Sari la conținut

Pasionati de fotografie


urzica
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

trepied sau sus cu ISO, daca te tine senzorul. Asta-i frumusetea la 6D.

Cealalta poza, din primul post, e facuta cu expunere de 15 sec.

 

Uite si una cu expunere de 2 min :)

 

 

post-86303-0-64260700-1418999777_thumb.jpg

Editat de MrD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta ai inteles tu?

iar aia cu marimea nu conteaza e ipocrizie all the way. Fie vb de iso sau de lungimea ghidonului.

 

Am glumit, bre. Începuse StefanSC să pună poze-test la ISO mare pe pagina anterioară și tu ai continuat. Am și io unele la 10000 dar nu le pun, că mi-e rușine de cât zgomot au. :)

 

Doctor X mai baga si tu o poza ceva, cam somezi in ultima vreme

 

N-am decât poze cu floricele și gâze ( :tomato: ), dar am mai pus câteva de călătorie, fără pretenții, la secțiunea dedicată.

 

Iote una din timpul serviciului, în pauza de condus:

 

15389529954_41ce308193_z.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pff...pauza de serciciu care e unde ?! In Bucuresti clar nu e :)

 

ISO ridicat e ok de cele mai multe ori, am invatat asta dupa mult timp de la unu` mai destept ca mine. Mi-a zis clar ca sa nu cad in pacatul zoom`ului 100% ca sa vad zgomotul de imagine. In schimb mi-a zis sa trag la ISO mare (aveam un 400D atunci, care la iso 800 era dezastru) si sa-i fac cel mult un retus fin de noise reduction. Dupa care sa printez fotografia intr-unul din formatele cela mai uzitate de fotografii amatori, respectiv un format de album foto. Ce sa vezi, surpriza drek, fotografia era chiar ok.

Evident, e frumos sa ai o camera gen 6d si sa tragi la ce iso vrei tu, fara sa te doara capul prea tare. Dar ca principiu de lucru, ISO nu tre sa stea in calea fericirii tale, mai ales daca compensezi cu un obiectiv luminos (cum e Sigma 35).

Anul trecut am fost in Irlanda, am fotografiat o cursa de biciclete. Am lucrat cu Canon 7D + Sigma 70-200 F 2.8 IS si cu batranul canon 400D + Sigma 17-50 F 2.8. Rezultate excelente, mai ales pe 400D pe care l-am luat mai mult la misto. Inca odata, sticla conteaza de cele mai multe ori mai mult decat camera :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

cu scuzele de rigoare ca o sa contribui la offtopic, apropos de scule out-dated, una dintre bijuteriile in domeniu este Canon 5D (prima varianta).

 

Nu-mi vine sa cred la ce pret gasesti un 5D sh in ziua de azi, raportat la niste mizerii de aparate (APS-C) ce costa mult mai mult, noi.

 

Cu 5D trageam la iso maxim (1600) lejer, in orice situatie. Si cu expunerea/lumina corecta, chiar si H (3200) se poate...

 

Si ce era misto e ca puteam/pot folosi sticla manuala (veche si ieftina) cu rezultate superbe (bine,cu dezavantajul ca e focus manual, diafragma manuala,etc)..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreti sa ne laudam care are ISO mai mare? :)

Vorba aia: nu conteaza marimea ci cum te folosesti de el.

Acuma daca e sa ducem analogia pina la capat, daca ai dat de-una cit parcarea si n-ai "ISO-ul" pe masura te-ai cam ars.

Chiar nu ma pricep dar atita lucru-mi dau si eu seama, un anumit tip de fotografie e eliminat din start daca nu te tine ISO-ul. Daca n-ar fi nevoie de el nu cred ca si-ar bate capul vreun producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci când crești ISO faci un compromis între calitate și mijloacele de care dispui atunci când fotografiezi, binențeles în funcție de subiectul ales. Dacă nu subexpui (cum spunea si Adrian) și ai grijă să nu ai suprafețe mari fără detalii în cadru (de exemplu cer senin sau fundal neclar) poți să mărești ISO fără prea multe griji.

