Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dupa ce m-am documentat am tras urmatoarele concluzii:

  • La capitolul greutate, este cu 4 kg mai greu decat vechiul GSA, iar cele 260 kg sunt cu rezervorul, aproape plin mai precis 90%.

Ca o consideratie personala, ma enerveaza astia de la BMW marketing, care nu se hotarasc la un format standard de date tehnice si dau greutatea dupa cum bate vantul, de parca n-ar fi asa de simplu sa o dea "dry weight" ca sa stim o treaba ...

 

Nu stiu cum te-ai documentat tu dar pt ca saptmana trecuta s-au batut putin campii referitor la posibila greutate a noului Adv pe topicul vechiului GS, m-am uitat special pe bmw-motorrad.de ai ADV vechi avea 264kg. Atentie, este vorba de 2013 cu ABS standard. Asadar, prin comparatie directa putem spune ca din contra, noul Adv este cu 4 kg mai usor decat precedentul.

 

Legat de greutate nu stiu ce te enerveaza la felul de expunere al datelor... mie mi se pare foarte normal sa dea greutatea gata de drum (= "la gol" conform literaturii de specialitate in engleza si germana) adica cea cu toate lichidele, asa cum firesc va fi utilizata. Greutatea "dry" mi se pare mult mai putin relevanta. Recunosc, nu mi-e foarte clar acel 90% dar nu mi se pare semnificativ, mai ales daca cumva este standardul la care si competitia declara si per total inseamna doar 1% motiv pt care n-as insista pe asta.

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inseamna standard ? Fara ce? Si cu detoate cat e ?

 

Standard inseamna... standard!!! Adica fara optionale si/sau accesorii.

Din cele clasice, in standard sunt incluse acum, asa cum scrie parca si in pdf-ul atasat de mine mai sus, ABS, ASC, doua riding-modes etc. (chiar si afisaj pt treapta de viteza ;) )

ESA, manere incalzite, tempomat, RDC, semnalizatoare LED, far LED, alarma (d-astea de care la a ta de exemplu nu se pot comanda deloc original) nu sunt standard, sunt optiuni.

 

La GS LC de exemplu toate optiunile posibile costa cca 3000€ extra. Apoi se adauga accesoriile: side/topcase, tankbag, scut enduro, crashbar (la Adv e standard) etc etc.

 

Daca vrei sa vezi preturi complete, mai relevant ar fi sa intri bmw-motorrad.de (stim ca preturile din Germania unt f apropiate de cele din Ro) si vezi acolo exact cat costa. Sau mai simplu ceri o lista de pret la Bavaria. Nu trebuie sa ma crezi pe mine sau pe altul, mai ales ca multi vorbesc in necunostinta de cauza sau fac comparatii gresite/neechivalente.

 

Notiunea "cu de toate" este foarte relativa mai ales cand vine vorba de acesorii, pt multi "de toate" inseamna ce au considerat ei suficient sa plateasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci cum ziceam 20000 .....

 

Gasesc cumva inutila discutia pe seama pretului. Motocicleta de baza (GS) costa cat concurenta directa (cca 14.000€) si are in standard cam tot ce-i trebuie si-ti ofera foarte multa placere de a conduce. Mai departe ca vrei fite gen ADV, optiuni de top, accesorii etc este alta problema.

Cine vrea sa si-o cumpaere stie foarte bine ce alege si cam cat plateste. Nu este nimic nou in aceste preturi.

Restul sunt discutii aiurea pe forum... :D

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 


Nu stiu cum te-ai documentat tu dar pt ca saptmana trecuta s-au batut putin campii referitor la posibila greutate a noului Adv pe topicul vechiului GS, m-am uitat special pe bmw-motorrad.de ai ADV vechi avea 264kg. Atentie, este vorba de 2013 cu ABS standard. Asadar, prin comparatie directa putem spune ca din contra, noul Adv este cu 4 kg mai usor decat precedentul.

