ionut73 Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 Stiu ca pe multi ii "mananca" sa treaca de la 4t la 2t m-am gandit sa fac un topic cu toata experienta prin care trec, pas cu pas, cu bune si rele. Poate il va ajuta vreodata pe vreunul sa ia o decizie corecta. Istoria Merg din 2006 pe exc 450. Motoreta care nu m-a dezamagit niciodata. Am facut service ca la carte si a mers si merge perfect. Mergeam cu 13/52 si la inaltimea mea 1.90 reuseam sa trec si sa urc aproape peste tot. Foarte rar a tras cineva de motorul meu in padure. Cu toate astea ... Problema Pe masura ce am inceput sa merg mai bine am inceput sa ma bag pe tot felul de trasee peste nivelul meu tehnic si fizic. Cel mai prost ma descurcam atunci cand trebuia sa trag de ea sau sa cobor prin bolovani. Una peste alta - ma obosea f tare. Si un mare DACA - daca as fi stat undeva langa deal/munte si as fi putut sa ma dau mai des nu as fi renuntat niciodata la 4t. Cu mai mult antrenament m-as fi descurcat f bine cu ea. Asa ca am zis sa incerc si 2t pentru ca e mai manevrabila si mai usoara. Si am dupa incercari si parlamentari m-am oprit la 300. Sansa a facut sa prind chiar un six days. So ... am mai pus pe ea una alta pe langa ce avea six daysu (toba FMF rezonator + finala, protectie carbon rezonator, protectii radiatoare, protectie capac ambreiaj) si pornim la treaba Ieri - prima experienta: amestecarea benzinei cu ulei. F urat! m-am murdarit tot, am murdarit canistra .... big mess. Asa ca next step e sa gandesc un sistem de bidonase, recipiente, palnii. Si mai e o problema mai mica - managementul benzinei amestecate cu ulei. Daca o amestec cu ulei si nu o consum in 2 saptamani nu trebuie sa o mai bag in motor. O sa am grija sa nu-mi ramana multa, insa tot o sa mai ramana ca eu nu ma dau in fiecare weekend. Ce fac cu benzina cu ulei care ramane? o arunc? unde? maine fac rodajul si o sa va mai povestesc prin ce trec. poze de la livrare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 Sunt in aceeasi situatie ca ionut, cu mentiunea ca daca stateam la munte tot 2T imi luam . Tocmai am pus creanga pe un 200 din 2008 care de la prima tura mi s-a parut muult mai fain ca 450. Prima problema pe care am constatat-o este ca trage ca nebuna si tot timpul aveam impresea ca ma dau peste cap. Pentru asta am trecut pe curba de aprindere mai soft si acum merge mai omeneste. Trebuie sa-i dau jos si inaltatoarele de ghidon caci am impresia ca si asta contribuie la efectul descris mai sus. referitor la amestec, nu mi s-a parut complicat, la o canstra de 10L torni 200ml de ulei si de aici procedezi ca la 4T. Alte impresii pe parccurs! P.S. Benzina care ramane, mi-o dai mie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 Sunt curios de ce ti-ai luat un 300? Fiindca are pornire la buton? Cunoscatorii spun ca 250-ul este cel mai bun 2T pentru hard enduro. 2T necesita un alt stil de pilotaj, sunt curios care va fi parerea ta dupa primele iesiri. Cert este ca 2T este mai usor si cu centru de greutate mai coborat, astfel urcarile se fac mai usor, cu conditia sa ai tehnica adecvata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 sa-ti traiasca mobra si multe trasee fara prb..... sa nu ramai fara gaz Ce fac cu benzina cu ulei care ramane? o arunc? unde? "sponsorizeaza" si tu un IJ sau pe cineva care nu tine neaparat de Si mai e o problema mai mica - managementul benzinei amestecate cu ulei. Daca o amestec cu ulei si nu o consum in 2 saptamani nu trebuie sa o mai bag in motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 (editat) Sunt curios de ce ti-ai luat un 300? Fiindca are pornire la buton? Cunoscatorii spun ca 250-ul este cel mai bun 2T pentru hard enduro. 2T necesita un alt stil de pilotaj, sunt curios care va fi parerea ta dupa primele iesiri. Cert este ca 2T este mai usor si cu centru de greutate mai coborat, astfel urcarile se fac mai usor, cu conditia sa ai tehnica adecvata. io am alta curiozitate? de unde stiti voi unde are centrul de greutate??????..... eu m-am obisniuit foarte repede cu 2t. imi place si unul si altul. Editat Septembrie 20, 2008 de Rebelul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 Sunt curios de ce ti-ai luat un 300? Fiindca are pornire la buton? Cunoscatorii spun ca 250-ul este cel mai bun 2T pentru hard enduro. 