bogdanawo Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) Aloooo! Domnul critic! Nu exista plan longitudinal la discuri. Exista directie radiala si directie axiala (Abatere axiala si abatere radiala). E o chestie de bun simt pentru ingineri. Mama ei de scoala. Si daca tot a venit vorba de milimetri. De cati milimetri cursa la maneta ai nevoie ca sa misti tu 3-mm cele 4 pistoane de 30 mm diametru? pune si tu niste formule nu ne mai aburi. Eu sustin ideea ca un joc al rotii sau o bataie axiala a unui disc, maresc cursa libera a manetei de frana. Placutele cilindrul de frana se retrage foarte putin datorita garniturii etrierului. Rog postatorii care nu vad 3 zecimi bataie la un disc, sa se duca la un control oftalmologic. Pur intuitiv, fara nici un calcul, 0.3mm cursa la 4 pistoane inseamna cel putin 30 mm cursa libera la capatul manetei de frana 3mm cam 300mm hai sa ne hotaram, cate etriere a cate pistoane fiecare avem, ce diametre au si ce diametru avem in pompa de frana si facem un calcul, ca nu e mare branza. ICG, ce motocicleta ai? da-ne tu detaliile astea de diametre. hai sa ne hotaram, cate etriere a cate pistoane fiecare avem, ce diametre au si ce diametru avem in pompa de frana si facem un calcul, ca nu e mare branza.ICG, ce motocicleta ai? da-ne tu detaliile astea de diametre. hai, ZLI, mai dau de multe ori F5? scrie azi Editat Iunie 17, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 Nu am citit toata problematica, insa mai este o sursa care poate sa impinga inapoi pistonasele, cu discuri perfecte. Ma refer la RULMENTII de la roata. daca astia au uzura normala, adica nu e sparta camasa sau bilele, ci doar ca bate roata un pic stanga-dreapta - bataia aia se propaga si la disc evident si asta impinge placutzele, incat prima maneta se poate duce in gol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 hai, ZLI, ca adorm de to(n)t Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 scuze bogdan! hai sa zicem 4 pistoane 35mm, la etriere si 10mm diametru pistonul de la pompa..... Maneta de frana 150mm lungime, si bratul mic al parghiei 15mm (e pur teoretic, si nu cred ca e departe de ce este pe motociclete) Pentru o bataie axiala a discului de 1mm, de ce cursa ai nevoie la maneta (masurat in capat) cand vin baietii cu date exacte mai calculam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) hai, ZLI, ca adorm de to(n)t ok, vad ca zli m-a parasit, hai ca incerc eu sa fac calculul: la pompa, vom avea asa: F1 = forta de apasare S1 = sectiunea pistonului pompei D1= diametrul pistonasului pompei etc, tot ce e notat cu indice 1 apartine pompei iar tot ce e notat cu indice 2 apartine etrierilor plecam de la premisa ca moto respectiva are 2 pistonase pe etrier a 30 mm diametru fiecare si 2 etriere, si o pompa cu un piston cu un diametru de 15mm in cazul asta avem asa: S1=(D1/2)x(D1/2)x3,14=7,5x7,5x3,14=176,625 mmp S2'(un singur piston)=(D2/2)x(D2/2)x3,14=15x15x3,14=706,5 mmp => S2 (suprafata totala a tuturor pistoanelor receptoare)=4xS2=2826 mmp acum, din presa hidraulica, se stiu urmatoarele: F1/S1=F2/S2 (presiunea este aceeasi in ambele parti) sau F2/F1=S2/S1, adica amplificarea fortei este data de raportul sectiunilor V1=h1xS1 si V2=h2xS2 reprezinta volumul de lichid care este transferat din pompa in etriere la o deplasare a pistonului pompei de h1 mm si care va produce o deplasare a pistoanelor etrierelor de h2 mm sau S1=V1/h1 si S2=V2/h2 pe care le inlocuim in formula amplificarii: F2/F1=(V2/h2)/(V1/h1)......| ..........................................|=> F2/F1=(V2/h2)x(h1/V1) => F2/F1=h1/h2 dar V2=V1..........................