pirvulescu Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 Am de cromat niste piese dar nu dispun de prea mult timp sa ma duc la "nea Bratu" in Pantelimon. Stie careva un atelier prin zona Drumul Taberei-Ghencea-Rahova-Eroii Revolutiei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 stie cineva unde pot nichela/ croma / sabla in Timisoara ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lord Vader Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Domnul, daca se poate, va rugam frumos, unde se afla acest nea Bratu in Pantelimon?Ceva exact? Multumesc! Uitate la pagina 4 unde am postat. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Pt. baiatul cu sudura, intradevar se poate inseria o rezistenta pe cablu de masa, incearca ceva de nichelina pentru resouri, le gasesti in targ si nu sunt foarte scumpe, si iei prin incercari, mai tai, mai adaugi etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lonely rider Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 dak vrea cineva sa lustruiasa o piesa va stau la dispozitie tine mai mult decat o piesa cromata in ziua de azi poze cu lucrarile mele in albumul din semnatura scuze k ma bag in seama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea069 Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Care e diferenta intre inox si crom care se duce mai repede(inox-ul?) ?! uote name='yknot' date='Sep 11 2008, 03:16 PM' post='1457518'] nichelul este mai aratos avand o nuanta spre albastrui in timp ce cromul este cu o nuanta mai galbuie... intr-adevar nichelul este doar pentru acoperiri superficiale.... iar in alta ordine de idei, toate astea de care vorbiti voi sunt aliaje de otel cu diferite concentratii de crom, nichel, etc, si de aceea difera maleabilitatea, duritatea si stralucirea. pasla flex si pasta abraziva!demonstrez orisicui ca nu face diferenta.....intre crom si inox. nu as vorbi daca nu as fi avut de-a face cu asa ceva. diferenta! INOXUL isi pierde luciul daca nu e tratat periodic. piesele cromate a nu se confunda, isi pastreaz luciul mult si bine insa prinse de rugina salut si-o frunza.... se duce incet da sigur. rugina se prinde din diferite zgirieturi inevitabile ceea ce la inox poti sa dai si cu felxul s-o zgirii ca tot nu rugineste. Inoxul este un aliaj de materiele feroase si neferoase de aceea mai si oxideaza, da nu rugineste. cromatul in sine implica acoperireea unui piese sa zicem, cu un strat doua trei pelicule de crom. materialul se decapeaza,asta inseamna a se aduce piesa la luciul metalic, baie in acid sulfuric baie in repetate ape incepind cu 30 grade pina la 100 in 4 etape, electroliza sau baie in curent care curata orice impuritate si apoi se imerseaza intr-o baie de crom, insemnand Crom topit in care se inunda piesa care se doreste a fi cromata. exista doua tipuri de cromat crom dur si crom estetic cromul dur se foloseste pentru arbori bile etc ce vin rectificate in acest fel piesele se incarca cu crom si apoi se rectifica(foarte rezistent la uzura frecare), corecteaza, cheiile din trusa de scule co fi fixe, inelare, tubulare. ex-croma-dur crom-vanadium si cromul estetic descris mai sus. si am pus punct! Eu ma gandesc sa-mi cromez tobele intr-o cromare industriala si apoi sa le lustruiesc bine bine ca sa obtin maximul de luciu. A mai incercat cineva cu crom industrial? Prefer sa muncesc lustruind, decat sa fac un drum pana in Bucuresti, ca mi-e la indemana baia de crom, iar cromul industrial este mult mai rezistent decat cel ornamental. Astept pareri si sfaturi! Merci. crom dur i se mai zice, daca ai pe cineva intr-o astfel de intreprindere mergi pe incercate, nai ce sa pierzi, daca iese prea grunjos desi greu de crezut dai cu discuri pe flex(DE ALA CU hirtie de smirghel) da cel mai fin nui stiu exact marimea, si pentru polishat desi cred ca doar cu asta ar trebuii sa incerci, pisla(se gasesc la Praktiker, selgros, metro, dsicuri de plastic sistem de prindere la flex pe o parte, au