2T necesita un alt stil de pilotaj, sunt curios care va fi parerea ta dupa primele iesiri. Cert este ca 2T este mai usor si cu centru de greutate mai coborat, astfel urcarile se fac mai usor, cu conditia sa ai tehnica adecvata. Aici subscriu si eu la ce zice Atilla, mie personal 200 mi se pare arhisuficient. Este adevarat ca 300 vine cu un cuplu mai mare dar ce te faci ca acest cuplu vine la pachet cu o putere care este tare greu de inghitit dupa cateva ore de enduro mai hotarat. Bai, dar halal enduristi mai suntem, sambata la ora asta pe internet P.S. eu sunt la servici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 ..............Este adevarat ca 300 vine cu un cuplu mai mare dar ce te faci ca acest cuplu vine la pachet cu o putere care este tare greu de inghitit dupa cateva ore de enduro mai hotarat. ............... poti monta un "map switch" care iti mai reduce power-ul la nevoie.(s-a mai scris aici pe tema asta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 Stiu ca pe multi ii "mananca" sa treaca de la 4t la 2t m-am gandit sa fac un topic cu toata experienta prin care trec, pas cu pas, cu bune si rele. Poate il va ajuta vreodata pe vreunul sa ia o decizie corecta. Pe mine nu ma "mananca". Nu sunt un fan 4T dar nici 2T. Ia uite ce zice "antrenorul": Some hills may be too steep for your abilities. Do not exceed your capabilities. Remember, some hills are too steep for your motorcycle regardless of your abilities. Mie imi place sa conduc eu mobra si nu ea pe mine. Nu am intalnit locuri in care urca doar 2T si 4T nu are ce cauta. Nu stiu de ce am senzatia ca imaginea 2T este putin umflata. Eu vad DOAR un singur AVANTAJ. GREUTATEA. Diferenta la acest capitol intre 2T si 4T la varsta noastra si la cat dureaza o tura de enduro nu cred ca ar trebui sa puna probleme. In cazul asta de ce sa car dupa mine ulei sau chiar benzina cand toti cara apa. In fine. Este doar opinia mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 Bai, dar halal enduristi mai suntem, sambata la ora asta pe internet P.S. eu sunt la servici intr-o ora si ceva intru-n teren sac!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sil3nt_control Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 ... sa fie intrun ceas bun! si eu ma gandesc sa achizitionez pe langa 4T si un 2T dar... am o mica/mare dilema la 80 de kil 1.78 e destul un 2T dupa 2005 de 250 cc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladutz26 Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 E arhisuficient eu am 78kg cu 1.82 si ma urca de minune pe oriunde , ce nu imi place la 2t e ca livreaza puterea imediat da nu esti pe faza te lasa in urma. Bafta si sa ne rugam sa nu mai ploua ca sa nu mai stam sambata la PC. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Septembrie 20, 2008 Autor Share Postat Septembrie 20, 2008 Sunt curios de ce ti-ai luat un 300? Fiindca are pornire la buton? Cunoscatorii spun ca 250-ul este cel mai bun 2T pentru hard enduro. 2T necesita un alt stil de pilotaj, sunt curios care va fi parerea ta dupa primele iesiri. Cert este ca 2T este mai usor si cu centru de greutate mai coborat, astfel urcarile se fac mai usor, cu conditia sa ai tehnica adecvata. Salutare Atilla Am luat 300 si nu 250 in primul rand pentru cuplu si in al doilea rand pentru buton. Nu am suficienta tehnica sa merg cu 250. Cu toba FMF, curba de aprindere de enduro si arcul de powervalve verde merge ca un tractoras. Nu am intalnit locuri in care urca doar 2T si 4T nu are ce cauta.Nu stiu de ce am senzatia ca imaginea 2T este putin umflata. Eu vad DOAR un singur AVANTAJ. GREUTATEA. Diferenta la acest capitol intre 2T si 4T la varsta noastra si la cat dureaza o tura de enduro nu cred ca ar trebui sa puna probleme. Asta asa e - sa nu uitam ca totusi, intr-o mare de 2t, la redbull au iesit 2 motoare in 4t pe primele 2 locuri. Normal ca un pilot bun merge peste tot cu orice motor ii dai. Avantajul greutatii e pentru mine priceless. Eu am fost de multe ori secatuit de vlaga si am un feeling ca ma voi descurca mai bine cu motorul asta in majoritatea traseelor pe care le fac. O tura de enduro poate sa dureze 2 bucle x 50km x 2 zile la un concurs de enduro. Si nu e usor deloc. Vino sa vezi Sau vino la Gheorghieni intr-un weekend sa vezi cat de mare poate fi avantajul greutatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csocso Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 (editat) Cu toba FMF, curba de aprindere de enduro si arcul de powervalve verde merge ca un tractoras. Speram sa nu te obisnuiesti numai cu mersul de tractoras Acum serios:multa bafta. Editat Septembrie 20, 2008 de csocso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 ProblemaPe masura ce am inceput sa merg mai bine am inceput sa ma bag pe tot felul de trasee peste nivelul meu tehnic si fizic. Cel mai prost ma descurcam atunci cand trebuia sa trag de ea sau sa cobor prin bolovani. Una peste alta - ma obosea f tare. adica asa? iaca si trecerea la 2T: asteptam si impresiile cu trecerile rapide de la 4t la 2t . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 (editat) adica asa? Bai da rau esti.. Sa pun si eu poze cu tine de la tura asta? Sa te vedem sanatos si in sa cat mai repede! Editat Septembrie 20, 2008 de gizmo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 (editat) Bai da rau esti.. Sa pun si eu poze cu tine de la tura asta? Sa te vedem sanatos si in sa cat mai repede! trecerea de la 4t la 2 t am facut-o usor. mai greu a fost cu trecerea la un picior Editat Septembrie 20, 2008 de Cata M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 (editat) @cata...este si poza cu ~enduro la dubleu~? cu piciorul cum e? @marc...doar daca ai ceva potrivit subiectului. 200 lui marc e moale dar f usor, 250 ul tau mult mai pe gustul meu,imi place nervul specific 2t. totusi, cat mai pot, raman pe 525 ontopic...f interesat ioane, asteptam si episodul 2, dupa ce faci cateva zile in shea. Editat Septembrie 20, 2008 de Soso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kirk Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 200 lui marc e moale dar f usor, 250 ul tau mult mai pe gustul meu,imi place nervul specific 2t.totusi, cat mai pot, raman pe 525 Desi nu ma bag in discutie, urmaresc cu interes topicul asta si sper sa invat ceva din el. Ne spui si noua de ce ramai pe 525? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 @kirk...pentru ca merg cu motoreta de hobby, pentru ca pot sa ridic 525 cu o mana si la sfarsitul zilei, pentru ca cele 10 kg in plus de la 4t mai degraba le dau jos de pe mine si pentru ca, deocamdata, mai am mult de invatat la tehnica, pana sa trec la lucruri de finete. peste toate astea, imi place cuplul. e drept, vreau sa vad SI un 2t in garaj undeva in viitorul cat mai apropiat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian.n Postat Septembrie 21, 2008 Share Postat Septembrie 21, 2008 as avea si eu multe de zis legat de 2t vs 4t. citeam mai sus, dezavantaje si avantaje. astea difera de la persoana la persoana. legat de puterea care vine imediat la 2t. pt mine asta e un avantaj. pe urcarile f tehnice, gen tzikitzaki, nu stiu cum ma pot descurca cu un 4t care e si mai greu si il faci sa se ridice si mai greu. la 2t, puterea livrata vine si se duce asa cum deschizi/ inchizi gazul. la 4t nu e asa, puterea vine mai tarziu si ramane chiar daca gazul l-ai inchis. cel putin asta e parerea mea. nu am mers prea mult pe 4t. la 2t tehnica difera un pic de cea de 4t. ambreajul e marele secret! poate ca la inceput celor care trec de la 4t la 2t o sa le se pare ciudat si mai greu. mainile se lungesc, trebuie sa te inveti cu reprizele de acceleratie, etc. dupa mine, 4t ofera prea putine avantaje pt noi riderii de rand, vorbind de hard enduro. hard in adevaratul sens. legat de noile motoare de la ktm, cele in 2t, mai exact de 300. nu va puteti imagina ce cuplu au... la RBR am folosit un 13/52, renutand la 12/52. a fost incredbibil... dupa sunetul pe care-l scoate iti dai seama ce cuplu dezvolta si nu-ti trebuiesc ture ca sa o faci sa traga. inca nu am umblat la pipe si finala. nu stiu daca are rost sau nu. momentan nu am gasit nici un minus acestui motor. adica 300exc -sixdays. a... ba da, am unul, pretul!!! mr. ionut si cei interesati, we viitor miscam ceva? pe la c-lung sa facem traseul de la extrem? nu de alta dar sa simti suspensia de sixdays. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Septembrie 21, 2008 Share Postat Septembrie 21, 2008 2t cred ca bate de departe 4t ca capitolul greutate si mobilitate in teren hard enduro pt un pilot care nu poate sa treaca de anumite obstacole fara sa puna piciorul jos.