cristi 57 Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Da, in mare ai dreptate, insa am vrut sa desfintez mitul flansei si sa fac sa se inteleaga scopul ei, sa se inteleaga de ce a fost conceputa(probabil ca cel ce a facuto prima data nu s-a complicat cu stuturi direct in flansa carburilor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Si care-i scopul? Ca pana acum ai cam desfiintat flansele! sau?! Flansele au un mare dezavantaj, inseamna 2 garnituri care impiedica sensibil transferul de caldura din spre chiulasa catre carburator. Ori toata lumea stie ca un amestec omogen, este amestecul ideal. Unele galerii de admisie sunt prevazute in mod expres cu dispozitive ce produc "pata calda"(pt omogenizare mai buna) in zona de pulverizare a benzinei(jetul ce iese din carburator). Am avut garnituri de 3 mm grosime din carton(originale de la dany), le-am inlocuit cu altele confectionate de mine din clingherit grafitat de 0,6(am cautat mult pana am gasit asa ceva), efectul a fost imediat, a scazut consumul fara a umbla la altceva, fara a pierde performanta. Cat este diametrul gaurii de comunicare dintre flanse? Accept ca ai dreptate in cazul in catre aceste gauri de comunicare au 18 mm, in privinta functionarii descrise de tine. Insa sigur nu vei putea face un reglaj de carburatie corect niciodata. Comunicarea intre flanse nu face decat sa mixeze cele doua reglaje ale carburatoarelor, adica reglarea unuia influenteaza in mod sigur functionarea celuilalt, de sincronizare ce sa mai vorbim... ..."va recomand si voua flansele egalizoare de la dany,schimba total mersul motorului"... Flansele de care vorbesti au alt rol si se folosesc atunci cand ai carburi care nu au din constructie stuturile vacumatice (dar K 68 are)(la intrarea in gura de apiratie a chiulasei) si care au rol de verificare vacumatica pentru sincronizarea carburatoarelor la motoare alimentate cu carburator pe fiecare cilindru, utilizind 2 vacumetre sau doua furtune puse intr-o sticla cu ulei (vezi cat se ridica pe fiecare in parte). Dupa efectuarea acestei sincronizari stuturile se stupa cu doua dopuri. …ma rog, tu le unesti intre ele… si ne recomanzi si noua sa facem la fel?????????????? De ce?? Aceste flanse le utilizezi la adaptari de carburatoare concepute din start pt monocilindrice. samd.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Nu inteleg ce anume vrei sa sti? Esti dragut sa reformulezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 ....am vrut sa desfintez mitul flansei si sa fac sa se inteleaga scopul ei, sa se inteleaga de ce a fost conceputa... Se pare ca eu sunt corijentul clasei! N-am inteles ce ai vrut sa spui! E destul de greu sa iau totul din urma si sa te surprind cu propozitia potrivita pentru ceea ce ai vrut tu sa demonstrezi de cateva pagini incoace. Am incercat si eu sa ingras porcu' pe ultima suta de metri.... dar nah... trebuie sa muncesc mai mult. Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 aviz la constructia vacumetrelor! furtunul pe care vreu sa-l folosesc e de 6, influneteaza in rau? pe capete am pus silicon si prin silicon am tras o sarma subtire, pentru a micsora diametrul furtunului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Eu zic ca v-a merge, apoi cel mai simplu este sa testezi in momentul cand faci reglajele, atunci vei gasi metode de a ajusta(obtura)furtunele pana la nivelul care-ti convine. Eu am reusit sa le fac sa stea aproape nemiscate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Revin cu explicatiile promise, foto le-am pus deja... ====================== Manometrele le-am luat din targ cu 10 roni amandoua, atunci n-am gasit de 1 bar si nici n-am mai cautat. Furtunele sunt moca la orice cabinet sau spital, restul e munca ta. Confectionarea unui vacumetru este o operatie foarte simpla. Trebe cautat manometere