Jump to content

Vreau Supermoto!


hussa
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor.

 

Am scris la aceasta sectiune pentru ca am vazut ca deseori aici se dau raspunsuri pertinente si concrete. Cu toate sunt "renascut" sa zic asa de vreo 2 ani si ceva cu vreo 40000 Km tot incepator ma consider. Am incercat mai multe tipuri de motoare : GPZ, pui de ninja, Cbr, si acum Bandit insa nu mi-am gasit "jumatatea" perfecta. E adevarat ca toate motoarele au frumusetea lor de aceea caut sa incerc cat mai multe tipuri. Sa va prezint urmatoarea mea alegere pentru care astept cateva sugestii din partea utilizatorilor de SM si nu numai.

Sunt fericitul posesorul unui bandit naked si de prima oara cand l-am "calarit" mi-am dat seama de utilitatea acestei motociclete. O folosesc pentru strecureala prin aglomeratie spre munca, seara pentru o plimbarica-doua, circuit si excursii(mai puti). Ce imi place la ea este ca are handling foarte bun si cuplu puternic. Insa de ceva timp am realizat ca, avand in vedere ca nu o folosesc prea mult pentru a ma deplasa inafara bucurestiului, as putea sa imi i-au mai bine un Supermoto. Ai putea sa imi explicati in mare utilitatea acestei motociclete: se poate folosi sa te duci la birou, poti ajunge la mare sau la munte cu ea, cam care este viteza de croaziera, confort....etc. De asemenea ma intereseaza cat de costisitor este intretinutul acestui tip de motor si cat de practic.

 

Va multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

M-am dat cu o yamaha cross la vama veche; am inchiriat-o de la nenicu cu crossurile alea 3 (cine stie cunoaste). Foarte tare senzatia. Cred ca atunci m-a prins virusul. Mai am o intrebare pe langa celelalte. Ar fii o idee mai buna sa imi i-au un Sm de 125 doar ca sa imi potolesc "setea" de fun si sa imi pastrez si banditu sau merita sa imi i-au un Sm de 400-600 de vreo 4-5000 iepuroi si gata? Plus ca trebe si echipament serios.

Link to comment
Share on other sites

Insa de ceva timp am realizat ca, avand in vedere ca nu o folosesc prea mult pentru a ma deplasa inafara bucurestiului, as putea sa imi i-au mai bine un Supermoto. Ai putea sa imi explicati in mare utilitatea acestei motociclete: se poate folosi sa te duci la birou, poti ajunge la mare sau la munte cu ea, cam care este viteza de croaziera, confort....etc. De asemenea ma intereseaza cat de costisitor este intretinutul acestui tip de motor si cat de practic.

 

Va multumesc anticipat

 

pentru ce vrei tu, ai nevoie de una cu față umană (KTM LC4, Suzuki DRZ-SM, Yamaha XT-X, CCM)

 

relativ confortabile

întreținere normală (similar cu Banditul) - mă refer la schimburi de ulei, lanțuri, etc ...

viteză 140 - 150 km/h dar cu un confort redus la viteza asta ... (vînt puternic)

posibilitate de mers cu pasager

în schimb beneficiezi de mobilitate excelentă Âşi manevrabilitate foarte bună la înghesuială, capacitate rezonabilă de escaladat obstacole Âşi borduri, greutate redusă (135 - 150 kg)

toată Âşmecheria este că ai performanțe relative de offroad (sărituri, etc) combinate cu aderență pe asfalt Âşi frîne de vitezană.

 

pentru oraÂş este practică. pentru excursii mai puțin (aici intră în discuție un enduro-touring, VStrom, Varadero, BMW)

 

Dat fiind ce ai scris în postul tău nu-ți recomand extremele (KTM EXC, Husaberg, Honda CR-F), care au ca avantaj greutatea redusă (circa 120 kg), puterea sporită cu vreo 20 de cai (la aceeaÂşi capacitate), dar oferă o Âşa ca o scîndură, lipsă pasager Âşi o întreținere strictă (de ex. schimb ulei Âşi filtre la 10 ore de funcționare). Este adevărat că sînt mult mai distractive, iar legenda că nu țin este doar o legendă (am făcut naveta 80 km/zi doi ani, un an cu EXC 520, un an cu Husaberg 550 Âşi nu am avut probleme de fiabilitate).