Asta de exemplu e la ISO 10000 și la un timp de expunere 1/30s, pentru că n-am avut la momentul ăla decât un obiectiv cu F2.8 și blitz extern lipsă.

 

IMGP4018.jpg

 

Aici se vede clar zgomotul mai ales pe posterul negru din spate:

 

IMGP4030.jpg


» Post actualizat in 19 Dec 2014 16:27

pff...pauza de serciciu care e unde ?! In Bucuresti clar nu e :)

 

Eh, am lucrat vreo patru luni la Bozovici și cascada Bigăr era la doar 12 km distanță, așa că am profitat și am oprit la cascadă când mă întorceam de la Reșița, unde fusesem cu ceva treabă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu scuzele de rigoare ca o sa contribui la offtopic, apropos de scule out-dated, una dintre bijuteriile in domeniu este Canon 5D (prima varianta).

 

Nu-mi vine sa cred la ce pret gasesti un 5D sh in ziua de azi, raportat la niste mizerii de aparate (APS-C) ce costa mult mai mult, noi.

 

Cam asa e.. un un canon 700d din 2013 e inferior unui 5D din 2005 ca si calitate a imaginii..

 

Cat despre iso, si eu imi tin fuji-ul in majoritatea timpului pe auto iso 200-6400 cu min. 1/80 si imi bat capul doar cu diafragma si compensarea expunerii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Setarea timpului de expunere eu o fac in fctie de distanta focala folosita in primul rand, luand in considerare si existenta sau nu a stabilizatorului de imagine.

De ex pt sigma 35mm folosesc 1/50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu scuzele de rigoare ca o sa contribui la offtopic, apropos de scule out-dated, una dintre bijuteriile in domeniu este Canon 5D (prima varianta).

 

Nu-mi vine sa cred la ce pret gasesti un 5D sh in ziua de azi, raportat la niste mizerii de aparate (APS-C) ce costa mult mai mult, noi.

 

Cu 5D trageam la iso maxim (1600) lejer, in orice situatie. Si cu expunerea/lumina corecta, chiar si H (3200) se poate...

 

Si ce era misto e ca puteam/pot folosi sticla manuala (veche si ieftina) cu rezultate superbe (bine,cu dezavantajul ca e focus manual, diafragma manuala,etc)..

 

Dat fiind ca am tras cu toate 5D-urile aparute de-a lungul timpului, o sa fac pe gica contra si o sa zic asa:

 

5D Mk 1 a fost un aparat bun la vremea lui prin prisma ca aducea FF la un pret uman. La ora actuala este un aparat depasit grav de situatie. Din cate am vazut, preturile SH se invart in jur de 1500-2000 RON.

De acesti bani, daca nu am obiective Canon, as lua mai degraba un Nikon D300 sau un D7000 SH. Ambele sunt mai mult decat utilizabile la ISO2000 (as zice ca D7000-ul isi pastreaza integritatea imaginii pana la ISO3200), ambele au AF-ul cu cateva secole in fata celui de pe 5D Mk 1, ambele au buffere decente si rafala decenta.

 

 

Asa, si ca sa nu postez chiar off-topic (nu stiu daca am mai pus totusi :D):

 

post-71849-0-35561300-1419150291_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Stefan, nu vreau sa te contrazic, dar sincer la orice ora prefer 5D (mark 1) fata de orice CROP de la Nikon sau Canon (mai putin poate 7D II, si 1D IV) . Atat.

 

Dpdv al imaginii sunt foarte foarte multumit de 5D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont ca sunt cateva pareri avizate in grup... scot si eu la iveala cateva cadre (dar sub forma de video) pentru cateva critici constructive..

Pentru ca am prins ocazia rara sa gasesc orasul Iasi in ceata am tras o serie de cadre si montat ca timelapse.

Pentru cei avizati si nu numai... sariti cu o parere .. ce bun si ce nu.

pentru detalii recomand fullhd.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Cateva de azi (vrabie de camp (passer montanus), rata mandarin (aix galericulata) si lebada de vara (cygnus olor).

