Jump to content
Sign in to follow this  
CustoMania

Cromare/nichelare/cuprare-inox

Recommended Posts

Nu mai cromati mah in Magura vulturilor, duceti-va la nea Bratu in Pantelimon eu zic ca e singurul care face treaba buna.

 

Domnul, daca se poate, va rugam frumos, unde se afla acest nea Bratu in Pantelimon?

Ceva exact?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze... abia acum am descoperit topicul despre sudura, spe ca nu am deranjat pe nimeni ca am postat aicea. Hai noroc si sa se faca mica... mare :crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am de cromat niste piese dar nu dispun de prea mult timp sa ma duc la "nea Bratu" in Pantelimon. Stie careva un atelier prin zona Drumul Taberei-Ghencea-Rahova-Eroii Revolutiei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva unde pot nichela/ croma / sabla in Timisoara ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Domnul, daca se poate, va rugam frumos, unde se afla acest nea Bratu in Pantelimon?

Ceva exact?

 

Multumesc!

Uitate la pagina 4 unde am postat.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. baiatul cu sudura, intradevar se poate inseria o rezistenta pe cablu de masa, incearca ceva de nichelina pentru resouri, le gasesti in targ si nu sunt foarte scumpe, si iei prin incercari, mai tai, mai adaugi etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

dak vrea cineva sa lustruiasa o piesa va stau la dispozitie

tine mai mult decat o piesa cromata in ziua de azi

poze cu lucrarile mele in albumul din semnatura

 

 

scuze k ma bag in seama :friends:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Care e diferenta intre inox si crom care se duce mai repede(inox-ul?) :rolleyes: ?!

 

 

uote name='yknot' date='Sep 11 2008, 03:16 PM' post='1457518']

nichelul este mai aratos avand o nuanta spre albastrui in timp ce cromul este cu o nuanta mai galbuie... intr-adevar nichelul este doar pentru acoperiri superficiale.... iar in alta ordine de idei, toate astea de care vorbiti voi sunt aliaje de otel cu diferite concentratii de crom, nichel, etc, si de aceea difera maleabilitatea, duritatea si stralucirea.

 

 

pasla flex si pasta abraziva!

demonstrez orisicui ca nu face diferenta.....intre crom si inox.

nu as vorbi daca nu as fi avut de-a face cu asa ceva.

diferenta!

INOXUL isi pierde luciul daca nu e tratat periodic.

piesele cromate a nu se confunda, isi pastreaz luciul mult si bine insa prinse de rugina salut si-o frunza.... se duce incet da sigur.

rugina se prinde din diferite zgirieturi inevitabile ceea ce la inox poti sa dai si cu felxul s-o zgirii ca tot nu rugineste.

Inoxul este un aliaj de materiele feroase si neferoase de aceea mai si oxideaza, da nu rugineste.

cromatul in sine implica acoperireea unui piese sa zicem, cu un strat doua trei pelicule de crom.

materialul se decapeaza,asta inseamna a se aduce piesa la luciul metalic, baie in acid sulfuric baie in repetate ape incepind cu 30 grade pina la 100 in 4 etape, electroliza sau baie in curent care curata orice impuritate si apoi se imerseaza intr-o baie de crom, insemnand Crom topit in care se inunda piesa care se doreste a fi cromata.

exista doua tipuri de cromat

crom dur si crom estetic

cromul dur se foloseste pentru arbori bile etc ce vin rectificate in acest fel piesele se incarca cu crom si apoi se rectifica(foarte rezistent la uzura frecare), corecteaza, cheiile din trusa de scule co fi fixe, inelare, tubulare. ex-croma-dur crom-vanadium

si cromul estetic descris mai sus.

si am pus punct!

 

 

Eu ma gandesc sa-mi cromez tobele intr-o cromare industriala si apoi sa le lustruiesc bine bine ca sa obtin maximul de luciu. A mai incercat cineva cu crom industrial? Prefer sa muncesc lustruind, decat sa fac un drum pana in Bucuresti, ca mi-e la indemana baia de crom, iar cromul industrial este mult mai rezistent decat cel ornamental.

Astept pareri si sfaturi! Merci.

 

 

crom dur i se mai zice, daca ai pe cineva intr-o astfel de intreprindere mergi pe incercate, nai ce sa pierzi, daca iese prea grunjos desi greu de crezut dai cu discuri pe flex(DE ALA CU hirtie de smirghel) da cel mai fin nui stiu exact marimea, si pentru polishat desi cred ca doar cu asta ar trebuii sa incerci, pisla(se gasesc la Praktiker, selgros, metro, dsicuri de plastic sistem de prindere la flex pe o parte, au scai la partea opusa scai tata si pe care se pune pisla care are scai mama) si pasta abraziva.

este crom dur deaorece este crom de scularie si de regula este un aliaj ex.crom-vanadium, care asa cum ai zis tu n-are moarte grabnica.

In ORADEA avem o intreprindere mica care face sau facea asa ceva.

mi-ai dat de gindit!

am sa trec in revista programului meu o incercare pe niste piese marunte cu finisare ulterioara ca ceea descrisa mai sus.

noroc!

