Sari la conținut

Trecerea De La 4t La 2t


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 121
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai sa fim seriosi, cred ca ar trebui un 500 sa ajungi la un cuplu comparativ cu 4T.

da tinere, ai dreptate :grinbandit: .

trecerea de la 4t la 2t, ca de-asta vorbeam p-aci, la mine a durat cam mult. as putea spuna ca am avut "norocu" totusi sa trec pe 250 care are oarece cuplu suficient sa urc destule fara sa pishc ambreiaju, dar din cauza ca am mers mult pe 4t, nici acu nu sunt asa de obisnuit sa-l manevrez precum clapele de la pian. m-am trezit si acu recent, de multe ori, ca ajung sa urc aproape la ralanti cu 2t. uit sau nu am inspiratia sa jonglez cu ambreiajul si mi se opreste agregatu' la 3/4 din deal.

in schimb pe portiunile mai putin tehnice, dar destul de abrupte, m-am obisnuit si chiar imi place sa-i dau motoretei ce are nevoie. ture, iar in ture sunt si calutii cei multi si trage frumos, chiar cu a 2-a sau a 3-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai pe romaneste, esti batran si nu mai poti sa te tii de ea. mai da-o la tineret, sa descarce toba, ca o strici altfel :grinbandit:

ontopic...nu cred ca puterea din cilindrata mica este printre marile avantaje la 2t, deja 250 4t moderne sunt la peste 40 CP, si tot in ture f mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca imi dati voie,

 

Parerea mea sincera e asta "no replacement for displacement"

Dupace o sa imi iau o masina si o remorca o sa renunt si la XR650...Momentan ma tin dupa baietii cu wr-uri, exc-uri...etc, dar ajung lesinat de oboseala, recunosc. O sa imi fie dor de cuplul imens al xr-ului...dar tre sa urmeze ceva si dupa el

Probabil ca alegerea va fi un 4T de 250 cc sau un CRF cu kit de 300. Am incercat un exc 250, dar nu eram obisnuit cu 2t si nu mi-a placut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor, nu se pot compara 2t cu 4t.

 

cuplu, ce pot sa zic, 300le nou, adica 2009, are un cuplu fantastic. apropiat de cel al unui 400exc. cu evacuari adecvate, cu un 12/52 poti pleca in panta fara ambreaj aproape de relanti... fara nicio problema!!! poti uita de ambreaj!

 

avantajul celor care au experienta mai mare cu un 2t, e controlul ambreajului. in general pe 4t nu-ti prea trebuie ambreaj. si asta e un mare minus!!! pt ca uiti de el.

 

dar nu asta e scopul, daca nu folosesti ambreajul des, atunci cand vei avea nevoie de el, nu o sa intelegi de ce altii trec pe langa tine iar tu... inca te uiti la ei si nu intelegi de ce totul pare asa de usor la ei si tu nu intelegi de ce nu ai aderenta, sau...

 

alt avantaj la 2t, greutatea? stiu ca nu sunt multe kg... dar se simte enorm. fiecare kg in plus conteaza. ramai cocotzat pe o panta foarte urata. motorul e invers. o caprioara 2t imediat o arunci la vale o intorci, etc... la 4t. e mai greu.

 

control! vorbesc de controlul care vine din greutate. exemplu, coborare/urcare pe rau de munte cu pietre mari. 2t-ul chiar daca sare din pietre, asta in cazul in care nu reusesti sa tii fata sus sa sari peste, il poti aduce imediat pe trasa ideala din genunchi sau maini. la 4t... la nivelul nostru, nu am vazut pe nimeni sa faca asta.

 

raspuns la gaz! da, 2t-ul raspunde imediat. dar asta e doar un avantaj. pt cei lenesi, situ e greu, e greu cand esti obosit si din greseala iti scapa mana in gaz. ai nevoie de plecare rapida in scurt, ce faci? 4t vine puternic dar tarziu, si mai ales, coboara greu puterea, nu se termina imediat cum ai lasat gazul. ce faci in urcarile tziki-tzaki, ce faci cand trebuie sa faci 1-2m apoi trebuie sa-i dai spritz sa o ridici sa faci S_ul si sa mergi in continuare. si tot asa... 4t? nu cred... sau da, se poate, dar dupa ce termini urcarea intri in pauza de masa.

