Borkonnen Postat Septembrie 6, 2005 Share Postat Septembrie 6, 2005 Placutele sunt bune, tot ce am facut a fost sa pun o frana mai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JimBeam Postat Septembrie 6, 2005 Share Postat Septembrie 6, 2005 Placutele sunt bune, tot ce am facut a fost sa pun o frana mai tare. 237877[/snapback] vezi daca nu cumva s-au uzat garniturile de la pistonasele etrierului, in cazul asta pistonasele raman blocate si placutele freaca in permanenta pe disc, doar de la o frana n-aveau cum sa se strambe discurile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 6, 2005 Share Postat Septembrie 6, 2005 Desfa etrierul si cu spray degresant / penetrant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borkonnen Postat Septembrie 6, 2005 Autor Share Postat Septembrie 6, 2005 Sarumana! Acuma sunt la serviciu si n-am timp sa bibilesc, dar o sa merg sa-mi iau un spray. Apropo, e un spray special pentru degresat etrierul, sau un degresant universal? (Scuzati lipsa de cunostinte, am motorul de-abia de-o saptamana iar carnetul tot de-atunci. In plus, mama m-a nascut destept si frumos, dar nu si motociclist. Asta o sa devin treptat-treptat). Pana la urmatoarele intrebari prostesti, va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 6, 2005 Share Postat Septembrie 6, 2005 pai dak esti incepator, mai gandestete odata, dak asta ii motoru potrivit pt tine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Septembrie 6, 2005 Share Postat Septembrie 6, 2005 cam multe belele pt un motor cumparat de cateva zile........oricum bafta multa iti doresc si verifica pistonasele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Septembrie 6, 2005 Share Postat Septembrie 6, 2005 (editat) E normal ca placutele sa fie in contact cu discul si sa le auzi frecand putin. Cuvantul cheie este *putin*. Ridica roata fata si invarte-o, trebuie sa auzi o usoara frecare, fara ca roata sa fie efectiv franata. Bineinteles, trebuie sa nu aibe puncte in care freaca si puncte in care nu, atunci ai discul strambat. Editat Septembrie 6, 2005 de cmatei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borkonnen Postat Septembrie 7, 2005 Autor Share Postat Septembrie 7, 2005 Intr-adevar, freaca putin si constant - nu e problema cu discurile. Cel mai probabil nu e nici o problema ori s-au cam prafuit putin placutele. N-am avut timp sa caut spray-ul minune, nici nu stiu unde, dar maine sper sa fie mai lejer la serviciu si sa am timp de cautat. Multumesc, fratilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 8, 2005 Share Postat Septembrie 8, 2005 Se mai intampla sa ramana blocate pistonasele de la jeg/praf. Solutia simpla este sa cracanezi putin placutele 1-2 mm cu o surubelnita/cheie/ceva , dai 2-3 manete pana isi reface presiunea, le mai cracanezi o data , dai manete, probezi. Daca tot se blocheaza, de-abia atunci te complici sa cureti etrierul. P.S. verifica daca placutele nu se gripeaza pe tija/tijele de sustinere. Se mai intampla si asta cateodata. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Septembrie 8, 2005 Share Postat Septembrie 8, 2005 Spray gasesti la orice magazin moto; sau la benzinarii..... Brake cleaner se numeste ..... Cel mai bine ar fii sa cureti totusi etrierul si pistonasele! Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Septembrie 8, 2005 Share Postat Septembrie 8, 2005 Poti sa ai aer in instalatie. Si atunci la frana brusca si eliberare rapida, supapa tine comprimat un pic de aer, si ai senzatia de frecare. Sau poti pur si simplu sa ai mizerie in etrieri. Sau poti sa nu ai nimic, si sa ti se para. Maximum ce poti face (din care alegi partea care te aranjaza) este: - desfaci etrierii de pe jambe (parca 2 suruburi de 8 per etrier - cheie de 12); - cracanezi placutele cu o surubelnita dreapta mare, cu grija sa nu le zgarii, si le scoti; - cureti etrierii si placutele cu apa (si spray, daca te face sa te simti mai bine); - nu ungi nimic, franele nu se ung; - montezi totul la loc; - scoti capacelele si desfaci jumatate de gang ventilurile de aerisire a franelor (cheie de 8); - strangi progresiv frana, avand cheia pregatita pe ventil; - astepti sa curga 1-2 ml de lichid de frana, si, continuaind sa strangi frana inchizi ventilul cu cheia. NU FORTA; - aerisesti similar si al doilea etrier; - defaci rezervorul de lichid de frana si completezi la nivel. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borkonnen Postat Septembrie 8, 2005 Autor Share Postat Septembrie 8, 2005 - desfaci etrierii de pe jambe (parca 2 suruburi de 8 per etrier - cheie de 12);- cracanezi placutele cu o surubelnita dreapta mare, cu grija sa nu le zgarii, si le scoti; - cureti etrierii si placutele cu apa (si spray, daca te face sa te simti mai bine); - nu ungi nimic, franele nu se ung; - montezi totul la loc; - scoti capacelele si desfaci jumatate de gang ventilurile de aerisire a franelor (cheie de 8); - strangi progresiv frana, avand cheia pregatita pe ventil; - astepti sa curga 1-2 ml de lichid de frana, si, continuaind sa strangi frana inchizi ventilul cu cheia. NU FORTA; - aerisesti similar si al doilea etrier; - defaci rezervorul de lichid de frana si completezi la nivel. 239155[/snapback] Uau! Multumesc, spray-ul de frana pare totusi sa fi rezolvat problema (praful sau paranoia mea). Dar e bine de stiut ce mi-ai spus. Printez instructiunile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 8, 2005 Share Postat Septembrie 8, 2005 Placutzele care freaca (de fapt etrier blocat pe inchis) sunt ceva destul de nasol. Am patzit-o cu oltcitul (asta are placutze si pe spate). Roata stanga spate mai mereu avea obiceiul sa blocheze etrierul si sa se incinga. Ei bine, fenomenul e urmatorul - placutza atinge de disc - se incinge - incinge rau de tot si etrierul - lichidul de frana incepe si fierbe (punctul de fierbere variaza cu specificatziile lichidului DOT ....) - cand fierbe - vaporii imping lichidul de frana inapoi spre pompa, iar cand ai nevoie de frana, trebuie sa dai 2-3 pedale degeaba doar ca comprimi vaporii de lichid de frana si sa ajunga lichid la pistonas. Daca ai nevoie de frana rapida, sau te sperii cand vezi ca prima pedala e "moale", poate sa iasa nasol. Pe moto nu mai zic.... Deci e bine ca periodic, dupa cate un drum lung (in care nu prea ai folosit frana), sa verifici temperatura etrierului, pentru a vedea daca a frecat sau nu placutza pe disc. In general, placutza care atinge de disc nu scoate nici un sunet ciudat, doar cand se termina ferodoul si ajunge la metal se aude puternic cum zdrangane placutza pe disc, altfel nu se aude frecarea (ca si cum ai pune o frana usoara - franele nu fac galagie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.