identice de 1 – 2 bari. Ideal este de 1 bar. Eu am gasit de 2,5 bari. Daca ai manometre de 1 bar, atunci acul se v-a monta la capatul opus(se muta pozitia sectorului dintat) si vei obtine un instrument de mare acuratete. Le-am luat totusi doar pentru faptul ca erau identice. Se demonteaza instrumentul pentru a avea acces la cadran, se scoate acul indicator, se muta pozitia sectorului dintat cam 1/3, se monteaza noul cadran, apoi acul indicator (pe pozitia”0”). Se remonteaza instrumentul si totul este aproape gata. Cadranul l-am desenat in paint apoi l-am transferat in word unde sepoate aduce la marimea necesara si se printeaza. La final vacumetrele functionau, dar acele jucau atat de tare incat era imposibil sa poti face o comparatie. Mi-am adus aminte de manometrele pline cu ulei sau glicerina, care probabil ca ar fii functionat mai cumsecade… Am rezolvato obturand furtunul cu un filtru de bricheta, ce are acelasi rol de a limita debitul. Acum acele urca si coboara ca melcul, e super. Furtunele au 60 cm asemanatoare cu racordurile medicale de perfuzie, pot fii si mai lungi, dar obligatoriu egale. Secretul este in mansonul de cuplare pe stutul galeriei de admisie. Acesta contine pastila de obturare a aerului. Fara aceasta pastila, acul instrumentului v-a oscila, facand practic imposibila citirea corecta a depresiunii. (Dupa cateva teste se ajumge la cota practica) daca furtunele sunt mai lungi oscilatiile indicatoarelor sunt mai mici. Obtinerea duzei se poate face si asa: capatul furtunaselor se astupa cu ceara in care se lasa o lita subtire(0,2 mm), dupa ce ceara s-a intarit se trage firul afara, apoi se pune mansonul de cauciuc. (Se poate alege si alta solutie) Asa am obtinut un vacumetru de buna calitate. ======================== Ce se obtine prin sincronizare? Un reglaj optim al amestecului, o alimentare egala pentru toti cilindrii(lucrul cel mai important – toti cilindrii muncesc la fel), nu mai faci carburatie “la ureche”, o poate face orice profan(mai bine decat un veteran), performanta mare si consum mic, etc… Totusi aceasta operatie este ultima la punerea la punct al unui motor, inainte se face jocul termic, aprinderea, etc.. te citez "Se demonteaza instrumentul pentru a avea acces la cadran, se scoate acul indicator, se muta pozitia sectorului dintat cam 1/3, se monteaza noul cadran, apoi acul indicator (pe pozitia”0”). Se remonteaza instrumentul si totul este aproape gata. " sectorul dintat? cum procedezi la mutarea sectorului dintat? din ce descrii nu e de ajuns doar simpla mutare-repozitionare a acului indicator? cum repozitionezi aceea rotita dintata?, va rog!intreb de frica sa nu hat instrumentul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Mi-am dat seama de ce se incinge cilindrul stang mai mult decat dreptul! Tzeava de eshapament din stanga pare infundata! Daca pui palma la tzevi, la cea din dreapta simti suflul la o jumatate de metru pe cand la cea din stanga abia simti suflul la 20 cm! Ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 ....nu e de ajuns doar simpla mutare-repozitionare a acului indicator? cum repozitionezi aceea rotita dintata?... Nu trebuia sa repostezi tot topicul era suficent o intrebare de 5 cuvinte.... Dupa ce scoti acul si cadranul, nu mai trebe desfacut nimic. Vei observa ca el sta catre un capat de cursa(mai precis, aproape de capat). Deformezi parghia ondulata(asta-i rolul ei, de etalonare) in asa fel ca pozitia sectorului dintat sa stea liber cu aprox 1/3 (la manometru de 3 bari, eu asta am avut) mai sus de acel capat de cursa. La vid acul tau v-a sta exact la "-1". Simplu nu? Apoi dupa fixarea cadranului repui acul pe pozitia "0". Daca nu este suficent poti indoi si parghia dreapta(dar sigur nu v-a fii nevoie). Bea o bere inainte sa nu-ti tremure mainile(eu asa am facut, a reusit din prima) @Mihai, mai