Sari la conținut

experiment de conserva


conserva
 Share

Postări Recomandate

Pentru ca am intrat intr-o polemica nedorita, care s-a finalizat cu referinte la virsta

posesorului, adica titularul acestui post, m-am hotarit sa ma prezint si sa relatez,cum si de ce am devenit motociclist. Fac asta pentru a da o perspectiva posibila si deocamdata realizabila de a devni motociclist acelora care ezita - indiferent de virsta -(in limite rezonabile)

 

La 50 de ani m-am suit prima data pe o motocicleta anul trecut,

cind a inceput (sa-i zicem aventura).

 

=motivatia=

Am condus masina, adica pe intelesul tuturor o conserva din 1981. Am constatat,

probabil odata cu voi toti(sau poate cu mult inainte), ca traficul in Buc. a devenit

din ce in ce mai imputit (adica dificil) din cauza aglomeratiei,drumurilor proaste si comportamentului soferilor in trafic.

 

=antecedente=

o vaga experienta de mers pe bicicleta

o semnificativa experienta de sofer.

 

=primul pas=

Intru intr-o buna, sau fatala zi (actiunea se petrecea in mai 2004)intr-un magazin

First Byke,nu mai stiu exact cu ce scop, probabil cascam gura si vad expuse intr-un colt niste moped-uri.

Baietii de la marketing inspirati in racolarea victimelor, ma informeaza printr-un afis lipit pe motor, ca se conduce fara permis.

Ma uit pe geam,vad aglomeratia de pe Stefan cel Mare + venise deja caldura+

costul care mi s-a parut rezonabil=O idee se infiripa: Ce-ar fi sa incerc?!

 

Am rasfoit citeva zile internetul in cautarea unor referinte de pret,calitate,

performante; dar cind pornesti de la 0 e cam greu sa sistematizezi informatia.

se simtea nevoia unui guru;in lipsa m-am decis pentru moped - in cel mai rau caz

riscam doar niste bani - asa credeam eu. Mai ramasese o problema de rezovat: cum aduc fiara acasa (1Mai-dristor, din evaluarile mele cam 9 km).

 

Prescurtez la maxim:platesc factura,incerc sa asimilez primele notiuni - aflu la ce

folosesc cele 4 manete si citeva butoane;incerc pe o straduta laturalnica cum e cu

fieratania si dupa doua ture, in dispretul legii care iti interzice evolutia pe drumurile publice fara sa ai habar de condus - m-am hotarit sa ma duc la cea mai

apropiata benzinarie pe care o cunosteam.Fac plinul si ma avint timid in trafic.

Intersectie,pod Grant,camioane turbate,multe masini,etc. Echipament la purtator:

tricou cu mineci scurte,sapca de soare,adidasi.Viteza maxima (ma fugarea un camion), pierdut controlul comenzilor, intrat in boblaj (norcul meu - caci astfel au fost avertizati soferii din spate de ce o sa urmeze),cazatura spectaculoasa la capatul podului Grant.

Ma ridic imediat,inspectez oase(prin pipaire si miscari usoare -se aude un crantz la

ruptura)

- par intregi,ridic mopedul -inspectie rapida:nimic,doar virful unei manete rupt.Reevaluare personala:doua julituri, cite una de fiecare mina,fara lovitura la cap,si durere destul de vioaie in cotul drept.

Evaluare filozofico - religioasa cvasi-instantanee:daca nu am patit-o urit de tot,

e cineva pe sus care tine cu mine. Pun in functiune redresorul de psihic (fumez o tigara), si incalec din nou. O iau incetisor spre Aleea Circului pe diverse stradute;ajung la destinatie tranzitorie - adica la fratele meu,ii expun obiectul,ii expun cazul,parchez obiectul pe hol la etajul 3 si deoarece anestezia datorata revelatiilor anteriaore se cam epuizase, ma indrept catre spitalul de urgenta cu ginduri ceva mai cenusii. Ma interesez la intrare unde este ortopedia, nu ca nu mai fusesem pe acolo, dar intre timp se mai schimbase cite ceva.O fatuca se intereseaza ce s-a intimplat, ma intreaba daca sunt sigur ca nu m-am

lovit la cap, eu zic NU - ea se uita putin neincrezatoare, imi cere CNP-ul si alte amanunte nesemnificative si in cele din urma imi indica o linie portocalie(daca tin bine minte) care ma va duce drept spre ortopedie(dupa unele viraje).Acolo ca de obicei coada - numai pentru cozile de acolo si merita sa mergi cu maxima atentie in trafic.

Un tip bine afumat,urla in continuu - se lovise de o masina, care ce-i drept facea niste manevre si i se umflase putin genunchiul. Politie, chibiti, radiografie - diagnostic:

liber sa plece. In cele din urma i-mi vine si mie rindul, din nou intrebarea cu capul,

am trecut testul, intrebarea daca a mai fost cineva implicat in accident -zic NU;

in acest caz se numeste autoaccidentare - si trec la poza.Developat, analizat ,diagnostic:contuzie.

