Sari la conținut

Monocilindru Vs Bicilindru!


Postări Recomandate

:ok: Salut tuturor!

 

Mai exact ma refer la o diferenta dintre BMW 650 GS ( incluzind si Dakaru' aici ) si Honda Transalp, ambele modele dupa 2000-2001.

Am vorbit cu multi enduristi, am citit zeci de randuri pe diferite forumuri, inclusiv analizate in parte fiecare si comparate si n-am ajuns inca la o concluzie... :(

Unii spun, monocilindru avantaj, intretinere usoara, nu se strica repede, dar are trepidatii si este mai "stresat" decit cei 2 cilindrii care se echilibreaza unul pe altul, mai putine trepidatii, dar si mai multe "probleme"...

 

Dati-va si voi, va rog, cu parerea , cu cit mai multe detalii..

Mersi frumos si numai bine, asfalt uscat!!! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce-ai citit tu, n-ai tras concluzia ca BMW si Honda sunt in top la capitolul fiabilitate? Cel putin cele doua modele enuntate de tine, se incadreaza cu succes la acest capitol. Doar sa fii ultimul ghinionist, sa ai probleme cu vreuna din ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

costuri de reparatie si intretinere la monocilindru,definitiv mai mici ca la bicilindru(una e sa repari 2 pist si alta 1 piston)

treaba cu vibratiile este relativa,bmw-ul beneficiind de un arbore de echilibrare minunat care reduce vibratiile spre nimic(incearca vibratiile adevarate cu un lc4-atunci sa te tii),iar motorul nu se 'streseaza' datorita faptului ca este doar un piston..

in ceea ce priveste bicilindrul,vibratia este inexistenta aproape,dar si motorul este mai dificil,consumul mai mare,etc...

 

intreaba concret ce vrei sa stii si incerc sa te ajut..

 

personal as alege la colectia mea moto totusi bicilindrul sa ma pot misca si prin tara nu numai la enduro,are gabarit mai mare si se preteaza mai bine la viteze de croaziera peste 100 km/h..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok: Salut tuturor!

 

Mai exact ma refer la o diferenta dintre BMW 650 GS ( incluzind si Dakaru' aici ) si Honda Transalp, ambele modele dupa 2000-2001.

Am vorbit cu multi enduristi, am citit zeci de randuri pe diferite forumuri, inclusiv analizate in parte fiecare si comparate si n-am ajuns inca la o concluzie... :(

Unii spun, monocilindru avantaj, intretinere usoara, nu se strica repede, dar are trepidatii si este mai "stresat" decit cei 2 cilindrii care se echilibreaza unul pe altul, mai putine trepidatii, dar si mai multe "probleme"...

 

Dati-va si voi, va rog, cu parerea , cu cit mai multe detalii..

Mersi frumos si numai bine, asfalt uscat!!! :ok:

TA are cuplul mai jos. Trage bine incepand cu 2000. GS-ul 650 prinde viata incepand cu 3500.

Pozitia pe TA este mai bine adaptata pentru touring. Distanta intre pilot si ghidon este mai mare. Comparativ cu GS, la bordul TA-ului ai o senzatie de "largime-lungime".

GS-ul mie mi se pare mai manevrabil. Este ajutat si de rezervorul pozitionat sub sa + distanta mai mica pana la ghidon.

TA este mai bun pentru sosea. Motorul 2 in V il ajuta. GS-ul nu merge rau pe sosea, dar chiar daca nu vibreaza iar viteza de croaziera este apropiata de cea a TA-ului, daca as vrea doar pentru sosea mi-as lua TA. GS-ul imbina mai bine soseaua cu coclaul.

GS-ul iti ofera autonomie ceva mai mare.

GS-ul are optiunea ABS care face toti banii.

Ambele sunt motoare fiabile.

TA-ul are carenele ceva mai mari si mai expuse = dezavantaj in teren. Fara fiare de protectie, este cam rau sa dai cu TA-ul de pamant. GS-ul se descurca mai bine aici.

Treaba cu intretinerea nu trebuie sa te ingrijoreze. La astfel de motociclete produse in 2000-2001 nu prea se pune problema de schimbat cilindri sau altfel de piese importante. Deci, intretinerea mai "usoara" a unui cilindru in loc de doi nu prea e valabila in acest caz.