 

nu stiu ce e aia care seamana cu rata mandarin,dar e inchisa la culoare (la cap).

post-77849-0-32684700-1419184512_thumb.jpg

post-77849-0-84096300-1419184512_thumb.jpg

post-77849-0-50491300-1419184513_thumb.jpg

post-77849-0-06621800-1419184514_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont ca sunt cateva pareri avizate in grup...

Eu zic ca ar trebui sa ti se rupa, atita vreme cit tu stii ca pui ceva ok. Mie mi se pare spectaculos ce ti-a iesit, nu ma intereseaza daca e greu sau usor de realizat sau daca respecta toate "normele in vigoare" (nu c-as si care-s alea).
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ar trebui sa ma bag ..dar ma manca si deci ma scarpin ..

Asta e o tampenie ... arta e mult prea subiectiva sa ne dam noi cu parerea ce este si ce nu este arta.

Daca tu apreciezi instantaneele stradale bravo mergi si captureaza cat mai multe. Este chiar foarte posibil sa ai dreptate si un simplu telefon sa fie suficient pentru acest gen de fotografie.

Daca in schimb imaginea asta

http://www.mike-orso.com/City-Architecture/i-g33B7FV/0/X3/60%2520Seconds%2520At%2520Dumbo_-X3.jpg

ti se pare ca arata bine atunci itit urez mult succes sa o scoti un un telefon sau holga sau ce vrei tu.

 

 

Ceea ce ai postat tu nu e fotografie, dupa parerea mea.

Hai sa incercam o analogie intre fotografie si vanatoare. Degeaba pleci sa impusti ceva cu o arma scumpa, dupa ce ai urmat nu stiu cate cursuri de tragere. Pentru ca iti mai trebuie un lucru, anume sa stii sa stai la panda, sa cauti urma, sa astepti. Fara aptitudinea asta nu vei vana nimic, sau doar vrabii si ciori, care sunt pe toate drumurile. Talentul asta eu l-am numit in postul anterior “a-ti exersa ochiul”, anume o sensibilitatea fata de ceea ce e frumos. O arma buna si un curs de tragere te ajuta, dar nu sunt suficiente. Dar, si aici devine interesant, chiar daca ti-ai format ochiul, acea sensibilitate, tot nu e sigur ca ai sa impusti ceva in ziua respectiva, pentru ca vanatul, frumosul, poate sa nu apara, fiindca asa vrea el. Fiindca nu exista acel ”tzusht”, cum l-am numit eu. Ei bine, aceasta doza de hazard, de fortuit, care enerveaza pe oamenii tehnicii fotografice, pe cei cu scule scumpe, nu doar ca nu trebuie eludata. Ea trebuie cautata, fiind singura care da autenticitate, valoare, unei fotografii. Ea e singura care spune ”eu, fotograful x, am vazut acest colt de realitate, mi-a placut si l-am fotografiat asa cum era, fara sa-l aranjez sau sa-l modific in vreun fel”. Pana si ”erorile tehnice” pot interveni aici in favoarea acestui sentiment de autenticitate, care e parte integranta a emotiei estetice atunci cand vezi o fotografie si iti place. Stim cu totii acea poza cu un copil aproape mort de foame in Somalia si