Problema era ca locul cu pricina mai suferise un traumatism puternic cu multi ani

in urma(la schi).Priviri usor ingindurate pe radiografie si urmeaza tratamentul:

ghips 2 saptamini si un unguient d-ala care nu foloseste la nimic dupa ghips.

 

Si uite asa ma indreptam spre casa pe la 10 seara,dupa o dupamiaza plina de evenimente,(nici nu le-am relatat pe toate) cu mina in ghips,cu o factura achitata in buzunar,o garantie de moped si foarte important, un user's guide al utilajului- cel putin aveam cu ce sa ma documentez in liniste, linistea data de ghips.

 

 

Si in ciuda aparentelor,din cele relatate pina acum,viermele ratiunii incepe sa ma gidile.

Se declanseaza acel proces subtil, care dupa o activitate neuronala incontrolabila, da prilejul organului numit creier sa emita niste mesaje care in limbaj natural sunau cam asa:

"ce-i viata asta", "ce-i moartea","ce-i motoreta",si in cele din urma apar enunturi

mai complicate ,de genul: trebuie sa fiu de aici inainte cit se poate de metodic,

sa analizez mai bine fiecare pas,cu alte cuvinte s-o iau usor si documentat,

pentru ca nu va ascund, ceva imi placuse din toata aventura - cele doua ture pe

straduta de linga magazin.

 

Si uite asa era sa-mi inchei cariera aproape inainte de ami-o incepe.

Suna a fizica cuantica nu-i asa?

 

Nu stiu daca pauza impusa de ghips mi-a dat ragazul sa meditez la cele intimplate,

dar in acest timp s-a consolidat o idee - sa ma duc la scoala de soferi sa iau niste lectii de moto. Nu stiu exact de ce. O prejudecata a societatii moderne - care confera prestigiu lucrurilor invatate organizat. Nici macar nu eram convins ca-mi trebuie carnet.

 

Ghipsul l-am tinut 1 saptamina din motivul ca se facuse cald afara si... intelegeti voi.

Nu cred ca am facut bine ca l-am scos, ma durea in continuare, dar parca

facusem ceva bine pina acum? - ma refer la moped-story.

 

Se mai scurg vreo citeva saptamini din viata mea, din care nu va povestesc nimic,

si ma indrept catre clipa in care am reinnodat cele doua etape ale relativ scurtei

mele cariere de mopedist.

 

 

Sa recapitulam:

 

O initiativa relativ normala,care a avut la baza pragmatismul,adica posibilitatea de

a naviga mai usor in trafic .

 

-Consecintele puteau fi dezastruoase, iar esecul initial a constituit o

provocare pe care am acceptat-o.

 

M-am hotarit sa duc lucrurile mai departe, dar in acelasi timp sa ramin in viata

si relativ intreg.

 

Cit despre pasiune sau alte chestii care se citeaza frecvent ca prim impuls ...nici vorba.

La acea vreme nu stiam nimic despre acest forum unde riscurile de a fi apostrofat

cu minie comunitara trebuie luate in seama.

 

Va urma....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 168
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Consoleaza-te ca nu ai cazut la viteze mai mari.

Si sa nu crezi ca daca ai carnet automat esti si scutit de cazaturi si alte accidente.

Ia-o usor, in parcare sau pe un drum necirculat, frineaza, accelereaza, obisnuiste-te cu ea. Si nu uita de echilibru, e esential.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consoleaza-te ca nu ai cazut la viteze mai mari.

Si sa nu crezi ca daca ai carnet automat esti si scutit de cazaturi si alte accidente.

Ia-o usor, in parcare sau pe un drum necirculat, frineaza, accelereaza, obisnuiste-te cu ea. Si nu uita de echilibru, e esential.

197066[/snapback]

 

cred ca nea' conserva a facut mai multi km decat tine deja :drink:

 

pt cine nu stie.. conserva e ovidiu (un baiat mai in etate) .. cu suzeta cioperash de 250.. care a fost prezent mai peste tot anul asta.. 1mai, ploiesti,bacau... si mai vedem..

 

omul are ganduri de endurache :laugh: - boala grea enduro asta ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nea' conserva a facut mai multi km decat tine deja :drink:

pt cine nu stie.. conserva e ovidiu (un baiat mai in etate) .. cu suzeta cioperash de 250.. care a fost prezent mai peste tot anul asta.. 1mai, ploiesti,bacau... si mai vedem..

 

omul are ganduri de endurache :( - boala grea enduro asta ..

