teohurezeanu Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Asi dori sa aflu antajele si dezavantajele folosirii unor discuri de frana racing pe o motocicleta folosita zi de zi pe strada!multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 (editat) Asi dori sa aflu antajele si dezavantajele folosirii unor discuri de frana racing pe o motocicleta folosita zi de zi pe strada!multumesc pe langa discuri trebuiesc si placute mai bune, si furtune racing ... dupa mine e prea mare bataie de cap doar pentru un motor de strada ... avantajele care sa fie ... franare mai eficienta in caz de uz excesiv al franii(chestie intalnita numai pe circuit) ventilare mai buna a discului, ar mai fi si altele dar ... chestii nenecesare doar pentru uz stradal zic eu Editat August 27, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teohurezeanu Postat August 27, 2008 Autor Share Postat August 27, 2008 pe langa discuri trebuiesc si placute mai bune, si furtune racing ... dupa mine e prea mare bataie de cap doar pentru un motor de strada ... avantajele care sa fie ... franare mai eficienta in caz de uz excesiv al franii(chestie intalnita numai pe circuit) ventilare mai buna a discului, ar mai fi si altele dar ... chestii nenecesare doar pentru uz stradal zic eu da imi cer scuze poate m-am exprimat un pic confuz!stiu ca este nevoie de placute de frana superioare si furtune de frana racing;ca sa fiu mai explicit motocicleta este deja dotata cu discuri de frana,placute si furtune racing si vroiam sa aflu plusuri si minusuri ptr acestea ptr uz stradal daca exista! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 da imi cer scuze poate m-am exprimat un pic confuz!stiu ca este nevoie de placute de frana superioare si furtune de frana racing;ca sa fiu mai explicit motocicleta este deja dotata cu discuri de frana,placute si furtune racing si vroiam sa aflu plusuri si minusuri ptr acestea ptr uz stradal daca exista! Daca faci curse ilegale noaptea intradevar te ajuta, altfel nu vad rostul ... sunt mai eficiente, dar nu prea isi au rostul pe strada, acum daca le ai ... norocul tau ca sa zic asa ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teohurezeanu Postat August 28, 2008 Autor Share Postat August 28, 2008 am inteles! iti multumesc ptr raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 da imi cer scuze poate m-am exprimat un pic confuz!stiu ca este nevoie de placute de frana superioare si furtune de frana racing;ca sa fiu mai explicit motocicleta este deja dotata cu discuri de frana,placute si furtune racing si vroiam sa aflu plusuri si minusuri ptr acestea ptr uz stradal daca exista! Depinde ce intelegi tu prin placute si discuri "racing"... Adevaratele placute de pista sunt din facute din carbon si lucreaza bine numai la temperaturi foarte inalte (cca 400gr.C) motiv pentru care si discurile de frana trebuie schimbate corespunzator. Aceasta combinatie nu este destinata strazii! Ride Safe! Daca faci curse ilegale noaptea intradevar te ajuta, altfel nu vad rostul ... sunt mai eficiente, dar nu prea isi au rostul pe strada, acum daca le ai ... norocul tau ca sa zic asa ... In locul tau as studia mai mult si as vorbi mai putin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Poate e vorba de denumirea "racing" date de unele firme doar ca sa atraga clientii. Aceste produse "racing" nu cred ca se pot compara cu cele de pe motocicletele de competitie. Un disc de frana de la Rizla Suzuki MotoGP e cam la 2000 de euro...da nu il poti cumpara, doar ca la atata e evaluat. Am vazut pe BBC Sport. Eu stiu ca discurile de carbon nu sunt eficiente pe strada pt ca nu ajung in temperatura, iar pe ploaie nici la MotoGP nu se folosesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Cred ca era vorba de placute de carbon, nu de discuri. Nu prea vad cum ar arata niste discuri de carbon.. poate in varianta transparenta... diamant! "Ochii tai plang... diamante!! " Haoleeeeooo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) Cred ca era vorba de placute de carbon, nu de discuri. Nu prea vad cum ar arata niste discuri de carbon.. poate in varianta