| dar S2/S1=2826/176,625= 16 => F2/F1=16 => h1/h2=16 ceea ce inseamna ca daca pistonasele din etrieri ies/intra 1mm in/din etrier, pistonul pompei trebuie sa parcurga 16 mm daca e vorba de 4 pistonase pe etrier, adica 8 in total, la 1mm de deplasare a pistoanelor din etriere, pistonul pompei se deplaseaza 32 mm intr-adevar, poate ca am exagerat cu cei 4-5 mm bataie axiala a discului, dar, in nici un caz, la 3 mm deplasare la etrier sa rezulte 30 cm deplasare la pompa, ce dracu' , e excavator??? lasa, zli, noi sa fim sanatosi, oricum, merci de replici imi plac oamenii cu care am ce discuta ne vedem la o bere scuze bogdan! hai sa zicem 4 pistoane 35mm, la etriere si 10mm diametru pistonul de la pompa..... Maneta de frana 150mm lungime, si bratul mic al parghiei 15mm (e pur teoretic, si nu cred ca e departe de ce este pe motociclete) Pentru o bataie axiala a discului de 1mm, de ce cursa ai nevoie la maneta (masurat in capat) cand vin baietii cu date exacte mai calculam din pacate, am calculat cu date presupuse de mine, dar nu sunt mult diferite fata de ce ai insirat tu. nu m-a interesat lungimea si bratul parghiei manetei, eu am luat in calcul deplasarea la pistonul pompei, poti deduce apoi si deplasarea manetei. Nu am citit toata problematica, insa mai este o sursa care poate sa impinga inapoi pistonasele, cu discuri perfecte. Ma refer la RULMENTII de la roata. daca astia au uzura normala, adica nu e sparta camasa sau bilele, ci doar ca bate roata un pic stanga-dreapta - bataia aia se propaga si la disc evident si asta impinge placutzele, incat prima maneta se poate duce in gol. sunt intru totul de acord cu bataia discurilor, implicit a manetei in cazul jocului excesiv in rulmenti. acelasi lucru l-am constatat la supernova, am schimbat 3 seturi de discuri de frana si tot bateau, dupa ce am schimbat rulmentii, bataia a disparut. insa, in nici un caz nu am sesizat sa-mi tina pedala mai jos sau sa fie mai moale. singurul inconvenient era ca, in momentul in care franam, se zdruncina toata fata si imi vibra pedala de frana de parca aveam abs. Editat Iunie 17, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 ..........Pur intuitiv, fara nici un calcul, 0.3mm cursa la 4 pistoane inseamna cel putin 30 mm cursa libera la capatul manetei de frana3mm cam 300mm ok, vad ca zli m-a parasit, hai ca incerc eu sa fac calculul: intr-adevar, poate ca am exagerat cu cei 4-5 mm bataie axiala a discului, dar, in nici un caz, la 3 mm deplasare la etrier sa rezulte 30 cm deplasare la pompa, ce dracu' , e excavator??? lasa, zli, noi sa fim sanatosi, oricum, merci de replici imi plac oamenii cu care am ce discuta ne vedem la o bere ....... din pacate te-ai complicat si nu ai fost atent ca eu vorbeam de cursa la capatul manetei de frana. [Volumul dislocat de pistonul pompei] = [Volumul primit de etriere] asta era singurul lucru de care aveai nevoie. [Xetriere] x [setriere] = [Xpompa] x [spompa] [Xpompa] = [Xetriere] x [setriere] / [spompa] [Xmaneta la capat] = [Xpompa] x [Lmaneta] / [Lpompa] Lpompa e lungimea bratului mic al manetei (care actioneaza pistonul) [Lmaneta] / [Lpompa] = aprox 7 Datele pe care le-am scris eu, La 0.3mm bataie disc 4 Etriere [Xpompa] = [Xetriere] x 49 [Xmaneta] = [Xetriere] x 49 x 7 [Xmaneta] = .3mm x 49 x 7 = 103mm (si asta cred ca e mai mult de o cursa) Atentie! Cand ai 4 pistoane pe etrier, situatia nu se schimba! La o bataie a discului de 0.3mm, ai numai 2 pistoane care se deplaseaza .3mm (sau 4 care se deplaseaza .15 daca vrei) , deci situatia este aceeasi ca la 2 pistoane. Discul are nevoie de acelasi spatiu : grosimea lui + bataia axiala. D-abia astept sa avem niste date reale cu care sa facem calculul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) din pacate te-ai complicat si nu ai fost atent ca eu vorbeam de cursa la capatul manetei de frana. [Volumul dislocat de pistonul pompei] = [Volumul primit de etriere] asta era singurul lucru de care aveai nevoie. [Xetriere] x [setriere] = [Xpompa] x [spompa] [Xpompa] = [Xetriere] x [setriere] / [spompa] [Xmaneta la