Aleko Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 In tara ruleaza cateva Urale si Nipre cu pistioane de la Slatina (turnef) si pana acum au rulat f bine. Eu recomand trimiterea cilindrilor, si piston si bolt acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 In tara ruleaza cateva Urale si Nipre cu pistioane de la Slatina (turnef) si pana acum au rulat f bine. Eu recomand trimiterea cilindrilor, si piston si bolt acolo. ma simt usurat acum! pe viitor urmatoarea cota de reparatie asa o voi face,cilindrii cromati dur, segmentii la fel si apoi ma pregatesc de un drum pina in Irlanda asta dupa ce string ciorapul vre-o citiva ani buni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 13, 2010 Share Postat Iunie 13, 2010 (editat) Cilindrii cromati? Vrei sa ne prostesti? http://www.cartex93.ro/files/Catalog%20Cartex.pdf Editat Iunie 13, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iunie 14, 2010 Share Postat Iunie 14, 2010 mas oyama Ai cumva impresia ca vin ANI BUNI? Sa te auda cel de sus Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morbid_angel Postat Iunie 15, 2010 Share Postat Iunie 15, 2010 ajutor cu nipra...tot nu porneste....o intrebare cand se vede semnul P pe volanta ar trebui ca platina sa fie pe cama sau aprinderea sa dea scanteie?la mine oricat as roti de aprindere nu vine pe pozitia sa dea scanteie atunci cand am semnul p la volanta ...pun si poze... poate am gresit eu undeva... posibil sa nu fie distributia bine pusa la punct?platoul k platina avea doar 2 suruburi din 3... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lau dnepr Postat Iunie 15, 2010 Share Postat Iunie 15, 2010 Sfatu meu ca sa porneasca rapid :regleaza supapele la PMS pune aprinderea cu insemnul la mijloc si dai pedala daca nu merge joacate cu avansul.Eu am avut probleme cu insemnele de pe volanta,nu erau bine insemnate.Sanatate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Iunie 15, 2010 Share Postat Iunie 15, 2010 mas oyamaAi cumva impresia ca vin ANI BUNI? Sa te auda cel de sus Numai bine ei lasa ca vin si ani buni! nu am scos-o din burta ci din cartea lui Mayer. in Oradea e un loc unde se face cromare dura,sa fac cumva sa ajung pe la dinsi sai intreb de sanatate.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Iunie 15, 2010 Share Postat Iunie 15, 2010 Salut! imi cer mi de scuze pt anuntul asta OFF topic dar aici intra cam toti posesorii de nipru de pe forumul asta Cumpar 40-50 piulite de spite pentru dnepr sau o roata distrusa de pe care sa recuperez piulitele. Multumesc si imi cer scuze inca odata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Iunie 15, 2010 Share Postat Iunie 15, 2010 Salut. Prima intrebare, motorul motocicletei a functionat cu aprindere clasica, adica, avans centrifugal, platina? Daca a functionat, atunci lasa-le asa cum sint si controleaza cum voi scrie aici. Semnele de pe volanta e bine sa fie controlate caci nu se stie daca Serioja cind le-a facut era treaz s-au daca nu cumva vreun "meserias" anterior tie nu a facut vreo "inovatie". Vei lucra de pe partea stinga a motocicletei, acolo unde este pedala de pornire. Demontezi bujiile de pe cilindri. Demontezi capacul de chiulasa de la cilindrul stinga. Rotesti motorul cu ajutorul pedalei de pornire usor, urmarind deschiderea si inchiderea supapelor. In timpul asta i-ti amintesti ce ai invatat la fizica despre ciclul de functionare al motorului in 4 timpi. Timpul 1: ADMISIA- supapa de admisie ( cea dinspre carburator) este deschisa, supapa de evacuare (cea dinspre cotul de evacuare) este inchisa, pistonul se deplaseaza de la PMI (punctul mort interior) spre PME (punctul mort exterior). Timpul 2 : COMPRESIA- ambele supape inchise, pistonul se deplaseaza de la PME spre PMI. Timpul 3:- SCINTEIA> APRINDEREA> ARDEREA> DETENTA. (asta e ala care te doare pe tine) Ambele supape inchise, in timpul detentei pistonul se deplaseaza de la PMI la PME. Este timpul MOTOR al motorului in 4 timpi. In el sint comprimate mai multe operatiuni. Timpul 4: EVACUAREA- supapa de evacuare deschisa, supapa de admisie inchisa, pistonul se deplaseaza de la PME la PMI. Ptr. a controla miscarea pistonului intre punctele moarte vei folosi o surubelnita subtire introdusa prin gaura bujiei. Aceasta va intra in contact cu capul pistonului si vei simti miscarea lui. ATENTIE cind pistonul se deplaseaza spre PMI ! sa nu faci un blocaj acolo, se poate lasa cu "buba" la filetul bujiei s-au dandanale la capul pistonului. Ptr. asta rotesti usor motorul din pedala de pornire. Nu folosesti lemn s-au alte chestii care se pot rupe si vor ramine in capul pistonului. Dupa ce ai facut citeva rotiri ale motorului, urmaresti "coada" timpului 2 (compresia). Cu aprox. 