197076[/snapback]

 

Ai uitat Arc, Etrusco... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, BD le zice bine, ne-am intalnit cu el peste tot la munte, la mare si-n orice imprejurare si omu a inceput pe Marauder nu ca altii...daca nu ma insel a venit si vinerea trecuta la comemorare, tu unde-ai fost ipman?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, BD le zice bine, ne-am intalnit cu el peste tot la munte, la mare si-n orice imprejurare si omu a inceput pe Marauder nu ca altii...daca nu ma insel a venit si vinerea trecuta la comemorare, tu unde-ai fost ipman?

197145[/snapback]

 

 

asha-i domne ipman!!!

 

sa nu-l shtii pe nea conserva!!!

marauder de 250

vine in etrusco mai des decat tine!!!! :drink: :laugh: :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aoleu, ce ati sarit?

Ce-am zis rau? Am recomandat chestiile uzuale atunci cind schimbi moto.

Apropos, nu vin asa de des la Etrusco deoarece si eu aspir sa ajung la acea virsta.

@ninja_skija: in acea zi nu am idee ce s-a intimplat intre clipa in care am intrat pe usa (cam 16:20) si 20:15. Stiu doar ca m-am trezit in pat si atit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bd...

 

mi-ai facut-o. m-ai desconspirat si-mi strici cronologia.

 

 

=conserva mopedistul

sa reluam stirile:

 

dupa cum relatasem am abandonat moped-ul in holul unui bloc la etajul 3,in asteptarea reconstituirii validitatii inculpatului. Cind am hotarit ca procesul s-a cristalizat, cit de cit m-am dus sa-l recuperez.Am mai stat de vorba cu fratele meu pina la o ora mai tirzie,in speranta ca traficul de pe Stefan cel Mare se mai domoleste.

In sfirsit cobor magaoaia,o duc de coarne pina la bordura, pornesc motorul si

incep sa ma uit in zare, de fapt in cele doua zari,pe rind; faruri din stinga,

faruri din dreapta. Nu evoluasem cu nimic intre timp, atita doar ca ma pregatisem

teoretic - stiam la ce foloseste fiecare chestie ditr-alea de apesi sau tragi de ele

si care poarta citeodata si denumirea de comenzi.

Cam dezamagit de luminitele care tot apareau cind ditr-o parte cind din alta.Ma hotarasc sa fiu ceva mai flexibil, mai astept putin si umfl-o. Tai liniile de tramvai,

trec pe sensul opus si-ii dau bice. Trec de Obor (pe deasupra) si pauza de respiratie.

Ma hotarisem sa fac drumul in etape, cam o statie etapa - depasisem deja norma.

Trec la etapa a doua, si intr-un elan de neoprit ajung pe la Matei Voievod,de fapt

trecusem si ma apropiam de Piata Muncii. Si dintr-o data un obstacol neasteptat imi apare in cale: niste sepci reflectorizante, doua masini oprite,ceva ca niste diagonale tot reflectorizante,un sentiment de deja vu,

pe scurt, cred ca ati ghicit - politia. Trebuie facuta o precizare: tot drumul am

mers numai pe banda 1, adica ce se poate intelege din banda 1 dupa ce scazi suprafata ocupata de masinile parcate.Baietii imi subminasera banda.Am oprit, caci nu exersasem pe drum manevra de depasire, pe care o consideram prea complexa in circumstantele date.

Si pe urma venise si timpul pauzei de etapa. Scot tacticos o tigara,(tot din aia drenaj de psihic - numai d-astea fumez)aprind tigara si vreo 5 minute ma fac vecin cu politia.

baietii erau intr-o negocire cu un sofer, eu fumam absent caci nu vroiam sa tulbur

comertul stradal, dar cum in astfel de tranzactii discretia e obligatorie,dupa o runda

de susoteli se indrapta spre mine unul dintre baieti. Ma intraba: cu ce treaba?,raspund:

cu niciuna. Raspuns considerat cam trunchiat - si invitatie la drum: va rugam circulati.

Ii spun ca vreau sa-mi termin tigara, se deda la putina conversatie si intrebare cheie:

de unde vin? am ezitat un pic - sa-i spun ca de la magazin,ca mi-am luat motoreta

acum aproape o luna de zile si abia acum ajung acasa cu ea? Oricum era un neadevar pentru ca nici macar nu ajunsesem acasa. I-am zis ceva conventional si cu un aer expert,m-am asigurat temeinic si am luat-o din loc. Stind de vorba cu politia, banuiesc,mi-a crescut si tupeul, asa ca am luat-o prin pasaj.Ajung la intersectia cu Baba Novac,exersez virajul la dreapta , o iau pe o straduta si ce credeti -ajung acasa.Satisfactie maxima incep

sa fac planuri de viitor,imi jur ca o sa fiu prudent etc.,etc. Ajunsesem la domiciliu

cu o viteza medie de aproximativ 10 m/h dupa un calcul destul de aproximativ, tinind cont ca am inceput drumul cu vreo 3 sau 4 saptamini inainte si distanta era de vreo 9Km, sa zicem mai mare pentru ca facusem niste ocoluri neprogramate.Nu puteam totusi sa ma laud

ca ilustrez in intregime proverbul "incet dar sigur", dar totul era deja o amintire.