 

consum mare? fratilor, 2t-ul e pt hard enduro nu pt rally raid! nu stiu concursuri mai lungi de 100-150km zi de hard enduro. asta inseamna una sau doua alimentari. nu tine rider-ul cat tine motorul. la un 300exc, un plin in conditii extreme tine cam 60-70km. dar nu stiu daca tinem noi mai mult de 70km.

 

intretinere? am si un 300exc din 2006, care a trecut printr-un Romaniacs in 2006,apoi eu l-am folosit din plin, nu l-am iertat. doar am avut grija cu uleiurile. l-am dus pana in 5000km si anul asta, avand ghinion, a intrat pamant/apa in motor, piston si s-a calat. normal ca motorul mergea. dar am schimbat tot ce trebuia schimbat si era uzat. adica pistonul cu totul, rulmetii de la ambielaj, toate garniturile aferente. pretul? nu a depastit 1500ron in care a intrat si transportul pana si de la Satu-Mare. (manopera inclusa)

 

minus, vibratii, 2t vibreaza cam tare, aici vorbim mai mult de ktm. dar vibratiile astea eu unul nu le mai simt. cand treci de la un 4t la 2t da, se simt din plin si nu sunt placute.

 

mai sunt multe de zis dar ajunge. poate sunt subiectiv, de 2 ani de cand ma dau cu motorul nu am avut decat: husqvarna wr250, ktm 300exc 06, ktm 300exc 09. la mine in familie se foloseste doar 2t. adriana are un 125 exc 07. la inceput a incercat un 450exc. a fost greu... dar ce salt a avut dupa ce a trecut la acel 125. incredibil. o sa va povesteasca ea. prietenilor le-am recomandat tot 2t, e mai simplu, e mai usor de reglat(jetting), de reparat. asa ca in garaj am cam 5 motoare, toate exc-uri, toate 2t... mai mult nu pot sa zic.

:grinbandit: :blink: :)

ne vedem pe partie!!

 

we asta la c-lung. daca e cineva interesat sa dea un semn!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor, nu se pot compara 2t cu 4t.

 

......

 

mai sunt multe de zis dar ajunge. poate sunt subiectiv, de 2 ani de cand ma dau cu motorul nu am avut decat: husqvarna wr250, ktm 300exc 06, ktm 300exc 09.

 

pai si atunci de unde poti face comparatia?nu stiu urcarea tziki tzai, insa te asigur ca orice 4t pune tractiunea la roata mai bine decat 2t, cu tobe ruginite sau arcuri de valva verzi....

daca jumatate din zi cari mobra in carca, bineinteles ca se simt 10 kile in plus, insa nu cred ca s-a umplut in romania de "raceri" enduristi. cati din voi mergeti constant asa de extrem ca nu mai puteti decat cu motoare de 9x kile?cati fac antrenamente constante in vederea clasarii cat mai bune in campionatul de enduro?cati?.....

usor usor ne umplem de fumuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si atunci de unde poti face comparatia?nu stiu urcarea tziki tzai, insa te asigur ca orice 4t pune tractiunea la roata mai bine decat 2t, cu tobe ruginite sau arcuri de valva verzi....

daca jumatate din zi cari mobra in carca, bineinteles ca se simt 10 kile in plus, insa nu cred ca s-a umplut in romania de "raceri" enduristi. cati din voi mergeti constant asa de extrem ca nu mai puteti decat cu motoare de 9x kile?cati fac antrenamente constante in vederea clasarii cat mai bune in campionatul de enduro?cati?.....

usor usor ne umplem de fumuri...

 

De acord.

Restul este lene. :kiss: De cand baietii tineri, cu pretentii de enduristi, care abia asteapta sa isi incordeze muschii pe urcari imposibile au ajuns sa se vaite ca niste babute de cateva kilograme in plus?

Fumuri?.... Ele vin de la uleiul de amestec. :goodposting:

Sanatate si antrenament. :agree:

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ soso

ai inteles complet invers.

