Sari la conținut

In sfarshit, am upgradat!


mihaiachi
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 237
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sablat sau dat cu flexu' cu peria: scaritze, pedala frana (rezolvat shi boltzul ei), cric central, aripa spate, piese prindere atash. Dupa-masa grunduire, luni vopsire martzi montare. Duminica ma duc cu micrometrul in Vitan dupa piston, sper sa gasesc sa pot pune motorul sus.

Tre' sa fac shi cablajul, ma enerveaza ca n-am un matzuc flexibil sa fac trecerea de la cadru la ghidon- varnish-ul pe care il am l-am lasat in mashina shi pe friguletzul de afara s-a facut batz, deci nu pot sa-l folosesc decat pe portziunile fixe :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Azi am sablat tecile din tabla ale telescoapelor din fatza shi la 3 ma apuc sa grunduiesc aceste teci, piesele de capat de la amortizoarele spate, lampa spate, jugurile furcii.

Are cineva o poza cu o sectziune prin telescoapele fatza? Imi tre' o poza mai maricica, sa pricep shi eu ce are inauntru, ca poze din care nu prea intzeleg mai am.... In general se poate face ceva ca sa repui in functziune shi amortizarea, sau oricum in 45 de ani uzura e asha de mare ca nu mai merita efortul sa le mai demontez? :haha:

In alta ordine de idei, avetzi careva cartea de IJ 56 scanata? Dau la schimb multe alte scanari...

Editat de mihaiachi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bueeeei, chiar n-are nimeni o sectziune prin telescopu' de fatza? :D

Oricum e tardiv, pana luni o sa fie deja desfacute-refacute... am desfacut eu la viatza mea chestii mult mai complexe ca un telescop- ultima oara, camera video mitze-faramitze, ca se blocase o caseta inauntru... culmea e ca mai shi merge, deshi mi-au ramas 3 shurubele la sfarshit :lol:

Najba a fost ca am vopsit alea din topicul precedent cu vopsea nitro neagra peste grund Guzuchim dupa 2 zile shi pe unde era grundul mai gros s-a facut ca pielea de pe oo shi a trebuit s-o iau de la cap :haha:

Editat de mihaiachi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Najba a fost ca am vopsit alea din topicul precedent cu vopsea nitro neagra peste grund Guzuchim dupa 2 zile shi pe unde era grundul mai gros s-a facut ca pielea de pe oo shi a trebuit s-o iau de la cap :haha:

 

:D :lol:

 

ce aiurea... parca aveam scanate pe undeva nishte chestii depsre ij 56... trebuie sa caut pe nishte cd-uri... revin dak gasesc ceva. :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarshit, poze din sufragerie :kiss:

Mai am de facut telescoapele, bucshat la cama de frana spate, rezolvat cu sist de kilometraj, refacut shaua, facut cablaj, facut flansha pt alternator, alezat cilindrul, pus pistonul nou, gasit un loc pt contactul de frana...

Bai am shi eu o intrebare: cotele la cil chiar sunt din 0,5 in 0,5? :D Ce risipa! Ca la Trabi de ex sunt 72.00-72.25-72.50-72.75-73.00, iar pist pe care l-am luat ierii are 72.5 shi scrie pe el cota 1, iar ce vindea ala la cota 2 avea 73.00

In alta ordine de idei, la Ij se fac cumva cote shi la boltz? :haha: Ca pe motor acum boltzul are 15,20, ala in targ vindea boltz tot la 12,20 sau 15,25 iar gaura din pistonul nou e 15.00. Ala zicea ca tre' bagart cu pist incalzit- sunt f de acord, dar NU cu o strangere de 20-25 sutimi, ca nu intra nici daca incalzeshti pana se topeshte pistonul....

Cred ca voi schimba bucsha din biela shi o alezez la 15.03 shi rectific boltzul vechi care arata cam uzat la un 15.01-15.02 shi il bag la cald in piston...

