sa zic ca eu am dreptate :) In rest, ce operatii am mai incurcat? Eu cam asa imi aduceam aminte, dar la fata locului cu piesa desfacuta mere treaba usor, stii ce e de facut.

 

Unul dintre cele mai bune tutoriale de pe internet cu privire la revizia furcii, aplicabil pentru majoritatea furcilor normale.

 

Asta e nenea dua care m-am ghidat si eu prima oara cand cautam scula de 'batut' cuzinetii si semeringurile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 197
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Stiu ca si Cezar zicea asta, deci probabil are o logica. De curiozitate, la VF, ca ala avea imbus serios, am strans cu pistolul si am desfacut cu mana de proba. Dar cum eu desfac o furca o data la 2 ani si voi mult mai des, si mai injurati pe cate unul care si-a bagat manutele :rusinica: , nu am motiv sa zic ca eu am dreptate :) In rest, ce operatii am mai incurcat? Eu cam asa imi aduceam aminte, dar la fata locului cu piesa desfacuta mere treaba usor, stii ce e de facut.

:)

 

 

1. suspenzi motocicleta

2. dai roata fata jos.

3. desfaci suruburile din jambe, lasi sa se scurga uleiul

4. slabesti capacele de sus

.

.

.

.

Nu strangi cu pistolul de impact pentru ca nu ai nici o reprezentare a fortei si habar n-ai cat de tare strange (mai ales ala de la vulcanizare) oricum orice pistol din asta strange de multe ori mai tare decat e suficient pentru un surub m8.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea situatie:

 

- motocicleta cumparata in octombrie 2013;

- furca neservisata vreodata, probabil, avand in vedere namolul gasit acolo;

- circulat cu ea pana in decembrie 2013, simeringurile se prezentau in stare perfecta, nu curgea un strop;

- trasa pe dreapta peste iarna, in curte, cu husa pe ea (nu am garaj incalzit);

- scoasa la sosea in martie 2014;

- atunci am constatat ca unul dintre simeringuri curgea si am servisat furca. Manopera facuta de mine, simeringuri de ulei All balls noi, simeringuri de praf alea vechi fiindca aratau bine, cuzinetii nu prezentau uzura si aratau bine;

- circulat 12.700 km pana acum 3 saptamani, cand a inceput sa ninga si am tras-o pe dreapta in aceleasi conditii;

- pana a o trage pe dreapta acum 3 saptamani simeringurile se prezentau in stare perfecta, nu curgea un strop;

- astazi am scos motocicleta la plimbare si am constatat ca ambele simeringuri curg;

- o sa le schimb la primavara si pe alea de ulei, dar si pe alea de praf cu unele OEM.

 

Este normal asa ceva? Aveam speranta c-o sa mai umblu la furca abia in primavara lui 2016.

 

Ma mira faptul ca simeringurile incep sa curga dupa o perioada de repaos in frig, atat iarna asta, cat si iarna trecuta. De altfel, cat am circulat pe frig nu au curs, dar cum am facut pauza cateva saptamani, la prima iesire au inceput sa curga, atat iarna asta, cat si iarna trecuta.

 

Ce se intampla?

Isi pierd simeringurile elasticitatea din cauza frigului?

Se lipesc de tub in timpul repaosului, iar la prima miscare se rup buzele? Mi-ar fi greu sa cred asta.

Ori e simpla lor uzura? Cati kilometri ar trebui sa tina pentru o motocicleta de strada? Sunt multi 13.000 km in 10 luni pentru un set de simeringuri?

 

Tuburile arata ok. Nu am crom sarit sau zgariat si nici rugina.

 

Asta e studiu de caz, oricum le schimb.


» Post actualizat in 14 Dec 2014 23:54

PS: Acuma nu mai tin minte, dar servisarea fucii este operatiune anuala sau odata la doi ani, ca nu prea-i vad pe baieti in efectiv complet facand coada in fiecare primavara la servis?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei semeringurile sunt turnate/injectate si vulcanizate pe o structura din tabla de otel , cand vine frigul ,atat cauciucul cat si metalul se contracta, si nu numai asta cauciucul in astfel de cazuri isi piarde elasticitatea , nu mai lucreaza perfect pe telescop. Din aceste cauze "plang" telescoapele. Da' nu vine ea vara !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma nu mai tin minte, dar servisarea fucii este operatiune anuala sau odata la doi ani, ca nu prea-i vad pe baieti in efectiv complet facand coada in fiecare primavara la servis?