Si cel mai important moralul era intact - am luat totul ca pe o experienta de viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

conserva esti tare :laugh:

imi place de tine ca ai inceput de jos fara prea mult tupeu.

si sincer posturile tale sunt printre cele mai lungi si placute citite pe acest forum.

bafta si asfalt uscat si cand il intalnesti pe omul cu BRR sa il bati pe umar sa facem cunostinta

:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut copii

...sa termin povestea cu moped-ul

dupa cum v-am spus eram hotarit sa o iau muncitoreste. Zis si facut. In spatele blocului meu sint niste stradute numai bune pentru ce-mi propusesem - asfaltate aproape toate si rar circulate (va vine sa credeti?) si in plus si o bisericuta numai buna ca sa exersezi sensul giratoriu sau sa-ti aduca aminte de nimicnicia si nemernicia omului. (nemernicia rezervata conservarilor).

Si uite asa am luat fiecare straduta la puricat; am intrat pe toate sensurile posibile;

m-am rotit in jurul unui squar din apropiere ,m-am ciorovait cu ciinii,am ferit toti

biciclistii, am mers cumpatat pe linga mamele cu copii, cu sau fara trotinete,

una peste alta eram un model de participant la trafic. Si ce trafic. Adica exagerez,

mai trecea din cind in cind cite o masina pe care o pindem sa vad daca imi da prioritate.

Era ca un rai tulburat de un motor de 50cc in doi timpi.Ma mir ca na-m luat vreun cartof in capde la pasnicii locatari de case si vilute. Dar nu aveam sa mai rezist mult.Simteam iadul care ma astepta in apropiere.Si nu numai ca il simteam, dar incepusem sa mi-l doresc.

Intre timp mergeam cu conserva (pe atunci nu stiam de porecla asta) si incercam sa-miimaginez diverse situatii de trafic si sa simulez ca sint pe moped. Are si imaginativul limitele sale - am epuizat repede comportamentele posibile. Incepusem sa vad in trafic si alte mopeduri, parca din ce in ce mai multe, de unde inainte nu tin minte sa fi vazut unul.

Incepusem sa fiu atent la ele si la cei care le conduc; intorceam capul de fiecare data cind mi se parea ca aud zgomotul bine cunoscut.Intr-o zi totusi incepuse sa ma enerveze unul - prea evolua in aceeasi zona; eu eram in casa; ma uit pe fereastra si ce vad ? vecinul taia ceva cu un fierastrau rotativ , din ala cu dinti mari de lemn.M-am amuzat cind prima oara(la SAMEB )turau unii motoarele si altii comentau: i-auzi flex-ul.

Nu-mi dadeam seama daca evoluez intr-un fel sau nu;Jocul de-a invirtitul se cam terminase.

Simteam ca nu e bine sa ma obisnuiesc cu linistea unui parc;Eu imi propusesem totusi sa evoluez in jungla, simteam ca mi se atrofiaza curajul; iar freamatul junglei era la doi pasi.

Ma avint din nou in trafic, largind raza de actiune:Piata Alba Iulia,Baba Novac,Muncii, ma avint si pe trasee mai lunguiete; ma duc cu moped-ul la servici de citeva ori;consolidez, ziceam eu,mersul prin oras.Incep sa ies putin si prin apropiere de Bucuresti:Pantelimon, Branesti.

Incepusem sa ma gindesc seroios la casca in rest nu aveam sa iau in calcul nici o alta dotare.

 

Incepusem sa ma gindesc la scoala de soferi. Aveam sa ma duc intr-o zi pe acolo sa vad care e miscarea.O sa povestesc data viitoare

 

 

P.S.

 

Va multumesc petru mesaje

Uneori un rind scris spune mai spune mai mult decit o gramada de cuvinte;

va ramin dator si sper ca asteptarile voastre sa nu ma inhibe f. tare;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc petru mesaje

Uneori un rind scris spune mai spune mai mult decit o gramada de cuvinte;

va ramin dator si sper ca asteptarile voastre sa nu ma inhibe f. tare;

198334[/snapback]

 

 

UNII SCRIU

 

LASA IN GRIJA NOASTRA SA TRIMITEM POVESTEA LA Columbia University PENTRU Premiile Pulitzer

 

:crack: :D :funny:

 

 

shi maine seara in etrusco :bounce: :crack: :crack: pentru inspiratzie :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intentia mea initiala era sa va prezint un studiu de caz, in ideea ca poate ilustra un

punct de plecare posibil pentru abordarea moto, ceva de genul asa DA asa NU o colectie de pasi mai mult sau mai putin corecti, un text didactic pe doua coloane, bine ordonat,etc...