capat] = [Xpompa] x [Lmaneta] / [Lpompa] Lpompa e lungimea bratului mic al manetei (care actioneaza pistonul) [Lmaneta] / [Lpompa] = aprox 7 Datele pe care le-am scris eu, La 0.3mm bataie disc 4 Etriere [Xpompa] = [Xetriere] x 49 [Xmaneta] = [Xetriere] x 49 x 7 [Xmaneta] = .3mm x 49 x 7 = 103mm (si asta cred ca e mai mult de o cursa) Atentie! Cand ai 4 pistoane pe etrier, situatia nu se schimba! La o bataie a discului de 0.3mm, ai numai 2 pistoane care se deplaseaza .3mm (sau 4 care se deplaseaza .15 daca vrei) , deci situatia este aceeasi ca la 2 pistoane. Discul are nevoie de acelasi spatiu : grosimea lui + bataia axiala. D-abia astept sa avem niste date reale cu care sa facem calculul. pun sublerul pe cx-ul meu, are cate 2 pistonase pe etrier si 2 etriere. atentie si la tine, ca patru pistonase nu inseamna neaparat 2 pe o parte si 2 pe cealalta, asta e etrier de tip flotant, parca, nu stiu sigur cum se cheama in termeni de specialitate. la kawasaki zx6 a lui magneto am vazut 3 pistonase pe o parte, pe etrier, etrierul cu brat fix pe partea cealalta (ca la o menghina de banc, o falca mobila si una fixa, dar, parca asta se cheama flotant, sincer, nu stiu acum sa-ti spun cum se cheama exact), stiu ca era suficient sa ma raportez la volume, dar, am vrut sa arat tot principiul presei hidraulice, se pare ca sunt multi care nici nu au auzit de el, din pacate. nu prea vad rostul prin care te-ar interesa cursa la maneta, dar, fie cum spui tu, mie mi se pare mult mai importanta deplasarea pistonului, desi, practic, ca utilizator nu o simti, e transparenta, stii doar ca strangi de maneta sau apesi pe pedala. in plus, avand sistemul acela de parghii, mai obtii inca o amplificare de forta numai din maneta si/sau pedala. eu la 4 pistonase pe aceeasi parte m-am referit Cred ca e cel mai ingineresc topic din ultimele luni.. Go on boys, it's a pleasure! nu-i ingineresc, e de clasa a sasea sau a saptea, nu mai stiu in ce clasa se facea fizica. Editat Iunie 17, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 In primul rand topicul este despre cursa manetei: ........ In urma accidentului (care s-a soldat cu furca stramba) roata fata se invartea greu si se auzea cum ceva atinge. Frana fata era foarte slaba si nu mai tinea decat la capatul cursei manetei iar cateodata o trageam in gol. vine omu' si-i da un sfat Verifica discurile de frana pt ca e posibil ca unul dintre ele sa fie ovalizat. Ovalizat asa tare incat in momentul in care trece partea ovalizata prin etrier departeaza placutele si ti se inmoaie frana. Eu am patit chestia asta. .....ai baut apa de la caine?????....... ......Eu sustin ideea ca un joc al rotii sau o bataie axiala a unui disc, maresc cursa libera a manetei de frana. ....... Pur intuitiv, fara nici un calcul, 0.3mm cursa la 4 pistoane inseamna cel putin 30 mm cursa libera la capatul manetei de frana 3mm cam 300mm si la sfarsit, dupa ce tot discutam, nu ne mai intereseaza .......nu prea vad rostul prin care te-ar interesa cursa la maneta, dar, fie cum spui tu, mie mi se pare mult mai importanta deplasarea pistonului, desi, practic, ca utilizator nu o simti, e transparenta, stii doar ca strangi de maneta sau apesi pe pedala. in plus, avand sistemul acela de parghii, mai obtii inca o amplificare de forta numai din maneta si/sau pedala.eu la 4 pistonase pe aceeasi parte m-am referit chiar as vrea sa vad un exemplu de etrier cu 4 pistoane pe o parte! si chiar as vrea sa pastram firul discutiei, iar la sfarsit unul din noi sa zica: da! am gresit! am invatat ceva! mutlumesc! eu unul abia cand am pus pe hartie mi-am data seama de avantajul imens al pozitionarii pistoaneolr pe ambele parti ale discului - cursa mica libera la maneta (pe langa celalalte avantaje evidente -lipsa jocului din coloanele etrierului, forte egale, etc....) am taiat din citari pt ca erau prea