Sari la conținut

HELP ! Salvati-ma !


draku
 Share

Postări Recomandate

fratilor, se da urmatoarea problema (mare):

-una axa cu came la un motor de nipru

-surubul din capat (care tine dispozitivul de avans centrifugal si cama) rupt in axa cu came, sub nivelul acesteia cam cu 1,5 mm

 

se cere (rugaminte mare, de fapt):

-metoda de a scoate acel surub fara a distruge axul respectiv....

 

multumesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai spray pentru suruburi ruginite si un burghiu pe stanga mai mic decat diametrul surubului, ai putea sa-l scoti. Exista si o doza de risc...

Sau fa o gaura in surubul rupt cu un burghiu de 3 mm diametru, ascute o tija de otel tare in trei laturi cu varf, ciocaneste-o usor in gaura respectiva si incearca sa o rasucesti. E cam delicata problema asta a ta..., dar merita sa incerci.

 

 

 

Asa arata axa cu came de Nipru?

post-4365-1124393366_thumb.jpg

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

surubul nu era ruginit, s-a rupt cand a fost strans,

nici macar nu s-a strans tare, probabil ca era obosit rau (desi nu se arata...)

cu spiralul pe stanga ar fi ceva....

metoda cu gaura si otelul cu 3 laturi este cam riscanta pt ca se poate "umfla" surubul cand bat scula respectiva si adio

 

despre axa cu came, draku stie cum arata (in interiorul motorului), insa capatul mai subtire e asemanator...

pt ce o fi pinionul ala? arata a pinion de kilometraj....

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu extractoarele respective dar, din pacate, cel mai mic este destul de gros

ca sa-l pot folosi trebuie data o gaura de 4 mm (intr-un surub M6, centrata...) si se subtiaza prea mult peretii surubului=se umfla pt ca extractorul este conic.... :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roata dintata e de la angrenajul pompei de ulei. Axa respectiva o am eu, primita pentru M72, dar e diferita de aceea, iar cineva mi-a spus ca e de Nipru.

Ciocanit usor, atat cat sa faca rizuri si sa se incastreze in metalul surubului, cred ca nu se umfla asa tare, mai ales daca spui ca nu e asa strans. Cumva trebuie sa incerci sa-l scoti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti dai seama ca trebuie sa-l scot, mobra deja sta de 3 saptamani (din alte motive) si javra asta de surub s-a gasit sa se rupa exact in momentul reglarii aprinderii....

mama lui de mujic...

multam oricum... :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cand vii la obor da un semn, ca eu stau la 1 statie de tramvai de piata de scule.

o sa gasesti spirale pe stanga la 15k, extractoare nema (aduc rar)

 

ideea e sa nu baagi bormasina pana nu il vad. daca nu a dat de capatul gaurii cand s-a rupt atunci nu e strans tare si se poate scoate foarte usor

 

mai am nr tau. tu il mai ai pe al meu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu o problema asemanatoare, insa era vorba de un surub de 8. Am incercat toate manevrele posibile, insa pana la urma s-a lasat tot cu gaura cat de cat centrata de 6.5, urmata de tarod de 8, care a redesenat filetul, atat in materialul exterior cat si in resturile de surub ramase pe-acolo. Deci daca tot mergi la obor, ia pentru orice eventualitate si un tarod de 7 si un surub de 7, sa poti face majorare la o adica.

 

Asa.. dintre metodele "ortodoxe" - incearca sa dai doua gauri de 2mm de o parte si alta a centrului surubului. Cele doua gauri de le vei uni apoi bagand o surubelnitza in ele - in felul asta nu apare efectul de "umflare" a surubului. Daca este sa-si dea drumul de buna-voie, o sa mearga la surubelnitza (eventual cu profil hexagonal pentru cheie pe coada si apasata bine de tot catre surub, eventual prelucrata un pic la pila/flex pentru a i se anula unghiul surubelnitzei - ca sa nu mai fie scuipata afara). Marele risc la folosirea de tarozi stanga/extractoare este ruperea acestuia in gaura - fiind din otzeluri mult mai tari decat surubul sau burghiul cu care dai gauri, nu prea o sa mai ai cu ce sa-l scotzi de acolo.... decat cu electro-eroziune, dar asta e aproape S.F.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.... decat cu electro-eroziune, dar asta e aproape S.F.

226707[/snapback]

 

Nu e SF, stiu undeva pe o strada intre Mihai Bravu si Alba Iulia (nush cum ii zice). Dar la 6mm ai sanse maxime sa paradesti filetul, si tot la refiletare ajungi. Chiar si cu spiralul de stanga e problematic. Daca este un otel dur, nici nu zgarii surubul.