 

Dar ce a iesit...am amestecat coloanele si lumea de aici ma acuza ca fac literatura;

eu nu intentionam sa fiu decit un cronicar al propriilor mele evenimente care conduc la o modesta cariera de motociclit.

Dar sa lasam intentiile si hai sa-i mai dam putin gaz...

 

Spuneam ca vreau sa incerc sa vad daca e vreo scoala moto si cum facusem scoala de B

la ilioara ma duc tot acolo sa ma interesez. Dupa citeva bijbiieli am gasit-o;nu mai

tineam bine minte unde era.

 

Gasesc si poligoanele de moto,parca stiam eu ceva si incerc sa-mi dau seama ce

se petrece acolo.

 

Mi se parea cam haos ;unii se suiau pe cite o motocicleta, se invirteau nitel venea altul care o prelua, parea ca lumea stie ce are de facut, eu nu prea intelegeam.

 

Dupa vreo doua zile abordez un instructor, asa cam de virsta mea;il intreb in ce

consta examenul, ce hirtii iti trebuie, cit costa etc... In final imi spune ca actele

le pot aduce eu sau sa vina elevul.Il lamuresc ca nu exista nici un elev si ca eu

as fi elevul in caz ca...Pun problema direct, ii spun ce virsta am si il intreb

daca a mai avut elevi de aceeasi virsta,daca nu e vreo restrictie cu privire la asta.

Imi spune pe un ton categoric ca nu e si-mi confirma ca mai are un elev de 45.Eu

comentez ca 45 nu e totuna cu 50, dar e oricum pe aproape, asa incit consideram

subiectul incheiat.Ii povestesc ca am mai mers pe moped, il intreb daca foloseste

la ceva,el crede ca foloseste , dar oricum e altceva etc...

 

Ma pregateam sa plec,si sa revin dupe vreo saptamina doua.Mai schimbam vreo doua vorbe si ne apropiem de de animalul care astepta in tacere.Din nou un impuls de marketing d'ala de se invata din ochii clientului,il face sa ma idemne:ce faci nu te sui pe ea sau ti-e frica? Eu ce sa zic .Ei bine mint cu nerusinare si spun ca ma-s urca. Se apropie de de mz (asa il chema pe animalu'),ii da niste pedale si niste zgomote care mi se pareau infioratoare parca umpleau tot universul,si ce fum.Speram sa se intimple ceva si sa renunte; nu s-a intimplat nimic.Imi explica ce e cu ambreiajul, cam pe unde cupleaza,o baga intr-a intiia,i-mi paseaza clapeta de ambreiaj, se da doi pasi inapoi si ma lasa singur cocotat pe monstru.Eu uitasem tot ce mi-a spus punct cu punct.

Aveam capul cu desavirsire gol.Ma mobilizez si dau usor drumul la ambreiaj, accelerez

el:nu accelera asa tare,dau mai moale, cuplez si zbang.se opreste motorul.

Intr-un fel respir usurat.Poate ca ajunge pentru lectia I. Vine o scoate din viteza

prin niste miscari magice, porneste motorul ,imi paseaza din nou ambreiajul si

iata-ma in pozitia initiala. Cuplez ceva mai lin si in zbieretele monstrului pornesc

la drum ,merg pina la marginea poligonului,o intorc si uite asa vreo doua ture.

Opresc , motorul se opreste de capul lui si uite asa am mers eu prima data cu

motocicleta gratis pe marketingul furnizorului de servicii.

 

Multe senzatii contradictorii, dar zarurile fusesera aruncate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nenea conserva te rog sa mai scrii ca mi-a facut mare placere.

de mult nu am mai citit un rand si totodata sa astept cu nerabdare celelalte randuri sa vad ce se mai intampla.hai mai povesteste.poate o sa am norocul sa vb cu matale :crack: la arc(ca am auzit ca vii).aceeasi inspiratie ca si pana acum si tot respectul :bounce:

aaa dar nu ai zis nimic de reactiile familiei(sotie,copii,rude).eee?vezi cate mai ai de povestit,credeai ca scapi asa usor?nuuuu

drum uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stimati concetateni,

 

vreau sa va anunt ca marauderul meu gz 250, de care inca n-am pomenit nimic in povestire "baga" 120 la h . L-am testat azi pe autostrada, cu gazul la maxim;si asta cu o casca integrala,caci cu cealalta pe la 100-110 simteam cum imi smulge cineva capatina din cervicale - CX-ul sa traiasca!!!! fac cinste cu o povestioara;

 

Deci ne aflam pe la milocul lui iulie , anul trecut,eu proaspat cursant al inaltei

scoli de moto din Bucuresti-Romania, in acelasi timp inca marsaluitor cu mopedeul,

din ce in ce mai putin convins.