<adica in clipele in care tre sa tragi de ea> despre trecerea raida de la 4t la 2t: la romaniacs am facut un experiment care era sa ma coste cursa: am construit inainte de cursa un 2t avand la baza exc 200 2t din 2001.motocicleta a functionat, a trebuit sa schimb doar uleiul din cutie la un momentdat. diferentele de stil de conducere a unui 2t consta in faptul ca trebiuie sa patinezi mai des ambreajul si sa dai spritzuri repetate pt a mentine motorul in cuplu maxim{doar cand ai nevoie de el}daca adaugam si pozitionarea relativ gresita a levierelor de frana si ambreaj rezulta urmatoarele defectiuni: degetul mijlociu de la mana stanga a cedat din articulatie<adica efectin articulatia a facut POC si s-a blocat drept> si tendoanele mainii drepte s-au inflamat de la prea multe accelerari blocandu-mi articulatia palmei astfel am fost nevoit sa accelerez din cot. una peste alta daca apucam sa ma antrenez un pic cred ca nu ajungeam la toate astea. am fost multa vreme maniac 4t dar acum tre sa fac o combinatie sa imi iau un 2t sau sa dezgrop yamaha din subsol! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Septembrie 21, 2008 Share Postat Septembrie 21, 2008 io am alta curiozitate?de unde stiti voi unde are centrul de greutate??????..... eu m-am obisniuit foarte repede cu 2t. imi place si unul si altul. nu trebuie sa fii fizician pentu asta... La 2T chiuloasa este doar un capac de 200 g cu o gaura pt. bujie la mijloc, iar la 4T sunt o gramada de piese deasupra pistonului (de ex. axa(e) cu came, supape, culbutori, etc.), deci nu e greu sa-ti dai seama, ca la aceeasi greutate, este mai greu sa manevrezi sau sa ridici de pe jos un 4T Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Septembrie 21, 2008 Share Postat Septembrie 21, 2008 nu trebuie sa fii fizician pentu asta...La 2T chiuloasa este doar un capac de 200 g cu o gaura pt. bujie la mijloc, iar la 4T sunt o gramada de piese deasupra pistonului (de ex. axa(e) cu came, supape, culbutori, etc.), deci nu e greu sa-ti dai seama, ca la aceeasi greutate, este mai greu sa manevrezi sau sa ridici de pe jos un 4T trebuie sa recunoastem ca ptr cei mai lenesi sau lipsiti de tehnica cuplul unui 4 timpi ajuta definitiv..am probat si eu 300 si intr-adevar mi s-a parut exploziv de parca 525-ul era de babe..dar pe 1 coborare/urcare tehnica unde eu eram obisnuit sa ma ajute cuplul am belit-o..asa ca 525 traiasca..mai ales de faptul ca pot sa il manevrez cum manevrati voi 2T,sau chiar mai usor(si aici ma refer la ridicat,mutat,scos din noroi-unde greutatea isi spune cuvantul ptr cei mai multi)..din cauza anilor de powerlifting din carca.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Septembrie 21, 2008 Share Postat Septembrie 21, 2008 (editat) nu trebuie sa fii fizician pentu asta...La 2T chiuloasa este doar un capac de 200 g cu o gaura pt. bujie la mijloc, iar la 4T sunt o gramada de piese deasupra pistonului (de ex. axa(e) cu came, supape, culbutori, etc.), deci nu e greu sa-ti dai seama, ca la aceeasi greutate, este mai greu sa manevrezi sau sa ridici de pe jos un 4T ai dreptate, la o vedere rapida asa este! cine spune unde este mai bine sa fie centrul de greutate, mai in fata, mai in spate, mai in spate si mai sus sau……cine stie? toti producatorii (4t) se lupta sa construiasca motoare cat mai usoare si de ceva vreme stau cam tot pe-acolo. In cazul asta 2t este o alernativa cu multe plusuri. Sa nu uitam ca sunt 4t de padure mai usoare decat 2t-urile, vezi scorpa t-ride(stiu, unu-i una altu-i alta, dar tot de padure e) oricum ar fi, fiecare bicicleta are caracteristicile ei si acolo cred ca si-au batut capul o gramada de specialisti, insa nici unul nu se lauda ca ar fi reusit un centru de greutate “mai jos” decat celalalt. asa ca pana una alta povestile cu centrul de greutate raman doar povesti si pana la urma totul se reduce la greutate!( si ca sa fim fizicieni sa-i spunem masa nu greutate) Editat Septembrie 21, 2008 de Rebelul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Septembrie 22, 2008 Autor Share Postat Septembrie 22, 2008 revenind. ieri am facut putin rodaj pe la ciolpani si prin imprejurimi. Suspensiile sunt f fff misto; trebuie sa mai butonez putin, dar asta dupa o tura de enduro adevarat. altfel, cum ziceau si baietzii - super manevrabila. mai vedem dupa prima tura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.