Sari la conținut

Despre Suspensii


Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 317
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Sincer parerea mea e ca in urma acestei discutii va veti scurtcircuita neuronii si nu veti face bine geometric motocicletei si voua.

 

1. Fiecare are un alt stil de a aborda un teren accidentat, un viraj, o saritura, o franare, un macadam etc.

2. Suspensiile pot fi mult modificate din densitatea uleiului si apoi din reglaje

3. Schimbarea arcurilor in functie de greutatea pilotului este un lucru bun atunci cand sti care suspensie a dori-o mai tare sau mai moale si in functie de circuitul sau tipul de Enduro practicat.

 

Ciclistica motocicletei este cel mai complex factor in acest sport.

 

De exemplu EU:

 

Folosesc un stil de "pilotaj" ce are nevoie de o cursa scurta si o furca tare care defapt in Enduro este o problema. Imi este foarte buna in franare, in sarituri cu gaz a obstacolelor dar imi rupe mainile pe macadam, pe albii de rau etc.

 

Cred ca ptr t5oata lumea cel mai bine e sa o ia cu inceputul astfel:

 

Sa isi desfaca , curete foarte bine interiorul si sa foloseasca simeringuri noi si un ulei de 2,5w ptr inceput. Sa duca reglajele undeva la mijloc echilibrata coborarea cu urcarea si apoi sa se dea pe un traseu 30 min. Sa ia o pauza si sa inceapa reglarea mai intai a revenirii. Sa creasca puterea pe revenire. Asta il va ajuta cu cat creste viteza cu atat sa se intareasca furca. Dupa alta sesiune de antrenament sa regleze coborarea care se face in functie de obstacolele intalnite. Cu cat sunt mai mari cu atat coborarea -apasarea trebui sa fie mai soft mai moale, cu7 cat ai mai mult macadam si obstacole mai mici cu atat intaresti coborarea si cresti viteza.

 

Cum spuneam... Cel mai bine e sa mergi in brazda cu un tehnician de suspensii iar acolo tu sa spui ce te nemultumeste iar el sa schimbe parametrii motand.

 

La viteza am avut un astfel de tehnician si un sistem Data Recording care citea cursul suspensiei pe circuit si-l descarca pe computer. Astfel puteam sti ce si cum ma pot ajuta din reglaje.

 

Ceea ce e defapt cel mai important la o montopire intre Pilot si motocicleta este suspensia spate. Prin aceasta se face legatura intre ceea ce-ai cerut tu motocicletei in functie de obstacol si ce-a facut ea. Cu cat suspensia e mai moale cu atat motocicleta nu va respecta ce-ai cerut dar iti va oferi un confort de relaxare mai mare...

 

Si tot asa...

 

Am facut scoala de suspensii in SUA la www.racetech.com.

 

Voi putea ajuta pe acest domeniu din primavara pe un circuit enduro din apropierea Bucurestiului. Pana atunci va sfatuiesc sa desfaceti si curatati impecabil furcile si suspensia spate. Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare de bun simt ce ai zis dar textul parca e luat din google translate.

 

Asa scriu eu... Sunt mai excentric dar se poate discuta...Merci de apreciere si timpul acordat. :)

 

Mesaj completat

Vad ca n-a mai scris nimeni.

 

Am si eu o intrebare vis a vis de alte case moto ce fac acelasi lucru. Sau cel putin asa zic ei:

 

2 spraiuri de 500ml de curatare-160ron

1 set de simeringuri 80 ron.

1 buc fata de perna-csarpa sters

1 litru ulei furca 80ron

Total 320 ron.

Taxa totala sa ti se resusciteze o suspensie la RaceTek daca vi cu suspensia in mana 100euro daca o dam noi jos-115euro.

Durata de executie 3,5 ore.

 

99% o fuck cu 250 ron... Cum naiba le curata si le fac bec nu stiu dar tare as vrea sa stiu... Nu pentru ca as face-o altfel dar era o discutie despre suspensii si intretinera lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
va salut...azi am observat ca imi pica ulei din amortizorul spate, chiar fara sa o ating, daca ma mai las si eu pe ea pica mai mult, ce ar fi de facut/schimbat? e un exc 400 2002

 

 

Sa-l trimiti la mine sa-l repar cum trebuie :)

Ti-e dus semeringul X, foarte probabil si bucsa. Trebuie schimbate ,reumplut cu ulei, aerisit si apoi azot. Vezi ca un PDS nu se face asa usor si mai ales nu manual cum fac 99% din cei care zic ca fac suspensii.