 

La scoala, instructorul partitionase elevii cam in trei categorii, dupa parerea mea

care era evident subiectiva:

 

1.cei care n-au mai mers niciodata si fetele;

2.cei care au examen foarte curind;

3.ceilalti - care cuprindea intervalul

[celor care au mai mers cit de cit... pina la cei foarte buni].

 

Dintr-o eroare de perceptie ma virise la punctul 3. - pe motiv ca mai mersesem

cu moped-ul.

 

Partitia era relevanta pentru ca exista si o functie de alocare a timpului de

evolutie in arena , dupa cum urmeaza: cat 1. si 2. prioritate maxima;

cat. 3 ce ramine;

Si uite asa in acest spirit speculativ si cartezian,care oscila intre matematica

pura si dictatura se scurg vreo opt "ore" de scoala, fiecare "ora" avind o dimensiune variabila si aleatoare, iar in unitatea de masura cu care o evaluam eu,nemultumitor de mica. Analizez situatia in termenii economiei de piata, in care au eram un simplu platitor si imi zic: "de citi bani atita peste", sau pentru cei care au mai facut cite un bilant la viata lor ACTIV=PASIV;ecuatia este implacabila si astfel, cu un demers teoretic, plimbindu-ma de la matematica la economie, domenii in care sint certificat cu acte in regula,las balta orice comentariu si incerc sa ma multumesc cu ce mi se da.

 

Si pentru ca azi am facut un drum mai lung,si sint cam obosit, sa mai tundem din

evenimente:Timpul se scurge catre ziua de examen,interval in care evoluez incet.

Mina cu beleaua imi mai dadea de furca.Se apropie ziua de examen , care era prin august si eu eram inca restant la capitolul poligon cu ultima proba - mersul cu mina intinsa.

Nu iesea si pace.Ajunsesem intr-un blocaj ;nu stiam cum sa mai abordez problema;

De fapt imi iesea, dar numai la viteza mare si nu intotdeauna;nu va mai bat la cap

cu toate studiile pe care le faceam asupra propriei mele fiinte ca sa depistez

problema. Pina la urma ajungem la un consens, eu si instructorul si hotarim sa

ma prezint la examen, ca vorba aia, fie ce-o fi.

 

In acest moment al povestirii ma vad silit sa fac unele digresiuni de istorie

politica nationala si nu numai:

Dupa cum stiti, patria noastra a fost strinsa, o lunga perioada de timp,

in ghiara comunismului pe

care unii, cu perceptii mai rafinate, o simt si-n ziuade azi.Printre instrumentele

represiunii se remarca o institutie hidoasa numita militia rutiera. Era obiceiul

pe atunci, pentru unele abateri de la regulament sa se suspende permisul

auto, cu drept de conducere pe o perioada limitata.In acest timp erai

obligat sa dai un nou test teoretic,adica vestita sala.Tot 22/26 iar intrebarile erau cel putin tot atit de inteligent formulate.Ca sa trecem la subiect, eu aveam vreo 7-8 sali la activ, toate luate din prima (dar niciodata cu max de puncte, ma fixasem pe 23-25p) si toate fara sa mai citesc o boaba, caci ma bazam pe experienta, si pe capacitatea de a nu cadea in capcanele de logica pe care le continea maculatura.Legea in linii mari o stiam.

Aceste experiente ale anilor intunecati imi dadusera o siguranta de sine de-a dreptul aroganta in razboiul cu chestionarele, drept care fac o citire rapida a noului regulament si incerc sa ma verific cu vreo doua teste.Pun cerculete in patratelele pe care le aleg si iata-ma pregatit teoretic beton.Il linistesc pe instructor , care ma mai intreba daca am citit legea si iata ziua festiva a examenului.Imi fac socoteala ca dupa ce iau sala,am sa exersez o data poligonul si ma hotarasc in functie de

evolutie daca il amin.Se striga catalogul, se aliniaza cadavrele in banci,si incepe

joaca.Eu intr-un elan irational incep sa completez: a cerculet,c cerculet,b cerculet

b,c cerculet si uite asa desenez vreo 7 cerculete.In acel moment imi cad ochii

pe explicatiile de completare si vad deodata o cruciulita.Desi cerculetul este altceva decit o cruciulita, incep un proces de transformare a cerculetelor in cruciulite.

Daca n-ati ghicit urmarea va spun eu.Mozoleala care a iesit la acele puncte a fost

considerata ca semn si raspunsurile au fost anulate.Mi se facuse totusi o favoare,

pe un vecin de-al meu in aceleasi circumstante l-au data afara din sala.

Si iata-ma cu examenul picat si situatia simplificata nu aveam cum sa dau poligonul.