scai la partea opusa scai tata si pe care se pune pisla care are scai mama) si pasta abraziva.este crom dur deaorece este crom de scularie si de regula este un aliaj ex.crom-vanadium, care asa cum ai zis tu n-are moarte grabnica. In ORADEA avem o intreprindere mica care face sau facea asa ceva. mi-ai dat de gindit! am sa trec in revista programului meu o incercare pe niste piese marunte cu finisare ulterioara ca ceea descrisa mai sus. noroc! Aici am explicat anumite chestii despre crom si depuneri. /index.php?...omare&st=10 .Daca cineva face comparatie intre crom (ca depunere) si inox atunci indicat ar fi inoxul ,acesta nu se depune ci este un otel si ca orice otel se poate cali.Daca se refera la materiale atunci tabla de crom e mai buna dar mai scumpa.cromul este mai dur decat otelul inoxidabil chiar daca acesta din urma este calit.cum spunea cineva mai sus,lustruite ambele materiale seamana,trebuie as ai "ochiul format sau sa filucrat in domeniu pt a-ti da seama de diferentadoar ca cromul se prelucreaza foarte greu si in general la cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axicos Postat Martie 13, 2009 Share Postat Martie 13, 2009 Salutari, Am o viroaga XV535 si vreau sa fac o revopsire + re-cromare (piesele care sunt). Stau in Bucuresti zona Berceni. Ma intereseaza o recomandare de atelier pentru asa ceva si daca aveti idee cam cat ar costa. O poza pentru a vedea ce e de facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robbie Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Stie cineva unde pot croma niste piese in Brasov sau imprejurimi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 Salutari, Am o viroaga XV535 si vreau sa fac o revopsire + re-cromare (piesele care sunt). Stau in Bucuresti zona Berceni. Ma intereseaza o recomandare de atelier pentru asa ceva si daca aveti idee cam cat ar costa. O poza pentru a vedea ce e de facut. Salut !!! Ai ghidonul schimbat. E de 1 inch ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahonen Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Mai copii, poate careva sa-mi explice ce face baiatu asta aici? Un airbrush crom care sa iasa asa? Cu ce naiba i-o fi dat inainte sa puna metalu pe el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Mai copii, poate careva sa-mi explice ce face baiatu asta aici? Un airbrush crom care sa iasa asa? Cu ce naiba i-o fi dat inainte sa puna metalu pe el? Cred ca e vopsea care imita cromarea, iar inainte i-o fi dat cu ceva grund (primer). Plasticele cromate de pe mobre asa sunt facute. Diferenta fata de cromarea adevarata e ca are doar rol estetic, nu rezista la tavaleala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razorbladed Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Salutare. Ca sa nu mai deschid alt topic m am gandit ca poate aici gasesc un raspuns. Caut un metru teava de inox de 45 diametru pentru evacuare. La magazin se vinde numai de la 3 metrin in sus. Daca aveti careva ramasa si o vindeti p.m. pls! multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedes trian Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Salut! Am o intrebare care ar fi putut fi ciudata daca n-as fi vazut cu ochii mei (plus ochelari) obiectul: cum se poate face o cromare mata si lucioasa pe doua zone diferite ale aceluiasi obiect? Am vazut o janta de bicicleta la care interiorul (zona din care ies spitele) era mata, iar calea de frana era lucioasa. M-am uitat cat am putut de atent si sunt 90% convins ca nu era vorba de vopsea mata ci chiar crom mat. Am intrebat la telefon pe diversi posesori de instalatii pentru acoperiri galvanice si toata lumea mi-a spus ca nu se poate. Daca intr-adevar nu exista solutie d.p.d.v. acoperire, eu ma gandesc ca s-a cromat mat, apoi calea de frana a fost lustruita la oglinda. Se pot proteja succesiv zonele si baga in doua bai diferite? Astept idei, sugestii... Multzam in advance. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Octombrie 7, 2009 Share Postat Octombrie 7, 2009 (editat) poate jannta era jegoasa/oxidata in interior, si curatita/lustruita pe margini din cauza sabotilor de frana Editat Octombrie 7, 2009 de ..IcemaN.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedes trian Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 poate jannta era jegoasa/oxidata in interior, si curatita/lustruita pe margini din cauza sabotilor de frana Niet. Era a fratelui unui coleg de-al meu de munca si venise sa stea de vorba ca frat'su, asa ca am avut cateva minute la dispozitie sa ma uit atent. Plus ca arata bicicleta aia ca scoasa din cutie... Intre timp am aflat ca, in principiu, se poate. Se cromeaza mat toata suprafata, apoi se lustruieste zona de interes. Abia astept sa ma duc sa vad ca se poate, intr-adevar. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 (editat) Ahoi! Azi mi-a nichelat cineva un cric! Uitati rezultatul: 1. 2. 3. 4. Mie mi se pare aiurea! Ce trebuia sa fac sau ce urmeaza sa fac? Trebuia inainte sa-i dau un lustru sau acuma trebuie sa-i dau un lustru? Editat Decembrie 17, 2009 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 pai fai un polish,cu pasta pt crom...oricum,cred ca e cromare dura sau asa pare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 (editat) pai fai un polish,cu pasta pt crom...oricum,cred ca e cromare dura sau asa pare.... E nichelare ! Si am incercat si cu pasta cu care dau pe componentele cromate ca sa capete luciu ! Tre sa incerc un polish, dar cred-ca o sa se duca jos stratul! Editat Decembrie 17, 2009 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 eu am vazut la american chopper. piesele care urmeaza cromate sunt pregatite dinainte. suprafata trebuie sa fie foarte neteda ca sa iasa lucioasa la final. Si eu am cromat niste piese odata pentru simson si au iesit bine cele care mai fusesera cromate odata si erau netede, cele care erau aspre au iesit mat. Asa am crezut si eu la inceput ca prin cromare sau nichelare umple mai mult din defecte dar m-am inselat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Philip_HD Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 E nichelare! Si am incercat si cu pasta cu care dau pe componentele cromate ca sa capete luciu! Tre sa incerc un polish, dar cred-ca o sa se duca jos stratul! Eu am lucrat intr-o nichelare si piesele ce urmau a fi prelucrate erau slefuite de-ti faceai freza in ele inainte sa fie bagate in baia de nichel. Trebuia dat la slaif inainte... macar de ochii lumii Cel mai bine a iesit pe ciocul unde este tocit de la incaltaminte. Asta arata de parca e zincat. (cam asa arata si al meu dupa ce am dat pe el cu spray de zinc pentru jenti) PS Tu nu aveai alt cric facut din inox? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 Ahoi!Azi mi-a nichelat cineva un cric! Uitati rezultatul: 1. 2. 3. 4. Mie mi se pare aiurea! Ce trebuia sa fac sau ce urmeaza sa fac? Trebuia inainte sa-i dau un lustru sau acuma trebuie sa-i dau un lustru? dap! e nichel! nichelul are o nuanta aurie fata de crom care e cum e! daca tu nu ai finisat piesa sigur nici ei nu au facut-o, cel putin asa arata. pentru mine unul nu arata rau de loc,imi place ce saracie atita oglinda, eu te sfatiesc sa-l lasi asa, daca te apuci sa-l slefuuiesti va apuca de va cadea pe bucatii, cit o tine o tine. sau poate ai norocul si le fi "imbaiat" in crom-dur si apoi nichelat sau nichel-dur, tipul asta de crom- nichel se foloseste la incarcarea pieselor ce urmeaza a fi rectifcate, scule, matrite, chiile care le aveam in trusa........