 

Nu toate manualele de service/mentenanta specifica perioade clare pentru servisarea suspensiilor.

La unele modele Aprilia am gasit dat clar 2ani/24.000km.

Cu cat e mai evoluata suspensia fata, cu atat e recomandat sa faci servisarea mai des.

La o furca simpla cu damping rod, efectele deteriorarii uleiului se vor simti mult mai putin fata de o furca cu cartus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocuri in cuzineti sau uzura in partea interioara a tuburilor.

Incearca sa stokezi moto in pozitie dreapta, pe stander,si si sa vezi ca nu mai curg simeringurile.

 

Cum ar trebui sa-mi dau seama de jocul in cuzineti? Imi indica asta stratul de teflon, adica va avea uzura inegala? Mai exista si alta metoda?

O sa verific la primavara. Ultima oara aratau bine.

 

Pe perioade mai lungi motocicleta a fost stocata pe cricul central.

 

De obicei semeringurile sunt turnate/injectate si vulcanizate pe o structura din tabla de otel , cand vine frigul ,atat cauciucul cat si metalul se contracta, si nu numai asta cauciucul in astfel de cazuri isi piarde elasticitatea , nu mai lucreaza perfect pe telescop. Din aceste cauze "plang" telescoapele. Da' nu vine ea vara !

 

Deci, daca ar fi sa nu mai circul de la sfarsitul lui octombrie pana la inceputul lui aprilie, teoretic ar trebui sa nu mai curga furca?

 

Nu toate manualele de service/mentenanta specifica perioade clare pentru servisarea suspensiilor.

La unele modele Aprilia am gasit dat clar 2ani/24.000km.

Cu cat e mai evoluata suspensia fata, cu atat e recomandat sa faci servisarea mai des.

La o furca simpla cu damping rod, efectele deteriorarii uleiului se vor simti mult mai putin fata de o furca cu cartus.

 

In manualul de reparatie nu spune la ce interval de timp se face revizia furcii. Abia in manualul de utilizare, in tabelul cu programul de mentenanta spune ca "suspensia" se verifica din 12 in 12 mii. Deci suspensia la modul general, nu furca in mod expres.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ar trebui sa-mi dau seama de jocul in cuzineti? Imi indica asta stratul de teflon, adica va avea uzura inegala? Mai exista si alta metoda?

O pui pe cricul central si pui pe cineva sa tina de jambe.Tu tragi de furca fata-spate si vezi daca se misca.

Asa iti dai seama cel mai usor.

Cand mergi simti un fel de "tremuratura" in ghidon?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de reparatie nu spune la ce interval de timp se face revizia furcii. Abia in manualul de utilizare, in tabelul cu programul de mentenanta spune ca "suspensia" se verifica din 12 in 12 mii. Deci suspensia la modul general, nu furca in mod expres.

 

Exact asta voiam sa subliniez.

Multe manuale au lipsuri in ce priveste recomandarile de servisare pe ici pe colo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea eu s-o servisez la 2-3 ani, dar uite ca au trecut 10 luni si necesita revizie. In primavara cand i-am facut revizia, stratul de teflon de pe cuzineti era uniform, am fost atent sa verific asta.

 

Repet intrebarea, din experienta voastra, cam cati km ar trebui sa tina un set de simeringuri la o motocicleta de strada, la soselele noastre?

N-are rost sa ne gandim la cati ani facem revizia, ca asta depinde si de cat se circula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Peste 2 ani ar trebuii sa te tina, dar depinde si de gropi,km,greutate.Am avut si eu probleme cu un set de semeringuri au fost un lot prost si au curs dupa vreo 3 luni, cumpara alt producator mai scump.Ca si km peste 10k

Editat de kawazaki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+ulei bun bagat in ele

da am uitat ca si el conteaza :)

» Post actualizat in 15 Dec 2014 13:48

si uleiul de furca il ai de 4 feluri, in mare cam toate au 10w.Gandeste-te ce presiune si caldura este in interior, daca bagi ceva cu 10lei atunci sa nu ai asteptari, doar noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet intrebarea, din experienta voastra, cam cati km ar trebui sa tina un set de simeringuri la o motocicleta de strada, la soselele noastre?

