john_48_tiru Postat Septembrie 12, 2008 Share Postat Septembrie 12, 2008 De ceva timp am o problema la motor La franare la viteze mici simt ceva in discuri , un fel de trepidatie nu stiu exact cum sa o numesc o altfel de frecare decat cea normala Ce e ciudat e ca la viteze mari nu se intampla asta si nici nu freaca placutele mai mult decat ar trebui cand nu e actionata frana Care ar putea fi problema ? dicuri ovalizate ? desi nu vad de ce ..... placute uzate neuniform ? m-am uitat la ele si nu sunt .... Oricum orice parere e binevenita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Septembrie 12, 2008 Share Postat Septembrie 12, 2008 (editat) De ceva timp am o problema la motor La franare la viteze mici simt ceva in discuri , un fel de trepidatie nu stiu exact cum sa o numesc o altfel de frecare decat cea normala Ce e ciudat e ca la viteze mari nu se intampla asta si nici nu freaca placutele mai mult decat ar trebui cand nu e actionata frana Care ar putea fi problema ? dicuri ovalizate ? desi nu vad de ce ..... placute uzate neuniform ? m-am uitat la ele si nu sunt .... Oricum orice parere e binevenita Daca ti se pare ca ma bag aiurea te rog sa ma injuri pe PM caci exemplele mele sunt din domeniul auto.Nu cunosc tehnic tipul tau de motor dar am avut aceeasi problema la doua dintre masinile pe care le-am avut si cred ca poate fi ceva similar daca zici ca placutele sunt ok. cazul 1 : vibratia era si la viteze mici si se amplifica la viteze mari (franari bruste in forta) = discuri ovalizate,nu ma intreba cum,nici eu nu stiu cum.Optic aratau perfect ,le am si acum ,sprijin portile cu ele in caz ca intereseaza pe cineva. cazul 2 : vibratia era doar la viteza mica ,nu se simtea nimic la viteza mare ,franari agresive(ca si in cazul tau) = pompa frana,nu stiu ce plm de supapa de retur & stuff care actiona cum vroia ea atunci cand "viteza" lichidului de frana era mica.Adica cand actionam frana brusc ,actiona bien ca o "brusca" lichidul de frana.Cel putin asa m-au prostit aia din service in ambele cazuri ,important este ca au remediat. Sper ca m-am facut bine inteles ca-i cam tarziu si-s mos. Editat Septembrie 12, 2008 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 12, 2008 Share Postat Septembrie 12, 2008 De ceva timp am o problema la motor La franare la viteze mici simt ceva in discuri , un fel de trepidatie nu stiu exact cum sa o numesc o altfel de frecare decat cea normala Ce e ciudat e ca la viteze mari nu se intampla asta si nici nu freaca placutele mai mult decat ar trebui cand nu e actionata frana Care ar putea fi problema ? dicuri ovalizate ? desi nu vad de ce ..... placute uzate neuniform ? m-am uitat la ele si nu sunt .... Oricum orice parere e binevenita poate nu iti strange egal placutele din etrierul stang fata de drept pe discuri. poate da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john_48_tiru Postat Septembrie 12, 2008 Autor Share Postat Septembrie 12, 2008 Daca ti se pare ca ma bag aiurea te rog sa ma injuri pe PM caci exemplele mele sunt din domeniul auto.Nu cunosc tehnic tipul tau de motor dar am avut aceeasi problema la doua dintre masinile pe care le-am avut si cred ca poate fi ceva similar daca zici ca placutele sunt ok. cazul 1 : vibratia era si la viteze mici si se amplifica la viteze mari (franari bruste in forta) = discuri ovalizate,nu ma intreba cum,nici eu nu stiu cum.Optic aratau perfect ,le am si acum ,sprijin portile cu ele in caz ca intereseaza pe cineva. cazul 2 : vibratia era doar la viteza mica ,nu se simtea nimic la viteza mare ,franari agresive(ca si in cazul tau) = pompa frana,nu stiu ce plm de supapa de retur & stuff care actiona cum vroia ea atunci cand "viteza" lichidului de frana era mica.Adica cand actionam frana brusc ,actiona bien ca o "brusca" lichidul de frana.Cel putin asa m-au prostit aia din service in ambele cazuri ,important este ca au remediat. Sper ca m-am facut bine inteles ca-i cam tarziu si-s mos. o sa verific ce ai spus si in cazul 2 La asta nu m-am gandit Ms de pareri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betzigash Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 se simte chestia asta si la mers incet fara franare? problema similara, mers incer trepideaza usor, accentuindu-se nu f. rau la franare.... inca nu am apucat sa o suspend sa verific rulmentii... poate fi si din jug? ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john_48_tiru Postat Septembrie 13, 2008 Autor Share Postat Septembrie 13, 2008 se simte chestia asta si la mers incet fara franare? problema similara, mers incer trepideaza usor, accentuindu-se nu f. rau la franare.... inca nu am apucat sa o suspend sa verific rulmentii... poate fi si din jug? ms nu in mers nu se simte nimic , doar cand franez asa usor , cand franez agresiv nu se simte nimic Nu stiu ce sa zic din jug la mine nu are cum sa fie asta e clar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 Un disc sau ambele putin ovalizate.Am patit la fel.Nu merge refacut sau reparat,ci doar schimbat.Cu timpul se amplifica.O sa ai ABS -asta este senzatia.Daca este putin mai merge,daca nu ai un motiv sa iti iei unele noi,Ai spalat-o calda sau ai dat in apa cu discurile incinse.O sa auzi diverse variante si multe prostii-una ar fii ca ai mai putin lichid intr-o suspensie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 discurile , sau doar unul din ele cu bataie axiala. nu merge decat sa le schimbi. chiar daca ti se pare ca nu au bataie, este ff mica si de aceea vibreaza. m-am mai ntalnit cu astfel de cazuri, singura solutie a fost sa le schimb. asa ca pune bani deoparte daca inca mai merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 discurile , sau doar unul din ele cu bataie axiala. nu merge decat sa le schimbi. chiar daca ti se pare ca nu au bataie, este ff mica si de aceea vibreaza. m-am mai ntalnit cu astfel de cazuri, singura solutie a fost sa le schimb. asa ca pune bani deoparte daca inca mai merge. Daca la frinare ai pulsatie in maneta de frina si trepidatii,ai discurile strimbe. Daca ai doar trepidati, ai guma fata uzata! PS.Discurile daca au mai putin de 3/4 mm bataie se indreapta usor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Daca la frinare ai pulsatie in maneta de frina si trepidatii,ai discurile strimbe. Daca ai doar trepidati, ai guma fata uzata!PS.Discurile daca au mai putin de 3/4 mm bataie se indreapta usor! cum? zi-ne si noua, sa stim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 (editat) Daca la frinare ai pulsatie in maneta de frina si trepidatii,ai discurile strimbe. Cam asa...Mi-am adus aminte de chestia asta de la postul lui tng. In primul caz mentionat de mine (cel cu discurile ovalizate),am uitat sa precizez asta, da,se simteau pulsatii in pedala de frana,nu are cum sa fie altfel la moto. Deci pulsatiile astea in maneta de frana (daca ai) pot indica intr-adevar faptul ca dicurile sau unul dintre ele sunt ovale,trebuie luat prin eliminare,desi cel mai probabil unul din discuri sau ambele sunt in cauza.Totusi fa cumva si verifica si pompa, sa nu te trezesti ca schimbi discurile si iti face tot asa.Sau invers,cumperi pompa degeaba...ca sunt de vina discurile.Nu sunt piese ieftine niciunele banuiesc. Ma indoiesc ca se pot indrepta. Editat Septembrie 14, 2008 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Cam asa...Mi-am adus aminte de chestia asta de la postul lui tng. In primul caz mentionat de mine (cel cu discurile ovalizate),am uitat sa precizez asta, da,se simteau pulsatii in pedala de frana,nu are cum sa fie altfel la moto. Deci pulsatiile astea in maneta de frana (daca ai) pot indica intr-adevar faptul ca dicurile sau unul dintre ele sunt ovale,trebuie luat prin eliminare,desi cel mai probabil unul din discuri sau ambele sunt in cauza.Totusi fa cumva si verifica si pompa, sa nu te trezesti ca schimbi discurile si iti face tot asa.Sau invers,cumperi pompa degeaba...ca sunt de vina discurile.Nu sunt piese ieftine niciunele banuiesc. Ma indoiesc ca se pot indrepta. Se indreapta crede-ma! Fac asta de ceva ani....... Cine nu crede facem pariu pe jumatatea din valoarea unui disc nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Atunci fac eu cadou un disc de fireblade 98-99 pe care o sa-l indrepri tu,iar fericitul posesor sa achita doar manopera de indreptare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 (editat) Atunci fac eu cadou un disc de fireblade 98-99 pe care o sa-l indrepri tu,iar fericitul posesor sa achita doar manopera de indreptare! Gestul tau este laudabil dar din pacate nu cred ca se potrivesc de la 929 la 1000 RR discurile de frina.Eu il indrept, daca nu are bataie mai mare de 4/5mm si este montat pe roata! Nu inteleg de ce sa nu-l indrept pe cel de pe roata........ Editat Septembrie 15, 2008 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john_48_tiru Postat Septembrie 19, 2008 Autor Share Postat Septembrie 19, 2008 mersi mult pentru raspunsuri Dar din pacate am fost plecat in ultima sapt din localitate si acum e vreme nasoala Inca o tura cu ea zilele astea sa fiu sigur de probema si remediez problema Discurile cred si eu ca sunt ca restul e de la stare buna in sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryan Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) Aceeasi problema o am si eu la zzr-ul meu 600.Doar ca trepidatia are loc si la franare,iar mai nou si cand trec peste o gaura sai la teren mai accidentat.Cu alte cuvinte imi tremura toata fata . Anul trecut am schimbat rulmentii de pe fata ptr ca imi crapase unul.E posibil sa fie tot aceasta cauza ?