Sari la conținut

Postări Recomandate

Intervin si eu cu o parere de neavenit asa ca nu-mi sariti prea tare in cap.

BMW-ul pe segmentul de enduro -touring are G450 , G650 , F650[acum bicilindru], F800[tot bicilindru] si R1200. Fara a fi mare specialist vad cu "ochiu' liber" o "gaura" exact pe la capacitatea cilindrica de 1000 cmc.

De altfel marele rival portocaliu are pe acolo 2 mobre foarte bine cotate 950 si 990 adv. Asa ca parerea lui AliBaba cu o mobra de 1000 cmc, eventual boxer cu 100hp si cu cardan ar fi exact raspunsul BMW la 950 si 990 adv.

Din motive necunoscute mie, HP2-ul nu se mai fabrica si oricum asa cum era desenat arata mai mult a cros decat a enduro-touring ...dar daca o redesenau un pic ar fi fost idealul din punctul meu de vedere .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pai nu prea e gaura. aparentul gap e umplut (partial, ce-i drept) tocmai de F800GS. poate ca e ceva mai departe de 990 insa mi se pare foarte in zona lui 950.

 

pe de alta parte (aici precis o sa dea cineva cu pietre dupa mine) m-am dat nitel cu 990-ul. well, n-as face turing pe asa ceva.

 

da, un HP2 de un litru ar fi fost echivalentul perfect pentru KTM-urile mari. insa din nou, la capitolul turing...

 

pana una-alta, gama de la bavarezi acopera destul de bine toata plaja de preferinte:

- ai cross de 450

- ai enduroaica de 600

- ai dual sport pentru 50/50 asfalt/coclau (F800GS)

- ai dual sport pentru prietena/nevasta (F650GS)

- ai enduro-turing pentru 80/20 asfalt coclau (R1200GS/A)

ce mai lipseste?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu prea e gaura. aparentul gap e umplut (partial, ce-i drept) tocmai de F800GS. poate ca e ceva mai departe de 990 insa mi se pare foarte in zona lui 950.

 

pe de alta parte (aici precis o sa dea cineva cu pietre dupa mine) m-am dat nitel cu 990-ul. well, n-as face turing pe asa ceva.

 

da, un HP2 de un litru ar fi fost echivalentul perfect pentru KTM-urile mari. insa din nou, la capitolul turing...

 

pana una-alta, gama de la bavarezi acopera destul de bine toata plaja de preferinte:

- ai cross de 450

- ai enduroaica de 600

- ai dual sport pentru 50/50 asfalt/coclau (F800GS)

- ai dual sport pentru prietena/nevasta (F650GS)

- ai enduro-turing pentru 80/20 asfalt coclau (R1200GS/A)

ce mai lipseste?

 

Asa cum bine zicea Ali Baba si cei 40 de hoti, un boxer-cardan de 800-1000cc, vreo 180 kg si roata de 21 pe fata :laugh:

Mai bine zis, un fel de HP2 Enduro cu o sa mai confortabila si un rezervor care sa-ti confere o autonomie de vreo 3-400 km.

Iaca shapost-5780-1254825319_thumb.jpg

Mesaj completat

.

De ce mama lor nu mai fabrica HP2-ul enduro????? :laugh:

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu ti-ai luat Hayabusa?

 

Ca fapt divers, Hayabusa este destul de criticata prin revistele de specialitate ca in 2009 tot nu sunt in stare sa ofere (macar optional) ABS-ul. Si asta mai ales datorita faprului ca sunt destui care fac si touring cu ea.

Mesaj completat

De ce mama lor nu mai fabrica HP2-ul enduro????? :laugh:

 

Pana la urma de iti pare asa rau?? Aveai 17.500euro sa dai pe el? asta fara eventuale optionale/accesorii.

Gasesti second-hand.

Mesaj completat

ce mai lipseste?

 

Asta ma intreb si eu... ca mi se pare ca gama de la 450 pana la 1200 este destul de bine acoperita. Daca cei de la BMW simteau un mare gol prin lispa unui "miar" probabil ca-l ofereau, asa cum au facut cu 800-le.