Chiar am nevoie de oarece pareri avizate in domeniu :lol:

post-3593-1133778802_thumb.jpg

post-3593-1133778813_thumb.jpg

post-3593-1133778821_thumb.jpg

Editat de mihaiachi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai am shi eu o intrebare: cotele la cil chiar sunt din 0,5 in 0,5? :kiss: Ce risipa! Ca la Trabi de ex sunt 72.00-72.25-72.50-72.75-73.00, iar pist pe care l-am luat ierii are 72.5 shi scrie pe el cota 1, iar ce vindea ala la cota 2 avea 73.00

In alta ordine de idei, la Ij se fac cumva cote shi la boltz? :D Ca pe motor acum boltzul are 15,20, ala in targ vindea boltz tot la 12,20 sau 15,25 iar gaura din pistonul nou e 15.00. Ala zicea ca tre' bagart cu pist incalzit- sunt f de acord, dar NU cu o strangere de 20-25 sutimi, ca nu intra nici daca incalzeshti pana se topeshte pistonul....

Too-ot singur ma rezolv mai bine :D (de fapt m-a ajutat Draku :lol: )

 

5.1.6. Brief indicatings on replacement of parts of piston group

The barrel on a minor diameter of the sleeve has four dimensional groups, according to which one produce cylinder pistons. New the barrel and cylinder piston select from identical groups till tab. 3. At replacement of the cylinder piston the installation it from following group (greater diameter) is enabled. The oval - barrel-type cylinder piston without rings should be displaced in the barrel under dead weight, split-skirt piston and rings - with an effort 3... 8 kgs.

The table 3

Marking of group diameter, mm Barrel the cylinder piston

With a split skirt Oval - barrel-type

1 71,99+0.01 71,94-0,01 71,98-0.01

0 72,00+0.01 71,95-0,01 71,99-0,01

00 72,01+0,01 71,96-0,01 72,00-0,01

000 72,02+0,01 71,97-0,01 72,01-0,01

The marking of group is indicated on a flange of the barrel and head of the cylinder piston.

The cylinder piston and pin will be labeled by identical paint (green, white and black), which one is put on butt end of the pin and boss of the cylinder piston. At repair of piston group it is necessary to be guided by tab. 3, 4, 5.

The table 4

Number of repair marking diameter, mm

Barrel the cylinder piston piston rings

1-st IP 72,5+0,02 72,46-0,03 72,5+0,03

2 2Р 73,0+0,02 72,96-0,03 73,0+0,03

The table 5

Number of repair marking diameter of the pin, mm

1-st red paint on the one hand 15,1-0,005

2 red paint from two parties 15,2-0,05

At the installation of repair pins of a foramen in bosses of the cylinder piston to finish up to the size ensuring a backlash 0... 0,005 mms, for the upper head of a connecting rod - 0,01... 0,03 mms.

At replacement of piston rings it is necessary to establish rings in the barrel and to test interface gap of rings, he should be 0,25... 0,45 mms, if a backlash less than 0,25 mms, joints of rings grind.

 

 

Ce'ntzeleg eu de aici:

- daca pist meu are 72.50 shi e despicat, fac cilindrul la un 72.54

- boltzurile de le vindea ala erau cota 2. Boltzul meu vechi e tot cota 2 shi e cam uzat. Pistonul are gaura boltzului la 14.95. Am nishte bucshe de bronz la 15.00 int shi 17.04 ext, cred ca sunt numa' bune. Rectific boltzul vechi la 15.00, alezez in piston la 15.00, presez bucsha in biela shi o alezez la 15.01-15.02. La segmentzi cam 0,3 intre capete.

 

Ultima strigare pt pareri, la 11-12 ma duc in uzina shi alezez cilindrul!

:P

 

Felicitari si spor mai departe, rabdare la bibilit! :kiss:

:blbl:

 

:lol:

 

hai ca iese frumusel! :moto:

 

te mai bagi la proiecte de restaurare?

