harciogu Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 am si io ceva probleme la ij... si nu prea le dau de cap... 1. mi se ard in veselie becuri (de pozitie si semnale 12 V-5 W). shtie cineva vreo cauza? e enervant sa le schimb tot timpul plus ca ma mai lasa si pe drum unde chiar am nevoie de ele... 2. schimb pe spate pozitzia, pun capacul de la stop si verific... aprind pozitziile... totul e ok... apas frana... si culmea se stinge pozitzia si nu se mai aprinde nimic. si asha ramane si dupa eliberarea franei. rezolvarea mea: nu mai prind asha de tare cu suruburi capacul de la stop (e normal ce se intampla? am curatzat contacte si tot dar...) 3. supercarburatorul K 68 Pekar (sau Mekar) curge in veselie. dupa ce l-am curatzat cu carbusolv garnitura de la camera de nivel constant s-a sfaramat - imbatranise. am incercat improvizatzii cu garnituri de K 65, chiar si cu garnitura de carton imbibata cu ulei facuta exact pe buza de metal a camerei de nivel constant dar... acelasi rezultat... dupa ce dau drumul la benzina & inec carburatorul el curge constant (3-4 picaturi pe secunda) ->cred ca pot goli asha tot rezervorul . nu pot sa cred ca garnitura aia scapa chiar asha rau... ma gandesc ce imi poate face pe drum... incendii si toate cele... plus consumul ce creste aiurea fara ca macar benzina sa treaca prin cilindru m-am gandit chioar sa verific dak piesele nu sunt plane. mi s-a sugerat sa vad nivelul (dak nivelul e prea mare motorul ar trebui sa mearga inecat (cum merge un motor inecat??!!)). cum modific nivelul? 4. cablul de aceeleratzie dupa ce iese din montura de ghidon pe partea dreapta are un tub indoit la 90 ce are capatul de sus filetat si pe el prinse 2 suruburi. acum imi joaca liber si nu imi dau seama cum il prin in montura de plastic (pe langa faptul ca nu vad rostul alara 2 suruburi prinse in partea de sus a tubului descris mai sus). 5. am schimbat (de fapt am fost la un meshter sa schimbe ) semeringurile de la alternator si de la pinionul de fuga (curgea uleiul din cutia de viteze in prostie - cam 1 litru intr-o saptamana ). dar si acum, dupa 3 zile de "nedat" cu motocicleta curge ulei pe la mansoanele de cauciuc care merg spre lantz. de ce? va rog... ceva solutzii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 1 Presupun ca becurile ti se ard cand ai motoru pornit; daca e asa cea mai probabila cauza este tensiunea prea mare datorita unui reglaj prost al releului regulator sau functionarii defectuoase a acestuia ( nu stiu ce fel arata un releu de p5 da din cate stiu nu prea se regleaza); masoara si tu tensiunea pe baterie cand ai motoru turat. 2 nu prea inteleg ce se intampla din descrierea ta; se arde becul de nu se mai aprinde sau ce?; daca lasi capacul mai putin strans functioneaza ok? 3 aici problema poate fi blocarea plutitorului sau nivel prea mare in carb si defapt sa curga pe la prea plin ; nu stiu la k68 cum e da la k65 nivelul se regleaza prin indoire unei tablite prinse de plutitor; cred ca si la k68 e la fel.; daca totusi curge pe la imbinarea dintre bucatile carburatorului mai incearca si o etansare cu silicon rezistent la benzina in loc de garnitura( asta teoretic compenseaza si abaterile de planeitate) 4 aici nu am idee cum se prinde dar normal rostul filetului de pe tija aia e de a regla lungimea tecii prin care trece sufa 5 semeringul de la alternator nu are treaba cu uleiul din cutia de viteze, in schimb cel de la pinion are; vezi ca pe langa semeringul ala de la pinion mai e un manson de cauciuc prin care trece tija de ambreiaj, iar daca ala e uzat poate sa curga si pe acolo, dar asta se intampla in mers ,sau pe loc numai daca e prea mult ulei in cutie; sterge si tu toate urmele de ulei si urmareste pe unde curge; s-ar putea sa nu fie semeringul de vina si sa curga pe la capacul cutiei de viteze sau poate prin alta parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 12, 2005 Autor Share Postat August 12, 2005 1. da. cand am motoru pornit. o sa masor tensiunea cu motorul turat. 2. becul nu se arde. o sa masor cu ohmetrul ca sigur e un scurt acolo... 3. chiar trebuie sa gasesc pe cineva sa se uite la carburatorul ala... poate miercurea viitoare la arc... se ofera cineva sa arunce un ochi? 4. 