 

spuneam ca noi nu suntem super rideri sa putem controla 4t-uri in conditii extreme. eu unul prefer sa ma mai putin ca timp si mai greu dca traseu, fara plimbari lungi pt ca nu am timp. prefer sa merg pe trasee unde e nevoie sa mai tragi de motor, sa te muncesti un pic sa urci/cobori.

 

un exemplu foarte simplu: Jumba . el va poate spune mai multe. 525exc --> 200exc.

 

am mai si zis ca sunt poate usor subiectiv, pt ca nu am avut 4t.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu ash putea sa fac acele trasee cu un 4t. nu am tehnica necesara. asa ca un 2t imi este de ajutor si ma descurc mult mai bine. e simpla problema in cazul meu.

 

nu inteleg de ce atat valva. mi-am spus parerea.

Editat de lucian.n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte interesant si constructiv topicul, la mine e total invers eu acum fac trecerea de la 2T la 4T,mie cel putin imi era greu cu 2T unde trebuia sa tot pisc din ambreaj(era cross nu enduro), ajungeam pe cate un parau si faceam o ora pana ieseam nu mai aveam forta nici sa apas ambreaju, in schimb puterea la 2t imi place cel mai mult si mirosul ce ramane in spate. acum sper sa ma descurc cu un 4T

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai ce va mai certati pe topicul meu. Va prind eu :goodposting:

 

Eu v-am mai zis - daca aveam fizic si tehnica nu renuntam la 4t. Dar nu am si de-aia am ales sa trec la 2t - e mai simpla treaba.

Sunt baieti pentru care nu conteaza motocicleta de sub fund - uite Tony de la C-lung cum merge cu XR sau Erwin Zsolt cum zbura pe langa KTM-uri cu CRF. Pentru mine conteaza insa sa am o motoreta care sa-mi compenseze lipsurile.

 

Pana la urma cea mai buna motocicleta e aia din garaj pentru ca cu aia te distrezi!

 

Si inca ceva - nu mai comparati cross-urile de acum 10 ani cu motoarele de enduro in 2t de generatie noua - KTM, Gas Gas, Husquarna, TM, etc. NU AU NICI O LEGATURA.

Editat de ionut73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inceput sa ma dau acum ~6 luni iar in vara am facut pauza ~1 luna (concediu).

Mi s-a recomandat 2T direct, desi mi s-a spus ca-mi va fi greu la inceput, dar ca-i mai bine asa pe "long term".

 

Chestia este ca ma dau cu o gasca care au experienta de 2-3 ani, deci se dau foarte bine, mult mai bine decat mine.

Evident dupa o mica perioada de "tatonare-invatare" am fost luat in focul luptei pe trasee care pentru mine sunt foarte grele.

Va dati seama, am cazut de nenumarate ori, am tras de motoru' ala de mi-a venit acru, din punctul asta de vedere nici nu concep 4T, ma gandesc cu groaza cum ar fi sa ridic ~10kg in plus la fiecare tranta ... iar la cate trante am luat chiar si 2T este greu la un moment dat :goodposting:

Ca minus la 2T eu am vazut asa:

- amestecul, trebuie sa-mi iau ulei cu mine tot timpul;

- terminatul benzinei, intotdeauna eu terminam primul benzina fata de restul cu 4T (4T'ul termina benzina relativ imediat dupa mine) (aici se poate rezolva cu un rezervor mare de 14L dar costa ~350EURO, avantajul la rezervor mare, pe langa autonomia mai mare, este ca nu mai ai nevoie de protectii radiator care costa ~100EURO);

- pornirea doar la kickstarter, care cand esti foarte obosit poate ajuta ... pe de alta parte 3KG in plus conteaza enorm.

- toba, cartabosul care este foarte expus lovirilor (mai ales pe trasee pietroase), se descentreaza relativ usor, etc ... iar cel mai ieftin gasita a fost la 175 EURO.

 

Ce pot sa zic, evident motoreta mea a fost incercata de cei cu 4T din gasca si au fost incantati (de cat de usoara era si de manevrabilitate).

Cu siguranta cel putin unul va face trecerea pe 2T la anul. Daca nu 2-3. Dar vedem la anul.

