Sari la conținut

baterie descarcata sau scurt ?


scaf
 Share

Postări Recomandate

Salut !..am si eu o ne dumerire si anume : pot sa merg cu motorul atat timp cat nu aprind luminile (si cat am benzina :crack: )!!!..daca le aprind (asa cum ar fi normal )...mai merg cativa Km si dintr-o data raman fara curent ! (specific ca in momentul in care aprind luminile motorul se subtureaza mi se pare destul de rau)...stau si ma intreb daca sa caut vre-un scurt sau sa schimb releul sau bateria ! (am masurat tensiunea pe + ul care iese din regulator si am undeva la 14,2 V iar pe baterie 13V iar cu farul aprins am 13V pe iesirea din regulator si 12 V pe baterie )

 

....voi cand va schimbati bateriile ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am patit-o dar carbunii i-am stresat destul !!! ...am schimbat arcurile de la carbuni ca sa-mi faca contact klumea (unul l-am si schimbat !)!..problema este ca ochio-metric se vede deosebirea intre atunci cand merge doar pe baterie si cand "baga " alternatorul ! (ma refer la faptul ca pana sa moara motorul am lumini si nimic nu ar indica faptul ca altenatorul nu ar baga !...asta pana ma lasa in drum !)..si oricum nu intelg de ce masurat pe + ul de la regulator am vreo 14 V iar pe baterie doar vreo 13V...specfic ca am o baterie luata de pe un UPS de calculator (deci nu este dintr-asta normala de auto )...iar becul pe far este un halogen de 45W

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

baterie de aia am si eu! nu ma refeream la contactul dintre carbuni si rotor ci la papucii de la carbuni care intra in releu! eu aveam un contact imperfect acolo si exact la fel pateam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am patit-o dar carbunii i-am stresat destul !!! ...am schimbat arcurile de la carbuni ca sa-mi faca contact klumea (unul l-am si schimbat !)!..problema este ca ochio-metric se vede deosebirea intre atunci cand merge doar pe baterie si cand "baga " alternatorul ! (ma refer la faptul ca pana sa moara motorul am lumini si nimic nu ar indica faptul ca altenatorul nu ar baga !...asta pana ma lasa in drum !)..si oricum nu intelg de ce masurat pe + ul de la regulator am vreo 14 V iar pe baterie doar vreo 13V...specfic ca am o baterie luata de pe un UPS de calculator (deci nu este dintr-asta normala de auto )...iar becul pe far este un halogen de  45W

216526[/snapback]

pentru ca undeva ai o legatura nasoala pe care ai o cadere de tensiune mare sau pentru ca bornele pe care masori tu sunt nitel oxidate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

refă legăturile electrice dintre alternator si baterie, eventulal excitatie si releu de incărcare.Fără înădiri , papucite , cositorite si cu conductor cu sectiune de 4-5.este inadmisibilă cederea de tensiune de 1V pe 1m de conductor la un curent de încărcare de 2-3 A!

Nu stiu ce contact ai ! Si acolo ar putea fi cauza .Eu personal am montat două sigurante automate de 10A pe masă si (+), care taie bateria , si am refăcut toate legăturile scurt si gros.Contactul a rămas numai pe partea de aprindere, restul toate le tai cu siguranțele automate care Âşi-au făcut treaba de vre-o două ori pînă azi.

Am un bec halogen de 55-60W, si cu el aprins , nu am încărcare(între 14 si 15vpe alternator) în viteza a patra numai la viteze de 80/h sau peste.Altfel pe la 60 /h se mentine undeva peste 12v.(am montate niste lămpi de control care sesizează tensiune pe baterie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aseara am mai facut ceva experimente (am desfacut comanda de pe ghidon ..banuiam ca este un scurt pe acolo )si : in momentul in care aprind luminile ...firul (rosu ) care vine montat in intrerupatorul de pe ghidon se incinge in aprox 2 minute de-l gaseste dracii !.... stiu ca halogenul "papa " amperaj ceva mai mare ..dar nu cred ca este normal ca firul respectiv sa se incinga , nu ?..ma intreb ...ca daca de exemplu un papuc (sau vre-un contact nu este ok "contacti reci" ..) e posibil sa se incinga firul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aseara am mai facut ceva experimente (am desfacut comanda de pe ghidon ..banuiam ca este un scurt pe acolo )si : in momentul in care aprind luminile ...firul (rosu ) care vine montat in intrerupatorul de pe ghidon se incinge in aprox 2 minute de-l gaseste dracii !.... stiu ca halogenul "papa " amperaj ceva mai mare ..dar nu cred ca este normal ca firul respectiv sa se incinga , nu ?..ma intreb ...ca daca de exemplu un papuc (sau vre-un contact nu este ok "contacti reci" ..) e posibil sa se incinga firul?