Legat de greutate nu stiu ce te enerveaza la felul de expunere al datelor... mie mi se pare foarte normal sa dea greutatea gata de drum (= "la gol" conform literaturii de specialitate in engleza si germana) adica cea cu toate lichidele, asa cum firesc va fi utilizata. Greutatea "dry" mi se pare mult mai putin relevanta. Recunosc, nu mi-e foarte clar acel 90% dar nu mi se pare semnificativ, mai ales daca cumva este standardul la care si competitia declara si per total inseamna doar 1% motiv pt care n-as insista pe asta.

 

http://www.bmwmotorcycles.com/us/en/index.html?content=http://www.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/enduro/r1200gsa/r1200gsa_data.html&prm_action=&notrack=1

 

Uite de acolo m-am documentat, adica primul site official pe care il afiseaza Google.

Cat despre cum se da greutatea la BMW nu vreau sa intru in polemici cu tine, am impresia ca s-a mai discutat. Varianta asta dezavantajaza mobrele cu rezervor mare. Iar pe mine nu ma intereseaza decat comparatia fier cu fier.



khk
de cand ai plecat in romania s a dat lege noua

vinieta la moto in functie de greutate....
diferentele de 100g costa 15 euro...

Iana man nu fi hater. Este unul din parametrii care pentru mine devine din ce in ce mai important.

Oricum faptul ca au reusit sa scoata noile modele WC la o greutate foarte apropiata de cea a modelelor racite cu aer este un plus.

Bineinteles ca mi-as fi dorit sa fie mai usoare, dar .........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In teorie racirea cu aer nu este chiar proasta, fiind pasiva nu cere piese in miscare, etansari, furtune, termostat, radiator, vas de expansiune, greutate suplimentara. BMW a profitat cat s-a putut de aceste avantaje si a amanat la max momentul trecerii pe apa, trecere pe care nici acum nu a facut-o total ci doar pt chiuloasa si acolo doar pe evacuare.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt ceea ce ma atragea la BMW, ideea de traditie, a disparut odata cu noile

modele WC care nu sunt nici cai, nici magari.

S-au pus comenzile standard (semnalizare, etc) pentru a castiga din clientela

japonezelor, dar cred ca de fapt ca si in cazul Scarverului vor pierde per ansamblu .

 

BMW nu mai putea scoate niste cai in plus fara sa mareasca

cilindreea si a aplicat solutia WC spunand ca a "inventat" un GS nou

pe baza unui motor vechi. :)

Cu toate cuvintele de lauda din presa, cam seamana a carpeala, parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In teorie racirea cu aer nu este chiar proasta, fiind pasiva nu cere piese in miscare, etansari, furtune, termostat, radiator, vas de expansiune, greutate suplimentara. BMW a profitat cat s-a putut de aceste avantaje si a amanat la max momentul trecerii pe apa, trecere pe care nici acum nu a facut-o total ci doar pt chiuloasa si acolo doar pe evacuare.

bogdan_harea

parerea ta, de ce au facut trecerea asta???

merci

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e parerea mea, este realitatea. Nu puteau tine in frau noxele fara un control mai exact al temperaturii motorului. Micsorarea temperaturii in zona de evacuare sigur va micsora consumul de ulei si va usura sarcina supapelor de evacuare rezultand o fiabiliate marita si eventual o marire a intervalelor de verificare si reglaj la supape.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fi realist. Vechea solutie cu aer si "ulei", precum si ambreiajul uscat amplasat intre motor si cutia de viteze, fiecare cu carcasa proprie a din alt film, unul alb-negru si eventual mut. Frumos, artistic, languros, dar complet depasit.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu ambreiajul daca nu ma insel era benfica ca puteai pune orice ulei.... in caz de nevoie

 

DAR noua amplasare .... jos palaria .. nu mai rupi moto in 2 sa schimbi ambreiajul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu ambreiajul daca nu ma insel era benfica ca puteai pune orice ulei.... in caz de nevoie

 

DAR noua amplasare .... jos palaria .. nu mai rupi moto in 2 sa schimbi ambreiajul

Si s-ar putea sa fie nevoie mult mai des sa schimbi ambreiajul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...