 

m

Pai intai sa vad eu ca sunt gata macar f'o 3-4-5 din cele 11 mashini (vreau sa fac k lumea duba, Ford-ul, 1-2 broscutze shi un Trabi) shi pe urma mai vedem.... Are un coleg un DKW (mashina) la 5 milioane shi ii tot fac curte :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat boltzul la rectificat, cilindrul l-am lasat pt maine ca in uzina se petreceau fenomene de natura sa ma faca neincrezator in precizia executziei :haha:

Acuma ma scuzatzi... am treaba :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu un ij ca al tau dar credeam ca e festival...nu 56...al meu e din 1962...dar pacat ca nu am acte la el...si eu am muncit la el destul ...eu am avut probleme la partea electrica si am pus aprindere de mobra pana la urma!Bafta in continuare si felicitari k a iesit super !la o treaba de-asta de restaurat e de munca nene....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am intzeles ca apr de Mobra n-ar prea merge bine pt ca mot de IJ e mult mai lent ca ala de Mobra shi ai luminile chioare :lol: ... asha am shi eu p'acasa f'o 4 apr de Mobra...

Am reushit sa desfac 4 telescoape de fatza (imi mai daduse moshul o furca), din pacate uzurile sunt destul de mari dar din 4 sper sa iasa 2 decente.

Am alezat cilindrul, am rectificat boltzul dar tre' sa-l duc sa mai ia cam 2 sutimi din el, am revopsit aseara tecile de tabla de la telescoapele de fatza iar acum am dat la sablat 2 tuburi inferioare de la telescoape, cele mai bune dpdv mecanic. Estetic aratau cam asha:

 

Uitam!

Daca totul iese cum vreau eu, sapt viitoare ashtept 4-5 malaci cu 8-10 beri sa dam fierul jos.... pe Zidu shi pe Draku i-am pus din oficiu pe lista! :kiss: :haha: :kiss:

Se mai tzine Arcu', sau s-a intrat la hibernare?

 

PS 2: cred ca pluseaza shi nevasta-mea cu niscai beri ca scapa de fier din sufrajeta :P :D

post-3593-1133944082_thumb.jpg

post-3593-1133944091_thumb.jpg

post-3593-1133944112_thumb.jpg

Editat de mihaiachi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara

Iertata fie-mi calitatea pozelor, sunt facute cu telefonul pe lumina de la 2 becuri chioare

A! Uitam. Am aflat luna shi anul nashterii motorului (anul de fapt il shtiam) Februarie 1961. Scrie II 61 pe becul sau de far original :haha:

post-3593-1134114761_thumb.jpg

post-3593-1134114776_thumb.jpg

post-3593-1134114786_thumb.jpg

post-3593-1134114794_thumb.jpg

Editat de mihaiachi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am rotzi pe 19". Camera pe 18 s-ar putea sa am, tre' sa caut.

Am gasit duminica in targ o anvelopa nouuua 3.50/19 la 53 RON. Se cheama ca acum am 2 anv. noi-noutze.

Cumpar camera noua 3.50 sau 3.75/19

Telescoapele se scot astfel: scotzi roata, desfaci cele 2 shuruburi care strang jugul inferior pe telescoape, batzi in crestaturi o shurubelnitza de-aia de batut in ea ca sa se cashte 1 pic locashurile, desfaci capacele alea mari de la partea superioara a telescoapelor shi deshurubezi capacele shi de pe tija interioara, pe urma bagi axul de roata pe rand in fiecare telescop jos in gaura sa shi batzi cu un ciocan de plastic ca sa iasa telescopul din jugul inferior, dupa care vei putea scoate shi camasha de tabla de la partea superioara. La remontare tre' sa curetzi bine de rugina locashurile din juguri shi tuburile de la partea de sus a telescoapelor shi vor intra ushor, cu mana. Gresezi putzin inainte.