Aici am explicat anumite chestii despre crom si depuneri. /index.php?...omare&st=10 .Daca cineva face comparatie intre crom (ca depunere) si inox atunci indicat ar fi inoxul ,acesta nu se depune ci este un otel si ca orice otel se poate cali.Daca se refera la materiale atunci tabla de crom e mai buna dar mai scumpa.cromul este mai dur decat otelul inoxidabil chiar daca acesta din urma este calit.cum spunea cineva mai sus,lustruite ambele materiale seamana,trebuie as ai "ochiul format sau sa filucrat in domeniu pt a-ti da seama de diferentadoar ca cromul se prelucreaza foarte greu si in general la cald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

 

Am o viroaga XV535 si vreau sa fac o revopsire + re-cromare (piesele care sunt). Stau in Bucuresti zona Berceni. Ma intereseaza o recomandare de atelier pentru asa ceva si daca aveti idee cam cat ar costa. O poza pentru a vedea ce e de facut.

post-43513-1236955701_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva unde pot croma niste piese in Brasov sau imprejurimi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutari,

 

Am o viroaga XV535 si vreau sa fac o revopsire + re-cromare (piesele care sunt). Stau in Bucuresti zona Berceni. Ma intereseaza o recomandare de atelier pentru asa ceva si daca aveti idee cam cat ar costa. O poza pentru a vedea ce e de facut.

Salut !!!

 

Ai ghidonul schimbat. E de 1 inch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai copii, poate careva sa-mi explice ce face baiatu asta aici?

 

Un airbrush crom care sa iasa asa? Cu ce naiba i-o fi dat inainte sa puna metalu pe el?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai copii, poate careva sa-mi explice ce face baiatu asta aici?

 

Un airbrush crom care sa iasa asa? Cu ce naiba i-o fi dat inainte sa puna metalu pe el?

Cred ca e vopsea care imita cromarea, iar inainte i-o fi dat cu ceva grund (primer). Plasticele cromate de pe mobre asa sunt facute. Diferenta fata de cromarea adevarata e ca are doar rol estetic, nu rezista la tavaleala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Ca sa nu mai deschid alt topic m am gandit ca poate aici gasesc un raspuns. Caut un metru teava de inox de 45 diametru pentru evacuare. La magazin se vinde numai de la 3 metrin in sus. Daca aveti careva ramasa si o vindeti p.m. pls! multam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Am o intrebare care ar fi putut fi ciudata daca n-as fi vazut cu ochii mei (plus ochelari) obiectul: cum se poate face o cromare mata si lucioasa pe doua zone diferite ale aceluiasi obiect?

 

Am vazut o janta de bicicleta la care interiorul (zona din care ies spitele) era mata, iar calea de frana era lucioasa. M-am uitat cat am putut de atent si sunt 90% convins ca nu era vorba de vopsea mata ci chiar crom mat.

 

Am intrebat la telefon pe diversi posesori de instalatii pentru acoperiri galvanice si toata lumea mi-a spus ca nu se poate.

 

Daca intr-adevar nu exista solutie d.p.d.v. acoperire, eu ma gandesc ca s-a cromat mat, apoi calea de frana a fost lustruita la oglinda.

 

Se pot proteja succesiv zonele si baga in doua bai diferite?

 

Astept idei, sugestii...

 

Multzam in advance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate jannta era jegoasa/oxidata in interior, si curatita/lustruita pe margini din cauza sabotilor de frana :)

Edited by ..IcemaN..

Share this post


Link to post
Share on other sites
poate jannta era jegoasa/oxidata in interior, si curatita/lustruita pe margini din cauza sabotilor de frana :disappointed:

 

Niet. Era a fratelui unui coleg de-al meu de munca si venise sa stea de vorba ca frat'su, asa ca am avut cateva minute la dispozitie sa ma uit atent. Plus ca arata bicicleta aia ca scoasa din cutie...

 

Intre timp am aflat ca, in principiu, se poate. Se cromeaza mat toata suprafata, apoi se lustruieste zona de interes. Abia astept sa ma duc sa vad ca se poate, intr-adevar.

 

Asfalt uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoi!

Azi mi-a nichelat cineva un cric! Uitati rezultatul:

1.post-25613-1261063064_thumb.jpg

2.post-25613-1261063078_thumb.jpg

3.post-25613-1261063082_thumb.jpg

4.post-25613-1261063086_thumb.jpg

Mie mi se pare aiurea! Ce trebuia sa fac sau ce urmeaza sa fac? Trebuia inainte sa-i dau un lustru sau acuma trebuie sa-i dau un lustru?

Edited by IceLord

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai fai un polish,cu pasta pt crom...oricum,cred ca e cromare dura sau asa pare....

Share this post


Link to post
Share on other sites
pai fai un polish,cu pasta pt crom...oricum,cred ca e cromare dura sau asa pare....

E nichelare :laugh: ! Si am incercat si cu pasta cu care dau pe componentele cromate ca sa capete luciu :D ! Tre sa incerc un polish, dar cred-ca o sa se duca jos stratul!

