Sari la conținut

Ambreiajul/ Debraierea La Minsk.


Lt. Navarro
 Share

Postări Recomandate

Salutare salutare. Am si eu o problema cu ambreiajul de la Minskaraia mea. Ideea de baza (pentru cine cunoaste totusi tipul de motoreta) a ambreiajului e cam asa: Cablul de ambreiaj ajunge de la maneta, undeva in partea dreapta a motorului adica a cutiei de viteze, intrand prin capacul din dreapta. Si cablul asta trage de o parghie, care invarte un melc (ceva gen o bucata din din burghiu/sectionata); si melcul asta la invartire, impinge intr-o tija, care trece prin cutia de viteze, si ajunge tocmai in partea STANGA, la discuri. Cand tija aia IMPINGE, discurile sunt despartite.

 

Mai departe, ambriejaul asta are si un sistem de reglare format din ax filetat, cu un canal (sau canel?) pt a putea fi rototit cu surubelnita, care trece "prin" melcul asta astfel putand fi controlat cat de "adanc" se infige tija aia care desparte discurile. Si mai are si o piulita care cand e stransa (pe acelaxi ax de care ziceam), opreste tija sa nu se miste. Ei bine, am strans piulita asta (care se strange in aceeasi directie in care se roteste si melcul la debraiere.

 

DAR am strans-o, nu ghiolbaneste dar totusi PREA tare, caci ceva a "troznit" CRED. De ce zic asta, cand am dat jos capcul din dreapta, si implicit mecansimul ala cu melc, tija aia ramane la locul ei (iese DIN motor din "peretele" care se vede cand dai joc capcul. Nefiind nimica care sa apese pe ea, asta inseamna ca ambreiajul e cuplat - deci discurile sunt impreunate. Ei bine, asta nu se intampla, ca bag in viteza, si plimb inainte inapoi motorul si se invarte fara greturi. Pornesc motorul, bag iar in viteza - fara ambreiaj, si NU tinde sa o ia din loc (altfel nu "brutalizam" in halul asta motorul). De fapt nu se misca nici un mm. Ceea ce ma face sa cred ca ori au pleznit arcurile la ambreiaj, or altceva e troznit p-acolo. Alt "indiciu", maneta de ambreiaj nu mai era deloc greu de tras, si revenea inapoi doar prin forta unui mic arcusor care tragea gheruta din cealalata parte fata de cea de care tragea cablul ca sa invarta melcul.

 

Sper ca am fost destul de clar, dar cine a mai vazut un Minsk mai "en-detail" ar trebui sa stie.

 

CE (ALTCEVA) AR PUTEA FI? Are cineva idee?

 

Multumiri anticipate.

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man , ai strans prea mult si cand ai tras de ambreaj a impins prea mult placa de presiune si au sarit discurile din locul lor , nu e grav ,

 

desfa partea aia unde e oala de ambreaj si pune discurile la loc pe canalele lor :)

 

am patit si eu o data asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau, e posibil sa fi crapat tija si sa blocheze ambreiajul decuplat. Da jos capacul de la ambreiaj si verifica :)

Editat de Axa cu Scame
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai degraba e ce a zis Sabin - tija aia e intreaga si la locul ei - nu se misca de una singura. Cum necum, uleiul tot tre' sa-l scurg din motor odata. :)

 

 

PS: Care aveti de imprumut o palnie? :D :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai degraba e ce a zis Sabin - tija aia e intreaga si la locul ei - nu se misca de una singura. Cum necum, uleiul tot tre' sa-l scurg din motor odata. :)

 

 

PS: Care aveti de imprumut o palnie? :) B)

 

 

Poti chiar sa-l si schimbi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi o sa schimb uleiu, da' tot imi trebe palnie! :D)) :P

@Orelica : Nenea, n-are in clinica sau policlinca cu culcatu pe dreapta, nivelul de dificultate de proportii imense al operatiunii "scos capac stanga fara dat motor jos de pe cadru". :lol:

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi o sa schimb uleiu, da' tot imi trebe palnie! :D)) :P

@Orelica : Nenea, n-are in clinica sau policlinca cu culcatu pe dreapta, nivelul de dificultate de proportii imense al operatiunii "scos capac stanga fara dat motor jos de pe cadru". :lol:

 

Daca nu ai palnie fa-ti provizoriu dintr-un carton...ceva in genul unei goarne si lipesti cumva cu scoci. Ca sa pui uleiul dureaza maxim 2 minute ,deci nu o sa treaca prin ea...apoi o arunci. O sa arate ca o tiganie,dar nu o sa te vada nimeni 2 min. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu faza cu palnia din carton. Da' la ce talent am io... ultima oara cand am incercat sa pun asa ulei, am dat fo 200-300ml pe dinafara! :crack: Mama-mama, ce mai poluare! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu de cate ori desfac motorul schimb si uleiul, chiar daca am doar o ora de functionare cu uleiul respectiv, la 3,5 ron litrul de ulei nu merita sa filtrez uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1litru de ulei de la Petrom (si sincer sa fiu, in afara de benzina poate, nu mi-au placut produsele petrom pana acum - dar poate oi eu mai nu-stiu cum) e cam 9-10 ron. Si petromu are printre cele mai ieftine produse comparativ cu Molu' sau chiar Lukoil - nu zic OMV - aia au chiar preturi "nesimtite". :friends: Si uleiul e bine sa-l schimbi intr-adevar, daca l-ai "frecat" ceva. (Da' mai mult de o orasau chiar zi :crack: ).

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu "palnia" am zis-o asa, la misto! Relax! :friends: . Problema mea e alta. Ca nu pentru ca n-am / n-as putea face io o amarata de palnie nu ma pot plimba! :crack:

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci rost de 10 cm de furtun cat degetul mic de gros si suficient de rigid.

Dai o gaura in dopul de la bidonul de ulei si bagi putin fortat furtunul. Intorci bidonul cu fundul in sus si torni cantitatea necesara.

Daca cumva nu gasesti o bucata de 10 cm de furtun mai poti incerca o skema.

Culci motorul pe partea dreapta, scoti capacul de la cutie, torni ulei in cutie si apoi pui capacul la loc. Etansezi capacul fie cu garnitura de clingherit fie cu silicon rosu.

Daca nu gasesti clingherit, iar siliconul rosu ti se pare prea scump poti incerca cu o garnitura din carton putin mai gros.

Cat despre ambreiaj verifica daca mai ai semi-bila in gaura in care intra tija in melc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Faci rost de 10 cm de furtun cat degetul mic de gros si suficient de rigid.

Dai o gaura in dopul de la bidonul de ulei si bagi putin fortat furtunul. Intorci bidonul cu fundul in sus si torni cantitatea necesara.

Daca cumva nu gasesti o bucata de 10 cm de furtun mai poti incerca o skema.

Culci motorul pe partea dreapta, scoti capacul de la cutie, torni ulei in cutie si apoi pui capacul la loc. Etansezi capacul fie cu garnitura de clingherit fie cu silicon rosu.

Daca nu gasesti clingherit, iar siliconul rosu ti se pare prea scump poti incerca cu o garnitura din carton putin mai gros.

Cat despre ambreiaj verifica daca mai ai semi-bila in gaura in care intra tija in melc.

cum arata si de unde iau si eu "semibila"?!? ca la mn la voshod merg fara...ca am bagat bila de rulment si mi-a uzat tija si s-a scurtat:(...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...