Sari la conținut

Prima Mea Motocicleta As Vrea Sa Fie Enduro


JCDenton
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Apelez si eu la cunostintele voastre.

 

Am 20 de ani, 1.90m inaltime , 110 kg greutate si vreau sa ma orientez catre un enduro.

 

Caut ceva care sa fie folosit in mare parte pe asfalt (am un drum zilnic de 90-120 minute catre servici), sa se comporte bine pe autostrada ( desi nu stiu cat de des o sa trec pe acolo ). Daca s-ar putea sa ma urce si pe niste dealuri primitoare ar fi si mai bine, se intampla sa fiu si pasionat de offroad, dar cum nu am bani de patrol...

 

Sunt o persoana foarte imprastiata si e foarte probabil sa uit sa pun ulei sau sa dau cu spray pe lant ( adaugati aici alte tehnici de intretinere ) asa ca mi-as dori ceva foarte putin pretentios.

 

M-as orienta si pe ceva cu racire pe lichid, intrucat bucurestiul este foarte aglomerat si am inteles ca racirea pe aer isi face treaba doar in mers.

 

Imi face cu ochiul Transalp-ul dar 600 mi se pare o capacitate clindrica cam mare pentru un incepator ca mine.

 

Achizitionarea acestei motociclete se va desfasura la inceputul sezonului viitor, examenul il dau abia spre sfarsitul lui septembrie, asa ca nu prind trenul asta.

 

edit: bugetul ar fi undeva pana in 3000 euro si evident ca la banii astia nu imi permit decat ceva la mana a doua, nu am deloc pretentii in ceea ce priveste aspectul, marca sau anul motocicletei.

 

Va multumesc anticipat.

Editat de jcdenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi face cu ochiul Transalp-ul dar 600 mi se pare o capacitate clindrica cam mare pentru un incepator ca mine.

 

Si eu sunt incepator si am cochetat cu un Transalp, dar n-am avut bani de el. Asa ca primul meu motor a fost un Suzuki DR650. Si nu mi s-a parut deloc mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt incepator si am cochetat cu un Transalp, dar n-am avut bani de el. Asa ca primul meu motor a fost un Suzuki DR650. Si nu mi s-a parut deloc mare.

Hmm, inteleg ce vrei sa zici.

 

Mi se parea mie cam ciudat cand imi zicea instructorul ca-mi trebuie ceva de minim 400.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu ungi lantul sau sa uiti sa schimbi/completezi ulei e imposibil. De ex, la BMW F650 (poate chiar GS, s-ar putea sa gasesti la 3000E, dar in afara), nu trebuie sa completezi ulei pentru ca nu mananca, insa R1100GS (care nu-i cu mult mai puternic, dar e mai greu si mai neadaptat pt enduro) nu trebuie sa ungi lantul, dar trebuie sa completezi.

 

Naveta la munca de o ora jumate este foarte mult, ia-ti un adventure cat mai confortabil si cu protectie buna la vant. Poti exclude din cauza asta cam toate dual-sport-urile (DR, DR-Z, XT etc). Transalp (preferabil 650, personal mi s-a parut cel mai bun Transalp), F650 (preferabil GS, ca-i injectie si iti va consuma mult mai putin), Aprilia Pegaso Cube 650i (injectie, dar cu mici probleme de fiabilitate), Tenere, KLR, poate chiar Africana, dar e foarte grea, mai ales pentru off.

 

Nu te lasa furat de ideea ca 600cmc sunt multi. Ok, sunt multi, dar nu la categoria asta. O vitezana scoate 120CP, dar un adventure doar 50, din care in jur de 40 la roata, cai care-s departe de a fi de speriat. Problema ta e naveta, iar sa tii o croaziera lejera la 100km/h pe un motor mai mic (DR-Z, de ex) inseamna sa-l stresezi mult mai tare. Sunt docile, usor manevrabile, nu-ti rup mainile daca te dai la ele si nici capabile de viteze supersonice. Si atat timp cat mergi cu cap (si presupun ca vei face asa, altfel te orientai spre alt tip de motor, recte vitezana), ai foarte multe sanse sa nu crapi pe ea.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Apelez si eu la cunostintele voastre.

 

Am 20 de ani, 1.90m inaltime , 110 kg greutate si vreau sa ma orientez catre un enduro.