Edited by IceLord

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am vazut la american chopper. piesele care urmeaza cromate sunt pregatite dinainte. suprafata trebuie sa fie foarte neteda ca sa iasa lucioasa la final.

Si eu am cromat niste piese odata pentru simson si au iesit bine cele care mai fusesera cromate odata si erau netede, cele care erau aspre au iesit mat.

Asa am crezut si eu la inceput ca prin cromare sau nichelare umple mai mult din defecte dar m-am inselat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E nichelare! Si am incercat si cu pasta cu care dau pe componentele cromate ca sa capete luciu! Tre sa incerc un polish, dar cred-ca o sa se duca jos stratul!

Eu am lucrat intr-o nichelare si piesele ce urmau a fi prelucrate erau slefuite de-ti faceai freza in ele inainte sa fie bagate in baia de nichel.

Trebuia dat la slaif inainte... macar de ochii lumii :D Cel mai bine a iesit pe ciocul unde este tocit de la incaltaminte.

Asta arata de parca e zincat. (cam asa arata si al meu dupa ce am dat pe el cu spray de zinc pentru jenti)

 

PS Tu nu aveai alt cric facut din inox?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahoi!

Azi mi-a nichelat cineva un cric! Uitati rezultatul:

1.post-25613-1261063064_thumb.jpg

2.post-25613-1261063078_thumb.jpg

3.post-25613-1261063082_thumb.jpg

4.post-25613-1261063086_thumb.jpg

Mie mi se pare aiurea! Ce trebuia sa fac sau ce urmeaza sa fac? Trebuia inainte sa-i dau un lustru sau acuma trebuie sa-i dau un lustru?

dap! e nichel! nichelul are o nuanta aurie fata de crom care e cum e!

daca tu nu ai finisat piesa sigur nici ei nu au facut-o, cel putin asa arata.

pentru mine unul nu arata rau de loc,imi place ce saracie atita oglinda, :D eu te sfatiesc sa-l lasi asa, daca te apuci sa-l slefuuiesti va apuca de va cadea pe bucatii, cit o tine o tine.

sau poate ai norocul si le fi "imbaiat" in crom-dur si apoi nichelat sau nichel-dur, tipul asta de crom- nichel se foloseste la incarcarea pieselor ce urmeaza a fi rectifcate, scule, matrite, chiile care le aveam in trusa........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu am lucrat intr-o nichelare si piesele ce urmau a fi prelucrate erau slefuite de-ti faceai freza in ele inainte sa fie bagate in baia de nichel.

Trebuia dat la slaif inainte... macar de ochii lumii :D Cel mai bine a iesit pe ciocul unde este tocit de la incaltaminte.

Asta arata de parca e zincat. (cam asa arata si al meu dupa ce am dat pe el cu spray de zinc pentru jenti)

 

PS Tu nu aveai alt cric facut din inox?

Ahoi! Am din inox, dar sa indoit in accident trebuie sa-l indrept, iar pe asta vechi vreau sa experimentez cu nichelarea :D sa prind si eu un pic de experienta! :laugh:

Mesaj completat

eu am vazut la american chopper. piesele care urmeaza cromate sunt pregatite dinainte. suprafata trebuie sa fie foarte neteda ca sa iasa lucioasa la final.

Si eu am cromat niste piese odata pentru simson si au iesit bine cele care mai fusesera cromate odata si erau netede, cele care erau aspre au iesit mat.

Asa am crezut si eu la inceput ca prin cromare sau nichelare umple mai mult din defecte dar m-am inselat.

Multumesc de info!

Mesaj completat

dap! e nichel! nichelul are o nuanta aurie fata de crom care e cum e!

daca tu nu ai finisat piesa sigur nici ei nu au facut-o, cel putin asa arata.

pentru mine unul nu arata rau de loc,imi place ce saracie atita oglinda, :D eu te sfatiesc sa-l lasi asa, daca te apuci sa-l slefuuiesti va apuca de va cadea pe bucatii, cit o tine o tine.

sau poate ai norocul si le fi "imbaiat" in crom-dur si apoi nichelat sau nichel-dur, tipul asta de crom- nichel se foloseste la incarcarea pieselor ce urmeaza a fi rectifcate, scule, matrite, chiile care le aveam in trusa........

Multumesc de info, oricum azi l-am dus la cineva sa-i dea o lustruire si daca se duce jos bag un strat nou :P !

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot ne dam ca stim,operatiunea e cam asa:

 

sablare dura sau fina(dupa caz)

curatare in baie de accid(dupa caz)

cuprare

nichelare

cromare.

 

eu am pus galbeneala aia,pe seama calitatii pozei.in rest,asa e,nichelul e mai galbiu decit cromul,care bate spre albastriu...

cromarea dura se face direct peste piesa in cauza,fara cuprare/nichelare,de aceea iasa mai mata la final,sau chiar cu asperitati.

(asa mi-a explicat un maistru)

Edited by TheFatBob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...