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 Eu am lucrat intr-o nichelare si piesele ce urmau a fi prelucrate erau slefuite de-ti faceai freza in ele inainte sa fie bagate in baia de nichel.Trebuia dat la slaif inainte... macar de ochii lumii Cel mai bine a iesit pe ciocul unde este tocit de la incaltaminte. Asta arata de parca e zincat. (cam asa arata si al meu dupa ce am dat pe el cu spray de zinc pentru jenti) PS Tu nu aveai alt cric facut din inox? Ahoi! Am din inox, dar sa indoit in accident trebuie sa-l indrept, iar pe asta vechi vreau sa experimentez cu nichelarea sa prind si eu un pic de experienta! Mesaj completat eu am vazut la american chopper. piesele care urmeaza cromate sunt pregatite dinainte. suprafata trebuie sa fie foarte neteda ca sa iasa lucioasa la final.Si eu am cromat niste piese odata pentru simson si au iesit bine cele care mai fusesera cromate odata si erau netede, cele care erau aspre au iesit mat. Asa am crezut si eu la inceput ca prin cromare sau nichelare umple mai mult din defecte dar m-am inselat. Multumesc de info! Mesaj completat dap! e nichel! nichelul are o nuanta aurie fata de crom care e cum e!daca tu nu ai finisat piesa sigur nici ei nu au facut-o, cel putin asa arata. pentru mine unul nu arata rau de loc,imi place ce saracie atita oglinda, eu te sfatiesc sa-l lasi asa, daca te apuci sa-l slefuuiesti va apuca de va cadea pe bucatii, cit o tine o tine. sau poate ai norocul si le fi "imbaiat" in crom-dur si apoi nichelat sau nichel-dur, tipul asta de crom- nichel se foloseste la incarcarea pieselor ce urmeaza a fi rectifcate, scule, matrite, chiile care le aveam in trusa........ Multumesc de info, oricum azi l-am dus la cineva sa-i dea o lustruire si daca se duce jos bag un strat nou ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 (editat) daca tot ne dam ca stim,operatiunea e cam asa: sablare dura sau fina(dupa caz) curatare in baie de accid(dupa caz) cuprare nichelare cromare. eu am pus galbeneala aia,pe seama calitatii pozei.in rest,asa e,nichelul e mai galbiu decit cromul,care bate spre albastriu... cromarea dura se face direct peste piesa in cauza,fara cuprare/nichelare,de aceea iasa mai mata la final,sau chiar cu asperitati. (asa mi-a explicat un maistru) Editat Decembrie 18, 2009 de TheFatBob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 daca tot ne dam ca stim,operatiunea e cam asa: sablare dura sau fina(dupa caz) curatare in baie de accid(dupa caz) cuprare nichelare cromare. eu am pus galbeneala aia,pe seama calitatii pozei.in rest,asa e,nichelul e mai galbiu decit cromul,care bate spre albastriu... cromarea dura se face direct peste piesa in cauza,fara cuprare/nichelare,de aceea iasa mai mata la final,sau chiar cu asperitati. (asa mi-a explicat un maistru) Multumesc de info! Oricum am sa vad ce iasa si revin cu poze, iar poza galbuie e de la aparatul foto (am incercat diverse moduri ale aparatului sa iasa detaliul piesei)! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 19, 2009 Share Postat Decembrie 19, 2009 daca tot ne dam ca stim,operatiunea e cam asa: sablare dura sau fina(dupa caz) curatare in baie de accid(dupa caz) cuprare nichelare cromare. eu am pus galbeneala aia,pe seama calitatii pozei.in rest,asa e,nichelul e mai galbiu decit cromul,care bate spre albastriu... cromarea dura se face direct peste piesa in cauza,fara cuprare/nichelare,de aceea iasa mai mata la final,sau chiar cu asperitati. (asa mi-a explicat un maistru) da tovarase ai dreptate,dar! cromul e dur,nu din cauza ca nu e prelucrata piesa ci din cazua ca e un aliaj crom-vanadium sau alte materiale care sunt f. rezistente la frecare.nu va tine cromul normal cit tine cel dur, te asigur se urmeaza aceleasi procedee de prelucrare atit la cromare normala cit si la ceea crom-dur aici piesa nu e finisata la singe fiindca nu cere nimeni luciu la o rectificare ne dam ca stim din experienta nu din auzite ai uitat o etapa defapt mai multe dupa baia de acid care are o concentratie mare in acid sulfuric se trece la o spalare cu apa, in trepte.. prima baie se face in apa la 90 grade urmata de una la 70 pina se ajunge la ceea de 30 grade -electroliza -cuprare -cromare respectiv nichelare o cromare-nichelare buna si de rezistenta se face prin imersarea materialului in baie de crom respectiv nichel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.