4 mm inainte de a ajunge pistonul la capatul cursei (PMI) s-au aprox. 20-30 grade unghi de manivela, trebuie sa apara pe volanta un semn. Este semnul de avans maxim la aprindere (scinteie). Rotind motorul in continuare, pistonul se deplaseaza spre PMI si in momentul cind ajunge la PMI trebuie sa apara al doilea semn pe volanta. Este semnul care marcheaza PMI. Intre aceste doua semne se pune aprinderea (scinteia) la punct. Daca aici totul corespunde mergem mai departe. Aprinderea asta electronica(platoul) se prinde in doua suruburi, deci nu-ti face griji. In foto 2 (de la stinga la dreapta) se vede ca aprinderea este fixata la avans maxim. Pe platou, jos, putin in dreapta, sint trei semne: - (minus) 0-(zero) si +(plus). Fixezi 0 in dreptul surubului de stringere (fixare) al platoului. Acuma vine "durerea". Pe platou, in parte de jos este o piesa de plastic negru la care vin doua fire de la montajul electronic din partea superioara a platoului. Alea nu trebuie sa fie atinse cumva de rotor (butoias). De regula sint izolate si fixate cu o clema. In piesa de plastic sint turnati in rasina doi magneti de forma aprox patrata. Fara butoias montat, cu legaturile electrice facute corespunzator ( de la contact la aprindere, aprindere- bobina de inductie, bobina fise la bujii) cu contactul pus in momentul cind ai apropiat o piesa mica metalica intre cei doi magneti trebuie sa apara scinteie la ambele bujii. Butoiasul. Are din turnare incorporat doi cilindri metalici in axa lui. Se blocheaza de axa cu came cu saiba cu doi umeri si strins cu surub M6. Distanta dintre butoias si magnetii de pe platou trebuie sa fie de 0,3-max.0,5mm. Cilindrul metalic de pe butoias trebuie sa fie exact invers fata de cum este in foto2. Adica cu aprox 3 mm in fata magnetilor si surubul de fixare al platoului in dreptul lui 0 (zero). In foto este in spatele magnetilor, deci este trecut de momentul scinteii. ( Nu va porni in vecii vecilor. amin). Trebuie confectionata o alta saiba cu umeri de blocare care sa blocheze butoiasul in acea pozitie. Nu e mare inginerie. Repet, asta e valabil in situatia in care motorul a functionat cu aprindere clasica inainte de a monta aprinderea electronica. Ucrainenii au mai dat buleala la prelucrarea axei cu came nu a-r fi prima la tine, asta asa ca o consolare. Oricum, daca nu te descurci cu timpii motor, cu PMI, cu buleala, 0745109970 e deschis non-stop. Asfalt uscat numai sub roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Iunie 16, 2010 Share Postat Iunie 16, 2010 Sau ceva mai vizual: Nah, io-s cu Uralu'!... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Iunie 16, 2010 Share Postat Iunie 16, 2010 ajutor cu nipra...tot nu porneste....o intrebare cand se vede semnul P pe volanta ar trebui ca platina sa fie pe cama sau aprinderea sa dea scanteie?la mine oricat as roti de aprindere nu vine pe pozitia sa dea scanteie atunci cand am semnul p la volanta ...pun si poze... poate am gresit eu undeva... posibil sa nu fie distributia bine pusa la punct?platoul k platina avea doar 2 suruburi din 3... 1. Trebuie citite cele 2-3 pagini din manualul de fizica clasa a X-a , din capitolul de termodinamica , unde se explica functionarea motorului in 4 timpi , si in 2 timpi(poate ca au fost sarite , sau sunt restante ...se mai intampla , chiar foarte des printre pasionatii de pe forumul muciclistilor...) -sau...trebuie cautat cu gogul ," 4 stroke engine"...vor aparea vreo 5 miliarde de articole cu functionarea detaliata a tuturor motoarelor care s-au inventat pe planeta Pamant... -sau se cauta revista Cutezatorii , sau Start spre Viitor, sau Tehnium...etc , unde o data la 2-3 numere se explica functionarea motoarelor -sau se investeste intr-o carte de la primul anticariat (probabil 5-10 lei.....) -sau se citeste pe galeata de forum , unde , despre acelasi subiect s-au scris vreo 49.000 de episoade.... -sau se cauta manulalul comic de functionare si intretinere a mucicletelor Dnepr( pe aceiasi tigaie de forum) , manual care a fost postat de vreo 27 de ori... ...sau