Mie mi se pare ca intre 1200GS si 800GS nu prea mai e loc de altceva. Daca cauti variatiuni, normal, poti gasi n posibilitati. Dar ma intreb cate firme mai ofera o asa paleta larga de modele?

 

De ce trebuie neaparat sa ne raportam la KTM? Ce daca ei ofera 1000? Asa zic si eu ca nu sunt in stare sa ofere placerea unui boxer, avantajele cardanului, ABS abia stiu ce-i ala (doar pe 990adv), ESA sau ASC ar fi deja mult prea SF pt ei.

 

Mesaj completat

Cuplu,cuplu sa am.Si daca se poate de la inceput. Caii sunt si ei buni insa daca-i dai in gura la deal nu-i de ajuns. Daca vreai cai iti iei o racheta cu orez.

 

Eu m-am gandit ca problema cuplului crescut odata cu puterea este de la sine inteleasa. Vorbim aici despre BMW (si nu despre orezarii, cum ai zis si tu) si nu cred ca proprietarii de BMW se plang de cumplu (si la ce turatie) ca i-ar bate Doamne-Doamne.

Mesaj completat

Daca aproape toti cumpara GS 1200 pentru touring nu inseamna ca este in regula - se cheama snobism. Este la fel ca si cu gipanele si suvurile care impanzesc orasele si nu au vazut niciodata macar un drum de munte. Pentru touring este mult mai bun RT-ul, de exemplu.

 

Si apoi, cu tot cu bagaje, pasager si altitudine nu cred ca te poti plange de 1200GS asa cum e al meu, la 100CP.

Pentru GS este mai mult decat suficient. In rest vorbim doar de motorete de strada, asa ca ar trebui purtata discutia pe alta sectiune a forumului.

 

800-le nu e bun pentru ca el nu prea e touring. Nu ma vad pe el cu pasager si bagaje facand etape de 1000km pe zi, cum fac cu 1200-le. Altfel, puterea si cuplu ar ajunge.

 

1200GS este clar cea mai vanduta motocicleta in Germania de exemplu (in ciuda faptului ca nu este ieftina). Ei oricum nu au unde sa faca enduro; faptul ca-i apreciaza atat de multi calitatile generale si polivalenta, nu trebuie sa-i consideri snobi. Stii bine cat de bine sta pe curbe, ce confortabila este, pozitia, ce usor pui bagaje pe ea si toate celelalte celelalte calitati care o fac oarecum unica in felul ei, all-in-one.

Si eu mi-as lua GS fara sa fac atat enduro cat faci tu; pt ca si mie mi-ar placea sa pot continua acolo unde se termina drumul; sau daca de exemplu vreau la anu' sa fac o tura in Islanda sau in alte locuri deosebite; iar daca m-as intoarce in RO, clar as lua GS pt drumurile proaste si posibilitatile de ceva padure/soft-enduro. Oare as fi snob, desi placerea mea principala ar ramane touringul?

Si pt ca tot se bate atat apa-n piua pe cei care au SUV... pe langa faptul ca nu poti compara un Tiguan ca basinile de X6 sau Cayenne de exemplu, eu (nefiind posesor de suv) recunosc clar avatajele unui SUV, mai ales in RO unde inca multe drumuri sunt proaste si unde sunt foarte multe accidente grave; si pa langa aceste motive concrete, de ce nu si pt senzatia de spatiu si placerea de a vedea mai bine traficul mai de sus. Da, stiu, sunt manelsit si snob in ochii unora daca mi-as lua Tiguan sau X3... d-aia nu mai pot eu.

 

Faptul ca tu consideri acum ca cei 100cp iti sunt suficienti este ok dar mi-e greu sa cred ca te-ar deranja ca modelul urmator va avea mai multi si va trebui sa faci un sacrificiu sa accepti asta. Pana la urma, puterea este precum contul in banca: daca ai minte, nu trebuie s-o folosesti toata decat atunci cand ai nevoie.