 

baftă în alegere

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult pentru info bibi Nu stiam ca exc sunt atat de pretentioase. Bine ca am aflat pentru ca ma inclinam spre asa ceva. Am avut dreptate sa postez aici pentru ca sunt foarte multi pasionati care iti pot da sfaturi utile. Sunt complet zero la toata ideea de supermoto-cross-enduro, ce costuri implica, avantaje si dezavantaje de aceea sunt deschis la orice detaliu despre orice sm. Mersi. Asfalt uscat. :burnout:

Link to comment
Share on other sites

Ar fii o idee mai buna sa imi i-au un Sm de 125 doar ca sa imi potolesc "setea" de fun si sa imi pastrez si banditu sau merita sa imi i-au un Sm de 400-600 de vreo 4-5000 iepuroi si gata? Plus ca trebe si echipament serios.

 

setea de fun ți-o potoleÂşti mai greu cu un 125 (chiar Âşi în doi timpi). Ce s-a spus puțin mai sus este parțial adevărat. Un supermoto real are suspensii adecvate, suspensii care fac diferența pe frînare, mult mai rigide ca la enduro. Comportamentul pe asfalt trebuie să fie mai apropiat de viteză (stabilitate pe viraj, capacitate mare de frînare), dar cu apetit pentru derapaje Âşi sărituri. Cu o călcătură de stradă (cum a sugerat dani) nu este prea distractiv, eu am modificat călcătura standard de 16 cu 40 la 15 cu 48. Mult mai distractiv :burnout:

 

Pentru distracție pură mai există Âşi varianta de Trial (Gas-Gas, etc). Nu e scump, e omologabil pentru stradă Âşi foarte tare.

 

Tot ca o completare la postul lui dani, mai diferă Âşi frînele - de exemplu pe față disc flotant de 310 mm, etrier cu 4 pistonaÂşe radial Âşi pompă radială de 16. Dar toate astea fără o suspensie de SM nu fac doi bani.

Edited by bibi
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca ideal ar fii sa o cumperi deja sm din fabrica si sa ii schimbi cate ceva decat sa ii aplici kitt-ul de sm? Nu prea obisnuiesc sa i-au si a doua persoana. Strica funul. Decat in situatii de urgenta :D. Deci ar fii bine sa fie si optiunea asta la viitoarea moto. Interesanta ideea cu trial...uhuhuhuhu :burnout: . Ce decizie grea...Gizas. :blbl: .

Link to comment
Share on other sites

Enduro: suspensii mai moi, cursa amortizor putin mai mare.

SM: invers, invers.

 

@bibi a spus bine ce a spus.

Trebuie sa te hotarasti ce vrei. Strict pentru oras iti recomand un enduro pur-sange. La el poti cumpara relativ ieftin (800-100 euro ) un kit complet supermoto. In oras intaresti amortizoarele pe munti le slabesti si pui rotile de enduro. Asa ai doua motociclete. Transformarea o poti face si tu in max 2 ore.

Intretinerea este putin mai deasa pentru ca deobicei astfel de motociclete sunt monocilindrice, cantitatea de ulei din motor variaza inte 1-1,5liti si atunci uleiul este cam stressat. De aici vine intervalul scurt intre schimburile de ulei. Fiabilitate??? Sunt multe povesti. Vechiturile au probleme indiferent de marca. Una de cativa ani (3-4 ani) intretinuta nu are nici o problema inca 2-3 ani. Oricum vad ca le schimbi des si atunci nu apuca sa se strice la tine, asta daca nu vrei sa le lasi nepotilor motorul. :burnout:

 

Spor in alegere.

Edited by ketemeu
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca ideal ar fii sa o cumperi deja sm din fabrica si sa ii schimbi cate ceva decat sa ii aplici kitt-ul de sm?

 

Normal că e de preferat să o iei SM Âşi să-i pui roți de cîmp.

 

Un kit de frînă SM este aproape 1000 euro, iar setul de roți vreo 800.

 

Un set de roți enduro costă vreo 400, iar pe ele poți folosi fără probleme kitul de frînă SM. Iar suspensia de SM poți să o mai îndulceÂşti ceva din setări.

 

Invers, dacă pui roți SM pe un enduro, o să te trezeÂşti că nu frînează cum trebuie, plus că suspensia aia o să se ducă pînă la capăt pe frînare.

Link to comment
Share on other sites

Normal că e de preferat să o iei SM Âşi să-i pui roți de cîmp.

 

Un kit de frînă SM este aproape 1000 euro, iar setul de roți vreo 800.

 

Un set de roți enduro costă vreo 400, iar pe ele poți folosi fără probleme kitul de frînă SM. Iar suspensia de SM poți să o mai îndulceÂşti ceva din setări.

