Sari la conținut

dnepr


ubord
 Share

Postări Recomandate

de ce trebuie pusa legatura intre evacuari? ca sa uniformizeze presiunea in galeriile de evacuare?

229723[/snapback]

Da, toti constructorii seriosi au adoptat asta, fie ca au 2 sau mai multe carburi, sau unul central. CArbul cu 2 trepte isi baga treptele in functionare in functie de turatie, nu cate o camera pt fiecare parte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Galerie de admisie lucioasa la interior,personal nu am vazut(or fi,poate imi arata si mie cineva!?)

2.Treaba cu lungimea galeriilor a explicat-o Cristi-mic@ mai demult pe aici pe forum si mi-a dat ca exemplu Olteanul care le are lungi si totusi nu-i o masina puturoasa

3.Carburatorul dublu-corp=2 carbelitoare intr-unul singur :rusinica: am trait sa o aud si pe asta!

Astept sa aud de nipru pe injectie si cu motor cu reactie. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carb de Alfa are intr-adevar un corp pt fiecare cilindru! Vezi ca exista unul de BMW cu 4 corpuri (2 trepte pe 2 grupuri de cilindri)!

Bineinteles ca filtru-turbina-intercooler-carburator! La Renault mai gasesti carburator "suflat" pt turbo - simplu corp, asemanator cu cel de Dacia. Mai complicat e sa treci ambele evacuari prin turbina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzii personale pentru echiparea cu un singur carburator:

1)obligatoriu trebuie incălzit carburatorul si galeria de admisie.

Altfel chiar si în zilele călduroase galeria va fi foarte rece(cam cum ar trebui sa fie o bere).În sezonul rece (incepînd din septembrie) problemele vor fi acute, adică extrem de greu de pornit dimineata , si în rest o functionare gîfîită si cu rateuri . Garantat jivraj sub 10 grade afara.

Încălzirea se poate face electric , dar sînt necesari vreo 150-200W care nu-s de unde…

Sau cu gazele de eÂşapare ceea ce complică utilaju(începe sa arate a combină de recoltat cartofi..).În plus cu gazele de eÂşapare nu se prea poate controla temperatura, adică o setare de toamnă va face urît vara.

O galerie de oltcit poate fi o solutie , dar sînt necesare multe prelucrări.

2)contează enorm forma si diametru galeriei de admisie.Curbe cît mai putine , cît mai fine si mai racordate, alfel apar turbulente si tot felul de fenomene de pompaj si rezonanță.Am înțeles ca cei de la BMW folosesc două galerii de admisie de diametre diferite pentru acelasi cilindru , la masinile noi care se produc acum.La relanti si regimuri joase este activă galeria mai îngustă (pentru a împiedica condensul pe peretii interiori datorită vitezei mici de curgere la admisie) si la regimuri mediii si mari se deschide si adoua galerie.Probabil stiu ei ceva.

Datorită inerentei asimetrii de racordare a carburatorului pe galeria ce am făcut-o , trebuie să folosesc o diafragmă reglabilă pe cilindrul din stînga ca să uniformizez cît de cît mersul.

3)Spatiul de amplasare a carburatorului este foarte limitat fără anumite modificări majore la cadru.Pentru o viață mai îndelungată a motorului ar fi sănătos un filtru generos cu hîrtie, care nu prea îi unde-l pune.

Reglajul carburatorului devine o probă psihologică de anduranță.(trebuie demontată toată caracatița…)

4)Consumul este undeva sub 5 (4,5), motorul bine încălzit (si cu priză de aer cald de pe cilindru) răspunde cu o anumită ezitare la accelerare dar după ezitare se turează rapid chiar si în a patra.Orice reducere a regimului trebuie urmată de un Âşpriț mai viguros chiar si cu motorul cald , altfel ‘spîrcăie’.

5)un Webber 32(Dacia )1,7 milioane, +galerie , flanÂşe +potriveli….două K68 am înțeles 2 milioane(la care dacă se adaptează două prize de vacuum se poate face un reglaj mulțumitor pentru regimul nominal al motorului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartile vechi, e scris ca in cazul in care pornirea se face la temperaturi coborite, se va incalzi motorul+galeria de admisie cu abur/cu lavete inmuiate in apa fierbinte. Oricum incalzirea e bine sa se faca gradual, adica daca afara sunt -10C, nu se va pune o cirpa f. fierbinte pe motor.

 

Cit despre galeria de admisie, e chiar musai sa fie bine lustruita in interior: asperitati reduse=> resistenta mica la inaintarea gazului spre cilindru=>pornire mai usoara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica carbul de Alfa are 4 corpuri sau are Alfa 2 cilindrii?! :crack:

230197[/snapback]

Nici una nici alta. Sunt 2 carb duble, deci o camera de amestec pe cilindru si normal o camera de nivel la fiecare carb. Solutia se intalneste in general la masinile sport din "era carburatorului" (imi vine acum in cap Ritmo 130, alta nu), asa se punea si la Daciile de curse. Fata de 1 carb se obtine raspuns mai rapid la acceleratie si consum mai mare in oras (in principiu din cauza celor 4 sprituri), altfel consuma chiar bine la drum, iar de mers iti rupe capul.

Parerea mea e ca la Nipru tot 2 carb in mintile lor sunt solutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...