transparenta... diamant! "Ochii tai plang... diamante!! " Haoleeeeooo... păi poți să te uiți aici Âşi să plîngi ... http://www.motogp.com/en/about+MotoGP/brakes discuri din carbon pe uscat, din oțel pe ploaie de fapt plînsul se va stîrni abia aici (primul link nu are poze) http://www.webbikeworld.com/motorcycle-acc...al-cylinder.htm să bag o manea ? Editat August 28, 2008 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 să bag o manea ? Baga'i ! Cu siguranta ca se pricepe mai bine la manele decat la motociclete... Ride Safe! Poate e vorba de denumirea "racing" date de unele firme doar ca sa atraga clientii. Aceste produse "racing" nu cred ca se pot compara cu cele de pe motocicletele de competitie. Un disc de frana de la Rizla Suzuki MotoGP e cam la 2000 de euro...da nu il poti cumpara, doar ca la atata e evaluat. Am vazut pe BBC Sport.Eu stiu ca discurile de carbon nu sunt eficiente pe strada pt ca nu ajung in temperatura, iar pe ploaie nici la MotoGP nu se folosesc. Asa este, asta am vrut sa scot si eu in evidenta, produsele cu adevarat "racing" pe langa ca nu sunt potrivite uzului stradal sunt aproape intangibile dpdv al pretului... si ca exista doar denumirea comerciala "racing de strada" care de multe ori nu merita nici ele banii... insa aici probabil ca discutiile s'ar putea prelungi la infinit. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Baga'i ! Cu siguranta ca se pricepe mai bine la manele decat la motociclete... Bine ca te pricepi tu la teoria evacuarii.... (copy-paste??) Denumirea de carbon este improprie, pentru ca ala numai carbon in sensul clasic nu este... Macar daca ati sti ce este carbonul. Dar daca scrie acolo...scrie domle! E motogp, ce naiba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) E impropriu spus disc de carbon, e un intreg amestec acolo nu este carbon 100%. Din cate stiu eu s-au folosit in aviatie si in Formula 1, n-am auzit ca ar fi si la mobre (asta nu inseamna ca n-ar fi). Nu se foloseste pe scara larga deoarece e foarte scump iar procesul de fabricatie este lung (in anii 80 dura sase luni). Editat August 28, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Bine ca te pricepi tu la teoria evacuarii.... (copy-paste??) Denumirea de carbon este improprie, pentru ca ala numai carbon in sensul clasic nu este... Macar daca ati sti ce este carbonul. Dar daca scrie acolo...scrie domle! E motogp, ce naiba! Ca de obicei cand te arunci ca muta la ... in subiecte de care habar n'ai, continui cu polemica pe fondul amanuntelor. Intr'adevar, ala nu e carbon "clasic" ci... "manelist"! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) Ca de obicei cand te arunci ca muta la ... in subiecte de care habar n'ai, continui cu polemica pe fondul amanuntelor. Intr'adevar, ala nu e carbon "clasic" ci... "manelist"! Ride Safe! In loc sa fii atat de sarcastic ai putea sa explici ce si cum, ca daca incepi cu afirmatii de gen " Intr'adevar, ala nu e carbon "clasic" ci... "manelist"! " e clar ca mai mult de copy-paste nu ai facut ... In locul tau as studia mai mult si as vorbi mai putin... Cred ca pana una alta omu vroia o explicatie simpla, si cam aia i-am si oferit ... vroiai sa incep ca tine ... si placand de la discuri "racing"(clasicele discuri "racing" accesibile noua tuturor) si sa ajung la placute si discuri de carbon folosite la MotoGP cu care oricum noi nu avem nici o treaba, asa ceva o sa vezi in Romanaia peste multi, multi ani, deci nu vad rostu discutiei pe tema discurilor racing adevarate, cel putin nu acum ... Editat August 28, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Ca de obicei cand te arunci ca muta la ... in subiecte de care habar n'ai, continui cu polemica pe fondul amanuntelor. Intr'adevar, ala nu e carbon "clasic" ci... "manelist"! Ride Safe! Cum? Ca muta la... ? Chiar asa, daca tu esti pe subiect, din ce sunt facute discurile de "carbon"? Explica aici la copii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) offtopic Cum? Ca muta la... ?Chiar asa, daca tu esti pe subiect, din ce sunt facute discurile de "carbon"? Explica aici la copii. tu răspunzi sarcastic Âşi-l iei la miÂşto pe