 

Invers, dacă pui roți SM pe un enduro, o să te trezeÂşti că nu frînează cum trebuie, plus că suspensia aia o să se ducă pînă la capăt pe frînare.

 

 

De acord cu tine doar in cazul in care foloseti mobra aproape de limita (stoppie, whellie la 100 la ora, pista)

Eu am mers cu un enduro transformat in supermoto si pot sa spun ca fata nu se lasa mai deloc la franare iar franele erau suficiente pentru un mers vioi. Pe pista se schimba treaba si atunci sunt de acord cu tine.

Edited by ketemeu
Link to comment
Share on other sites

A(t)i putea sa imi explicati in mare utilitatea acestei motociclete: se poate folosi sa te duci la birou, poti ajunge la mare sau la munte cu ea, cam care este viteza de croaziera, confort....etc. De asemenea ma intereseaza cat de costisitor este intretinutul acestui tip de motor si cat de practic.

 

La birou se poate ajunge. Probat de mine personal :blbl: . Si factorul fun e priceless la mersul prin oras. Si la mare / munte se poate ajunge, dar mai greu si nu prea recomand cu un supermoto sub 600. Viteza de croaziera este intre 90 si 130, cam indiferent de mobra. Mai sus te ia vantul efectiv. Fie din fata, fie din lateral. Fiind o mobra usoara si avand o cursa lunga la suspensii, va fi foarte instabila la viteza; la cele mai mici denivelari te vei simti ca intr-o barca.

Confort? Ce e aia confort? :unsure: Desi pozitia pare prietenoasa, oboseala provocata de vant si mai ales cea provocata de s(h)a (ua de lemn) vor face supermoto un partener nu tocmai potrivit pentru drumurile lungi. De aceea nu cred ca un supermoto pursange este o mbra pe care sa o tii singura, pentru ca desi este versatila (enduro, oras, serpentine, circuit), la drumuri peste 100km nu e deloc stralucita. Poti face un compromis gen LC4, XTX, SM610.

 

pentru ce vrei tu, ai nevoie de una cu față umană (KTM LC4, Suzuki DRZ-SM, Yamaha XT-X, CCM)

 

Iata ca eforturile mele subconstiente de popularizare a marcii au functionat :burnout:

 

Cu o călcătură de stradă (cum a sugerat dani) nu este prea distractiv, eu am modificat călcătura standard de 16 cu 40 la 15 cu 48. Mult mai distractiv :cheers:

 

Offtopic: Se lauda un cetatean ca isi impinsese Husabergul pana la 200km/h, probabil cu calcatura stoc (16/40?). Tu cu noua calcatura cat ai pierdut la viteza maxima si cat ai castigat la acceleratie? Trebuie sa fie o diferenta nesanatos de mare :D ...

Link to comment
Share on other sites

Pe pista se schimba treaba si atunci sunt de acord cu tine.

 

:D :unsure: :cheers: Mi-a plăcut aÂşa de tare că nu am mai scos-o pe stradă de multă vreme (e adevărat că au contat Âşi presiunile din familie). Pe pistă e mult mai distractiv. Eu i-am scos tot ce era instalație electrică (inclusiv starterul Âşi bateria) Âşi mi-am pus slickuri Âşi ambreiaj antihopping.

 

Offtopic: Se lauda un cetatean ca isi impinsese Husabergul pana la 200km/h, probabil cu calcatura stoc (16/40?). Tu cu noua calcatura cat ai pierdut la viteza maxima si cat ai castigat la acceleratie? Trebuie sa fie o diferenta nesanatos de mare :blbl: ...

 

stock cred că reuÂşeam să ajung la 180 km/h. Poate. Oricum n-am avut bord niciodată, ăla pe care îl aveam era de la modelul enduro (cu roată mare pe față). Cred că am pierdut circa 50 km/h la viteza de vîrf (o estimare grosolană) ... mi-am dat seama cînd am intrat în pasaj la Unirii după o multă vreme de nemers pe stradă Âşi tot căutam superioare :blbl: :rose: :kiss: :lol:

 

cîÂştigul major nu a fost neapărat la demaraj (se ridică instant în primele trei trepte din gaz, iar în celelalte dacă tragi mai tare de ea), cît în răspuns la reluarea accelerației la ieÂşirea din viraje. Eram dezamăgit de reprize, că startul este unul singur :burnout:

 

Poate ăla de se lăuda avea 650 ... (am încercat Âşi pinion de 14, dar devenise absurd ...)