Mesaj completat

Am si eu o intrebare vis a vis de alte case moto ce fac acelasi lucru. Sau cel putin asa zic ei:

 

2 spraiuri de 500ml de curatare-160ron

1 set de simeringuri 80 ron.

1 buc fata de perna-csarpa sters

1 litru ulei furca 80ron

Total 320 ron.

Taxa totala sa ti se resusciteze o suspensie la RaceTek daca vi cu suspensia in mana 100euro daca o dam noi jos-115euro.

Durata de executie 3,5 ore.

 

99% o fuck cu 250 ron... Cum naiba le curata si le fac bec nu stiu dar tare as vrea sa stiu... Nu pentru ca as face-o altfel dar era o discutie despre suspensii si intretinera lor.

 

Vezi specialistule ca pui cam putin ulei intr-o furca, asta probabil a uitat sa-ti spuna la scoala superspeciala facuta la RaceTech, sau poate faci numai furci de motoare de copii....

La 80 ron doar semeringuri de slaba calitate....

La ce-i fi folosind "spraiuri" de 160 ron pentru curatare ma depaseste, bun mod de umfla pretul. Vezi ca sint substante de curatare speciale reutilizabile cu instalatie de decantare, insa probabil asta nu v-a invatat la scoala ce ai facut-o la RaceTech. Daca nu ai, exista petrol. Ei, acum ai aflat cum le fac altii bec.

250 ron e un pret de baza corect, care poate creste in functie de ce se mai doreste/este nevoie.

Daca pretioasa si irepetabila de altii "resuscitare" in valoare de 100 euro facuta de racetek consta in curatare+schimb ulei+semeringuri, atunci....bine, e clar ca stii suspensii.

 

Vezi ca romaneste se zice fac. Nu-mi multumi, e normal sa-i ajut pe cei care e clar ca au nevoie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))))))))))))) Auzi mai ? dar de simeringul w n-ai auzit? sunt si dalea...

 

Cred ca un psihanalist nu ti-ar schimba gandirea dar petrolul ala refolosibil prin decantare ar putea totusi sa te elibereze... Ca de curatzat cu el prin decantare o mai facea si bunicu la spalat piese deosebit de inbacsite. Eu intrebam daca potiface intradevar curata furca pe interior altfel decat cu acele sparaiuri.

 

Nu te pot lua decat in Ras:))) Ca ai face calitate si ai curatza bine inainte de montaj n-ai reusit sa ma convingi.

 

Cutatza bine suspensia si da mare atentie acestui factor primordial!!!

 

Cat despre cantitatea de ulei folosita... 90% din motociclete merg pe 450-480g pe furca. Mai departe ai specificatiile fabricantului plus ai cerintza pilotului in ceea ce il nemultumeste.

 

Hai sa ne cunoastem inainte de a ne critica.:

 

Eu am Service de suspensii din 2006 in centrul Bucurestiului si nu s-a intors in toti acesti anii nici un Client cu probleme ci cu prietenii sa si le faca la mine.

 

Imi pare rau ca ti-am raspuns la provocare dar am facut-o cu gandul ca poate nu esti chiar asa cum te-ai descris si poate e o stare trecatoare in care te aflii. Succes la suspensoare:)))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, intradevar se pot face suspensiile si cu 250 ron:

80ron simeringuri

80ron uleiul

total 160piesele plus manopera asta nu inseamna ca am servisat o furca, inseamna ca am schimbat uleiul si simeringurile.

