Sari la conținut

Consum la motoare sport-touring / sport


wabit
 Share

Postări Recomandate

Mai exista un topic legat de consumul motocicletelor personale, dar nu am reusit sa ma lamuresc ... ( /index.php?...0542&hl=consuma )

 

In oras, care au un consum mai mic ? Motoarele (sportive) de 600cc sau cele de 1000cc ?

Intreb pentru ca ma gandeam ca cele de 600cc merg mai turate decat cele de 1000cc ... ? Din ce am vazut in celalalt topic, eu gresesc ... voi ce ziceti ?

Doar un exemplu, intre R6 si R1, care are consumul mai mic in oras ? (la mers medie 60)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb pentru ca ma gandeam ca cele de 600cc merg mai turate decat cele de 1000cc ...  ?

223671[/snapback]

 

Tati, ele nu merge turate singure, ca e fiare si nu are creer. Depinde cum mergi TU.

 

Problema e putintel mai complicata. Hai sa o luam metodic.

La ora actuala, randamentul motoarelor cu ardere interna e sensibil apropiat pe la toti producatorii. Ceea ce inseamna ca solutia constructiva (v2, i4 etc), puterea, cuplul, turatia, cilindreea, emisiile si consumul se afla intr-un echilibru. Numai ca proportia fiecarei componente in cadrul specificatiilor motorului, coroborata cu transmisia, greutatea si ciclistica motocicletei, ca si cu gradul de uzura si cu reglajele, la care se adauga stilul de mers al fiecaruia, rezulta intr-un consum de benzina care variaza aproape aleator raportat la cilindree.

 

Deci nu exista raspuns universal la intrebarea ta, dar ca regula generala un motor mai mare si/sau mai puternic consuma mai mult ca unul mai mic si/sau mai slab, atat in oras cat si afara.

 

 

Da de ce intrebi? Sti de ce a murit pisica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti cumper motor dupa consum eu zic sa iti cumperi un ciclomotor cu pedale cica consuma putin de tot si faci si ceva miscare la pornire

224359[/snapback]

 

Eram sigur ca o sa-mi zica cineva si asta :unsure: ... dar am deja scuter :bounce: .

 

Intrebam pentru ca am discutat cu un prieten pe tema asta si nu am ajuns la un raspuns si pentru ca imi doresc o motocicleta de viteza si ma gandeam care consuma mai putin in oras, 600 sau 1000 (nu ma luati va rog acum cu "pai daca vrei motor de viteza nu te uiti la consum" sau "cu performanta vine si consum" etc. ca am citit destul pe forum ideile astea).

 

Deci consumul creste cu cilindrea ?

Si totusi, are cineva idee cat consuma un R6 / R1 ? (nu vreau din astea, dar mi se pare cel mai elocvent exemplu)

Astept in continuare raspunsurile voastre. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram sigur ca o sa-mi zica cineva si asta  :unsure: ... dar am deja scuter  :bounce: .

 

Intrebam pentru ca am discutat cu un prieten pe tema asta si nu am ajuns la un raspuns si pentru ca imi doresc o motocicleta de viteza si ma gandeam care consuma mai putin in oras, 600 sau 1000 (nu ma luati va rog acum cu "pai daca vrei motor de viteza nu te uiti la consum" sau "cu performanta vine si consum" etc. ca am citit destul pe forum ideile astea).

 

Deci consumul creste cu cilindrea ?

Si totusi, are cineva idee cat consuma un R6 / R1 ? (nu vreau din astea, dar mi se pare cel mai elocvent exemplu)

Astept in continuare raspunsurile voastre.  :rusinica:

224380[/snapback]

 

 

motor de viteza pt mers in oras = aberant

 

R1 este sport-touring cam tot cat este Hayabusa motocicleta de cross, deci titlul topicului "Consum la motoare sport-touring / sport" nu mi se pare ca are vreo legatura cu "cel mai elocvent exemplu", R6 / R1.

 

Si ca sa raspund la intrebare ca altfel sare lumea pe mine ca sunt off topic:

Kawasaki ZX6R consuma in oras mai putin decat ZX10 in aceleasi conditii de trafic si pastrand viteza moderata.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motor de viteza pt mers in oras = aberant

 

R1 este sport-touring cam tot cat este Hayabusa motocicleta de cross, deci titlul topicului "Consum la motoare sport-touring / sport" nu mi se pare ca are vreo legatura cu "cel mai elocvent exemplu", R6 / R1.