 

 

Am 20 de ani, 1.90m inaltime , 110 kg greutate si vreau sa ma orientez catre un enduro :bounce: MAI DA JOS DIN KILOGRAME!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu ungi lantul sau sa uiti sa schimbi/completezi ulei e imposibil. De ex, la BMW F650 (poate chiar GS, s-ar putea sa gasesti la 3000E, dar in afara), nu trebuie sa completezi ulei pentru ca nu mananca, insa R1100GS (care nu-i cu mult mai puternic, dar e mai greu si mai neadaptat pt enduro) nu trebuie sa ungi lantul, dar trebuie sa completezi.

 

Naveta la munca de o ora jumate este foarte mult, ia-ti un adventure cat mai confortabil si cu protectie buna la vant. Poti exclude din cauza asta cam toate dual-sport-urile (DR, DR-Z, XT etc). Transalp (preferabil 650, personal mi s-a parut cel mai bun Transalp), F650 (preferabil GS, ca-i injectie si iti va consuma mult mai putin), Aprilia Pegaso Cube 650i (injectie, dar cu mici probleme de fiabilitate), Tenere, KLR, poate chiar Africana, dar e foarte grea, mai ales pentru off.

 

Nu te lasa furat de ideea ca 600cmc sunt multi. Ok, sunt multi, dar nu la categoria asta. O vitezana scoate 120CP, dar un adventure doar 50, din care in jur de 40 la roata, cai care-s departe de a fi de speriat. Problema ta e naveta, iar sa tii o croaziera lejera la 100km/h pe un motor mai mic (DR-Z, de ex) inseamna sa-l stresezi mult mai tare. Sunt docile, usor manevrabile, nu-ti rup mainile daca te dai la ele si nici capabile de viteze supersonice. Si atat timp cat mergi cu cap (si presupun ca vei face asa, altfel te orientai spre alt tip de motor, recte vitezana), ai foarte multe sanse sa nu crapi pe ea.

 

Multumesc foarte mult de informatii.

Sa inteleg ca trebuie sa ma organizez intrucat n-am cum sa nu ung lantul si/sau sa pun ulei :rock:

Nu as fi crezut ca inseamna asa mult o ora jumatate pentru un motor, alea de la scoala mergeau toata ziua si n-aveau nici pe naiba ( cbr 250 '97 , mrauder tot vechi, etc )

 

Nu stiu cat de cu cap o sa merg, ma mai mananca pielea ocazional :D.

 

Am 20 de ani, 1.90m inaltime , 110 kg greutate si vreau sa ma orientez catre un enduro :bounce: MAI DA JOS DIN KILOGRAME!!!

Imi ceri imposibilul :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea de scoala merg cu 20km/h, nu cu 100. Si, pe langa turatia mai mare la 100km/h a unui motor mic, mai vine si lipsa protectiei de vant care se simte de pe la 80km/h si care probabil nu-ti va placea (iti solicita muschii abdomenului si ai gatului si trebuie sa iei o pozitie putin aplecata, chiar cocosata, pentru a compensa viteza aerului). In plus, un dual-sport are saua oricum, dar nu confortabila pentru ca e facuta ca tu sa ai control cand esti in scarite pe coclau, nu stand pe ea la drum lung pe sosea. Daca, totusi, esti speriat de motoarele astea "mari", o alternativa ar fi Honda NX250 (Dominatorul mic), insa nu te astepta sa faci spectacol pe coclau, iar viteza de croaziera ar trebui s-o limitezi la maxim 90km/h daca tii ca motorul sa te duca ceva ani. Avantajul e ca o gasesti destul de ieftin, maxim 2000E, insa despre piese am inteles ca se gasesc ceva mai greu.

 

Cat despre greutate, da, n-ar strica sa mai faci ceva exercitii :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am o aprilia pegaso 3 din februarie 1.65, 55kg incepator si am facut cu ea cam 8000 km si vreau sa o dau ca imi doresc una de touring. daca te intereseaza da-mi un pm si iti dau mai multe detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am habar care dintre Honda Transalp, F650 , Aprilia Pegaso 3, DR250 ( care apropo e foarte frumos ), Tenere ( care iarasi e frumos ) ar fi mai buna, vad ca se invart pe la acelasi pret, am tot timpul sa ma hotarasc pana strang banutii :D

 

Va multumesc foarte mult de informatii, sunt bine venite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

dr650 rs

1992

20850 Km

649 cmc

1400 EURO

http://bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...amp;zoom=1#foto

 

DR650

1994

40000 Km

650 cmc

1500 EURO

http://bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...amp;zoom=1#foto

 

 

DR 650

1997

28000 Km

648 cmc

1600 EURO

http://bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...amp;zoom=1#foto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
Da, si uite ca prima motocicleta nu este enduro, poate urmatoarea, cine stie :cheers:

 

Nu e motiv de fericire. :) :)

 

 

...dar totusi bine ca este acolo, asa cum este.