5. mai urmaresc "pacientul". clar e ca cat timp a fost pe cricul central nu a curs deloc, dar dupa ce am mishcat-o imediat au inceput scrugerile. danke pt lamuriri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 la electrica nu ma bag ca nu ma pricep! la carb e pozibil sa fie nivelul care se regleaza indoind o tablita de la plutitor (e o tabla care actioneaza cuiul sau cum dracu' se numeste supapa aia care da drumu' la benzina in carburator) la stop daca nu se arde si merge cu capacul mai putin strans este un scurt cauzat de capac, vezi si tu cum atinge capacul ala tablitele din stop uleiul o sa-ti curga tot timpul pe la ciuperca aia pe unde intra tija de ambreiaj! daca ai carcasa de lant la roata si burdufele de la lant in stare bune, nu-ti fa griji ca se unge lantul bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 Bai pe mine de ce nu ma intrebi, pe Aleko de ce nu-l intrebi? Carburatorul... nivel mare tata, chiar daca nu ai garnitura ala nu trebe sa curga! La Nipru mergeam linistit fara garnituri si nu avea nici pe dreacu pt. ca nivelul de benzina nu are ce cauta tocmai acolo! Doar cand dai la supraalimentare poa' sa mai curga cateva secunde dupa, pana se stabilizeaza nivelul! Nu e bai, se rezolva! Se "arde" becurile? Pai regulatorul tata nu mai reguleaza curentul, habar nu am de unde se regleaza releul la Planeta dar daca se regleaza nu e problema, aaa si o siguranta nu te-a pasionat sa-i pui si tu? Cat despre ulei n-are nimic k curge inseamna ca mai ai acum serios vorbind, asa curge la Planeta pe la lant pe-acolo si cand ajunge lantul la "saturatie" il da pe roata din spate , pune-ti si tu cardan si ai rezolvat-o! Aia cu acceleratia trebe vazuta la fata locului, dreaq stie ce mai e si p-acolo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 13, 2005 Autor Share Postat August 13, 2005 Bai pe mine de ce nu ma intrebi, pe Aleko de ce nu-l intrebi? Carburatorul... nivel mare tata, chiar daca nu ai garnitura ala nu trebe sa curga! La Nipru mergeam linistit fara garnituri si nu avea nici pe dreacu pt. ca nivelul de benzina nu are ce cauta tocmai acolo! Doar cand dai la supraalimentare poa' sa mai curga cateva secunde dupa, pana se stabilizeaza nivelul! Nu e bai, se rezolva! Se "arde" becurile? Pai regulatorul tata nu mai reguleaza curentul, habar nu am de unde se regleaza releul la Planeta dar daca se regleaza nu e problema, aaa si o siguranta nu te-a pasionat sa-i pui si tu? Cat despre ulei n-are nimic k curge inseamna ca mai ai acum serios vorbind, asa curge la Planeta pe la lant pe-acolo si cand ajunge lantul la "saturatie" il da pe roata din spate , pune-ti si tu cardan si ai rezolvat-o! Aia cu acceleratia trebe vazuta la fata locului, dreaq stie ce mai e si p-acolo! 223248[/snapback] pt ca toata lumea m-a tot omorat spunandu-mi ca garnitura e de vina, ca nu am strans-o io bine, ca asha si pe dincolo... doar la nael la arc mi-a sugerat ca ar putea fi nivelul ce itzi e shi cu problemele astea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 13, 2005 Autor Share Postat August 13, 2005 ok... imi fac autocritica... dupa cum mi s-a spus . planeta asta e un super motorash... docil cu incepatorii, simplu realizat si deci de reparat ... ma rog pana itzi arata cineva primii pashi. danke aleko pt "reparatzii" : reglare nivel in carbelitor, reglare relanti , reglare ambreiaj, sfaturi in leg cu becu' de pozitzie... se pare ca se arde din cauza unui contact prost... care il face sa se aprinda stinga aiurea... si din cauza acestui "stres" e posibil sa se arda (bec pleznit bine, cu globul de sticla innegrit). nu shtiu dak e releul de vina, ca becu de pozitzie si faza scurta/lunga nu au avut de suferit. sunt dator cu sau ma rog benzen... ca am auzit ca nu e bine sa conduci si sa bei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 am si io ceva probleme la ij... si nu prea le dau de cap... 1. mi se ard in veselie becuri (de pozitie si semnale 12 V-5 W). shtie cineva vreo cauza? e enervant sa le schimb tot timpul plus ca ma mai lasa si pe drum unde chiar am nevoie de ele... 2. schimb pe spate pozitzia, pun capacul de la stop si verific... aprind pozitziile... totul e ok... apas frana... si culmea se stinge pozitzia si nu