 

Si ca sa raspund la intrebare ca altfel sare lumea pe mine ca sunt off topic:

Kawasaki ZX6R consuma in oras mai putin decat ZX10 in aceleasi conditii de trafic si pastrand viteza moderata.

 

Ry.

224442[/snapback]

 

Tu spui ca e aberant ... dar la urma urmei, motoarele de viteza sunt concepute pentru circuit nu ? Atunci de ce vedem toata ziua pe strazi ? Sau, ce cauta motoarele de enduro pe asfalt ? Sau ce cauta tourerele in afara autostrazilor ? Cred ca fiecare isi foloseste motorul cum crede el de cuviinta ca e mai bine nu ?

 

Mersi pentru lectia despre categoriile de motociclete, dar nu am sustinut (si nici nu as face-o) ca R1 este sport-touring. Titlul topicului este sport-touring/SPORT. L-am considerat un exemplu bun, pentru ca in principiu, se aseamana intre ele (la fel cum ai zis si tu de ZX6R/ZX10).

 

In final, raspunsul tau la intrebare chiar ma ajuta! Deci 600cc consuma mai putin. Ai cuprins chiar ceea ce voiam sa stiu, chiar la asta ma gandeam cand am intrebat.

 

Multumesc mult ! :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu spui ca e aberant ... dar la urma urmei, motoarele de viteza sunt concepute pentru circuit nu ? Atunci de ce vedem toata ziua pe strazi ? Sau, ce cauta motoarele de enduro pe asfalt ? Sau ce cauta tourerele in afara autostrazilor ? Cred ca fiecare isi foloseste motorul cum crede el de cuviinta ca e mai bine nu ?

224977[/snapback]

 

Daca stai la tara iti iei enduro, dar ai voie si in oras. Iti iei sport daca stai langa autobanda, da ai voie si in oras. Iti iei tourer cand calatoresti gramada, da ai voie si in oras. Sau mergi doar in oras, dar iti cumperi un anumit motor ca asa ai chef.

Motoarele din showroom sunt motoare de strada, nu de racing, deci poti merge prin oras safe and sound. Poti sa le prepari de racing, da te costa, ca altfel producatorii de piese AEM ar muri de foame.

 

Deci nu este aberant sa vezi sport in oras, dar cred ca anomalia sesizata de Hellryder se refera la procentul extrem de mare de baietzi care viseaza sport cand nevoia lor este legata de deplasarea in oras, si s-ar descurca mult mai bine cu un naked, urban sports, street fighter sau chiar tourer si enduro. SS-ul este este motorul cel mai pretentios, din toate punctele de vedere. Deci de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci de ce?

225060[/snapback]

 

mergi doar in oras, dar iti cumperi un anumit motor ca asa ai chef.

225060[/snapback]

 

Ai dat tu singur raspunsul :unsure: . Desigur, e mai complex de atat; imi place in primul rand cum arata; imi place pozitia; viteza; sa iau curbele cu genunchiul cat mai aproape de asfalt (nu incercati asta cu scuterul ... eu stie :rusinica: ) etc. ... in principiu, nu m-am gandit niciodata sa fiu nevoit sa explic de ce imi doresc un motor de viteza ... pur si simplu ma atrage ... cred ca e la fel ca si atractia pentru fete :bounce:

Nu pun bariera la iesirea din oras, sa fiu prins inauntru, dar am intrebat pentru ca in oras imi e (si mi-ar fi) cel mai de folos motorul.

Oricum, nu imi permit acum un SS, dar incet, incet ... sper sa reusesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Scuza-ma ca spun asta dar intrebarea ta este total idioata (Cine consuma mai mult R6 sau R1). Nu este evident???? Daca tu imi gasesti o gama de motocilclete in care modelul superior ca cilindree sa consume mai putin decat cel inferior atunci eu voi veni personal si te voi imbata cateva zile consecutiv. Consumul unui motor este influentat in principal de cilindree. Asa ca idee (dar nu ca o regula) la aceeasi cilindree un 2cil consuma mai putin decat un 4cil. Tu poate vrei sa afli consumul raportat oarecum la putere, ceva de genul ce consuma mai mult un ZX636R sau un VTR1000. Raspunsul este:motorul mai mare in cazul asta.