 

o servisare completa costa de la 300 de euro in sus, cu schimbat de cuzineti, oringuri, desfacut rebound-ul si curatat, si alte d-astea... daca tu le faci cu 250 e problema ta, eu unul m-am saturat de zgarie branza care incearca sa traga de pret doar ca a citit el pe forum ca e mult domle 250 de ron si sprayurile costa mult si mai bine o suflu cu gura ca n-am compresor. rezultatul acestor cacao-uri este o furca cu ulei si semeringuri noi care pote merge mai bine sau mai prost ca inainte dar aproape sigur nu mai curge(asta depinde mult si de cuzineti)

 

tare faza cu decantarea hahahhaha BAI NENE SUNTEM IN ANUL 2010 DACA NU STIAI epoca metalelor a trecut, vezi ca foloseau IMS-urile un filtru de aer cu barbotare prin ulei in anii '50 poate reusesti sa adaptezi unul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu fac o furca cu 300 lei si se fac urmatoarele : demontare telescoape de pe motocicleta desfacut si curatat tot inclusiv valvele de rebaund unde se mai poate face un tuning si compresia se curata cu petrol amestecat cu benzina la presiune uscat montat totu la loc schimbat bucsile(doar manopera ) pus uleiu (motorex) scos aeru din ulei cu pompa de vacum garantie 6 luni si cine vrea primeste si un filmulet cu executarea lucrari sa vada omu daca sa facut ce i sa spus sau nu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnul Ionut73, corect ce spui insa eu nu am facut atac la persoana, doar la idei exprimate :)

 

@Membrul SabinRace

 

Trec peste abordarea badarana, probil face parte tot din stilul tau excentric, si incep prin a spune ca sarcasmul cu semeringul w arata cit de mult stii suspensii. Te mai invat ceva, in telescopul EXC-ului 2002 este un semering numit X, ghici de ce? stiu ca e incredibil insa da, are forma literei X.

 

Problema cu petrolul, te invit sa mai citesti o data ce am scris, ai sa remarci cu uimire ca nu am spus ca as refolosi petrolul prin decantare. Eu doar te invatam ceva, iti raspundeam la intrebarea ta, citez "Cum naiba le curata si le fac bec nu stiu dar tare as vrea sa stiu...". Deci, repet, exista un lichid de spalare netoxic care se foloseste cu o instalatie speciala de decantare, care are pompa, filtre etc. Afara e folosita in multe ateliere, la noi am vazut una la Miercurea-Ciuc, cunoscatorii stiu la cine. Eu spal cu petrol curat, prospat, nepoluat, folosit o singura data, etc. Mai clar de atit nu stiu cum as putea fi.....

Precum vezi se poate si fara spray.

 

Cantitatea de ulei, repet, 1litru nu e suficient. La KTM 450-480ml pe furca e departe de cit trebuie, iar la japoneze poate fi exact cit trebuie sa fie inauntru insa pentru o umplere corecta se foloseste mai mult initial. Deci nicicum 1litru nu e suficient.

 

Faptul ca ai atelierul in centrul Bucurestiului nu-mi spune nimic si cu atit mai putin iti da dreptul sa spui "99% o fuck cu 250 ron.." , n-ai de unde sa stii tu ce fac altii.

Ai aparut cu o atitudine de superioritate si nu-i cazul, dupa cum ti-am aratat sint multe lucruri de care nu stii.

 

@Membrul Stulewa

 

Ma vad nevoit sa te invit si pe tine sa citesti inca o data ce am scris, iata:"250 ron e un pret de baza corect, care poate creste in functie de ce se mai doreste/este nevoie."

Cred ca spunem acelasi lucru....

 

Sa stii ca a ajuns si la mine stirea ca sintem in 2010, insa ca nu am fi inca in epoca metalelor nu. Eu inca am motoarele si masina din metale si umbla vorba ca si ale altora tot asa a fi.....invechiti dom'le, invechiti...

 

Faza cu decantarea, hahaha-ul tau e nepotrivit, te invit din nou sa citesti mai atent, vezi ca am mai explicat o data mai sus ce si cum, sint convins ca te vei lamuri.

 

Faza cu IMS-urile, ai sa rizi insa principiul e folosit si azi, se pare ca e singurul care elimina pulberile in medii foarte contaminate cu astfel de elemente.