se mai aprinde nimic. si asha ramane si dupa eliberarea franei. rezolvarea mea: nu mai prind asha de tare cu suruburi capacul de la stop (e normal ce se intampla? am curatzat contacte si tot dar...) 3. supercarburatorul K 68 Pekar (sau Mekar) curge in veselie. dupa ce l-am curatzat cu carbusolv garnitura de la camera de nivel constant s-a sfaramat - imbatranise. am incercat improvizatzii cu garnituri de K 65, chiar si cu garnitura de carton imbibata cu ulei facuta exact pe buza de metal a camerei de nivel constant dar... acelasi rezultat... dupa ce dau drumul la benzina & inec carburatorul el curge constant (3-4 picaturi pe secunda) ->cred ca pot goli asha tot rezervorul . nu pot sa cred ca garnitura aia scapa chiar asha rau... ma gandesc ce imi poate face pe drum... incendii si toate cele... plus consumul ce creste aiurea fara ca macar benzina sa treaca prin cilindru m-am gandit chioar sa verific dak piesele nu sunt plane. mi s-a sugerat sa vad nivelul (dak nivelul e prea mare motorul ar trebui sa mearga inecat (cum merge un motor inecat??!!)). cum modific nivelul? 4. cablul de aceeleratzie dupa ce iese din montura de ghidon pe partea dreapta are un tub indoit la 90 ce are capatul de sus filetat si pe el prinse 2 suruburi. acum imi joaca liber si nu imi dau seama cum il prin in montura de plastic (pe langa faptul ca nu vad rostul alara 2 suruburi prinse in partea de sus a tubului descris mai sus). 5. am schimbat (de fapt am fost la un meshter sa schimbe ) semeringurile de la alternator si de la pinionul de fuga (curgea uleiul din cutia de viteze in prostie - cam 1 litru intr-o saptamana ). dar si acum, dupa 3 zile de "nedat" cu motocicleta curge ulei pe la mansoanele de cauciuc care merg spre lantz. de ce? va rog... ceva solutzii? 222583[/snapback] 1,2- fara aparat de masura si vazut la fatza locului e doar ghiceala. probabil contacte proaste si releu troznit 3 - etansarea cuiului pontou sau nivelul la benzina sau plutitor spart. nu ai treaba cu garnitura aia de la capac 4- nu stiu 5 - e perfect normal. rolul ciupercii aleia de la pinion e sa colecteze uleiul scurs pe la tija de la ambreiaj si sa il arunce pe lantz (chestie spusa de un mos batran si priceput) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 5 - e perfect normal. rolul ciupercii aleia de la pinion e sa colecteze uleiul scurs pe la tija de la ambreiaj si sa il arunce pe lantz (chestie spusa de un mos batran si priceput) 225202[/snapback] Interesant... oare asa o fi ? sau e o scuza pt. faptul ca pierde ulei pe-acolo de m-a innebunit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 asa e, unge lantul! si de asta sunt burdufele si cutia de la lant acolo, ca sa ramana uleiul acolo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Probabil cuiul nu inchide, am patit si eu cand aveam Planeta. Releul nu se regleaza (electronic), eu ii pusesem de Dacia, tot electronic (adio bec la bord), ca al ei regla la 13.6V si Varta nu mi-a dat garantie, voiau intre 13.8 si 14.4. Becul de incarcare se aprinde cand pui contact? La stop inclin sa cred ca e o masa proasta si la consum mare (poziie+frana) nu face fata. Frana singura se aprinde? O fi o masa care iti da tot peste cap, inclusiv incarcarea... Restul nu stiu, la mine nu curgea decat pe la axul pedalei de pornire! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 ok... sa le luam sistematic... 1. tre' sa verific cu voltmetru tensiunea la bornele bateriei cu motorul turat. n-am facut-o inca... dar o voi face... ... vedem care e treaba si cu releul 2. aveam un contact prins cu un nit desfacut la pozitzie... 3. de vina era nivelul... plutitorul era ok, la fel ca si garnitura cuiului poantou (a adevarat ca benzina fara plumb... de fapt toate benzinele sunt fara plumb acum ... o dizolva??!!) 