 

Cu 4T nu m-am dat deloc, desi mi s-a propus sa incerc n-am vrut de teama sa nu-mi placa :agree:

Iar faptul ca trebuie lucrat cu ambreiajul la 2T eu nu-l vad ca dezavantaj, si 4T are ambreiaj deci presupun ca se lucreaza si acolo cu ambreiajul :kiss:

 

Oricum, gasca cu care ma dau este super si le multumesc pentru faptul ca au avut rabdare (si inca mai au) cu un incepator ca mine!

Editat de seseseko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inceput sa ma dau acum ~6 luni iar in vara am facut pauza ~1 luna (concediu).

Mi s-a recomandat 2T direct, desi mi s-a spus ca-mi va fi greu la inceput, dar ca-i mai bine asa pe "long term".

 

Chestia este ca ma dau cu o gasca care au experienta de 2-3 ani, deci se dau foarte bine, mult mai bine decat mine.

Evident dupa o mica perioada de "tatonare-invatare" am fost luat in focul luptei pe trasee care pentru mine sunt foarte grele.

Va dati seama, am cazut de nenumarate ori, am tras de motoru' ala de mi-a venit acru, din punctul asta de vedere nici nu concep 4T, ma gandesc cu groaza cum ar fi sa ridic ~10kg in plus la fiecare tranta ... iar la cate trante am luat chiar si 2T este greu la un moment dat :goodposting:

Ca minus la 2T eu am vazut asa:

- amestecul, trebuie sa-mi iau ulei cu mine tot timpul;

- terminatul benzinei, intotdeauna eu terminam primul benzina fata de restul cu 4T (4T'ul termina benzina relativ imediat dupa mine) (aici se poate rezolva cu un rezervor mare de 14L dar costa ~350EURO, avantajul la rezervor mare, pe langa autonomia mai mare, este ca nu mai ai nevoie de protectii radiator care costa ~100EURO);

- pornirea doar la kickstarter, care cand esti foarte obosit poate ajuta ... pe de alta parte 3KG in plus conteaza enorm.

- toba, cartabosul care este foarte expus lovirilor (mai ales pe trasee pietroase), se descentreaza relativ usor, etc ... iar cel mai ieftin gasita a fost la 175 EURO.

 

Ce pot sa zic, evident motoreta mea a fost incercata de cei cu 4T din gasca si au fost incantati (de cat de usoara era si de manevrabilitate).

Cu siguranta cel putin unul va face trecerea pe 2T la anul. Daca nu 2-3. Dar vedem la anul.

 

Cu 4T nu m-am dat deloc, desi mi s-a propus sa incerc n-am vrut de teama sa nu-mi placa :agree:

Iar faptul ca trebuie lucrat cu ambreiajul la 2T eu nu-l vad ca dezavantaj, si 4T are ambreiaj deci presupun ca se lucreaza si acolo cu ambreiajul :kiss:

 

Oricum, gasca cu care ma dau este super si le multumesc pentru faptul ca au avut rabdare (si inca mai au) cu un incepator ca mine!

:) :) cu un rezervor de 14l adica cu 6-7l in plus ajungi la greutatea unui 4 timpi si daca scazi si uleiul din desaga iesi tot acolo

ps.super misto 200 2t m-am dat si eu pe unul si mi-a placut

 

cu un rezervor de 14l adica cu 6-7l in plus ajungi la greutatea unui 4 timpi si daca scazi si uleiul din desaga iesi tot acolo

ps.super misto 200 2t m-am dat si eu pe unul si mi-a placut

ps 2. apropos de consumul 200 2t nu stiu ce sa zic eu am mers pe acelasi traseu cu husabergul de 5 jumate cu un prieten cu un ktm de 200 2t si au consumat lafel ba mai mult el s a mai intors din drum cam 5 km,asa ca a facut mai mult un pic ca mine si la consum cand am alimentat era lafel ca mine

Editat de cetateanulx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor,

TERMINATI DREAQULUI CU PROSTIILE

treaba e foarte simpla, am urmat sfatul dat la buzau de un necunoscut Mani... du=te pe o urcare pe care nu o poti face cu 4t si incearca cu 2t

mai mult, dupa ce am vazut ca nu e imposibil si ca manevrabilitatea este mult mai mare la 2t, am urcat portiuni de traseu intai cu 4t si apoi , cu limba pana la cot am luat si 2t ul amicului meu mai putzin experimentat... SURPRIZA am constatat ca efortul depus pe aceasi sectiune este MULT MAI MIC.

