Sari la conținut

Primul Meu Enduro...


Mishu18
 Share

Postări Recomandate

Salut!

Vreau sa imi iau si eu un motor de enduro sau cross, am prins gustul de cand mi-am luat permisul pe un enduro. De doi ani visez la asta si a venit in sfarsit vremea sa-mi cumpar. Insa nefiind priceput deloc nu stiu inspre ce sa ma orientez...ma gandeam la KTM sau Suzuki insa as vrea si alte pareri mai ales ca am nevoie de el si pentru drumurile din Bucuresti tot anul.

Astept sfaturi si multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 172
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Intai spune si tu ce greutate si inaltime ai, ce vrei sa faci cu el (cat de "enduro" sa fie) si de cati bani dispui.

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am 1,70 intaltime si 60 kg...vreau sa fie bun si pentru oras dar si pentru coclauri...ceva intre enduro si motor de strada. Bugetul ar in jur de 3500 euro.

170 si 60 kg cam subtire? KTM ,piese si orice,skumpe. SUZUKI ,fiabile si usor de intretinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am 1,70 intaltime si 60 kg...vreau sa fie bun si pentru oras dar si pentru coclauri...ceva intre enduro si motor de strada. Bugetul ar in jur de 3500 euro.

:bigstar: am un exc,daca te decizi,suna-ma sau pm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am 1,70 intaltime si 60 kg...vreau sa fie bun si pentru oras dar si pentru coclauri...ceva intre enduro si motor de strada. Bugetul ar in jur de 3500 euro.

 

Ti s-ar potrivi foarte bine un Suzuki DRZ 400. S-ar incadra cam la limita si in buget, unul de prin 2000 - 2001.

Daca ti se pare prea mic (desi la greutatea si inaltimea ta eu zic ca e foarte ok), poti incerca si un Suzuki DR 650 RE (de dupa 1998).

 

Ar merge si un KTM LC4 400 sau 620, numai ca sunt ceva mai pretentioase la intretinere (mai ungi un cablu, mai strangi suruburi), dar sunt usoare si performante.

 

La KTM EXC nici sa nu te gandesti, e o motocicleta care necesita o intretinere foarte laborioasa daca vrei s-o ai in stare buna mult timp si are performante foarte apropiate de cele de competitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am umblat zilele astea pe la dealeri din Bucuresti si le-am spus ca vreau ceva pentru teren dar si oras si ca e primul meu motor. Iata ce mi-au recomandat:

Suzuki DR 125

Yamaha XT 125

 

Cei de la Honda m-au luat cu Transalp dar consider ca nu e potrivit pentru mine acum...poate peste cativa ani. KTM...prea scumpe.

 

M-am uitat pe net la motoarele recomandate...nu sunt cam mic si fara experienta pentru motoare de 3-400 cc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am umblat zilele astea pe la dealeri din Bucuresti si le-am spus ca vreau ceva pentru teren dar si oras si ca e primul meu motor. Iata ce mi-au recomandat:

Suzuki DR 125

Yamaha XT 125

 

Cei de la Honda m-au luat cu Transalp dar consider ca nu e potrivit pentru mine acum...poate peste cativa ani. KTM...prea scumpe.

 

M-am uitat pe net la motoarele recomandate...nu sunt cam mic si fara experienta pentru motoare de 3-400 cc?

 

o motocicleta ptr beginner-i care sa iti fie si mai lesne la portofel si sa faci si enduro cu ea este clar suzuki drz 400..acceleratie este liniara,nu rupe niciodata aderenta,are sea comoda,este destul de subtirica ptr trafic in bucuresti si te poti descurca onorabil cu gume de enduro(nu model cramponat..ma refer la enduro strict)

este destul de eleganta,are pornire la buton si cel mai important lucru te incadrezi in bugetul tau..crede-ma pe cuvant,probeaza motorul asta si o sa vezi ca ani de zile vei fi multumit de achizitie...bafta la cumparaturi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR 400 pare bun...dar eu am gasit la 5700 euro la Motorteam. Stiti alt loc unde as putea gasi?