 

Cu 800 sunt total de acord: incomod pe distante medii si lungi.

 

Toate cele bune!

 

Vlad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vanzarea 1200GS a avut mult de-a face cu climatul economic. De fapt cam toate modelele BMW (masini,mobre) au beneficiat cu varf si indesat de climatul economic propice din toata lumea (mai putin Japonia unde efectiv li se rupe la 50m m in fata pewlii de firma BMW). Lumea a vrut sa incerce,mai ales ca acum avea posibilitatea de a avea un BMW top of the line. Fara un pedigree (cum are BMW) nu se vindea GS in anii 2007-2008 (adica varful) nici daca il luai la palme. Evident ca este o mobra buna! Poate chiar cea mai buna insa ramane de vazut. In 2009 BMW a mers in inertie din contractele booked in 2008. Seria 800 nu prea are appeal (inca). Ce vad totusi,este K1200/1300 GT cumparat in draci aici. Lumea si-a cam dat seama ca touring + GS e un oxymoron. Aici e doar asfalt. Pentru ce sa te chinui sa te bata vantul pe un GS cand un GT sau un RT sunt TIR-uri fasnete? Daca nu mergi in Romania de exemplu,ce rost are un GS? Pentru mine asta e ultimul GS pe care-l cumpar,asta doar in caz ca BMW nu va veni cu ceva clar revolutionar la seria asta. Asta si pentru faptul ca mi-e greus sa cred ca va mai exista un GS mai bun ca 1150 Adv. Evident,e parerea mea. My next target : GT.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers, Hayabusa este destul de criticata prin revistele de specialitate ca in 2009 tot nu sunt in stare sa ofere (macar optional) ABS-ul. Si asta mai ales datorita faprului ca sunt destui care fac si touring cu ea.

Mesaj completat

 

 

Pana la urma de iti pare asa rau?? Aveai 17.500euro sa dai pe el? asta fara eventuale optionale/accesorii.

Gasesti second-hand.

Mesaj completat

 

-Exemplul cu Hayabusa l-ai luat gresit literalmente. Era un ex. la intamplare. Putea sa fie CBR XX sau orice alt model de viteza si capacitate mare. Alta era ideea in discutie.

 

-Imi pare rau ca nu se mai fabrica deoarece in timp i-ar fi scazut pretul, chiar si de nou. Astfel, m-as fi putut si eu apropia de un second.

 

--------------------------

 

Ce-ti e asa de greu sa intelegi ca exista o categorie mica de oameni care vor un boxer-cardan ceva mai adaptat pentru off road???

Nu toti isi cumpara motociclete enduro-touring ca sa le tina "lustruite"!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-Exemplul cu Hayabusa l-ai luat gresit literalmente. Era un ex. la intamplare. Putea sa fie CBR XX sau orice alt model de viteza si capacitate mare. Alta era ideea in discutie.

 

Ce-ti e asa de greu sa intelegi ca exista o categorie mica de oameni care vor un boxer-cardan ceva mai adaptat pentru off road???

Nu toti isi cumpara motociclete enduro-touring ca sa le tina "lustruite"!!!

 

Cu Hayabusa iti dau dreptate; oricum, nu era in ideea de a te contrazice pe tine.

 

Referitor la restul... fiecare are opiniile si gusturile lui. Este greu sa gasesti motocicleta ideala pt fiecare, cred...

Acum ce sa zic... boxer-cardan mai adaptat pt teren clar a fost HP2 (din pacate fara ABS), cu 30kg mai putin ca GS, roata de 21" etc... acum am 2 intrebari:

- deci, a existat si sa zicem ca inca mai exista; in cazul asta, Bogdan (ali_baba) cum mai facea cei 1000km/zi cu pasager? ca pe HP2 nu prea cred ca merge...