Bine inteles ca instructorul nu m-a crezut cin i-am spus ce am patit, dar nu

prea imi pasa de asta.m-am resemnat si am sters-o. Si uite asa ratasem marea

lovitura.

Urmeaza cam o luna de pauza, timp in care din motive de servici nu mi-am permis

sa mai vin la poligon.In acest timp uitam temeinic tot ce invatasem, sau asa

mi se parea.

 

Eu zic ca e un moment propice sa punem punct.O sa mai vedem ce s-a mai intimplat intre timp si dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnul conserva...toate aprecierile din partea mea .. mai ales pentru faptul ca ati facut ceva ce unor oameni de varsta dumneavoastra ar parea o nebunie.....asteptam continuarea povestirii...

200108[/snapback]

 

 

Tie ti se pare o nebunie?

Eu nu am considerat-o!

-pentru ca:

-am pornit la drum dupa oexperienta de trafic destul de cosistenta;

-pentru ca incerc sa-mi cunosc limitele si sa ma comport in consecinta;

-incerc sa ma perfectionez cit pot, ca o conditie de marire a sanselor de evolutie in siguranta;

-si in plus nu fumez in timp ce conduc, ceea ce nu era cazul la conserva,iar daca reusesc sa ma conving sa nu mai fumez de loc s-ar putea sa-mi sporesc considerabil sansele de a trai mai mult - totul e sa-mi spun ca banii de tigari sint furati din contul de benzina a lui suzy - uneori oamenii gasesc mijloace considerate mai pasnice care sa-i omoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce faci mortule,ala de-i zice BMW , care se da pe Lynux - prca asa-i zice,

nu mai comentezi nimic?

 

Asa stind lucrurile si vazindu-ma titlarul unui rateu neasteptat am facut o pauza

in evolutia cam sinuoasa spre titlul de motociclist legal. Intre timp mi-am

reglat niste treburi de serviciu si din cind in cind mai ieseam cu moped-ul

dar cu oarecare ingrijorare ca-mi stric stilul - stilul de motociclist.

 

Si uite asa intr-una din ratacirile mele, cind intr-o zi ma hotarisem sa mai sparg

barierele aproape exclusiv citadine ale traiectoriei mele mopediste,ma hotarasc

brusc s-o iau spre nord. Era parca un impuls ancestral tradus pe intelesul omului

intr-un impuls de cautare a naturii - cel putin asta era justificarea catre terti.

Migrarea temporara catre tinuturi mai nordice nu parea a avea nimic primejdios

in sine atita doar ca era intr-o perioada meteo cam ambigua; se anuntasera ploi,dar la ora demarajului,vremea parea destul de stabila.

Aici trebuie sa fac o paranteza. Nu stiu de unde, dar ceva stiam,ca motociclistii

poarta pentru a se proteja, de vreme rea, credeam eu, desi banuiam ca si pentru

eventuale cazaturi,deci ca motociclistii poarta geci din piele.

In mintea mea principala calitate a gecii, pe care incepusem sa o caut prin

en-gros-urile din Bucuresti (unde in alta parte?)se referea la fermoar;sa

fie solid , daca se poate din aluminiu d-ala mai latut.Si am tot cautat pina

am dat de un fermoar corespunzator, atirnat de o geaca usoara ca un fulg.

Si astfel echipat,cu fermoar de aluminiu cumparat de la Europa si geaca atasata,

si cu o casca pe care o achizitionasem intre timp,ma indrept catre tarimuri

mai ondulate ,luind-o spre Ploiesti prin Buftea - asta ca sa incerc si gropile

din acel asfalt ambiguu ce se desfasura in fata.

Opresc la Petrom-ul de la bifurcatie, fac plinul pina la cei 2,5l de benzina

care corespunde capacitatii rezervorului si cu sentimentul reconfortant al omului

care a luat luat toate masurile ce se impun intr-o astfel de calatorie,

pornesc mai departe la drum , drum unde m-am intilnit si cu banii mei, dati pe

diverse taxe, caci pe unele portiuni mai era inca in lucru.

Si navighez asa paina la km 101 unde din motive de realimentare, a mea

caci moped-ul il rezolvasem,ma opresc la un fel de motel-restaurant care era

in drum.In timp ce astepam micii pe care ii comandasem, admiram peisajul si

imi analizam ultima parte a drumului parcurs;primele viraje, aerul de munte

(eram cam la 20 km de Sinaia)...etc.Dar n-am sa ma aventurez spre Sinaia imi

spun, caci dinspre nord cerul incepuse sa se cam intunece.Si incepuse sa se

intunece cu viteza destul de mare, incerc sa infulec mai repede;incepe sa ploua

brusc;eu intru intr-o dilema :sa stau pina se opreste ploaia,eventual

sa innoptez acolo sau sa o iau repede innapoi in competitie cu norii care

aveau acelasi drum. Si cum parca eram programat in acea zi sa iau deciziile

cele mai proaste,imi pun repede casca, trag fermoarul de la geaca si repede

la vale intr-o liniuta total nesportiva cu norii.Erau multi negri si imbibati

cu apa.Intr-un minut geaca a absorbit la apa pina a ajuns la saturatie,

manusile, caci am uitat sa va spun aveam si d'alea,dar de vara, se umplusera si

musteau ,pantalonii fleasca,adidasii asemenea.Singurul lucru valabil era casca,

care imi proteja virful capului de ploaie.