 

Probabil ca acum imi scapa multe aspecte demne de luat in seama, dar atat imi vine acum in minte.

 

Concluzia mea ar fi urmatoarea: GS-ul imbina mai bine soseaua cu terenul accidentat. Fiind mai manevrabil, este mai bun si in oras. TA-ul e mai bun pentru touring. (aici nu vreau sa se inteleaga ca TA n-ar fi bun in teren accidentat, doar ca mie mi se pare mai bun GS-ul)

Acum, doar tu poti decide ce-i mai bun pentru tine.

 

Eu am avut GS 650 si am testat TA-ul unui bun prieten. De curand mi-am luat un Dakar.

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi fain de informatii, orice alte pareri sint bine-venite, inca oscilez, eram ff hotarit pt GS, dar am mai povestit cu unul-altu' si m-am cam razgindit in favoarea TA. Turele mele vreau sa nu se termine unde se termina asfaltul, cam asta e ideea, dar sa si fac niste ture prin judet, tara, apoi pe afara...cred ca ar fi ff util daca as avea ocazia sa le incerc pe ambele citiva km, eventual si off-road, dar asta pare cam imposibil...

Adevarul e ca nu prea am astimpar si ma visez pe una din ele, zici k am innebunit, nu alta...mai intai insa tre' sa vand Viroaga, apoi o sa mai vad, string info pt momentul respectiv, sa fiu in cunostinta de cauza...

Va mai astept si cu alte pareri pros & cons cele 2 motorizari, cele 2 motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un monocilindru care-i perfect pentru traficul din oras si pentru endureala, insa cand vine vorba de plimbareala serioasa e nevoie de inca un cilindru.

Deci: pentru distractie monocilindru, iar pentru plimbareala bi!

 

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lucru e limpede: cu Transalpul nu faci enduro, ci doar plimbări pe cărări de munte :(

E prea greu, si din cauza asta îl poți trânti rău de tot

Dar pe Âşosea este super. Mai ales pe drumurile județene. Nu zic ca nu simți hârtoapele, dar face față cu brio

Dar pe Âşosele adevarate sau pe cele foarte drepte te plictiseÂşti de mori. Să o ții ore în Âşir pe drum drept la 120 - 130 nu e mare scofală.

Despre F650 nu Âştiu mai nimic, aÂşa că nu mă bag

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt mine vtwinu' e imbinarea perfecta intre sosea si coclauri---acu' depinde ce inseamna asta pt fiecare-- in sensul k pe sosea trage bine ,cu bagaje si pasager si totodata iti da libertatea sa o iei pe unde vrei,peste coclauri!! tocmai d'asta am trecut de 650 monocilindru la 750 v twin!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca termenul ,,ENDURO" il intelege fiecare cum vrea ! Cred ca primul pas este de a defini acest cuvant, apoi pornesti sa incadrezi o motocicleta in clasa asta !

 

Daca vreti, nici una din cele doua nu se incadreaza la clasa enduro ! Nici GS-ul, nici Transalpul ! Sunt niste motociclete Doual-sport sau Adventure-touring ... enduro in nici un caz !

Exista si motoare enduro 2V -> Aprilia RXV, dar exemplul asta nu are nici o treaba pe sosea, cum acelasi 2V de la Transalp nu are nici o traba cu off-road-ul !

Deja daca iti pui problema cu cat vei rula pe sosea in coroaziera, eu inteleg ca mai mult pe acolo o sa te plimbi ! Ambele motoare ,,bat" spre 190kg, asa ca vei putea sa mergi cel mult pe un drum de tara, insa daca incerci sa treci prin noroi, nisip sau alte suprafete ,,instabile" soarta iti este pecetluita !

 

In concluzie, daca vorbim mai mult de sosea, gandeste-te la Transalp ! Este mai ,,relaxant" la drum lung decat un monocilindru ! ....... sfatul meu !

 

Bafta ! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam fain de sfaturi si informatii; utile.

Cred ca am sa ma orientez catre un TA, m-am mai documentat si totusi un bicilindru se preteaza mai mult pentru ce am eu nevoie.

Mersi inca 1 data, asta nu inseamna ca discutia ar fi inchisa, din contra, va invit sa va impartasiti parearea toti cei care au ceva de spus despre acest subiect, pentru un topic interesant si util tuturor.