Pt demontarea telescoapelor desfaci cu cheia speciala manshonul filetat pe tubul inferior al telescopului, scotzi tubul superior cu bucsha de textolit/plastic dintre el shi tubul inferior, iar ansamblul tija interioara-arc-element amortizor le scotzi din tubul inferior desfacand cu o tubulara de 11 un shurub ascuns la capatul de jos al tubului inferior (tub inferior= alea de le-am zincat eu in pozele de mai sus)

Elementul amortizor e format dintr-o tzeava filetata la capete shi 2 piese de capat, fiecare cu locash pt apucat cu cheia ca sa desfaci.

Nu e complicat dar se face mizerie multa, de preferat sa faci asta afara sau undeva unde e o pardoseala fara pretentzii- cum am facut eu in bucatarie, unde am o gresie jenibila.

Am facut masuratori shi am constatat ca roata are practic 2 metri circumferintza, pinionul de kilom. de pe roata are 20 dintzi iar cel care se continua cu cablul 10 dintzi, deci la o tura de roata avem 2 ture de cablu, deci la 1 metru parcurs avem o tura de cablu. Lucru imbucurator, inseamna ca se pot folosi kilometraje cu constanta K=1 (sau K=1000), adica 1 tura=1 metru inregistrat. Aceste ceasuri sunt fff raspandite, se produc(eau) shi in Rom., de ex ceasul de Trabi este asha, eu voi folosi mecanismul de la Trabi montat in carcasa mai mica, shi confectzionez alt cadran mai mic. Tot k=1 are shi ceasul de Mobra, care este miiic shi deci poate fi ushor adaptat la IJ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1- poti pune camera de la roata de 18. Camere are cristi tunaru pe la 250k bucata, 3,75/19 e camera de nipru, Pune camera dimensiunea cauciucului sau mai mica, in nici un caz mai mare ca face cute si se sparge

2 - aprinderea de mobra merge, merg si luminile daca rebobinezi bobina de lumini, dar e solutia saracului. Cel mai bine merge aia de minsk sau alternator de planeta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat acum f'o luna un alternator, tre' sa-i fac flansha.

O sa caut camera pe 18 shi incerc cu ea, mersic de inf!

Ma enerveaza faza cu bucsha, stau cu cil desfacut din cauza ei... trebuie 15 int 17,5 ext shi eu am 'j de bucshe dar cu 17 la ext.... sa incerc sa o presez cu un bailagar din tabla de 0,25? :friends: :friends: :friends: Parca nu prea imi place.... :baldy: :baldy: :kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucsharea gaurilor pt camele de frana:

- se cumpara de la mag de Trabi de pe Fainari 2 bucshe lungi de demaror- 2,5 ron/buc

- bucshele au diam int 12,5 shi ext 16,5

- se da o gaurica pt ungere in laterala bucshei, diam 4-5 mm, la 10 mm de un cap al bucshei

- se gaureshte cu 16,5 gaura decalibrata din platouri

- se preseaza bucshile. Atentzie la sensul de introbagare al bucshei shi la poz ei ca sa se pupe gaurica din ea cu canalul de ungere. Bucsha intra ushot prin batere cu ciocanul cu un lemn.

- se gaureshte ushurel bucsha la int cu 13,5 - atentzie ca are tendintza ca burghiul sa se infiga shi sa roteasca bucsha!

- se incarca cu sudura zonele uzate ale tijei camei precum shi zonele de contact cu sabotzii, se indeparteaza excesul de sudura la polizor, se prinde cama intre varfuri shi se strunjeshte tija ei la 13,5 mm, incl canelurile- din acestea cutzitul ori nu va lua nimic, ori un shpan fff mic care nu deranjaza la prinderea parghiei de actzionare

- se prinde cama in menghina, se shlefuieshte bine tija cu o fashie de shmirghel fin pana cand axul intra ushor, fara joc, in bucsha

Gata!

post-3593-1134549619_thumb.jpg

post-3593-1134549628_thumb.jpg

post-3593-1134549637_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...