- pana la urma, ce nu inteleg eu: care este de fapt ideea pe care se insista atat cu cei 1000cmc in loc de 1200? ca diferenta de kg (30) cred ca era ceva... iar cele 175kg (gol/"uscat") ale lui HP2 mi se par oricum un record pt un boxer cu cardan... adica: scaderea se face prin alte metode decat prin micsorarea mai mult sau mai putin semnificativ a cilindreei.

Si am un contraexemplu: modelele R850R&GS au avut exact aceeasi greutate si sarcina utila ca si modelele R1100R&GS. Deci, strict scaderea cilindreei de la care a pornit discutia nu prea duce la scaderea greutatii. (alt contraexemplu este scaderea serioasa in greutate de la 1150GS la 1200GS) Iar scaderea greutatii in alte moduri am vazut ca duce la scaderea considerabila a confortului.

Care ramane solutia ideala din punctul vostru de vedere?

 

Mie 1200GS mi se parea ideal ca de bine de rau se pot face escapade serioase si in teren (doar nu vorbim de hard-enduro sau cross) si din cate stiu Bogdan deja face asta. Si tot din cate stiu/am vazut/citit daca este bine echipat si mai ales daca motociclistul stie cu adevarat, chiar face figura buna in teren 1200GS. Si daca cilindreea propriu-zis nu aduce scaderea greutatii, de ce ar deranja acei cai in plus? Mult mai deranjanta mi s-a parut brutalitatea lui HP2 (valabil mai ales pt 800GS), felul in care intra in sarcina... deci nu puterea in sine este problema.

Acum, dupa ce sper ca am zis si eu clar ce am avut de spus, astept de la voi argumente/clarificari. Si nu ca sa ne contrazicem ci ca sa intelegm ce vrea fiecare. Ca d-aia s-a deschis acest topic, sa discutam, nu?

 

Vlad :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu Hayabusa iti dau dreptate; oricum, nu era in ideea de a te contrazice pe tine.

 

Referitor la restul... fiecare are opiniile si gusturile lui. Este greu sa gasesti motocicleta ideala pt fiecare, cred...

Acum ce sa zic... boxer-cardan mai adaptat pt teren clar a fost HP2 (din pacate fara ABS), cu 30kg mai putin ca GS, roata de 21" etc... acum am 2 intrebari:

- deci, a existat si sa zicem ca inca mai exista; in cazul asta, Bogdan (ali_baba) cum mai facea cei 1000km/zi cu pasager? ca pe HP2 nu prea cred ca merge...

- pana la urma, ce nu inteleg eu: care este de fapt ideea pe care se insista atat cu cei 1000cmc in loc de 1200? ca diferenta de kg (30) cred ca era ceva... iar cele 175kg (gol/"uscat") ale lui HP2 mi se par oricum un record pt un boxer cu cardan... adica: scaderea se face prin alte metode decat prin micsorarea mai mult sau mai putin semnificativ a cilindreei.

Si am un contraexemplu: modelele R850R&GS au avut exact aceeasi greutate si sarcina utila ca si modelele R1100R&GS. Deci, strict scaderea cilindreei de la care a pornit discutia nu prea duce la scaderea greutatii. (alt contraexemplu este scaderea serioasa in greutate de la 1150GS la 1200GS) Iar scaderea greutatii in alte moduri am vazut ca duce la scaderea considerabila a confortului.

Care ramane solutia ideala din punctul vostru de vedere?

 

Mie 1200GS mi se parea ideal ca de bine de rau se pot face escapade serioase si in teren (doar nu vorbim de hard-enduro sau cross) si din cate stiu Bogdan deja face asta. Si tot din cate stiu/am vazut/citit daca este bine echipat si mai ales daca motociclistul stie cu adevarat, chiar face figura buna in teren 1200GS. Si daca cilindreea propriu-zis nu aduce scaderea greutatii, de ce ar deranja acei cai in plus? Mult mai deranjanta mi s-a parut brutalitatea lui HP2 (valabil mai ales pt 800GS), felul in care intra in sarcina... deci nu puterea in sine este problema.