N-are rost sa ne gandim la cati ani facem revizia, ca asta depinde si de cat se circula.

 

Raspuns scurt: n-au voie sa curga niciodata.

 

Raspuns lung:

Actualele simeringuri de pe mobra mea au 4 ani, timp in care uleiul a fost schimbat o data. Iarna asta le inlocuiesc impreuna cu uleiul desi nu au curs si nu curg nici o picatura.Mobra a petrecut o iarna acum 3 ani la temperatura de afara asa ca au ceva cicluri rece-cald la activ.

 

Singura observatie ar fi ca simeringurile si dust-seal-urile sunt originale, Honda. Cred ca sunt niste componente unde n-are rost sa faci o economie de 3 lei si e posibil ca problemele pe care le ai sa fie cauzate de defecte de fabricatie sau material prost in compozitia cauciucului.

 

Legat de "intretinere" singurul meu sfat e sa cureti jambele de muste sau mizerie dupa fiecare drum lung. Daca nu ma insel ai tot furca "normala", adica nu USD, si se strange o gramada de mizerie mai ales in jumatatea superioara a jambelor.

 

Bafta!

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus Motul 10W. La primavara o sa pun 15W, fiindca oricum vroiam mai mult damping, si aveam de gand sa pun un ulei mai gros.


» Post actualizat in 15 Dec 2014 14:45

Singura observatie ar fi ca simeringurile si dust-seal-urile sunt originale, Honda.

 

Asta am decis si eu ieri, sa pun originale.

 

 

Legat de "intretinere" singurul meu sfat e sa cureti jambele de muste sau mizerie dupa fiecare drum lung. Daca nu ma insel ai tot furca "normala", adica nu USD, si se strange o gramada de mizerie mai ales in jumatatea superioara a jambelor.

 

Bafta!

 

Zona e curata, am aparatori din plastic.

 

10026885_890_FR01_11.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, exact "aparatori" din alea am si eu. Problema este ca suspensia are cursa mult mai mare decat ce apara plasticele alea si mizeria de pe jambe poate trece de dust-seal-uri si afecta simeringurile.

 

De-asta spuneam ca un obicei bun este curatarea atenta a mustelor de pe jambe, pana aproape de jugul inferior. In cazul tau mai mult ca sigur problema e cauzata de cauciucul prost, dar n-as elimina ca si cauza ceva mizerie infipta in simering. O sa vezi cand desfaci acolo ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut baieti, tot caut si eu....o jamba de yamaha r6 2005(jamba stanga) sau tot bratul stang, gasesc si eu la un pret mai accesibil? multumesc, mentionez ca jamba mea are o cuta...

Una singura mai greu sa gasesti, eu am gasit printr-un noroc chior sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salutare!

Am o problema interesanta de dezbatut.

Tocmai am schimbat simeringurile de la furca si implicit uleiul din ea. Mecanicul mi-a spus ca ambele jambe sunt usor curbate si ca va incerca sa le monteze in aceeasi pozitie in care au fost avand in vedere ca nu pot remedia problema lor imediat. De asemenea a si intarit putin suspensia fata lucru care nu ma deranjeaza neapart. Doar ca odata facut schimbul si iesit la drum ceva nu e in regula. Mobra parca trage cand stanga cand dreapta. Nu pot spune ca smuceste pentru ca ar suna prea dur dar are tendinta sa isi schimbe directia total aiurea. Drumul intre casa si serviciu este mereu acelasi, Viteza de deplasare si stilul de mers este mereu acelasi. Sunt perfect constinent ca o parte de vina o au jambele dar cred ca undeva mai este o problema si nu reusesc sa imi dau seama ce. M-am intors la mecanic, i-am spus despre ce este vorba, a iesit cu ea la o tura si spune ca nu i se pare nimic in neregula.

Oare sa ma fi obisnuit eu pe o mobra setata prost iar acum ca suspensia e ceva mai tare, sa simt atat de drastic diferenta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...