217407[/snapback]

nu, un papuc oxidat nu iti creste amperajul pe firul ala. un halogen de 60 w papa cam 5 A

 

daca tu ai 60 w pe far, 21w pe pozitie, mai papa ceva si motorul, mai ai si mici pierderi, te apropii si ii depasesti pe cei maxim 90w pe care ii dadea alternatorul cand era nou_si_motorul_tinut_in_blana atunci e normal sa ramai cu bateria goala.

Mergi la magazinele cu piese de origine dacia si ia un bec de far de supernova (halogen de 40 / 45 w :D ) si vezi daca se mai intampla

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hombre, pina descoperi unde-i scurtul, pune-ti o siguranta fuzibila de fro' 8-10A pe firul care vine de la borna + a bateriei, nu departe de ea. Presupun ca nu ai nici o siguranta (calibrata), din moment ce s-a incins firul. Asta o sa te fereasca de eventualele neplaceri legate de scurt circuite; mai bine schimbi o siguranta decit toata/o parte (din) inst. electrica.

Editat de TomCat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ij jupiter 4 nu are nici o siguranta :D !..asa le-au facut rusii ! ...chiar cum naiba or fi ajuns astia in spatiu ?????? ...cred ca din 10 cosmonauti ajungeau 3 (si aia din intamplare !..la explozia la sol a rachetei :) )...ma mir ca tot un rus a formulat teoria pt avioanele invizibile stelth !..in fine ...cred ca o sa-i fac toata instalatia !...pt. ca este f f dificil sa iti dai seama unde D-zeu este scurtu' ala ....indiciu este doar firul de care vorbeam ca se incinge si faptul ca raman fara curent !...m-am uitat pe firele care pleaca din cmd de pe ghidon si este aproape imposibil sa-ti dai seama ...asta pt ca ij-ul are o instalatie foarte dezordonata (originala + ce modificari i s-au mai adus in timp)!

 

 

..pana ii dau de cap o sa folosesc cu succes RATB-ul ! :crack: :blbl:

 

 

va tin la curent ! (alternativ !) :(

Editat de scaf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici a mea n-a avut. Dar i-am pus, tot asa, dupa ce mi s-au topit oarece fire pe sub sea.

Iti cumperi un soclu (parca asa ii zice :D ) pt siguranta, din ala care se pune pe fir + siguranta fuzibila calibrata (nu din aia tunata cu sirma ghimpata :crack: ) si ai rezolvat problema pe jumatate.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica sa nu iti aprinda ambele faze in acelasi timp, daca e contactul de pe ghidon nasol asa se intampla. Asta ar explica incingerea firului

si sa nu vie vasilina in exces pe acolo

eu fac maine o planeta topita la un prieten si luni plec. pe 20 cred ca sunt inapoi si ne uitam la a ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..pana ii dau de cap o sa folosesc cu succes RATB-ul ! :crack:  :blbl:

va tin la curent ! (alternativ !) :(

217728[/snapback]

 

Hai ma.. nu ceda asa usor..

Se poate masura cu ohmmetru daca este ceva in scurt...Iei fir cu fir de la faruri, semnalizari si te uiti sa nu faca masa.. Scoti becul si verifici conexiunile firelor.. Faci pas cu pas..

Desfaci tot si incerci sa desenezi schema pe o hartie (nu uita culorile firelor). Asta cam dureza cateva ore..

Dar daca ai toata schema electrica in fata ta imediat gasesti buba..

Iar daca nu, o scanezi si bagi aici.. Todeauna este bine sa ai schema electrica, nici odada nu stii cand cade un papuc si sa vezi ce usor e de pus la loc..

Ne mai gandim si noi daca vedem schema ce e de facut..

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ma.. nu ceda asa usor..

Se poate masura cu ohmmetru daca este ceva in scurt...Iei fir cu fir de la faruri, semnalizari si te uiti sa nu faca masa.. Scoti becul si verifici conexiunile firelor.. Faci pas cu pas..

Desfaci tot si incerci sa desenezi schema pe o hartie (nu uita culorile firelor). Asta cam dureza cateva ore..

Dar daca ai toata schema electrica in fata ta imediat gasesti buba..

Iar daca nu, o scanezi si bagi aici.. Todeauna este bine sa ai schema electrica, nici odada nu stii cand cade un papuc si sa vezi ce usor e de pus la loc..

Ne mai gandim si noi daca vedem schema ce e de facut..

 

:D

218109[/snapback]

nu are scurt. Daca era un scurt intre intrerupator si far nu se mai aprindea becul. dupa far nu mai conteaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.......un halogen de 60 w papa cam 5 A

 

daca tu ai 60 w pe far, 21w pe pozitie, mai papa ceva si motorul, mai ai si mici pierderi, te apropii si ii depasesti pe cei maxim 90w pe care ii dadea alternatorul cand era nou_si_motorul_tinut_in_blana atunci e normal sa ramai cu bateria  goala.