se sta pe vine si se scarpina in cap pe indelete... Oricare varianta e castigatoare ....bine, cere un anumit efort Oricum, noile generatii de posesori de mori cu ciocanele au cu totul alt gen de probleme si dificultati...In primul rand nu stiu daca au intradevar o problema , si ce fel de problema ar putea fi...si daca se poate , sa le spuna cineva ( consultanta ) daca au probleme , si sa le dea un cod de eroare ceva , pe care sa-l bage undeva si sa mearga treaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Iunie 16, 2010 Share Postat Iunie 16, 2010 film artistic de scurt metraj intitulat "Nipra Nipra- reglaje si reparatii fine" http://www.youtube.com/watch?v=X8q7bYxY5cQ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Iunie 16, 2010 Share Postat Iunie 16, 2010 ...sau Sau bagati un ochi la mine in semnatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ppnipra Postat Iunie 23, 2010 Share Postat Iunie 23, 2010 ajutor cu nipra...tot nu porneste....o intrebare cand se vede semnul P pe volanta ar trebui ca platina sa fie pe cama sau aprinderea sa dea scanteie?la mine oricat as roti de aprindere nu vine pe pozitia sa dea scanteie atunci cand am semnul p la volanta ...pun si poze... poate am gresit eu undeva... posibil sa nu fie distributia bine pusa la punct?platoul k platina avea doar 2 suruburi din 3... am montap pe nipra aceiasi aprindere,electronica si am avut emotii la pornire, dar desi ma asteptam la probleme de aprindere....fiind ceva total nou pt. mine ele au fost depasite doar dupa verificarea bujiilor si carburatoarelor........... la aprindere nu ai mare lucru de reglat,doar avansul si ............baga gaz...asfalt uscat.....viata lunga!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morbid_angel Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 am montap pe nipra aceiasi aprindere,electronica si am avut emotii la pornire, dar desi ma asteptam la probleme de aprindere....fiind ceva total nou pt. mine ele au fost depasite doar dupa verificarea bujiilor si carburatoarelor...........la aprindere nu ai mare lucru de reglat,doar avansul si ............baga gaz...asfalt uscat.....viata lunga!!!!!!! azi ii incarc bateria,verific scanteia din nou ,incerc sa reglez avansul conform indicatiilor primite si apoi va spun ce am rezolvat.... dc nu rezolv vad pe cine gasesc se se ocupe de ea contra cost ca trece vara si nu am mers deloc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 ...ca trece vara si nu am mers deloc.... ..de unde esti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 La cat reglati supapele la Dnepr? Am strans chiulasele la Dnepr si nu mai nimeresc sa reglez supapele! Le-am pus dupa semn dupa ce s-a inchis supapa la admisie! 0.07 la admisie si 0.07 la evacuare! Aveti vreo parere ceva? Porneste, dar nu mai trage cum trebuie! Poate avea vreo legatura si faptul ca era bateria descarcata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 (editat) ...Le-am pus dupa semn dupa ce s-a inchis supapa la admisie... N-are legatura cu tensiunea bateriei, in schimb are foarte mare legatura cu avansul! Apoi, ori reglezi dupa semnul de "punct mort" PMI, ori la incrucisarea supapelor(cilindrul opus) metoda cea mai simpla. La reglajul dupa PMI reglezi prima data cilindrul in compresie, apoi mai faci o tura si-l faci pe al doila. Dupa reglarea jocului termic refaci carburatia(obligatoriu). Editat Iunie 26, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 N-are legatura cu tensiunea bateriei, in schimb are foarte mare legatura cu avansul! Apoi, ori reglezi dupa semnul de "punct mort" PMI, ori la incrucisarea supapelor(cilindrul opus) metoda cea mai simpla. La reglajul dupa PMI reglezi prima data cilindrul in compresie, apoi mai faci o tura si-l faci pe al doila.Dupa reglarea jocului termic refaci carburatia(obligatoriu). Le-am reglat la semnul de pe volanta cand pistonul era in punctul mort superior dupa ce s-a inchis supapa la admisie! La fiecare cilindru in parte! Am umblat si pe la carburatoare! Sunt OK! Adica motorul se opreste cam la fel daca scot fisele de la bujii! Se poate sa fie avansul? Totusi ma mira! Am mai reglat "tachetii" pana acum si a fost totul bine! Pana la urma nu s-a umplat la nimic! Nici la carburatie nici la avans! I-am strans chiulasele si atat! Inainteii schimbam garnitura la chiulasa si dupa ce reglam tachetii mergea perfect! Nu