pe seara am sa-ti raspund si tie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 ok! e simplu...acuma ca mi-ati spus multumesc mult! om vedea ce iasa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) ....Daca pui palma la tzevi, la cea din dreapta simti suflul la o jumatate de metru pe cand la cea din stanga abia simti suflul la 20 cm!... Nu cred ca apuci sa infunzi vreodata o teava de nipra. La tine cred ca-i vorba de neetanseitatea supapelor cilindrului stg. Astfel la relanti(turatie f. mica) se simte slaba presiunea din evacuare, dar odata cu cresterea turatiei pierderile devin tot mai mici, ve-i simti ca pe evacuare creste presiunea, devenind aprox. egala la ambele evacuari. Am ascultat motorul tau, nu merge rau, apoi ai si performanta la drum, a dovedito... nu, sigur alta-i cauza! Evident, cilindrii tai sunt alimentati diferit, lucreaza diferit si se incalzesc diferit. Acesta diferenta este generata in special de diagrama distributiei(jocuri termice) sau etanseitate, rezulta compresie diferita, ceeace duce si la un reglaj diferit al carburatiei pe cei 2 cilindrii. Pot fii si segmentii, dar cu probabilitate mica. Culoarea bujiilor ce spune? Verifica neaparat daca scanteia se produce in acelasi moment pe ambii cilindrii(trebe sa fie identici si este foarte important acest lucru). Pune un bec in paralel pe platina, fa-ti un semn pe volanta in locul in care se aprinde becul, apoi roteste un tur volanta si vezi daca se reaprinde becul in acelasi loc. Daca gasesti diferente mai mari de 2-3 grade(4-8 mm), inlocuieste cama(sau reparo daca te pricepi). Mai poti scoate ambele tevi de evacuare la nivelul cilindrilor, apoi priveste lungimea si culoarea flacarii la ralanti, fa comparatie intre ele, ai sa vezi o diferenta mare. Mai v-bim dupa ce faci aceste verificari Editat August 27, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Cristi, amandoua bujiile dau scanteia an acelasi timp. Chiar duminica trecuta mi-a trecut prin cap si asta si am verificat. Cand indepartez la maxim contragreutatile da scanteie atat pe stanga cat si pe dreapta. Ciudat este ca desi pe toba stanga iese mai putin suflu, clindru merge mai bine. Bugia este arsa bine si frumos, in timp ce la dreptul e mei afumata! Sa incerc treaba cu tobele. Poate voi trece prin Bucuresti luna care vine si poate il verifici tu daca ne sincronizam ca timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Poate voi trece prin Bucuresti luna care vine si poate il verifici tu daca ne sincronizam ca timp. Sa dai de stire cind vi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 ...Cand indepartez la maxim contragreutatile da scanteie atat pe stanga cat si pe dreapta... Nu inteleg ce vrei sa spui? In legatura cu scinteia, se produce pe ambele bujii in acelasi timp(bobina dual), dar generate de semnale diferite(cele 2 varfuri ale camei) care pot fii gresit prelucrate, descentrata sau uzata anormal, etc... Deci am doua scantei pe ciclu, una in compresie(utila) si ala in evacuare(inutila), astai principiul aprinderii dual, care inlatura distribuitorul cu toate necazurile ce le genereaza. Sa dai de stire cind vi. corect, s'avem timp s'aducem s'o ghitara, doua... Mesaj completat ...Ciudat este ca desi pe toba stanga iese mai putin suflu, clindru merge mai bine... E voila! ..asta confirma cele scrise anterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Am inteles Cristi... Eu voiam sa-ti spun ca aprinderea e bine reglata... Si ca vreau sa incerc chestia cu tobele scoase sa vad flacarile! Te anunt din timp... Sper sa reusesc sa ajung... S-au cam stricat apele cu criza asta si joburile au devenit mai stresante... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 ...ok, n-am timp acum sa-ti explic ce si cum despre acest test, care ajuta la reglare dar si diagnosticare motor.. Fa si tu ce poti, apoi scrie tot ce ai observat si mai v-bim.. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Salut. Pentru Mihai o intrebare. Ai in functiune legatura dintre evacuare gaze carter si aspiratie carburator cilindrul dreapta? Daca este in functiune asta este raspunsul de ce bujia dreapta este un pic mai afumata decit stinga. Cilindrul dreapta aspira si vaporii de ulei care sint mai greu " comestibili" si de aici poate fi diferenta. Inspirat de la Cristi57 am facut acelasi ludru la fosta mea Nipra si rezultatul a fost foarte bun. atasez si niste poze aproximative. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dnepr&Sidecar Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Stie cineva daca se potriveste fara modificari roata de M72 la Dnepr,ca nu mai vreau sa vad roti de nipru,mi-o mancat zilele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 din cate stiu eu merge fara probleme, da cu ce crezi ca-i mai buna?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 (editat) Io stiu ca se potrivesc la fix! Sabotii cel putin, vin cum trebuie acolo (e vorba de acelasi diametru al rotii interioare pe care freaca sabotii)... Atata doar ca ele nu sunt concepute pentru aceeasi dimensiune de cauciuce Dar am eu o intrebare... daca ai cauciucul din talon, sa zicem 19/400 si ai roti de pe nipru (19/3.75) totul e in regula la o eventuala verificare/intamplare?!... din cate stiu eu merge fara probleme, da cu ce crezi ca-i mai buna?? Asa se zice... ca-s "indestructibile".... Mesaj completat Si inca o intrebare: Cum de Uralele/Niprele nu au decompresor? E o chestie specifica 2T? Mesaj completat As vrea sa pun prima intrebare ceva mai coerent. Roata de nipru a fost conceputa pentru un cauciuc de 19/3.75. Rotile de ural, la mine in talon, sunt trecute 19/4.00. Deci, trag concluzia ca rotile de ural au fost concepute pentru 19/4.00. E in regula daca pun cauciuc de ural pe o roata de nipru, si invers, respectand dimensiunile trecute in talon, fara sa am surprize? Editat August 30, 2010 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dnepr&Sidecar Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 (editat) Si canelurile din butuc,merg pe cele din grup,si mai poate fi o problema latimea sabotilor,chiar nu a pus nimeni? P.S. Are cineva pe aici rota de M de vanzare? Editat August 31, 2010 de voshodij Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Mah, io am doua tipuri de roti pe uralul meu de nipru si de ural... atata ca nu are gauri in floarea aia, ca la M... /index.php?...t&id=595522 /index.php?...t&id=595517 Din cate am inteles, diferente apar la rotile noi de ural. Acolo sabotii nu mai vin cum trebuie: /index.php?...t&id=595520 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Salut. Ptr. ca sintem la Sinteza Dnepr. REPAR cutii de viteza Dnepr dupa metoda Blackmoore, Clapton,Page, gasita pe un site englez. Cine i-si prinde unghiutele in pinioane si nu se mai poate descurca sa ma contacteze. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 ce metoda de rectificare a sabotilor aveti? la camioanele mari cand se schimbau sabotii sau se schimbau doar ferodourile am vazut ca se puneau pe un dispozitiv pe strung pt o rectificare, astfel sabotii calcau pe toata suprafata de lucru. a facut cineva asa ceva pt dnepr? sau doar cumparati saboti noi si ii montati si gata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Salut. Ptr. ca sintem la Sinteza Dnepr. REPAR cutii de viteza Dnepr dupa metoda Blackmoore, Clapton,Page, gasita pe un site englez. Cine i-si prinde unghiutele in pinioane si nu se mai poate descurca sa ma contacteze. Numai bine. Blackmore are vreo trei "metode" :- Purple, Rainbow si cea mai recenta Blackmore`s Night (ceva "metoda" cu iz medieval) care dintre acestea pusca la cutiile de dnepr? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.