Si ce tunete, ce amenintator parea peisajul care putin mai devreme mi se

aratase atit de simpatic.Ma gindeam sa ma intorc, dar in acelesi timp

speram sa cistig ceva in competitia cu norii; macar sa-si schimbe directia.

Nu s-a intimplat nimic din toate acestea si eu navigam mai departe cu

vreo 40-50 km/h intr-o umezeala totala; simteam si frigul cum mi se aseaza pe oase.

Masinile care ma depaseau mai adaugau un dus rece si murdar peste acea fiinta

care parea atit de firava si care se ambitiona sa ramina pe doua roti.

Si in acest timp o singura problema pusese stapinire pe creier si anume

sa nu mi se opreasca motorul.In rest nici o solutie posibila n-o mai puteam lua

in calcul.Nu stiam ce efecte poat avea acele torente nestapinite asupra

bujiei care nu parea foarte temenic izolata.

Si tot asa practic intr-o transa totala, drumul se mai netezeste, apar

niste constructii datatoare de sperante... ce mai ajunsesem la Paralela 45.

Opresc sub un acoperis al unui restaurant pustiu, inund locul cu apa

scursa din mine si moment de decizie.Aici las divinitatea sa ia hotariri

in numele meu, dindu-mi seama ca nu mai sint capabil de asa ceva.Imi zic:

Opresc motorul; daca nu mai porneste caut adapost aici si mai vad eu,

daca porneste merg mai departe.Si cum cel mai prost lucru era sa stau

ud si indecis, dau o pedala sau doua si surpriza : motorul porneste.

Incerc sa reflectez daca e bine sa ma las pe mina zeilor,dar cum ajunsesem

aici pe mina mea, imi zic(,) ca a sosit momentul sa-i las sa ma scoata din rahat.

Incalec si DN1. Merg fara sa ma opresc cuprins de aceeasi transa stimulata de ploaie.

Navighez,navighez si la un moment dat simt in fund zdruncinaturle de la calea ferata.

Perspectivele unei apropiate salvari se reinfiripa.Ma apropiam de Petrom-ul

de la Ploiesti.Il zaresc si ma indrept spre peron. Intru in magazin cu pasi

grei de apa, totul siroieste in urma mea. Vad chipuri de oameni,ma mir ca mai

exista asa ceva, vad lumini, oare o fi totul adevarat? Tremur tot. Nu incerc

sa iau nici o decizie.Incerc sa-mi stapnesc tremuratul.Nu pot pentru ca n-am

cu ce sa ma schimb. O tanti din magazin ma admonesteaza ca i-am balacarit

gresia. Ies nitel si ca sa-mi testez functionalitatea pun benzina,ulei etc.

Ma gindesc sa ma duc pina la Metro sa-mi iau un tricou.Cred ca dau astia

tricouri pe bani uzi.Ploaia aproape incetase.Un tip cu un Enduro opreste

sa alimenteze si sa manince ceva. Ma uit la el. Era total impermeabil (la apa),

Ma gindesc cu invidie cum e sa fii uscat, dar nu imi mai amintesc.

Intru, ies din magazin incercind sa gasesc o idee.Intru, ies,intru,ies...

Pina cind , eu iesind ,parca zaresc un chip cunoscut,el intra.Intorc capul,

intoarce si el capul se opreste si zice de sub mustata: ce-i ba cu tine aici?

Pai vin din 'colo si m-a prins ploaia. Era un fost coleg de clasa I -a,

cu care ma mai intilnisem la liceu,pe urma odata la munte, si odata pe strada

Sta prin apropiere de mine cu locuinta.El zice:Ce ma cu asta umbli? se referea

la moped. Ii zic ca numai asa de agrement.El zice: Hai!. Eu: Ce hai?

Hai sa mergem imi spune pe un ton imperativ. Dupa unele ezitari care nu aveau

nici un suport, il ajut sa-mi arunce motoreta in portbagaj si astfel ma vad in

drum spre bucuresti.

Pe drum incet, incet am inceput sa ma zvint,am facut conversatie,am atipit,

m-am trezit . Toata conversatia ar fi subiect de roman,drept care sar peste ea.

Si iata-ma acasa in asteptare unei pneumonii, care pina la urma n-a mai venit si

apt sa-mi continui cariera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...