lungi.... nu sa ies eu bine. daca am omis ceva important, mai bagam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 In primul rand topicul este despre cursa manetei: vine omu' si-i da un sfat si la sfarsit, dupa ce tot discutam, nu ne mai intereseaza chiar as vrea sa vad un exemplu de etrier cu 4 pistoane pe o parte! si chiar as vrea sa pastram firul discutiei, iar la sfarsit unul din noi sa zica: da! am gresit! am invatat ceva! mutlumesc! eu unul abia cand am pus pe hartie mi-am data seama de avantajul imens al pozitionarii pistoaneolr pe ambele parti ale discului - cursa mica libera la maneta (pe langa celalalte avantaje evidente -lipsa jocului din coloanele etrierului, forte egale, etc....) am taiat din citari pt ca erau prea lungi.... nu sa ies eu bine. daca am omis ceva important, mai bagam nu-i bai, a iesit super montajul cu 4 pe o parte nu am vazut, dar, cu trei, te invit oricand sa vezi. nu-mi plac, in general, sfaturile nefondate. oricum, cred ca ma admiri de ma studiezi asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 ......oricum, cred ca ma admiri de ma studiezi asa ai baut apa la pesti? baga subleru' pe motor, nu mai abera Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 ai baut apa la pesti? baga subleru' pe motor, nu mai abera maine seara, ca in noaptea asta trebuie sa fac niste ugrade-ri de soft la niste echipamente cred ca de la pesti era, dar sigur nu a mai fost schimbata de ceva vreme, ce sa-i faci, bere nu mai aveam, asa ca trebuia sa sting cu ceva palinka, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 17, 2008 Autor Share Postat Iunie 17, 2008 holy shit baieti, nu am mai dat pe aici de vreo doua zile, si vad ca threadul asta s-a transformat intr-o adevarata lectie de mecanica franelor. cred ca cineva ar trebui sa-l tina sus, pentru ca sunt multe de invatat. va multumesc ca v-ati implicat si ati venit fiecare cu cate o solutie cat de cat plauzibila si bine argumentata. cand s-a pus pompa de CBR F3, franele s-au aerisit foarte bine, ba chiar s-a incercat si pe fiecare etrier in parte. in momentul in care erau doua etriere active (s-a incercat montajul fara spliter de furtune, s-au pus doua furtune, fiecare catre un etrier) frana era slaba; chiar si cu roata pe loc. cu pompa de CBR 600 RR, franele sunt mult mai ferme si tin (de ex. azi am franat grav de tot si totul a fost ok, fara sa fac "pedala"). motocicleta o sa o duc si la altcineva sa o vada (persoana care mi-a vandut prima pompa de frana s-a oferit sa ma ajute sa rezolv problema) si o sa incercam si varianta cu alt disc ca sa nu dau banii pe el degeaba. ca sa lamuresc sitatia, nu am nici o bataie in maneta, nu simt nici o vibratie in ghidon sau joc in furca. in momentul in care s-a schimbat furca, s-a scos si roata si implicit s-au verificat rulmentii si tot ce era pe acolo. deci cade si treaba asta. cand motocicleta este pe loc, frana este foarte tare, tine bine, tine sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 incepe sa-mi para rau ca nu am pus pariu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) holy shit baieti, nu am mai dat pe aici de vreo doua zile, si vad ca threadul asta s-a transformat intr-o adevarata lectie de mecanica franelor. cred ca cineva ar trebui sa-l tina sus, pentru ca sunt multe de invatat. va multumesc ca v-ati implicat si ati venit fiecare cu cate o solutie cat de cat plauzibila si bine argumentata. cand s-a pus pompa de CBR F3, franele s-au aerisit foarte bine, ba chiar s-a incercat si pe fiecare etrier in parte. in momentul in care erau doua etriere active (s-a incercat montajul fara spliter de furtune, s-au pus doua furtune, fiecare catre un etrier) frana era slaba; chiar si cu roata pe loc. cu pompa de CBR 600 RR, franele sunt mult mai ferme si tin (de ex. azi am franat grav de tot si totul a fost ok, fara sa fac "pedala"). motocicleta o sa o duc si la altcineva sa o vada (persoana care mi-a vandut prima pompa de frana s-a oferit sa ma ajute sa rezolv problema) si o sa incercam si varianta cu alt disc ca sa nu dau banii pe el degeaba. ca sa lamuresc sitatia, nu am nici o bataie in maneta, nu simt nici o vibratie in ghidon sau joc in furca. in momentul in care s-a schimbat furca, s-a scos si roata si implicit s-au verificat rulmentii si tot ce era pe acolo. deci cade si treaba asta. cand motocicleta este pe loc, frana este foarte tare, tine bine, tine sus. poate ne intalnim in limita timpului disponibil sa o vad si eu si sa-mi dau cu parerea ca nepriceputul gasesti id-ul meu de messenger in profil, contacteaza-ma sa-ti las numarul de telefon.si ia-l si pe zli cu tine Editat Iunie 17, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 28, 2008 Autor Share Postat Iunie 28, 2008 gata, azi mi-am shimbat discul de pe fata. frana este beton acum, doar ca ma obisnuisem cu ea asa, mai moale, si era sa ma dea-n nas de vreo doua ori. discul era destul de avariat si uzat peste masura, deci schimbarea a fost binevenita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 (editat) recomandat e sa le pui pe ambele noi Editat Iunie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ICG Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 gata, azi mi-am shimbat discul de pe fata. frana este beton acum, doar ca ma obisnuisem cu ea asa, mai moale, si era sa ma dea-n nas de vreo doua ori. discul era destul de avariat si uzat peste masura, deci schimbarea a fost binevenita. mecanicii lu' peste, cu fizica voastra cu tot.......cand v-am zis ca discul e problema ati facut misto de mine. hai noroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Nu-i cazul sa folosesti un astfel de limbaj deoarece nu cred ca am jignit si deranjat pe nimeni prin faptul ca mi-am dat cu parerea despre o problema pe care am avut-o si eu.Si ca sa nu mor prost explica-mi si mie urmatoarele: Unul din disurile de frana de pe motorul meu era putin stramb, vibra ghidonul si batea maneta de fiecare data cand puneam frana. Am decis sa il schimb si am pus altul tot folosit. Cand stateam pe loc frana prindea perfect. Plec cu motorul si dupa 1 metru maneta de frana merge in gol de 2-3 ori dupa care prinde. Mai merg 1 metru si la fel...de 2-3 ori in gol si apoi prinde bine. DE CE ??? Am pus alt disc nou si merge perfect. M-am gandit logic : discul e ovalizat FFFFF TARE, cand trece partea ovalizata prin etrier impinge placutele de frana si pistonasele inapoi in etrier, lichidul de frana urca in borcanas si e normal ca la primele 2-3 actionari ale manetei aceasta sa mearga in gol. Explica-mi si mie unde gresesc ??? Daca ai doua discuri si ai schimbat numai unul, acolo era problema: unul din ele e posibil sa fi fost mai gros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasbogdan Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Treaba e ca si rezolvata!!!! Poate ajuta pe cineva..... Schimbat "maner frana r1" si dupa putin mers motocicleta era infranata. DE CE???am aflat repede....manerul nou(china,louis etc) apasa putin mai mult pe psitonasul de frana,iar acel milimetru(care se putea observa si la montaj,fiindca trebuia apasat putin manerul cu tot cu pistonas ca sa intre surubul) cand se incalzeau franele pistonasul ar fi avut nevoie de 5 zecimi de respiro pe retur insa nu avea unde fiindca "ciocul"care il apasa era mai gros "din turnare" la chinezaria de maner...... In cazul cu lipsa frana.......nu cumva la accident s-a inlocuit "levierul"de frana si in acest caz "ciocul"care apasa pistonasul a fost "turnat cu precizie chinezeasca" cu un mm mai mic???Iar un mm langa articulatie se transforma in mult mai mult la capatul parghiei... Frane bune si noroc la toata lumea!!!!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.