un vultur care astepta sa il devoreze. Are cineva chef sa o urce in Photoshop ca sa mai umble la sharp, la zgomot, la expunere? Un HDR ceva? Sau cum ar fi sa aflam ca in scena initiala exista doar vulturul iar fotograful ( care intre timp s-a sinucis) a adus in scena si copilul, ca sa para mai emotionant ? Poza ar ramane aceeasi din toate punctele de vedere, cu o singura exceptie: autenticitatea. Si asta ar fi suficient ca valoarea ei sa devina zero. La fel, un foarte bun documentar despre fotografie, The genius of photography, mi se pare, incepe cu urmatorul exemplu, caracteristic pentru ceea ce inseamna aceasta arta: La data x un fotograf ajunge intr-un anumit loc si face o fotografie. Banala. Dar omul a simtit ca acolo e ”ceva”. Revine la data y si mai face o fotografie. De data asta o capodopera. Documentarul prezinta pe rand cele doua poze. Aceleasi scule, aceeasi tehnica, acelasi om. Ceea ce a facut diferenta a fost doar momentul. Adica flerul artistului, dar si o doza de hazard. Deci degeaba pleci suparat de la vanatoare si, de rusine ca mergi acasa cu tolba goala, mai ales la ce scule ai, treci prin piata sa cumperi un fazan sau cateva potarnichi (asta se cheama in fotografie Photoshop). Pentru ca e fake si nu vei convinge pe nimeni care ori vrea ceva ”smuls” din realitate si se pricepe la ce vrea, ori iti cere raw-ul. Si degeaba iti iei cele 5 kg de scule scumpe in parc, fiind sigur ca la ce ai si ce stii sa faci sigur vei face niste poze exceptionale. Nu e atat de simplu. Fotografia e singura arta, din cate ori fi (dans, muzica, literatura, scluptura, teatru, arhitectura, film etc), in care creatorul nu se poate baza doar pe sine, pe inspiratie si talent. In care nu e suficient ca el sa aranjeze lucrurile asa cum vrea, conform unei tehnici, unui limbaj. Fotograful are nevoie ca cineva sau ceva din afara sa ii faca cu mana. El e obligat sa astepte, sa adulmece, sa fie pregatit. Nu am nimic impotriva tehnicii care ajuta sensibilitatea, creativitatea, dar atunci cand ea se substituie acestora, nu mai putem vorbi de fotografie. Ii putem spune ”arta vizuala digitala”, de exemplu, poate fi ceva genial (desi ma indoiesc), dar oricum nu e fotografie. Sunt constient ca exista o diferenta inevitabila intre ceea ce vede ochiul si ceea ce reda aparatul. Dar cat timp aceasta diferenta (ca e vorba de alb-negru, de un bokeh etc) nu lezeaza autenticitatea, e ok. Exista nuante, sunt multe de spus. Dar ideea mea cred ca e clara totusi: Nu va lasati furati de tehnica, fotografia e si mai mult si mai putin decat atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont ca sunt cateva pareri avizate in grup... scot si eu la iveala cateva cadre (dar sub forma de video) pentru cateva critici constructive..