Astea sunt oricum reguli generale consumul variaza la fiecare motor in parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draci copii, bagati aici pe link si vedeti consumurile CONSUM

 

 

2 indicatii sa va dau.

 

1 --- Derulati in jos si alegeti marca: suzuki/kawasaki/honda etc

2 --- Consumul e in "cati km mergi cu un litru" PARCA. Ideea e ca imparti 100/[valoarea din tabel] si reiese consumul %.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din teoria motoarelor cu ardere interna si din ceva practica, factorii care influentzeaza consumul ar cam fi :

randamentul motorului

regimul termic al motorului

stilul de mers.

 

Randament - in principiu creste cu raportul de compresie.

Randamentul mai creste si din dinamica gazelor. Din cauza asta un motor cu 4 supape pe cilindru consuma mai putin (si da putere mai mare) decat unul cu 2 supape pe cilindru (considerand toti ceilalt parametri identici - ipoteza valabila pentru toate celelalte comparatii). Apoi... - gazele (admisie si evacuare) circula mai bine in cilindri mai mici. Din cauza asta un motor cu mai multi cilindri consuma mai putin decat unul cu mai putini cilindri (la aceeasi capacitate, logic). Aici apare o anomalie la motorul in 2 cilindri, insa e din alta cauza, nu din dinamica gazelor, ci din cauza turatziei mai mici.

 

Acuma ... capacitatea cilindrica - principalul factor care mareste consumul. De ce ? Pentru ca motorul (mai ales in oras) functioneaza in sarcini mici si foarte mici, sa nu mai zic de ralanti. Ei bine, pentru a se invarti singur (pe langa a trage de vehicul), un motor trebuie sa arda benzina. Cu cat motorul e mai mare, cu atat trebuie sa arda mai multa benzina, pentru ca e mai greu de invartit motorul respectiv. Nu e vorba aici numai de ralanti, ci si de regimul de accelerare. Se arde mai multa benzina cand accelerezi un motor mare decat unul mic. La sarcini medii si mari (la drum lung si viteza comparabila), nu se mai simte diferentza de consum, deoarece ambele motoare merg la regim constant si in zona turatziei de cuplu maxim (randament maxim).

 

Alt factor - turatzia la care merge motorul - din acelasi motiv - sarcini mici si medii - turatzia joaca un rol important in consum. Turatzia de cuplu maxim duce la consum minim numai cand sarcina este mai mare (viteza mare - rezistenta aerodinamica). Altfel, turatzia mica (rezerva de putere suficienta pentru a misca vehicolul) chiar aduce economie de benzina (dar uzura din cauza lipsei de ungere, vibratzii nasoale etc. etc...).

 

Tot la randament intra si alimentarea cu benzina - carburatorul nu pulverizeaza benzina la fel de bine ca injectorul - ramane benzina nearsa in primul caz - consum mai mare.

 

Nu mai trebuie luat in discutie motorul in 2 timpi/4 timpi, este clar ca un 2 timpi scuipa benzina nearsa afara.

 

Regimul termic - un motor fara auto-reglaj termic (racit cu aer) va consuma mai mult decat unul cu reglaj termic (racit cu lichid si avand termostatul/ventialtorul functionale). Motiv - la rece, un motor rece consuma mai mult, e clar. Iarna se va incalzi mai greu un motor racit cu aer (e facut sa disipe caldura si vara si iarna), deci pana va ajunge sa fie cald trebuie sa arda ceva benzina. De asemenea, cand se supra-incalzeste apar alte probleme - detonatzii de exemplu.

 

Asadar nu exista formula de calcul pentru consum. Fiecare vehicol este proiectat pentru o anumita viteza de regim / sarcina maxima si optimizat pentru ca in aceste conditzii sa aiba consumul minim. De-asta un moped in oras are consumul cel mai mic, ca e proiectat pentru viteza maxima de 60km/h. De-asta o motocicleta super-sport consuma la 200km/h 10 litri (si nu 15, cat o masina cu acelasi coeficient aerodinamic sa presupunem).