băiatul ăla care a scris la modul serios (vorbesc despre vlăduț50), după care te superi fiindcă ți s-a răspuns cu aceeaÂşi măsură ... apoi o dai la întors Âşi începi să te legi de posturile oamenilor din alte topicuri. după care intră Âşi amicii tăi cu miÂştourile ... am senzația de deja-vu ... ontopic Nu Âştiu din ce sînt făcute discurile alea, dar, peste tot sînt citate ca fiind discuri de frînă din carbon. *** Racing In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[5] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. Reinforced carbon-carbon Reinforced Carbon-Carbon (carbon-carbon or RCC) is a composite material consisting of carbon fiber reinforcement in a matrix of graphite, often with a silicon carbide coating to prevent oxidation. It was developed for the nose cones of intercontinental ballistic missiles, and is most widely known as the material for the nose cone and leading edges of the Space Shuttle. The Brabham team pioneered its use in the brakes of Formula One racing cars in 1976, and more recently it has also appeared in the brakes of some high end supercars, such as the Bugatti Veyron. Carbon-carbon is well-suited to structural applications at high temperatures, or where thermal shock resistance and/or a low coefficient of thermal expansion is needed. While it is less brittle than many other ceramics, it lacks impact resistance; Space Shuttle Columbia was destroyed after one of its RCC panels was broken by the impact of a piece of foam insulation from the Space Shuttle External Tank. This catastrophic failure was due in part to original shuttle design requirements which did not consider the likelihood of such violent impacts. Production The material is made in three stages: First, material is laid up in its intended final shape, with carbon filament and/or cloth surrounded by an organic binder such as plastic or pitch. Often, coke or some other fine carbon aggregate is added to the binder mixture. Second, the lay-up is heated, so that pyrolysis transforms the binder to relatively pure carbon. The binder loses volume in the process, so that voids form; the addition of aggregate reduces this problem, but does not eliminate it. Third, the voids are gradually filled by forcing a carbon-forming gas such as acetylene through the material at a high temperature, over the course of several days. This long heat treatment process also allows the carbon to form into larger graphite crystals, and is the major reason for the material's high cost, exceeding $100,000 per panel. RCC is a generally hard material that can be made highly resistant to thermal expansion, temperature gradients, and thermal cycling, depending on how the fiber scaffold is laid up and the quality/density of the matrix filler. Mechanical Properties The strength of carbon-carbon with unidirectional reinforcement fibres is up to 700MPa. Carbon-carbon materials retain their properties above 2000 °C. Editat August 28, 2008 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Intradevar @bibi ai pus punctul pe i Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Cum? Ca muta la... ?Chiar asa, daca tu esti pe subiect, din ce sunt facute discurile de "carbon"? Explica aici la copii. Discurile (si chiar si placutele) de frana "racing" sunt denumite generic "carbon" (sau fonta), categoric ca in compozitia lor intra mai multe materiale iar tehnologia de fabricare cred ca depaseste cu mult cadrul pregatirii noastre... (daca chiar te intereseaza cauta AICI una dintre tehnicile patentate). Nu compozitia in sine conteaza in discutia noastra ci faptul ca exista 2 mari categorii de "sisteme de franare" - "de strada" (discuri de otel/placute minerale sau compozite) si "racing" (discuri din fonta sau/si placate cu "carbon" si placute numite generic "carbon") - care se comporta foarte diferit in functie de solicitare si respectiv temperatura. O sa citez dintr'un material la care lucrez (mai mult decat copy-paste) si pentru "copii"dar si pentru aroganti ignoranti ca tine un pic din teoria franarii poate vei intelege de ce am incercat sa scot in evidenta distinctia intre cele 