Pentru ca am prins ocazia rara sa gasesc orasul Iasi in ceata am tras o serie de cadre si montat ca timelapse.

Pentru cei avizati si nu numai... sariti cu o parere .. ce bun si ce nu.

pentru detalii recomand fullhd.

 

 

 

Cum ai abtinut panning-ul in time lapse-uri? ma refer la cel de deplasare pe orizontala.... am vazut ca nu este pivotare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Hai sa incercam o analogie intre fotografie si vanatoare. Degeaba pleci sa impusti ceva cu o arma scumpa, dupa ce ai urmat nu stiu cate cursuri de tragere. Pentru ca iti mai trebuie un lucru, anume sa stii sa stai la panda, sa cauti urma, sa astepti. Fara aptitudinea asta nu vei vana nimic, sau doar vrabii si ciori, care sunt pe toate drumurile. Talentul asta eu l-am numit in postul anterior “a-ti exersa ochiul”, anume o sensibilitatea fata de ceea ce e frumos. O arma buna si un curs de tragere te ajuta, dar nu sunt suficiente. Dar, si aici devine interesant, chiar daca ti-ai format ochiul, acea sensibilitate, tot nu e sigur ca ai sa impusti ceva in ziua respectiva, pentru ca vanatul, frumosul, poate sa nu apara, fiindca asa vrea el. Fiindca nu exista acel ”tzusht”, cum l-am numit eu. Ei bine, aceasta doza de hazard, de fortuit, care enerveaza pe oamenii tehnicii fotografice, pe cei cu scule scumpe, nu doar ca nu trebuie eludata. Ea trebuie cautata, fiind singura care da autenticitate, valoare, unei fotografii. Ea e singura care spune ”eu, fotograful x, am vazut acest colt de realitate, mi-a placut si l-am fotografiat asa cum era, fara sa-l aranjez sau sa-l modific in vreun fel”. Pana si ”erorile tehnice” pot interveni aici in favoarea acestui sentiment de autenticitate, care e parte integranta a emotiei estetice atunci cand vezi o fotografie si iti place. Stim cu totii acea poza cu un copil aproape mort de foame in Somalia si un vultur care astepta sa il devoreze. Are cineva chef sa o urce in Photoshop ca sa mai umble la sharp, la zgomot, la expunere? Un HDR ceva? Sau cum ar fi sa aflam ca in scena initiala exista doar vulturul iar fotograful ( care intre timp s-a sinucis) a adus in scena si copilul, ca sa para mai emotionant ? Poza ar ramane aceeasi din toate punctele de vedere, cu o singura exceptie: autenticitatea. Si asta ar fi suficient ca valoarea ei sa devina zero. La fel, un foarte bun documentar despre fotografie, The genius of photography, mi se pare, incepe cu urmatorul exemplu, caracteristic pentru ceea ce inseamna aceasta arta: La data x un fotograf ajunge intr-un anumit loc si face o fotografie. Banala. Dar omul a simtit ca acolo e ”ceva”. Revine la data y si mai face o fotografie. De data asta o capodopera. Documentarul prezinta pe rand cele doua poze. Aceleasi scule, aceeasi tehnica, acelasi om. Ceea ce a facut diferenta a fost doar momentul. Adica flerul artistului, dar si o doza de hazard. Deci degeaba pleci suparat de la vanatoare si, de rusine ca mergi acasa cu tolba goala, mai ales la ce scule ai, treci prin piata sa cumperi un fazan sau cateva potarnichi (asta se cheama in fotografie Photoshop). Pentru ca e fake si nu vei convinge pe nimeni care ori vrea ceva ”smuls” din realitate si se pricepe la ce vrea, ori iti cere raw-ul. Si degeaba iti iei cele 5 kg de scule scumpe in parc, fiind sigur ca la ce ai si ce stii sa faci sigur vei face niste poze exceptionale. Nu e atat de simplu. Fotografia e singura arta, din cate ori fi (dans, muzica, literatura, scluptura, teatru, arhitectura, film etc), in care creatorul nu se poate baza doar pe sine, pe inspiratie si talent. In care nu e suficient ca el sa aranjeze lucrurile asa cum vrea, conform unei tehnici, unui limbaj. Fotograful are nevoie ca cineva sau ceva din afara sa ii faca cu mana. El e obligat sa astepte, sa adulmece, sa fie pregatit. Nu am nimic impotriva tehnicii care ajuta sensibilitatea, creativitatea, dar atunci cand ea se substituie acestora, nu mai putem vorbi de fotografie. Ii putem spune ”arta vizuala digitala”, de exemplu, poate fi ceva genial (desi ma indoiesc), dar oricum nu e fotografie. Sunt constient ca exista o diferenta inevitabila intre ceea ce vede ochiul si ceea ce reda aparatul. Dar cat timp aceasta diferenta (ca e vorba de alb-negru, de un bokeh etc) nu lezeaza autenticitatea, e ok. Exista nuante, sunt multe de spus. Dar ideea mea cred ca e clara totusi: Nu va lasati furati de tehnica, fotografia e si mai mult si mai putin decat atat.

 

Pentru un individ care are atatea pretentii si vorbeste cu atata aroganta si superioritate, iti gasesti cam dificil cuvintele, domnule '"TZUSHT".

 

Go home,you're drunk!

 

Am un sfat pt tine: daca tot vrei sa mai deschizi ciocul pe topicul asta, nu o fa precum un papagal, ci posteaza si 1-2-3 fotografii facute de tine. Nu de alta,dar ne este greu sa te luam in serios si-asa, mai ales fara fotografii postate.

 

Pune si tu o poza cu o silueta sau o umbra intr-un gang ceva, unde ai stat ca fraierul asteptand nu stiu ce moment mirific, crezand ca o sa-l imiti pe Bresson......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Pasionati de fotografie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...