 

Idealul ar fi sa poti face o setare in timp real pentru "mers cu sarcini mici" si "mers cu sarcini mari", respectiv sa tai alimentarea cu benzina la 2 cilindri din 4, pentru un motor cu 4 cilindri de exemplu (chestia asta stiu sigur ca se face pe niste motoare de utilaje diesel - cand merg pe strada taie alimentarea la jumate de cilindri, iar cand lucreaza pe santier cupleaza tot motorul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza asta un motor cu mai multi cilindri consuma mai putin decat unul cu mai putini cilindri (la aceeasi capacitate, logic).

Eu stiam ca la aceeasi capacitate consumul mai mic il are motorul cu mai putini cilindri datorita faptului ca exista mai putine parti in miscare. Cum este pana la urma???

Editat de 123kid
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 cilindrii pot avea mai multe piese in miscare ca 4. L2 Testastreta de la Ducati are 4 axe cu came, 2 lanturi de distributie, 8 supape si multe alte pizdicareli. Totodata, un motor cu doi cilindri mari se zice ca are cuplu mai mare ca unul cu 4 cilindrii mai mici (si aceeasi cilindree). Si tot asa, si tot asa.

 

Eu zic ca ne chinuim sa scoatem piatra... Raspunsul s-a dat: in general motorul mai mare, cu atat cu cat vorbim de aceeasi clasa de motoare (vezi R1/R6).

Mai departe este voia sortii. O bujie proasta da peste cap toate calculele, si pe urma vine omu' si se mira de ce ii consuma mobra mai mult ca hayabusa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@moshulik: :rusinica:

 

Mi se pare ca Honda VFR are un sistem mai interesant: nu taie alimentarea, ci taie jumatate din supape. Respectiv la turatii mici merg 8 supape, la peste 7000 de ture merg toate 16. Poate e cineva care cunoaste mai bine mecanismul si stie sa il explice.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ca Honda VFR are un sistem mai interesant: nu taie alimentarea, ci taie jumatate din supape. Respectiv la turatii mici merg 8 supape, la peste 7000 de ture merg toate 16. Poate e cineva care cunoaste mai bine mecanismul si stie sa il explice.

229197[/snapback]

 

Hmm, am auzit de distributie variabila (e.g. valve-tronic la BMW, v-tec la Honda). La BMW chiar eliminasera clapeta de acceleratie, si totul se facea din deschiderea supapelor. K5-ul are doua injectoare pe galerie, unul permanent si unul in sarcini mari. Dar asta cu jumate din supape sa stea si jumate sa mearga nu am mai auzit-o. Asta ar presupune un rand de axe cu came in plus, nu?

 

Me rog, omu cat traieste invata. Cand scap de lenea asta infioratoare o sa dau un search pe google.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar asta cu jumate din supape sa stea si jumate sa mearga nu am mai auzit-o. Asta ar presupune un rand de axe cu came in plus, nu?

 

Me rog, omu cat traieste invata. Cand scap de lenea asta infioratoare o sa dau un search pe google.

229405[/snapback]

 

 

da este adevarata ptr unele motoare honda, parca pe cbr600rr..

jumatate din supape nu sunt apasate de axele cu came pana pe la 6000rpm cand presiunea uleiului crescand va determina shi antrenarea lor..

rezultat: cuplu bun la turatie mica, consum mai mic in utilizare "normala" si altele..

asta imi aduc aminte acuma, o sa incerc sa gasesc ceva pe net shi revin..

 

later edit: din pacate nu am mai gasit nimic. info asta era pe site'ul honda din ro inainte de a i se modifica design'ul.. nu shtiu ce sa mai cred..

Editat de strumfuadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da este adevarata ptr unele motoare honda, parca pe cbr600rr..

jumatate din supape nu sunt apasate de axele cu came pana pe la 6000rpm cand presiunea uleiului crescand va determina shi antrenarea lor..

rezultat: cuplu bun la turatie mica, consum mai mic in utilizare "normala" si altele..

asta imi aduc aminte acuma, o sa incerc sa gasesc ceva pe net shi revin..

 

later edit: din pacate nu am mai gasit nimic.  info asta era pe site'ul honda din ro inainte de a i se modifica design'ul.. nu shtiu ce sa mai cred..

229413[/snapback]

 

Hai ca m-am interesat si eu... Se pare ca ai avut dreptate. Aici gasiti un topic pe care se pare ca discuta oameni mai destepti ca noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...