Sari la conținut

TOBA 4T


radujupi
 Share

Postări Recomandate

Din cate stiu eu, diferenta intre tobele de 2T si 4T e conul de expansiune. Acesta creste performantele la 2T. Practic, cartusul final e acelasi lucru si la 2T si la 4T.

In cazul asta, o toba de 4T nu dauneaza cu nimic unui 2T.

Sper sa nu gresesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU e bine sa pui tobe de 4T la motoare de 2t. Tobele de 4 timpi pot sa fie si goale, ca la 4 timpiexista la evacuare supape. La ij nu exista supape, iar tobele depun o oarecare rezistenta in evacuarea gazelor, ca un fel de recul (cred ca asa ii si zice), care fazorizeaza intoarcerea pistonului. Asta mi s-a spus mie de ceva timp si asta e un fel de interpretare. Asta creste turatia putin la motor, si previne terminarea prematura a setului motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tobele depun o oarecare rezistenta in evacuarea gazelor, ca un fel de recul (cred ca asa ii si zice), care fazorizeaza intoarcerea pistonului

 

din motivul ca motorul in 2 timpi arunca ulei pe evacuare iar toba de 4T are sitele mai fine asadar si infunda mult mai repede.

 

:o :) :o O dati de garduri, tovarasi!!! :wave:

 

 

Tobele la 2t sunt acordate in frecventa pentru motorul respectiv sau ar trebui sa fie, conteaza tot de la largimea si unghiul conului de expansiune la lungimea tobei si rezistenta pe care o opun sitele.Cand se face admisia, gazele proaspete matura ce a ramas in cilindru din cele arse (baleiaj) , ocazie cu care o parte din amestecul proaspat iese pe evacuare. Unda de soc creata de gazele arse ( care atinge conul din capatul tobei sau la comunistele clasice sitele) se intoarce la timp spre portul de evacuare astfel incat impinge amestecul "scapat" inapoi in cilindru chiar inainte ca portul sa se inchida. Asta produce un fel de "supra alimentre" care iti da tie randament. Un fenomen aproximativ similar se intampla si in carburator cu contrapresiunea creata de filtrul de aer.

De aia japonezele in 2t scot putere foarte mare in cilindree mica, ei s-au gandit si au calculat toate chestiile astea si pe admisie pun o "muzicuta" iar la ecvacuare "plaman". Ca sa nu mai zic de tehnologia cu portul de evacuare cu sectiune variabila care scotea inca din anii '70 dintr-un motor de 350 similar cu al Jawei 63 de cai(!!!)

 

La comuniste toate amanuntele astea sunt calculate mai din topor, mai poti trisa cu filtrul de aer si toba ca nu se simte o difrenta foarte mare :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o ilustratie a ceea ce a spus axa cu scame, este un motor de kart.

o toba de pe un 4t nu va merge pe un motor in 2t. daca la un motor in 3t scoti toba vei pierde mai mult de 50% din putere

post-8-1119006954_thumb.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o ilustratie a ceea ce a spus axa cu scame, este un motor de kart.

o toba de pe un 4t nu va merge pe un motor in 2t. daca la un motor in 3t scoti toba vei pierde mai mult de 50% din putere

post-8-1119006990_thumb.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@catallin: faza cu pusu' tobei de 4 T [eventual sport :blbl: ] pe un motor de 2T am priceput-o dar de ce mama ei de treaba vrei sa pui toba de 2T pe 4 T .... :lol: :finger: :finger:

 

 

nu s-a explicat destul de clar ca toba [mai exact evacuarea] de 2 T= toba/evacuare de 4T + con de expansiune.... [cel putzin simplificat...]

 

si inca o data ... de ce vrei toba de 2 timpi pe motor de 4 ? :banana: :what: :finger: :cheers:

 

m

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu: la mana a 2-a nu am gasit de 4T pentru Nipru,pe cand de tobe de IJ e plin targul!Noi pt. Nipru sunt la Cristi Tunaru 1,6 mil. perechea!Daca-mi dai tu suma asta pun originale. :banana:

Si oricum tot nu m-ati lamurit ce efecte ar avea o astfel de modificare.Pana acum numai teorie si desene.Vream sa stiu ceva concret,daca stie cineva;daca nu eu oricum i-am pus deja de 2T si o sa va spun dupa ce o s-o testez si o s-o reglez pe noile tobe.Deocamdata merge,insa nu i-am facut consumul si mai trebuie reglata.

Editat de Catallin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok catallin... chill dude... si tu [ca shi noi] de altfel am "vorbit" numai teorie. dupa expunerea situatziei practice intrebarea ta este mai mult decat pertinenta.

 

m :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...