4. se pare ca aia era pozitzia normala pt cablul de acceleratzie... ma speriasem cand l-am vazut ca nu era fixat bine, dar de fapt era ok. 5. hmm... uleiul ala era normal sa iasa pe acolo.. e cam mizerica pe la burdufurile mele de pe lantz si s-a desprins si tablitza aia care le prindea de cutie... oricum bagasem 900 ml de T90 in cutie... si cred ca de-abia acum s-a ajuns la nivelul bun (900 ml intr-o cutie goala de planeta e cam mult, nu? io am pus ulei pana cand a inceput sa curga pe la surbul cela de verificare ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 ahh.. si uitasem... am un montaj facut pt un indicator cu leduri tip voltmetru. care sunt tensiunile "critice" la motocicleta? ca sa pun 2 leduri rosii la extreme (de exemplu dak tensiunea la baterie este sub 11,4 V sau peste 13,5 V, si inca doua unul verde pt o tensiune ok la start (12,4 V) si unul galben pt o incarcare buna in mers (13 V)). o sa postez si montaju' dak mai este vreun pasionat de asha ceva p-aici... dar vroiam sa shtiu care sa fie pragurile pt aprinderea ledurilor! danke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Numai la chestia cu axul de la ambreiaj am obiectii .Normal ar fi sa nu curga ,retine acolo e un fel de semering care e dus si de aia curge. Unde ai mai vazut tu motor sa consume mai mult ulei fie el si din cutia de viteze decat benzina . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 18, 2005 Share Postat August 18, 2005 3. de vina era nivelul... plutitorul era ok, la fel ca si garnitura cuiului poantou (a adevarat ca benzina fara plumb... de fapt toate benzinele sunt fara plumb acum ... o dizolva??!!) 4 225570[/snapback] nu-i adevarat, stai linistit! plumbul (de fapt tetraetilul de plumb) din benzina era doar un antidetonant care a aparut in al 2-lea razboi mondial din cauza benzinei proaste si a ramas in benzina noastra pana de curand pentru ca era proasta, nu din alta cauza! benzina din ziua de azi are o cifra octanica destul de ridicata (92, poate gasesti si 95 chiar daca scrie la benzinarie ca-i de 98 sau de 100 sau etc. sa nu-i crezi) si nu mai e nevoie de plumb! oricum nu are nici o treaba cu mancatul garniturilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 22, 2005 Autor Share Postat August 22, 2005 (editat) am reushit sa trantesc si io motorul . mergeam si io pe marginea dreapta a lu' DN1 inspre bucuresti dinspre peris si un cu un matiz de livrat pizza mi s-a bagat in fatza. tras de frane, derapat pana in cel mai apropiat santz pe nisip si uimit ca mai respiram . dobitocu' evident nu a oprit. noroc cu un motociclist deghizat in conservar care m-a ajutat sa ridic planeta. in afara de semnalu' fatza spart, crash baru' bushit si indoit bine, aripa fatza zdrelita si oglinda indoita totul era ok . sau asha parea. ce mai pot suspecta ca a suferit vreo "ranire" in cadere? am vazut pe drum ca si bordu' era strambat si ca se auzea un "scuic-scuic" pe amortizoarele din spate... tre' sa mai strangh ceva? sau sa le gresez? asfalt uscat si feritzi-va de dn1 duminica seara, m Editat August 22, 2005 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 22, 2005 Share Postat August 22, 2005 nu-i adevarat, stai linistit! plumbul (de fapt tetraetilul de plumb) din benzina era doar un antidetonant care a aparut in al 2-lea razboi mondial din cauza benzinei proaste si a ramas in benzina noastra pana de curand pentru ca era proasta, nu din alta cauza! benzina din ziua de azi are o cifra octanica destul de ridicata (92, poate gasesti si 95 chiar daca scrie la benzinarie ca-i de 98 sau de 100 sau etc. sa nu-i crezi) si nu mai e nevoie de plumb! oricum nu are nici o treaba cu mancatul garniturilor! 226059[/snapback] tetraetilul de plumb are ca efect suplimentar, pe langa antidetonanta: racirea supapelor de evacuare gresare a pistonului astea se compenseaza in benzina regular prin alti aditivi. fara plumb e mai uscata si arde la temp ceva mai mare. fiecare motor cu benzina pt care a fost proiectat. opricum se poate folosi fara plumb la masinile mai vechi pee perioade medii. nu si invers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 22, 2005 Share Postat August 22, 2005 in leg. cu racirea nu pot zice nik ca nu stiu dar despre gresarea pistonului... nu e adevarat! cantitatea este infima per litru si nu are cum sa greseze pistonul! nu mai stiu cat plumb e intr-un litru de gaz dar o sa caut si o sa pun pe net Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat August 23, 2005 Share Postat August 23, 2005 mda, cu gresarea nu prea cred ca se simte pt ca oricum pui ulei in benzina. Poate la motoarele in 4t sa conteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.