(mentionez ca rulmentii i-am cumparat din comert de la un magazin de piese auto ).sau sa fie ceva de la furca ? Editat Iunie 3, 2009 de maryan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cojo Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 daca vibratia e doar in ghidon si nu simti ceva si in maneta, posibil sa fie suspensia si sa trebuiasca sa refaci/schimbi uleiul de furca. stiu ca a scris aici cineva ca ipoteza ca ai avea mai putin ulei intr-un telescop e o prostie, dar aveam aceleasi vibratii in ghidon si la mine s-au rezolvat asa. spor! @tnq: refacerea discurilor se face prin "nivelare" pana la cel mai adanc sant? intreb ca sa ma informez, nu contest metoda, fiindca stiam ca discurile sunt tratate si ca la exterior, pe o grosime de cativa mm, otelul este mul mai tare. ori daca il iei la strung, ca fi nivelat, insa placutele musca din otel netratat (sau de asta spui ca limita maxima e 3/4 mm?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryan Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 daca vibratia e doar in ghidon si nu simti ceva si in maneta, posibil sa fie suspensia si sa trebuiasca sa refaci/schimbi uleiul de furca. stiu ca a scris aici cineva ca ipoteza ca ai avea mai putin ulei intr-un telescop e o prostie, dar aveam aceleasi vibratii in ghidon si la mine s-au rezolvat asa. spor! @tnq: refacerea discurilor se face prin "nivelare" pana la cel mai adanc sant? intreb ca sa ma informez, nu contest metoda, fiindca stiam ca discurile sunt tratate si ca la exterior, pe o grosime de cativa mm, otelul este mul mai tare. ori daca il iei la strung, ca fi nivelat, insa placutele musca din otel netratat (sau de asta spui ca limita maxima e 3/4 mm?) Intr-adevar am un semering spart si pierd ulei .sper sa fie asta problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 eu am patit asta la masina. aceeasi problema. am echilibrat rotile si s-a rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Am patit ceva asemanator la motoreta mea inca de cand era noua. O trepidatie slaba, la viteze mici, exact inainte de oprire. Sunt discurile flotante care fac asa - mi s-a spus ca este ceva perfect normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) Poate ca ai incins foarte tare discurile la un moment dat si ai facut grava greseala sa opresti pe loc (blochezi roata)?... Poate ca esti in faza primara de formare a cementitei? Oricum, eu in 20 ani inca nu am vazut discuri ovalizate, ele doar se incarca cu material si cand sunt verificate cu comparatorul dau senzatia de deformare plastica... Incearca sa refaci manevra de "re-pasuire" a placutelor/discurilor ca atunci cand sunt noi. Daca ai rabdare, citeste un pic de teorie http://hobbymoto.ro/?p=228 Ride Safe! P.S. Pentru a evita vesnicele discutii, mentionez ca materialul este scris de mine insa este un conspect din cateva mari nume in industria franelor. Editat Iunie 3, 2009 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cojo Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Daca ai rabdare, citeste un pic de teorie http://hobbymoto.ro/?p=228 (offtopic) felicitari, un articol util oricarui motociclist. am vazut ca la sectiunea 'articole' de pe site sunt si alte materiale.weekendul asta am treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VincentVega Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 (offtopic) felicitari, un articol util oricarui motociclist.am vazut ca la sectiunea 'articole' de pe site sunt si alte materiale.weekendul asta am treaba Incearca stand pe loc si cu frana fata trasa sa te lasi de cateva ori pe suspensie, asta ca sa fii sigur ca problema nu e din telescoape/jug/mai stiu eu ce. Multa bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betzigash Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 se simte chestia asta si la mers incet fara franare? problema similara, mers incer trepideaza usor, accentuindu-se nu f. rau la franare.... inca nu am apucat sa o suspend sa verific rulmentii... poate fi si din jug? ms am schimbat rulmentii roata si juguri si-a fugeat problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 astazi am observat si eu ca imi franeaza fata in hopuri. am crezut ca am spart iar rulmentii de la roata fata, dar nu aveau nimic. posibil sa fie discul stramb? acum o saptamana am intrat intr-o masina si cred ca am lovit putin si discul. maine o sa il curat sa vad daca face la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.