 

:rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
1,70 si 50 kg, viitoare incepatoare :)

recomandari?

 

Uite in postul asta i-am raspuns lui ShadowGOD la o intrebare asemanatoare cu a ta: /index.php?...32954&st=40

 

Depinde si ce vrei sa faci cu motocicleta respectiva. Daca mai ai nelamuriri nu ezita sa intrebi, ori aici ori pe PM.

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1,70 si 50 kg, viitoare incepatoare :)

recomandari?

Depinde de picioare... la modul cel mai serios vorbind. Stiu persoane mai scunde decat mine care ajung mult mai bine jos decat mine pe propria-mi mobra (eu ajung cu varfurile/o singura talpa, un prieten mai scund cu vreo 5cm pune ambele talpi jos).

 

Daca vrei motor de enduro, pentru ce il vrei? Umblat hai-hui pe coclauri din cele mai nebatute de om? Plimbari dese pe forestiere si drumuri de tara? Invartit prin oras? Batut drumuri de ici-colo? Pentru toate categoriile astea gasesti motoare enduro, dar cu cat tinzi mai mult spre off-road, cu atat motocicleta trebuie sa fie mai subtirica si mai usoara si cu atat trebuie rider-ul sa fie mai inalt. Cu cat te apropii de partea de oras si de touring, cu atat gasesti mai usor o motoreta pe masura ta. Practic toata clasa enduro-touring de 650 se preteaza pentru persoane de la 1.70 in sus, cu mici reglaje la suspensii. Din categoria "mici si rele" tre sa ai grija, pentru ca sunt motoare la care 1.80 e inaltimea minima pentru un incepator cu picioare lungi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma scuzati ca ma bag k musca'n lapte....dar poate cineva doreste un Dr 650 RSu din 90 in stare impecabila. Motorul este complet nou, piston nou, lant nou, frane noi, pentru informatii dati un click in semnatura.

 

Asfalt uscat si sa ne vedem sanatosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma scuzati ca ma bag k musca'n lapte....dar poate cineva doreste un Dr 650 RSu din 90 in stare impecabila. Motorul este complet nou, piston nou, lant nou, frane noi, pentru informatii dati un click in semnatura.

 

Asfalt uscat si sa ne vedem sanatosi.

Da, foarte fain motoru, desi e bine sa fi inalt pe el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1,70 si 50 kg, viitoare incepatoare :laugh:

recomandari?

DR 350 SHC. Motor bulletproof, furca intoarsa, amortizorul spate se lasa hidraulic 4cm dintr-o rasucire de buton. Am facut anul trecut 16.000km pe el fara nicio problema majora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam de raspunsuri si scuze ca nu am dat detalii cand am cerut recomandari.

so...

1. sapt asta sper sa dau sala deci nu am inca pe permisul

2. vreau motor de enduro pentru ca vreau sa ajung sa fac enduro, deci imi treb o mobra pe care sa o folosesc atat in oras cat si offroad.

2. din ce am citit pe forum inteleg ca mi-ar treb ceva pana in 250 cc si cat mai usor (asadar ravenitza oricat de atractiva ar fi honditza ta pentru mine din toate punctele de vedere imi e teama ca nu o sa pot tine 160 kg pe offroad :disappointed: multam oricum)

3. fac scoala pe Yamaha (YBR si TW de 125)

4. nu am facut offroad in viata mea, iar pana sa ma inscriu la scoala nu am mai condus un motor

5. caut ceva pe la vreo 2000 de euro (ma gandesc sa nu omor un motor nou din prima ;) si oricum nu am bani stransi pentru un WR 250 care imi zambeste din pliant :kick: )

 

 

DR 350 SHC. Motor bulletproof, furca intoarsa, amortizorul spate se lasa hidraulic 4cm dintr-o rasucire de buton. Am facut anul trecut 16.000km pe el fara nicio problema majora.

 

am tot vazut DR 350 recomandat pt incepatori. am inteles insa ca ar fi "nervoasa" pt offroad. asa e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR 350 e o alegere excelenta la banii tai. In bani poti gasi XRuri de 250 sau (mai greu) de 400. Ar fi CRF-uri de 230 de la Honda, WR-250f-uri de la Yamaha dar astea sunt vise de 5000 de coco. Tie iti trebuie intr-adevar ceva usor de tot si preferabil peste 125. Gama e 250-400. Daca ai ceva kg si tupeu, te puti uita si dupa motoare simple, fara pornire la buton (XRuri).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...