Edited by bibi
Link to comment
Share on other sites

De unde se pot cumpara kituri SM pentru EXC-urile de la KTM?

 

Pui pur si simplu piese de la modelele KTM supermoto?

 

Ofera KTM kituri pentru fiecare model?

 

Exista producatori aftermarket care ofera astfel de kituri? Care?

Link to comment
Share on other sites

eu am avut etrier cu prindere normală de la Moto-Master (fix, cu patru pistonaÂşe). Disc găseÂşti la mai mulți. Pompă de frînă - orice radială de 16 - Brembo, etc ...

 

ceva de genul ăsta

 

Discul de frînă pe care l-am avut eu era fără găuri, de 310 mm, Beringer. Montura se potriveÂşte la fix cu modelul similar făcut pentru Husaberg (acelaÂşi disc, dar unul este albastru, altul galben)

Link to comment
Share on other sites

Citind posturile am observat ca sm-ul este a-doua motocicleta. Amanta sa zic asa :burnout:. Ar trebui totusi sa existe totusi un compromis. Astept sugestii .

Link to comment
Share on other sites

Pentru doi timpi oferta de componente SM pare mai saraca (spre zero). Vre-un motiv special pentru care un 250 EXC nu ar trebui sa ajunga pe strada?

 

 

ar fi prea brutal Âşi greu de folosit (trebuie să Âştii cu adevărat ca să te dai cu el pe asfalt) ... track-only ... aveau Gas Gas un model de 250 2t, dar nu cred că se mai face.

 

 

 

on-topic

 

la mine a fost mereu prima motocicletă ... :blbl:

 

la ceea ce spui tu că vrei să faci cu el, probabil LC4 e un compromis OK.

 

Eu sînt (deosebit de) mulțumit de motocicleta pe care o dețin, upgrade-ul nu trebuie făcut la ea, ci la mine :burnout: După ce toată viața am pornit motorete la pedală, mă cam sperie gîndul că astea noi merg numai cu electrostarter ...

Link to comment
Share on other sites

nu este adevarat :burnout: sm nu este a doua moto, decat pt necunoscatori. :blbl:

 

Da, multi se maturizeaza (lol) si trec de pe vitezane pe sumo. Nu-i asa Kimmie? :D

 

După ce toată viața am pornit motorete la pedală, mă cam sperie gîndul că astea noi merg numai cu electrostarter ...

 

Deci si Husabergul are pornire combinata electric+kick. Parca la Yamaha WR era la fel. KTM-urile si Husqvarnele cum sunt?

 

 

Pentru initiator: sunt de acord si eu cu LC4.

Link to comment
Share on other sites

LC4 cu roti de sm este ideal, este si agresiv este si de drum, parerea mea :kiss: poate sunt subiectiv :blbl:

 

 

ar fi prea brutal Âşi greu de folosit (trebuie să Âştii cu adevărat ca să te dai cu el pe asfalt) ... track-only ... aveau Gas Gas un model de 250 2t, dar nu cred că se mai face.

 

 

 

on-topic

 

la mine a fost mereu prima motocicletă ... :blbl:

 

la ceea ce spui tu că vrei să faci cu el, probabil LC4 e un compromis OK.

 

Eu sînt (deosebit de) mulțumit de motocicleta pe care o dețin, upgrade-ul nu trebuie făcut la ea, ci la mine :cheers: După ce toată viața am pornit motorete la pedală, mă cam sperie gîndul că astea noi merg numai cu electrostarter ...

 

 

Da, multi se maturizeaza (lol) si trec de pe vitezane pe sumo. Nu-i asa Kimmie? :rose:

 

 

 

Deci si Husabergul are pornire combinata electric+kick. Parca la Yamaha WR era la fel. KTM-urile si Husqvarnele cum sunt?

 

 

Pentru initiator: sunt de acord si eu cu LC4.

 

 

 

Atunci e clar: Lc4 sumo. Intradevar si eu consider inclinarea mea spre Sm ca un fel de maturizare datorita faptului ca am reusit sa fac "pace" cu mine insumi :unsure: si sa imi adun cei 2 ani de motociclism in ceea ce vreau cu adevarat de la o moto. Acum mai ramane sa imi vand nevasta actuala si sa ma "combin" cu o tinerica Sm :D . Va multumesc pentru raspunsurile clare si la obiect :burnout: . Asfalt uscat

 

 

P.S. Ceva probleme generale la Lc4 (ca sa nu ma i-a prin surprindere).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...