 

Nu iti surade ideea sa iti aduci unul SH (model 2000 - 2001) din Germania sau Italia?? Sunt foarte bune.

 

incearca http://www.mobile.de si http://www.moto.it

 

Uite aici un exemplu de DR-Z 400: http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1644501, ti-l pot aduce baietii de la Italia Motors, ca ei aduc din Veneto: http://www.italiamotors.ro

 

Crede-ma nu o sa regreti deloc alegerea unui Suzuki DR-Z. :D Clasa 125 e prea mica pt. tine, si o sa te plictisesti in maxim o luna.

 

:kiss:

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bikeshop.ro,sau cauta ca sunt zeci de useri de pe forum care aduc motoare din italia sau germania la comanda..

daca nu te descurci da-mi un PM si te ajut eu cu un nr de telefon..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

as vrea sa-mi iau si eu moto enduro...problema e ca sunt cam micuta de innaltime si nu dispun nici de multe kg (162 cm, 47 kg)...cineva mi-a recomandat un suzuki dr 350...acum nu stiu poate mai primesc niste sfaturi....multumesc

Editat de aluar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as vrea sa-mi iau si eu moto enduro...problema e ca sunt cam micuta de innaltime si nu dispun nici de multe kg (162 cm, 47 kg)...cineva mi-a recomandat un suzuki dr 350...acum nu stiu poate mai primesc niste sfaturi....multumesc

 

 

pai eu iti recomand ktm adventure LC8. e numai bun pentru incepatori mici ca tine :baldy: :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu iti recomand ktm adventure LC8. e numai bun pentru incepatori mici ca tine :baldy: :blink:

merci esti dragut...dar nu vreau ktm...pt ca vreau sa ma si duca pe asfalt pana acolo nu sa o duc eu in spate...am vaz un articol despre o nemtoaica care a facut un fel de tur al lumii cu un dr de 350...deci merge pe tot felul de drumuri:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, merge si inca foarte bine. Daca poti trece peste saua ingusta si tare, rezervorul mic (150km pana la rezerva in mod normal) si pornirea la kick, da, este o mobra tare faina. Si nu conteaza cum e drumul, daca tu poti avea mici retineri, ea sigur va trece. Motorul e liniar si suficient de puternic, suspensia excelenta pentru dual-sport (la unele modele, poti regla si fata, si spatele in preload), unde mai pui ca e unul dintre cele mai simple modele de pe piata, nu prea are ce se strica. Doar ca nu-i plac croazierele la peste 110km/h (se incalzeste rau de tot) si semnale spate vei schimba cu duiumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, merge si inca foarte bine. Daca poti trece peste saua ingusta si tare, rezervorul mic (150km pana la rezerva in mod normal) si pornirea la kick, da, este o mobra tare faina. Si nu conteaza cum e drumul, daca tu poti avea mici retineri, ea sigur va trece. Motorul e liniar si suficient de puternic, suspensia excelenta pentru dual-sport (la unele modele, poti regla si fata, si spatele in preload), unde mai pui ca e unul dintre cele mai simple modele de pe piata, nu prea are ce se strica. Doar ca nu-i plac croazierele la peste 110km/h (se incalzeste rau de tot) si semnale spate vei schimba cu duiumul.

merci nici nu vreau sa merg cu mai mult de 100-110...am inteles ca exista dr si cu pronire la cheie...si as vrea sa stiu cum e faza cu hight seat control...poate stie cineva sa-mi explice!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintr-o rozeta actionezi o valva unidirectionala care lasa lichidul hidraulic din amortizorul spate, coborand saua cu 40mm (zic ei). Coborarea e semnificativa (daca sus, stand pe ea, stau cu ambele picioare jos, cand e coborata imi ajunge saua pe la mijlocul pulpei - am 1.95), iar diferenta in amortizare se simte, sus e mai tare, buna pt off, jos e mai confortabila, buna pt sosea. Ca sa o ridici, trebuie sa te lasi pe ea de cateva ori, pompand in ambele amortizoare (fata actioneaza ca o pompa) sau sa mergi cativa km. In plus, DR-ul SHC aduce in plus furca inversata (USD) reglabila in preload cu o cursa de neam prost, 270mm.