Tot metodele pasnice sunt mai bune.

Una din cauzele forfecarii este incingerea/dilatarea datorata frecarii. Deci poti avea surpriza ca o ora dupa ce un surub s-a rupt in filet, sa iasa relativ usor pentru ca s-a racit.

Poti incerca sa zgarii pe surub cu o pila ascutita un profil de surubelnita, si sa incerci sa il scoti asa. Ai grija ca ansamblul sa fie rece. Dureaza, dar e calea cea mai non-destructiva.

 

Si morala: nu mai strangeti suruburile ca la camioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm.. morala nu cred ca e cea corecta. Eu am rupt un surub care tzinea etrierul spate pe o flansa prinsa de butucul rotzii, deci probabil vazuse ceva temperaturi la viatza lui surubul respectiv. La desfacere a mers relativ usor, dupa ce l-am dezlipit, cu tubulara. Scos afara insa avea un aspect de material "casant", adica o tenta alba, nu mai semana a surub sanatos, negru si urat. La strangere nu am apucat nici macar sa incept sa strang cu clichetul, i-a zburat capul foarte rapid, inainte de a incepe sa strang efectiv. Morala ar fi urmatoarea - dupa ce scotzi un surub dintr-un filet din care nu a mai plecat de mult timp schimbatzi surubul respectiv cu un surub nou, eventual daca avetzi tarod la indemana refacetzi filetul interior (mai mult curatzat de rugina de fapt).

 

Cu pila e cam greu de facut canal de surubelnitza. Merge fara probleme cum am zis eu, cu doua gauri apropiate (peretele dintre gauri cedeaza imediat cand bagi surubelnitza ajutata eventual de un ciocan), cu conditzia ca dintr-un motiv sau altul surubul ala sa se fi lipit definitiv acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"... La strangere nu am apucat nici macar sa incept sa strang cu clichetul, i-a zburat capul foarte rapid, inainte de a incepe sa strang efectiv..."

exact asa s-a intamplat si la mine....

 

cred ca asa o sa incerc, cu 2 gauri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scos afara insa avea un aspect de material "casant", adica o tenta alba, nu mai semana  a surub sanatos, negru si urat.

226985[/snapback]

 

Aspectul exterior (nu ma refer la rupturi/fisuri) nu iti da nici o informatie despre conditia piesei, ci poate doar despre natura metalului din care e fabricata si a substantelor cu care a fost in contact.

 

In rest ai dreptate 100%. Cand scoti un surub, nu poti sti prin ce a trecut inainte, mai ales la second. In plus il fortezi si la desurubare. Deci e bine sa il schimbi. (si pe cel nou sa nu il strangi ca la camioane :rusinica:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

surub scos prin metoda taraneasca:

gaura mica cu spiral de stangapana a trecut in degajarea de la varf = nimic. gaura mai mare= tot nimic gaura secundara si incercat prin metoda cu 2 tije (parca eu am zis primul de ea la faza cu carburatorul ala de virago :rusinica: ) - tot nici un rezultat apoi am trecut la metode violente: largit gaura cu spiral mai mare. pana a dat de filet pe generatoare, rupt succesiv spirale la greu (rahaturi chinezesti extrem de casante), utilizat surubelnite si bisturiu pe post de dalta si bineinteles CIOCAN MARE, intr-un final retusat filetul cu un tarod de 6 si gata.

Filetul din axa cu came e nitel afectat dar va trai

Surubul s-a rupt din 2 cauze:

1 - oboseala materialului, si materialul foarte moale din care era facut

2 - a dat de fundul gaurii exact la inceputul strengerii si s-a infipt pe filetul incomplet de acolo - de aia nu a iesit la spiral da stanga. materialul surubului fiind moale a creat situatie perfecta pt gripare lejera, care la cheie nici nu se simtea.

stiti cu totii ca in capatul unei gauri infundate filetul nu are parametrii nominali datorita conicitatii tarodului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnu' doctor de suruburi, da' n-ai zis cat a luat operatia asta....

vreo 3 ore

si tot atat timp de stat pe vine langa motor...

(cum draku or sta chinezii aia pe vine ore in sir ?...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca surubul nu a ajuns la capar poti face asa (eu asa am facut si a mers lejer) ascute o surubelnita bine de tot si ciocaneste usor la surub pana se face cap de surublenita... apoi desfileteaza-l... si iti recomand inlocuirea suruburile vechi cu unele noi

 

si ai rezolvat problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...