2 sisteme: "Frecarea este mecanismul care converteste energia dinamica in caldura. Asa cum exista 2 feluri de frecare intre cauciuc si asfalt (...), asa si in cazul franarii exista 2 tipuri de frecare - abraziva si aderenta. Frecarea abraziva implica ruperea legaturilor cristaline ale ambelor, materialul placutelor si fonta discului. Ruperea acestor legaturi genereaza caldura frecarii. In frecarea abraziva, legaturile dintre cristalele materialului placutelor (si printr'o extensie fortata a discurilor) sunt rupte permanent. Materialul mai dur uzeaza materialul mai moale (discul uzeaza placutele). Placutele care functioneaza pe principiul abraziv au o rata mare de uzura si tind sa se "inmoaie" la temperaturi ridicate. Cand aceste placute ating limita lor efectiva de temperatura, ele vor incepe sa transfere material pe fata discurilor intr'o maniera necontrolata. (...) In cazul frecarii aderente, o cantitate din materialul placutelor se disperseaza intre placuta si discuri formand un strat foarte subtire, uniform, de material de placuta pe suprafata discului. Cum suprafetele in frecare ale placutelor si discurilor sunt cuprinse de acelasi material, legaturile dintre materialul placutelor si depozitele de pe discuri sunt nepermanente - ele se rup si se refac incontinuu. Bineinteles ca in practica, in cazul franelor nu exista frecare pur abraziva sau pur aderenta (...) Generatia prezenta de placute "racing" sau "metal carbon" utilizeaza in principal tehnologia aderenta (...), la fel ca si cateva modele de placute de strada insa recomandate pentru mersul ultra-sportiv. Exista insa si un revers al medaliei, placutele de "temperatura inalta" sunt ineficace la temperaturi mici-medii. Din acest motiv nu exista asa-zisele placute de frana ideale, "universale". Nu trebuie uitat faptul ca folosirea placutelor de strada intr'o maniera supersportiva va duce la fenomenul de "fading" (scaderea eficacitatii), transfer de material de frecare si fierberea lichidului de frana - !!!. Adevaratele placute "racing" sau "metal - carbon" folosite in conditii normale vor fi zgomotoase si nu vor da randament la temperaturi joase, la plimbare prin oras. (...)" Ride Safe! P.S. Muta se repede cu gura'n pix ca sa nu se prinda lumea ca nu poate sa vorbeasca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Multumesc pentru informatii. Discutia a "degenerat" in ceva constructiv. Bibi, nu l-am luat la misto pe Valdut, in nici un caz. La prima referire spre carbon, @yo4hgx a mentionat placute, apoi Vladut a vorbit de discuri. Ca exista placute de carbon mi s-a parut plauzibil, dar discuri nu. Acum vad ca exista cu toate ca materialul este unul compozit, e cale lunga de la carbon pana la forma finala materialului dupa cum ati citit. M-am referit la noi toti cand am spus "la copii". Si nu ma leg de oameni fara motiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Multumesc pentru informatii. Discutia a "degenerat" in ceva constructiv. Bibi, nu l-am luat la misto pe Valdut, in nici un caz. La prima referire spre carbon, @yo4hgx a mentionat placute, apoi Vladut a vorbit de discuri. Ca exista placute de carbon mi s-a parut plauzibil, dar discuri nu. Acum vad ca exista cu toate ca materialul este unul compozit, e cale lunga de la carbon pana la forma finala materialului dupa cum ati citit. M-am referit la noi toti cand am spus "la copii". Si nu ma leg de oameni fara motiv. acum cand vede ca nu are cum sa o mai dea la intors....gata iti da dreptate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 acum cand vede ca nu are cum sa o mai dea la intors....gata iti da dreptate Este totusi de admirat, numai caracterele puternice recunosc cand au gresit! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teohurezeanu Postat August 29, 2008 Autor Share Postat August 29, 2008 va multumesc ptr raspunsuri la toti,eu unul m-am lamurit,normal ca nu este vorba despre discurile racing folosite in moto GP,nu stiu cati dintre noi si le perimt la 2000 e bucata,asta presupunand ca s-ar putea cumpara! inca o data multumesc ptr lamuriri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.