 

Nu exista SHC cu e-starter si s-au fabricat doar in '92 in serie limitata.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintr-o rozeta actionezi o valva unidirectionala care lasa lichidul hidraulic din amortizorul spate, coborand saua cu 40mm (zic ei). Coborarea e semnificativa (daca sus, stand pe ea, stau cu ambele picioare jos, cand e coborata imi ajunge saua pe la mijlocul pulpei - am 1.95), iar diferenta in amortizare se simte, sus e mai tare, buna pt off, jos e mai confortabila, buna pt sosea. Ca sa o ridici, trebuie sa te lasi pe ea de cateva ori, pompand in ambele amortizoare (fata actioneaza ca o pompa) sau sa mergi cativa km. In plus, DR-ul SHC aduce in plus furca inversata (USD) reglabila in preload cu o cursa de neam prost, 270mm.

 

Nu exista SHC cu e-starter si s-au fabricat doar in '92 in serie limitata.

ok so ce zici la innaltimea mea si greutate...as putea sa iau un dr de 3 juma sau nu...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta numai tu ai putea sti dupa ce te urci pe unul. Presupun ca da, numai ca pe off ti-ar putea fi dificil sa o tii cand e aproape de cadere. Eu reusesc, dar cu greu si nu tot timpul, partial pt ca nu am o constitutie tocmai... atletica. Totusi, sunt chestii pe care le prinzi in timp, si nu e neaparat nevoie de forta, cat de tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta numai tu ai putea sti dupa ce te urci pe unul. Presupun ca da, numai ca pe off ti-ar putea fi dificil sa o tii cand e aproape de cadere. Eu reusesc, dar cu greu si nu tot timpul, partial pt ca nu am o constitutie tocmai... atletica. Totusi, sunt chestii pe care le prinzi in timp, si nu e neaparat nevoie de forta, cat de tehnica.

well asta inveti cu timpul...eu am facut mult timp downhill cu bici...deci asa as avea ceva experienta...doar ca aici moto e mai grea si merge singura...:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti s-ar potrivi foarte bine un Suzuki DRZ 400. S-ar incadra cam la limita si in buget, unul de prin 2000 - 2001.

Daca ti se pare prea mic (desi la greutatea si inaltimea ta eu zic ca e foarte ok), poti incerca si un Suzuki DR 650 RE (de dupa 1998).

 

Ar merge si un KTM LC4 400 sau 620, numai ca sunt ceva mai pretentioase la intretinere (mai ungi un cablu, mai strangi suruburi), dar sunt usoare si performante.

 

La KTM EXC nici sa nu te gandesti, e o motocicleta care necesita o intretinere foarte laborioasa daca vrei s-o ai in stare buna mult timp si are performante foarte apropiate de cele de competitie.

 

Pai...eu mi-am vandut DR 350-ul astazi si ma indrept, ca hotarare, destul de serios spre achizitionarea unui KTM 400 EXC (OBLIGATORIU CU PORNIRE LA BUTON).

Remarca ta privitor la "intretinere laborioasa"...poti detaila, te rog

Am 194 cm si 96 kg. la 39 de ani :baldy: si aprox. 800 km. de traseu enduro mediu.

 

Merci,

C.

 

 

 

 

Pai...eu mi-am vandut DR 350-ul astazi si ma indrept, ca hotarare, destul de serios spre achizitionarea unui KTM 400 EXC (OBLIGATORIU CU PORNIRE LA BUTON).

Remarca ta privitor la "intretinere laborioasa"...poti detaila, te rog

Am 194 cm si 96 kg. la 39 de ani :blink: si aprox. 800 km. de traseu enduro mediu.

 

Merci,

C.

 

P.S. Ce as aprecia este totusi un motor care sa nu "rupa" asa de tare, DR-ul imi convenea din punctul asta de vedere.Ar mai fi Yamaha WR 400?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare.

 

Am vazut ca sunt mai multe topicuri deschise de persoane care vor sa-si cumpere primul motor, in loc sa mai deschid inca un topic, m-am gandit ca e bine sa incep discutia aici.

