Sari la conținut

2 cilindri vs. 4 cilindri


BAR
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 55
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Considerand aceeasi cilindree, in general ai asa:

 

inline 4 = turatii mai mari, mai multi cai, toarce mai omogen, la turatie bazaie.

 

v2 = volumul/cilindru mai mare = cuplu mai mare, toarce mai horcait, la turatie urla.

 

Cat despre fiabilitate, cred ca depinde de marca, da as zice ca doua pistoane = mai putine piese, turatii mai mici si deci fiabilitate mai mare.

 

 

@ghost-rider: intradevar, v2-ul nu pare a fi solutia viitorului in curse. In schimb, amplasarea in v in general pare superOK, in MotoGP Honda are un v5 daca nu ma insel, iar Ducati are un v4 (pe care se pare ca o sa il puna si pe strada).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ghost-rider: sorry, am ramas cu amintirea trecuturlui :what: (sau poate ca aia vreau sa-mi amintesc :banana:)

 

@pistolaru:

v2 = volumul/cilindru mai mare = cuplu mai mare, toarce mai horcait, la turatie urla.

Cat despre fiabilitate, cred ca depinde de marca, da as zice ca doua pistoane = mai putine piese, turatii mai mici si deci fiabilitate mai mare.

Atunci nu se uzeaza mai repede?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam greu sa tinem cont de toate amanuntele si sa spunem care ar fi cea mai buna solutie constructiva.Fiecare firma producatoare de motociclete are o traditie in producerea unui tip de motor;Ex: oamenii de la BMW sunt specialisti in motoare boxer, Harley Davidson -motoare cu cilindrii dispusi in V la ungiuri mici, japonezii -cu cilindrii in line,dar au si modele in V, Moto Guzzi -in V,dar cu cilindrii in lateral, Ducati - in V la 90 de grade. Cred ca fiabilitatea motoarelor este influentata de standardele pe care si le impun producatorii, de materialele pe care le folosesc, tratamente termice,calitatea prelucrariilor... si de modul in care le folosim noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e o marca bine proiectata, piese de foarte buna calitate, atunci cel in 4 cilindrii este cel mai bun!!!

Dar ca fiabilitate in timp poate totusi cel in 2 cilindrii este mai bun...sau monocilindru!!

Sti cum e, daca porneste atunci si merge!! (cel cu un piston) :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna... eu pot sa va spun ca am avut de amĂ ndoua,prima un hornet cu 4in linie

si acum un v-strom cu 2inV;cu hornet-ul trebuia tinut sus de giri(turat peste 4000) pt .ca motorul sa lucreze bine,in schimb cu v-strom-ul,motorul e turat mult mai putin si scoate aceleasi prestatii.

 

ps.nu sunt un specialist in materie,dar cu v-strom-ul ma gasesc mult mai bine. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am intrebat pt.ca am un GPZ cu 2 cilindri in linie si vreau unul cu 4 cilindri cam de 600 cm3 si ma gindeam daca cele cu 4 cilindri sint mai durabile,ca nu l-as vinde neaparat pe al meu. vad ca oricum parerile sint impartite. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faceti prea mult "caz"in privintza asta;motocicleta trebuie tinuta pina te plictisesti de ea,deci fa schimbarea si o sa vezi diferentza, si a doua mai depinde si de carcteristicile fiecaruia de a conduce un motor.Sunt diferente mari de la o sportiva la un enduro,sau de la unu de 20de ani(care sigur opteaza pt o sportiva)si unul de 50 pt care e buna si o Mobra(nu am nimic impotriva proprietarilor de Mobra).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am plimbat cu "fiecare"

 

Boxer (nepra), 2L Twin (cb450s), V-Twin (vx800) si 4L (suzeta mea ucigasa).

 

V-Twinu trage in ture joase de nu este adevarat. Zmulge asfaltul in spate. Dar de la anumite ture se plafoneaza. Curba de putere e muuuult diferita decat la 4L

 

2L Twin demareaza super rapid (urca repede in ture) dar de la 8000rpm e oha

 

4L are putere mica in ture joase. Nu pleaca motorul bine sub 2500rpm. Dar tata, de la 4000rpm incepe sa toarca pana pe la 10000rpm

 

 

Deci, avantaje si dezavantaje. Depinde ce vrei de la motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda.. un cilindru, o problema, dar daca ai ACEASTA problema nu porneshte NEAM!

daca un cilindru din 4 merge prost sau deloc merge in 3 cilindri lejer..

:banana: :what: :lol: Tare. Nu m-am gandit la replica asta :finger: :finger: :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kawa GPZ 500 e o legenda de fiabilitate si performante (la capacitatea ei). Asta, daca vrei parerea generala despre ce ai tu acum.

In rest, indiferent daca e vorba de 1,2 sau 4 cilindri, in afara de tourer-ele mari (BMW, Honda Pan etc), 100.000 km e un prag pe care il poti atinge usor daca ai grija de motor. Daca nu...indiferent ce marca e, poate sa moara si in 5000 km.

Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker
-modelele cu 2 cilindrii sunt mai fiabile si mai potrivite pentru mers normal, prin oras sau pentru turism;

-modelele cu 4 cilindrii sunt mai putin fiabile dar ofera performate mai bune pe circuit.

agree cu nenea, V2 rulez cuplu si putere si tot ce vrei....

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

ai si top speed... la vtr daca ii schimbi "calcatura" fuge si peste 270 fiindca are cuplu 100nm si 115hp... nu crezi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"mda.. un cilindru, o problema, dar daca ai ACEASTA problema nu porneshte NEAM!

daca un cilindru din 4 merge prost sau deloc merge in 3 cilindri lejer.."

 

La un cilindru ai un motor care merge sau nu merge.

Dar la mai multe cilindrii mai intervine inca o situatie :lol: merge, dar merge prost!!! :what:

Primele motociclete erau proiectate sa fie cat mai simple, fiabile folosind tehnologie cat mai avansata!

Acum deja este altceva la moda, putere in exces, designul este primul, in loc de functionalitate...

Cu cat ai mai multi cilindrii ai cuplu cat mai constant la arbore, ai volanta cant mai usoara, deci ai demaraj (accelerare) mai buna!!!

Babeste zis merge mai rotund motorul!!! :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e ca pui problema gresit.

motorete DE VITEZA nu exista decit in patru cilindrii :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...