Mergi la magazinele cu piese de origine dacia si ia un bec de far de supernova (halogen de 40 / 45 w :crack: ) si vezi daca se mai intampla

217419[/snapback]

 

 

Salut! ...@zidu a avut dreptate !!! spre rusinea mea in far trona un halogen de 55W-60W :D ...desi eu cand l-am cumparat pe cutie scria ca este de 45W (si d-aia ma bateam in piept cu caramida !)...dar cum am constat ?... am fostla cineva si : in momentul in care ridicam borna de plus de pe baterie (cu farul aprins !)...murea motorul ...cu farul stins mergea !..si uite asa mi-am dat seama ca de vina era becul !...dupa ce am desfacut farul si am vazut ca am halogen de 55/60 W ...am inbebunit de ciuda !...oricum inseamna ca am alternator chiar bun !

... oricum toata povestea a avut si parti bune ! ...am schimbat o groaza de fire (care altfel nu le-as fi schimbat !)cum ar fi : firul de la excitatie !, am pus aprinderi de dacie ! (desi la alea chiar nu stiu de ce vor sa mearga numai pe borna de+ a bobinei ! ca si pe clasic... )..in fine ... acum am pauci noi +fire pe o buna parte din instalatie ! :blbl:

 

multumesc tuturor pt parerile voastre !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa ce am desfacut farul si am vazut ca am halogen de 55/60 W ...am inbebunit de ciuda !...oricum inseamna ca am alternator chiar bun !

Eu am avut bec de 55/60W si nu mi s-a oprit motoru din lipsa de curent, dar mergand numai in oras, cand masuram bateria cu motoru oprit avea cam 12,1-12,2 V, dar cum faceam de 2 ori pe sapt un drum de vreo 20km in afara orasului, se incarca din nou cum trebuie . Acum am renuntat la el ca mi s-a ars, mai exact mi s-a topit :D

Experimentul ala care l-ai facut tu nu e bun deloc mai ales daca ai si aprinderi electronice, noroc ca ti s-a oprit motoru ca altfel arzi repede componentele electronice de pe motor ( diodele din punte, dar astea sunt ceva mai rezistente, releul daca e electronic si aprinderile) In plus daca o sa pui bec mai mic daca motoru nu e suficient de turat tot se opreste si daca e turat mult, se mareste riscul de ardere a componentelor electronice ( asta atunci cand deconectezi bateria si motorul merge). Recomandarea mea ( si a tuturor cartilor de specialitate) e sa nu mai deconectezi bateria in timp ce merge motoru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o interbare, ii cam offtopic da pls raspundeti: la etz-ul meu se poate pune bec halogen? adica 100% se poate da mai tre pus ceva tranzistor ceva in afar de bec ?

pls nu radeti dak nui asa :crack:

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut bec de 55/60W si nu mi s-a oprit motoru din lipsa de curent, dar mergand numai in oras, cand masuram bateria cu motoru oprit avea cam 12,1-12,2 V, dar cum faceam de 2 ori pe sapt un drum de vreo 20km in afara orasului, se incarca din nou cum trebuie . Acum am renuntat la el ca mi s-a ars, mai exact mi s-a topit :D

Experimentul ala care l-ai facut tu nu e bun deloc mai ales daca ai si aprinderi electronice, noroc ca ti s-a oprit motoru ca altfel arzi repede componentele electronice de pe motor ( diodele din punte, dar astea sunt ceva mai rezistente, releul daca e electronic si aprinderile) In plus daca o sa pui bec mai mic daca motoru nu e suficient de turat tot se opreste si daca e turat mult, se mareste riscul de ardere a componentelor electronice ( asta atunci cand deconectezi bateria si motorul merge). Recomandarea mea ( si a tuturor cartilor de specialitate) e sa nu mai deconectezi bateria in timp ce merge motoru.

218981[/snapback]

 

Asa am mers si eu ! ... cu farul aprins ziua/noaptea !...si dupa o perioada ..a inceput sa ma cam lase in drum (incepusem sa merg cu baterie de rezerva !)...daca ai baterie buna, da ! nu te lasa in drum (fara curent !)dar asta doar daca nu mergi fff mult !..ca daca mergi mai mult (si ai alternator d-asta de baga 90W )...poti sa ai si mama ei de baterie ca tot in drum ramai !...(pt. ca ce nu baga din alternator ...trage din baterie !)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o interbare, ii cam offtopic da pls raspundeti: la etz-ul meu se poate pune bec halogen? adica 100% se poate da mai tre pus ceva tranzistor ceva in afar de bec ?

pls nu radeti dak nui asa

Becul cu halogen il pui si gata nu trebuie sa-i pui tranzistor sau altceva, trebuie doar sa fii atent la puterea becului; daca are putere mai mare decat cel original s-ar putea sa ai probleme cu incarcarea.(exact cum a patit scaf)

Becurile alea mai speciale la care mai trebuie adugat cate ceva sunt cele cu xenon, dar oricum o astfel de instalatie e mult prea scumpa pt o comunista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...