 

Am 1,69 si 73kg - 26 ani. Si dupa fiecare concurs de enduro sau cross la care ma duc (la pozat) ma apuca chefu' nebun sa-mi iau un enduro sa ma plimb pe munti cu el (din cauza ca lucrez f mult dupa o perioada nu ma mai gandesc la motoare .. dar daca as avea unu creca se schimba situatia :kiss: ). Pana acum am facut plimbarile astea doar cu bita, ultima tura a fost din Cisnadioara pana pe varful Magura (1300m) dar urcarea din cauza cararii care era fff abrupta am facuto pe langa bita :angry: .. dupa care din varf am coborat prin prislop .. super misto cararea/drumul ala.

 

panorama-varful-magura-1305-m-altitudine-sm.jpg

 

Cu bita mi-e tot mai greu sa merg pt ca dupa o tura 'dinasta esti rupt si in ziua aia nu mai faci nimic .. as vrea sa-mi iau un motor sa pot face o tura pe luna si sa simt ca am mers mai mult, ca am vazut mai multe locuri, si sa ma simt bine pt tot parcusul turei, nu doar in ultimii kilometrii pe care ii faci cu bita (coborarea) .. cel putin in cazul meu cam asa e .. ma chinui cateva ore sa urc pt o coborare de o juma de ora .. cam nasol :kiss:

 

Una din probleme e ca deocamdata nu cunosc pe nimeni (in sibiu) cu motor sa mearga pe munte (ca un incepator) si e cam nasol sa mergi singur .. dar asta e cea mai mica problema. A doua chestie e ca nu vreau sa bag multi bani in motor.. in jur de 2000 Euro

 

Am citit pe forum si am vazut ca parerile sunt destul de impartite, initial ma gandeam la ceva de inceput 125... dar dupa ce am citit cateva posturi in care riderii cu experienta spun ca te plictisesti iute de el o sa inclin mai mult catre 250cc. Si totusi gandinduma ca poate o sa imi ajunga un 125 ..

o sa mearga pe carari ca asta? :

 

Sibiu-Cisnadioara-Magura-Rasinari-004.jpg Sibiu-Cisnadioara-Magura-Rasinari-009.jpg

 

sau doar pe drumuri ca asta? :

 

Sibiu-Cisnadioara-Magura-Rasinari-071.jpg

 

Alta chestie la care nu am gasit raspuns pe forum, care e diferenta intre motoare in 2 timpi si 4 timpi? .. de ce cele in 4 timpi sunt recomandate pt incepatori ?

 

Care sunt motoarele la care ai cel mai putin de lucru, tinand cont de faptul ca nu am f mult timp pt reparat la el .. si la 1 -2 ture pe luna nu o sa ma dau foarte mult cu el.. mie personal imi plac KTM-urile cum arata .. foarte mult (pe mobile.de am vazut un KTM 125 EXC din 2003 cu 10000km la 1950Euro .. SX sunt mai ieftine dar din cate am vazut EXC sunt mai recomandate pt munte decat SX care sunt de cross)

 

Nu ma prea intereseaza mersul pe sosea cu el .. poate, sa fie inmatriculabil (sa pot merge 10km pana dau de munte) dar nu o sa ma plimb in oras in loc de masina (fratemio are o honda CB500 si sta in garaj de 2 ani ca nu are timp sa-si faca carnetu, si sa se dea cu ea .. pe mine nu ma atrag deloc astea de sosea .. eu vreau in padure, vreau la munte, nu la mare)

 

Am citit tot aici pe forum despre unu care avea probleme cu motoru, daca il culca jos .. sau daca il dadea peste cap pornea foarte greu si trebuiau colegii sa dea pedale gramada .. asta e regula la anumite motoare? se poate rezolva? .. de ce motoare sa ma feresc ? trebuie neaparat sa fie cu pornire la buton ? (in banii astia creca e clar ca nu o sa gasesc)

 

Astept si niste sugestii de motoare .. si in banii astia credeti ca o sa gasesc ceva cat de cat ok ?

 

Mersi.. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...