Asfalt uscat si numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..... va invit sa va impartasiti parearea toti cei care au ceva de spus despre acest subiect, pentru un topic interesant si util tuturor.

 

Pai, cat de interesant poate fi subiectul asta ? Sa tot discutat pe tema asta ! Sunt X topicuri pe tema asta !

 

Daca te-ai hotarat spre TA, ,,sari" pe topicul dedicat acestor motociclete ! Sunt multe de aflat, acolo !

 

Numai bine ! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am oscilat ca si tine intre mono si bi cilindru. Am mers destul de mult cu DR 650R, am testat F650 si un TA mai vechi, al unui bun prieten; am ales TA, nu doar pentru cele enumerate mai sus de colegi ci si pentru roata de 21 pe fata versus 19 cat are F. Asta inseamna ca ai o capacitate de trecere mai mare prin balarii decat cu F-ul. Singurul dezavantaj - daca se poate considera - este consumul care la F pare a fi cam cu 1% mai putin ca la TA, in medie.

 

 

ps. am 173cm si 63 kg si ating singur doar cu varfurile; dar odata pornit, m-am simtit ca acasa pe saua aia nesimtit de placuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum a spus cineva mai sus GS incepe sa traga de la 3500 in sus,la 4000 e in apele lui.De fapt plaja de turatii unde te poti juca cu el este 4000-5500,destul de mica. Daca vrei sa mergi linistit cu o turatie mica,sa te plimbi,nu ai nici o sansa. In teren,a se intelege drumuri forestiere,carari de munte, se descurca binisor dar nu poti cere prea mult de la el deoarece cele 180 kg nu te lasa sa te aventurezi prea tare. Motorul "galopeaza" si prin oras nu e asa stralucit + suturile care le da in lant...Consumul e in functie de cum mergi cu ea,4,3 afara la 110 km/h si in oras dumnezeu cu mila,7-8. Eu personal vreau sa renunt la GS pentru Honda.Are un mers mai echilibrat,"trage de jos" si nu in ultimul rind piese mai usor de procurat.

"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am oscilat ca si tine intre mono si bi cilindru. Am mers destul de mult cu DR 650R, am testat F650 si un TA mai vechi, al unui bun prieten; am ales TA, nu doar pentru cele enumerate mai sus de colegi ci si pentru roata de 21 pe fata versus 19 cat are F. Asta inseamna ca ai o capacitate de trecere mai mare prin balarii decat cu F-ul. Singurul dezavantaj - daca se poate considera - este consumul care la F pare a fi cam cu 1% mai putin ca la TA, in medie.

ps. am 173cm si 63 kg si ating singur doar cu varfurile; dar odata pornit, m-am simtit ca acasa pe saua aia nesimtit de placuta...

 

Salut!

Am urmarit cu mare interes tema initiata de tine la enduristi, am spus si acolo, un topic ff bun cel cu TA vs GS.

Asadar intre timp ti-ai luat TA, erau oamenii curiosi si tinuti in suspans :angryfire: de motorul la care te-ai hotarit

Si eu o sa aleg un TA, asta dupa ce renunt ( cu greu, ca-mi place) la Viroaga mea ca noua... :angryfire:

 

NUmai bine, multzam si celor care au tinut sa-si spuna parearea, mi-au intarit convingerile!! :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa se inteleaga ca una ar fi mai buna decit alta,sint doar doua motorete diferite pentru diferite temperamente.Ideal ar fi sa le calaresti pe amindoua si sa vezi ce ti se potriveste mai bine.Eu de ex. am multe momente cind imi place sa ma plimb asa "lesinat pe strada" cu viteza mica sa ma relaxez. Bmw-ul nu ma lasam, "si-o cere" si sint zile cind n-am chef de alergat si nici sa-mi urle cu 4000 ture sub fund... In schimb motocicleta mai echilibrata nu am gasit. Se redreseaza singura practic si "te scoate" din toate rahaturile. E de ajuns sa reduci gazul sau sa lasi putin slab ghidonul si ea singura se inscrie pe traiectorie. E fantastica!!! Cind esti cu amindoua rotile in aer si faci un salt nici nu simti ca ai sub tine 180 kg,o apleci de bot sau o ridici si asculta cuminte,aterizarea e mereu lina si placuta.

Repet- mergi cu amindoua si vezi ce "te coafeaza" mai bine!!!

Editat de Andrei Silvasanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...