adiy32 Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Multa contradictie pentru un lucru simplu de aflat:Daca este senzor de nivel se poate afla usor,punem contactul si scoatem incet uleiul din motor.Daca se aprinde becul atunci este de nivel(ca la benzina sau ca la motoarele in 2t cu ungere separata).Ca o parere neprofesionala cred ca este de nivel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Ma cam indoi ca o sa se intample chestia aia. Becul ala se va stinge numai dupa pornirea motorului. In alta ordine de idei, exista si senzor de nivel Spun asta pentru ca motocicleta mea are senzor de nivel si am aceleasi probleme cu el. Anul trecut nu s-a aprins niciodata in timp ce mergea la ralanti iar anul asta se intampla oarecum aleator. Intre anii respectivi mi-am bagat mainile in motor, am schimbat un capac, cel de pe stanga, uleiul si filtrul. Mi s-a spus si mie ca ar fi normal sa se aprinda becul de ulei la mersul in ralanti pe cric insa atunci de ce nu a facut-o si inainte? Sau poate inainte a fost defecta si doar acum merge normal?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 (editat) Bai da ce va mai certati aiurea Uite cum vad eu treburile: -la yamaha ( mai multe modele) becul de ulei indica lipsa nivelului ( o prostie , parerea mea, dar asta-i alta discutie), din ce spune Macke dar nu a stiut sa explice, traductorul ala de nivel este de fapt un traductor de presiune care masoara presiunea hidrostatica si nu presiunea generata de pompa de ulei deci nu are legatura cu presiunea din rampa; valoarea presiunii hidrostatice din baia de ulei depinde in primul rand de inaltimea coloanei de ulei de deasupra senzorului, deci indica nivelul chiar daca masoara presiune( In manualele de liceu aceste traductoare se numesc traductoare cu masurare indirecta ) -referitor la cealalta discutie cu volumele: intr-un recipient cu volum fix poti introduce un volum mai mare doar daca-l comprimi , dar odata comprimat devine mai mic, adica exact cat volumul recipientului; chestia asta merge in general la gaze, la lichide nu prea merge pentru ca astea nu prea se comprima, deci oricat te-ai chinui tu nu o sa reusesti sa bagi intr-o sticla de 1 L sa zicem 1.2L pt ca nu o sa reusesti iar daca insisti spargi sticla Multa contradictie pentru un lucru simplu de aflat:Daca este senzor de nivel se poate afla usor,punem contactul si scoatem incet uleiul din motor.Daca se aprinde becul atunci este de nivel(ca la benzina sau ca la motoarele in 2t cu ungere separata).Ca o parere neprofesionala cred ca este de nivel. Pai se pare ca e sigur senzor de nivel pt ca asa scrie in manualul de service.... Totusi is curios de o chestie la XJ-ul asta dupa ce se pune contactul presupun ca se aprinde becul ala de ulei, daca se aprinde si nu se porneste motorul, ramane doar contactul pus, becul ala se stinge dupa 1,2,3 secunde? Cel putin asa ar fi logic... Editat Iulie 29, 2008 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 nu se aprinde becul cand se pune contactul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Pai atunci situatia e clara: senzorul e de nivel dar citeste presiune hidrostatica ( refuz sa cred ca-i cu plutitor), in situatia asta e posibil ca atunci cand motorul e inclinat sa se mai aprinda becul mai ales daca senzorul e pozitionat pe partea opusa inclinarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 e pozitionat undeva pe mijlocul baii de ulei (evident, pe fundul acesteia) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazyahmed Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 1. xj are senzor de nivel, nu de presiune. lucru testat de mine, cu ocazia scimbului de ulei. cu contactul pus, pe cricul central am inceput a turna ulei in motor. dupa 1,3 litri, s-a stins becul. 2. cand observ ca se aprinde becul de ulei, pe cricul lateral sau in mers lasat pe curba, completez un kil de ulei si problema dispare. 3. xj este foarte rezistnta din puctul asta de vedere. am mers mai bine de 60 de km pe autostrada cu becul de ulei aprins, pana la prima benzinarie si nu a avut nimic. bine, am lasat-o mai moale cu gazu, dar nu a suferit nici o stricaciune. eu detin modelul mai vechi, 51j, dar din cate stiu motoarele nu difera foarte mult, asa ca va puteti baza pe cele spuse de mine. asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gdmc46 Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 Pai se pare ca e sigur senzor de nivel pt ca asa scrie in manualul de service.... Totusi is curios de o chestie la XJ-ul asta dupa ce se pune contactul presupun ca se aprinde becul ala de ulei, daca se aprinde si nu se porneste motorul, ramane doar contactul pus, becul ala se stinge dupa 1,2,3 secunde? Cel putin asa ar fi logic... pentru linistea ta sufleteasca si a altora nu nu se stinge decit dupa pornirea motorului asta e doar o problema electronica (su orcum tine de sonda de nivel) mie mia facut treaba asta de vreociteva ori chiar si dupa ce iam schinbat uleiul si filtrul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 Curios sunt totusi daca umpli carterul cu ulei mult peste semnul de maxim si pui contactul, fiind indicator de nivel, teoretic ar trebui sa fie stins, nu? (valabil pt XJ). si te pomenesti ca al dracului bec sta aprins cand e contactul pus, motocicleta in pozitie verticala, nivelul bun la ulei si motorul oprit, al dracu' bec, io cred ca s-a ars, iar, daca o pornesti, se aprinde, minune d-zeiasca, ce sa zic........ Amice, ori nu stii sa citesti, ori ai probleme de intelegere. Cauta-te Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 Amice, ori nu stii sa citesti, ori ai probleme de intelegere. Cauta-te ? trebuia sa mai fi dat o pagina inainte de a posta, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 pentru linistea ta sufleteasca si a altoranu nu se stinge decit dupa pornirea motorului asta e doar o problema electronica (su orcum tine de sonda de nivel) mie mia facut treaba asta de vreociteva ori chiar si dupa ce iam schinbat uleiul si filtrul Pai hotarati-va fratilor or se stinge cand pornesti motorul ori nu se aprinde cand pui contactul? Eu n-am diversion si n-am de unde sa stiu ....... Totusi inclin sa cred ca in mod normal daca e ulei suficient nu ar trebui sa se aprinda becul cand se pune contactul, iar daca totusi se aprinde si se stinge cand porneste motorul sau cand vrea el ( fara sa se adauge ulei) inseamna ca senzorul ala e defect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 repet, becul NU se aprinde cand pui contactul..... ce draku, in 2 ani de zile as fi observat si io asta..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 (editat) repet, becul NU se aprinde cand pui contactul.....ce draku, in 2 ani de zile as fi observat si io asta..... io am auzit altceva de la un posesor de yamaha, care, de altfel, a postat si aici, becul ala se aprinde cand se pune contactul, dar numai cateva secunde, ca sa isi faca testul, adica sa vezi ca becul nu e ars. asa mi se pare normal. Editat Iulie 30, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 io as zice ca posesorul ala de yamaha sa se uite cu mai multa atentie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 io as zice ca posesorul ala de yamaha sa se uite cu mai multa atentie.... io as zice sa te uiti mai atent, ca acel posesor chiar stie, ori tu ai un model mai vechi, care nu stie sa faca asta..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 30, 2008 Share Postat Iulie 30, 2008 nu cred ca au diferit prea mult modelele intre ele PS discutam aici de Yamaha XJ600 Diversion (4BR an 1992-1996) si nu de XJ600 (51J ->1991) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 31, 2008 Share Postat Iulie 31, 2008 E posibil sa fie ceva diferente poate chiar la motoare fabricate in acelasi an dar unul pt europa si unul pt state de ex. La vfr am un senzor deasta de nivel pt benzina ce functioneaza tot pe principiul citirii presiunii hidrostatice iar cand pun contactul se aprinde vreo 2 secunde si apoi se stinge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macho Postat Iulie 31, 2008 Share Postat Iulie 31, 2008 repet, becul NU se aprinde cand pui contactul.....ce draku, in 2 ani de zile as fi observat si io asta..... Perfecta dreptare.. In 2 ani nici eu nu am observat asta, pentr ca...........NU se aprinde cand pui contactul asa este facuta din fabrica... Succese.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iulie 31, 2008 Autor Share Postat Iulie 31, 2008 becul se aprinde 1 secundă cand ii dau Start engine,apoi se stinge imediat. Asa a facut dintotdeauna. Si am citit inainte de a posta aici manualul ei de utilizare, reparatie. Spune atat acolo: cand se aprinde becul rosu, verifica nivelul de ulei.Nivelul de ulei e ok, e mai scazut ca acum 2000 de km cand era la maxim, acu e cam la trei sferturi. In cazul in care nivelul e ok, mai scrie sa contactez un dealer Yamaha...asta nu stiu daca o pot face, in fine, de aia v-am intrebat pe voi. Cert e ca am mers aproape zilnic cu motocicleta fara a mai completa ulei si nu s-a mai aprins becul si sa ramana asa cand incalzeam motorul, deci in repaos... Probabil vreun contact imperfect, nu stiu.. deocamdata motorul merge bine, uleiul are aspect normal, nu e ars sau sa aiba vreo culoare negricioasa.. uitasem: tot in manual scria ca e normal sa se aprinda cand pornesti motorul si sa se stigna apoi... la mine atunci s-a aprins cand am pus contactul, adica i-am dat Start, s-a stins, si in timp ce incaljeam motorul, la 2 min s-a aprins si a armas asa..vreo3 secunde..cand am vazut, am miscat de ghidon si s-a stins..apoi am luat contactul..Cam asta a fost tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iulie 31, 2008 Share Postat Iulie 31, 2008 Perfecta dreptare.. In 2 ani nici eu nu am observat asta, pentr ca...........NU se aprinde cand pui contactul asa este facuta din fabrica... Succese.. becurile voastre sunt bune? le-ati vazut vreodata aprinse in acei 2 ani? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macho Postat Iulie 31, 2008 Share Postat Iulie 31, 2008 vazut, chiar acum cateva zile cand era pe cricul lateral si se incalzea motoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 31, 2008 Share Postat Iulie 31, 2008 apropos de diferenta dintre modele, ia priviti cateva scheme electrice din manualul haynes pt diversion si sa vedeti ce mari diferente sunt intre ele, mai ales la partea cu indicatorul pt ulei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_ Postat August 2, 2008 Share Postat August 2, 2008 Hai Âşi eu... Âşi mie mi se aprinde becul de ulei când pun contactul, se stinge după 2-3 sec., la fel Âşi la Diversionul colegului meu-a mea an 93, a lui 92.Eu Âştiu că aÂşa e normal, aÂşa făcea Âşi la fosta-Honda CB 450. Câte posturi pentru un simplu bec!N-am mai citit atâta de la bac! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat August 2, 2008 Share Postat August 2, 2008 :) :) de cati forumisti e nevoie pt a schimba un bec? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat August 2, 2008 Autor Share Postat August 2, 2008 daca nu citesti cu atentie..mai bine nu te mai baga in seama.. ca te faci de cacao Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.