stiu ce l-a apucat acum... Ma gandeam sa pun distanta la supape ca la Oltcit! Ai incercat vreodata? Am vazut ca dai sfaturi bune pe forumuri... Ce parere ai? Sper sa fii inteles ceva din descrierea mea! Sunt cam nervos! Am fost cu el pana Padina... ne-a prins ploaia pe coclauri vreo 15 km si apoi de la Moroieni pana la Sinaia 26 km prin ploaie cu piatra si nu a dat niciun semn de dereglare si m-am apucat eu sa strang chiulasele si nu ii mai dau de cap! (mecanicul meu a strans chiulasele la 3.6 cu cheia dinamometrica) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 (editat) in afara de strans chiulasa unde ai mai umblat? cum ai reglat avansul? ce aprinderea ai? la mana daca incerci, compresia pare la fel? bujiile ce culoare au? Editat Iunie 26, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 in afara de strans chiulasa unde ai mai umblat? cum ai reglat avansul? ce aprinderea ai? la mana daca incerci, compresia pare la fel? bujiile ce culoare au? Nu am umblat la avans deloc! Am aprindere electronica din aia rosie! Dar tot cu bobina de inductie! aprinderea este din aia care face scanteia mai puternica si menajeaza platinile! Bujia pe stanga arata o ardere buna cea de pe dreapta mi s-a parut afumata! Ce parere ai? sa pun tachetii la 0.15 cu 0.20? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 (editat) n-ai raspuns la toate intrebarile! aprinderea las'o asa cum este, verifica daca scanteia este identica si ce culoare are. distanta la electrozi fa'o la 0,5. tachetii la 0,1, poti sa-i faci si la mana(daca ai "simt"), egali, pentru inceput apoi cand rezolvi(gasesti) cauza lipsei de putere reiei totul de la inceput Mesaj completat Din tot ce ai pana acum cred ca ceva ni-u-i in regula cu supapele. Posibil ca acolo sa se fi intamplat ceva(ai umblat doar la chiulase)! Editat Iunie 26, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 Nu am umblat la avans deloc! Am aprindere electronica din aia rosie! Dar tot cu bobina de inductie! aprinderea este din aia care face scanteia mai puternica si menajeaza platinile! Bujia pe stanga arata o ardere buna cea de pe dreapta mi s-a parut afumata! Ce parere ai? sa pun tachetii la 0.15 cu 0.20? nare nica jocurile 0.15 0.20 clantele mai tare.... daca e afumata bujia, negru afumat, ai consum mai mare pe carburatorul respectiv,consum de benzina, inverte invers acelor de ceas jiglerul de exterior pe consum-aer, un sfert de tura.... daca e negru uleios consum de oloi.... aprinderea de care zici matale e aprindere tranzistorizata de TG.Mures, care nu face altceva decit sa "filtreze" co'rentul, cit cu ea cit fara ea! la mine a fost cazu cind a mers mai bine fara, pe vremea cind lepra functiona(optional) cu aprinderea clasica. de vina e aprinderea...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 n-ai raspuns la toate intrebarile! aprinderea las'o asa cum este, verifica daca scanteia este identica si ce culoare are. distanta la electrozi fa'o la 0,5.tachetii la 0,1, poti sa-i faci si la mana(daca ai "simt"), egali, pentru inceput apoi cand rezolvi(gasesti) cauza lipsei de putere reiei totul de la inceput Mesaj completat Din tot ce ai pana acum cred ca ceva ni-u-i in regula cu supapele. Posibil ca acolo sa se fi intamplat ceva(ai umblat doar la chiulase)! Nu am umblat la nimic! Numai a strans mecanicul meu chiulasele! D-asta sunt asa in ceata! Cred ca e bine la 0.10 supapele! asa le voi pune! Sa vedem! Maine incerc si iti spun! Ce sa se fi intamplat la supape? Cred ca voi lua si 2 bujii noi si vad ce zice... Multumesc mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 Pentru toti curiosii! Am carburile unui amic la “verificat”, el se plangea ca’s noi si nu merg, consuma mult, etc… Pe scurt, m-am apucat de ele, incepand cu confectionat stuturile pt vacumetre. Sant curios ce o sa iasa! Simplu: doua suruburi M4 pe care le-am gaurit prinzindu-le in mandrina pt ca gaura sa fie cat mai centrata. Apoi puse pe o surubelnita(pt a putea sa sa roteasca in voie), le-am polizat capetele. In flansa carburilor am dat o gaura (simetric la ambele), apoi filet M4. “Stuturile” sunt “capacite” pt a nu trage aer fals. Zilele urmatoare revin cu confectionatul vacumetrului si foto evident. Apoi cu explicatii la sincronizare si rezultatul asteptat. Probele am sa le fac pe motorul meu. Pozele cred ca spun tot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.