 

@KTM EXC

 

Beny, sa scoti aerul din ulei pentru o furca fata este inutil. Furcile cu cartus deschis sint proiectate sa functioneze cu ulei in care este mult aer din cauza ca "aerarea" uleiului se va produce inevitabil in functionare. Din pacate si la cele cu cartus inchis tot inutil e, sistemul nu e perfect etans.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da intradevar Florin nu face mare lucru insa se zice ca is pastreaza uleiu proprietatile mai mult timp si eu stiu ca la cartus inchis ar fi obligatoriu oricum pompa care o am este facuta pentru furci fox pt biciclete (la furcile teralogic nu poti pune uleiu pur si simplu fara vacum ca nu mai lucreaza teralogicu)care sant multe la dublu pretu fata de furca moto si iam facut niste adaptari sa o folosesc si la moto pana acum 1 an nam folosit niciodata o pompa de vacum ca nam avuto oricum zic eu un motociclist amator nu siar da sama daca sa scos aeru din ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnul Ionut73, corect ce spui insa eu nu am facut atac la persoana, doar la idei exprimate :)

 

Domnul Floo

Eu consider formularea "Vezi specialistule" una peiorativa. De-asta ziceam.

Altfel, eu zic ca discutia e benefica. Eu ii incurajez pe toti sa-si faca service-ul amortizoarelor cel putin o data pe sezon. Daca se dau mult si tare, trebuie mai des. Eu ultimele 3 servisari le-am facut la Romeo Duicu (Motoland) si la Raduta la Ciolpani. Recomand pe oricare, in functie de proximitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK... Pace.

 

Pana la urma s-a ajuns la aceeasi expresie:

 

Sunt prea sarac ca sa-mi iau un lucru ieftin.

 

La multi ani la toti Romanii.

Mesaj completat

Ieftineala maxima ar fi la 200km enduro sa dai furcile jos , sa desfaci simeringurile sa le curetzi , sa cureti furca in interior cu motorina si sa montezi totul la loc cu ulei nou.

 

Asta fac eu pe motoarele mele de enduro dar folosesc spraiurile nu motorina si am sigurantza ca nu zgarii cuzinetzi si jambele si ma va costa si tine totul mai bine. Dar asta e doar la cei ce isi fac intretinere nu la cei ce curg furcile ca nebunele.

 

Oricum subiectul asta e doar o discutie despre cum si ce sa faci, cum sa nu strici. Cel mai bine e sa lucrezi cu cei fara reclamatii pe domeniul respectiv, asa te va costa cel mai putin, vei avea cel mai bun rezultat si nu vei pierde timpul incercand sa inveti cum sa speli suspensii cu pensula...

 

2011...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Stie cineva care e rolul inelelor de plastic puse intre arc si cilindrul cu filet din capul furcii fata la ktm-uri. Vad ca fiecare furca are un anumit numar de imele din plastic de diferite grosimi si intreb asta deoarece vreau sa-mi pun arcuri pt greutatea mea (100kg) si nu stiu daca pastrarea acelor inele ar intari arcul mai mult de cat as avea nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva care e rolul inelelor de plastic puse intre arc si cilindrul cu filet din capul furcii fata la ktm-uri. Vad ca fiecare furca are un anumit numar de imele din plastic de diferite grosimi si intreb asta deoarece vreau sa-mi pun arcuri pt greutatea mea (100kg) si nu stiu daca pastrarea acelor inele ar intari arcul mai mult de cat as avea nevoie.

 

1. Vezi de unde iti iei arcurile (nu louis) si dupa ce le-ai luat le masori fata de originale. Abia dupaia vie scoate sau adauga respectivele inele.

 

Atentie!!! Cand iti iei arcurile fatza nu uita sa iei si spate caci altfel vei pierde fatza imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arcurile sunt deja luate, am si spatele si nu sunt de la louis iar la masuratoare au iesit aceiasi lungime cu cele originale.

Ce sa fac?sa las cele 2 inele de pe fiecare furca?

Am bagat ulei intr-un amortizor dupa instructiunile din clipul de mai jos si mi-a intrat 600ml, iar manualul spune aproximativ 450 ml. O fi bine, o fi rau?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arcurile sunt deja luate, am si spatele si nu sunt de la louis iar la masuratoare au iesit aceiasi lungime cu cele originale.

Ce sa fac?sa las cele 2 inele de pe fiecare furca?

Am bagat ulei intr-un amortizor dupa instructiunile din clipul de mai jos si mi-a intrat 600ml, iar manualul spune aproximativ 450 ml. O fi bine, o fi rau?

 

 

nu domnu..au intrat in ale mele aproximativ la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...