Acum, dupa ce sper ca am zis si eu clar ce am avut de spus, astept de la voi argumente/clarificari. Si nu ca sa ne contrazicem ci ca sa intelegm ce vrea fiecare. Ca d-aia s-a deschis acest topic, sa discutam, nu?

 

Vlad :)

 

 

Pai discutia a pornit in momentul in care s-a spus de "asteptatul" 1250. Repet: 1250. Si ma intrebam pana unde se va merge cu cilindreea unui GS (enduro-touring). Si de aici, s-a pus problema daca un 1000 nu ar fi chiar mai bun pentru un enduro-touring.

Acum hai sa stabilim. Aici discutam de motociclete enduro-touring care sunt folosite si enduro, nu doar touring.

Spui ca HP2-ul are 175 kg. si 1200cc. Oare cate kg ar fi avut un 1000? Si 170kg daca avea, si tot era un avantaj pentru o motocicleta cu inclinatii enduro.

Din ce-am mai observat si eu, pe coclauri conteaza orice kg. in minus.

 

Mai spui ca R80 sau 100 avea aceeasi greutate ca 1100 sau 1150. Da, pentru ca poate la 1100-1150 s-au "inventat" aluminiul si alte solutii tehnice mai mici sau mai usoare.

Imi vine greu sa cred ca, la acelasi nivel de tehnologie, un motor de 1000 poate fi la fel de greu si mare ca unul de 1200.

 

Deci, pentru astia ciudatii care-si doresc un boxer si pentru coclaurii, un 1000 cu o sa cat de cat confortabila si un rezervor "omenesc", o roata de 21 si vreo 170-180 kg, ar fi raiul pe pamant.

 

Numai bine :)

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R80 G/S = 210 kg (cu rezervor plin)

R100 G/S = 210 kg (cu rezervor plin)

R100 G/S PD = 236 kg (cu rezervor plin)

R1100 GS = 243 kg (cu rezervor plin)

R1150 GS = 249 kg (cu rezervor plin)

R1150 GS Adv = 255 kg (cu rezervor plin)

 

Singura scadere in greutate a venit la R1200GS pe care este foarte mult plastic. La 1150GSAdv rezervorul e metalic si cantareste vreo cateva zeci de kile.Daca ar fi plastic cred ca s-ar reduce la vreo cateva. In schimb la R1200GSA,greutatea a ramas aceeasi ca la 1150GSA.Cu rezervor plin,se intelege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai spui ca R80 sau 100 avea aceeasi greutate ca 1100 sau 1150. Da, pentru ca poate la 1100-1150 s-au "inventat" aluminiul si alte solutii tehnice mai mici sau mai usoare.

Imi vine greu sa cred ca, la acelasi nivel de tehnologie, un motor de 1000 poate fi la fel de greu si mare ca unul de 1200.

 

 

N-ati fost atenti deloc la ce am scris, repet:

 

R 850 GS si R 1100 GS, aceeasi generatie, aceeasi tehnologie, in ciuda diferentei evidente de cilindree, cantareau identic. 850-ul nu era cu nici macar 1kg mai usor.

Acelasi lucru este valabil si in cazul R850R si R1100R (naked).

 

Eu nu am pomenit nimic de R80/R100...

 

De asemenea am spus ca in ciuda cilindreei mai mari, 1200GS a fost cu 30kg mai usor ca R1150GS, evident fara legatura cu cilindreea. asadar, aparitia lui 1250GS nu va insemna crestere in greutate.

Ca sa nu mai zic ca eu am auzit de 1300GS, aflat acum in teste cu racire cu lichid. Dar asta este deja altceva.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba am fost atent. 1200GS e plastic. 1150GS e metal. Cilindreea aproape la fel. Plus ca rezervorul 1150GS are 2.5 L in plus. Apoi,diferenta de greutate este nici de 25 Kg. Am mers cu amandoua. Sunt la fel cu un plus de agilitate pentru 1200GS. De putere nu vorbesc pentru ca e evidenta superioritatea lui 1200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...