Am participat la romaniacs pt a doua oara, anul trecut cu 4t, anul asta cu 2t, toata lumea a zis ca anul asta a fost mult mai greu... NO OFENCE A FOST PISTOL CU APA LA HOBBY! si acum ma intreb= oare am progresat chiar atat de mult antrenandu-ma doar in weekend, avand o viata dezordonata cu nopti pierdute prin cluburi si alte d,astea care nu au nici o legatura cu viata sportiva sau 2T-UL ESTE VINOVAT PT AFIRMATIA MEA????

 

CONCLUZIA MEA E SIMPLA---- TREBUIE SA IMI IAU UN 2T PT CA NUU VREAU SA RENUNT LA SUPERMOTO!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am luat o Yamaha SJ 700 (in doi timpi)......nu e motor, e stand up - skijet. Pe enduro inca mai mananc un 450 - 2007. Dupa aia om vedea. Treaba e ca cu doi timpi nu mai pot sa ma dau pe aici (Dobrogea) - prea mult nisip unde "trebe cuplu si nu e benzinarii" . Sa mai iau una....sa se conduca invers - (adica nu cu spatele) ci comenzile gaz/ambreiaj se folosesc invers - spritzul de gaz se inlocuieste cu joaca pe ambreiaj....ma tulbura la cap. Mai bine un T-ride ca sunt cam scurtoc (172)...si tot am trecut pe Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
multumesc de raspuns husqki,

 

in mare masura iti dau dreptate, recunosc ca am fortat comparatia yzf(cros) cu 300exc(enduro), cum si comparatia scorpa t-ride cu orice alt enduro 2t este fortata, dar parca toata lumea stie una si buna: 2t este cel mai manevrabil si cu centrul de greutate cel mai bine asezat. diferenta de centre de greutate este, cred, sensibila, greutatea spune totul si atat.

 

la moroarele noi 4t efectele inertiale sunt mult diminuate, vibratiile sunt cam tot pe acolo cu 2t-urile.

 

si da:"orice motor in 2T este mai usor decat omologul sau k putere in 4T"

 

:rusinica:

 

am fost fan 2T pana am cumparat prima scorpa..... acum nu mai sunt !!!! :D

bicicleta e minunata cuplu grozav manevrabilitate de exceptie..... in plus radiatorul prins in cadru ventilator de serie toba in spate prinsa central il fac si la trante ft ft interesant

in plus si pornire electrica ... toate astea sub 100 kg.......

Editat de andreigin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

degeaba ai cuplu mare la 4t degeaba ai o herghelie de caluti ...cele 10kg in plus arata cine urca panta mai sus...cine se joaca prin padure cu usurintza

250 in 4t este un motor extraordinar dar e prea bombat trebuie verificat tot timpul reglat...si asa nu prea are suficienti caluti :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt in masura sa dau sfaturi aici dar imi dau cu parerea. eu am inceput pe 2 timpi si apoi am luat si un 4 t!pot spune ca m-am descurcat cu 4 t mai bine decat cu 2 in ciuda greutati.singura nefericire era in cazul in care ramaneam intepenit in vreun sant ceva si eram nevoit sa trag de el.in rest pot spune ca ma descurc mai bine cu 4 si pe urcari pe care le faceam mai greu cu 2 timpi la inceput.bine ma obisnuisem si cu 2 t dar tot mai lejer mi se pare cu 4. cel putin pentru mine. acum nu sunt in masura sa vb despre asta pentru ca sunteti cu mai multa experienta decat mine. :rusinica: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

degeaba ai cuplu mare la 4t degeaba ai o herghelie de caluti ...cele 10kg in plus arata cine urca panta mai sus...cine se joaca prin padure cu usurintza

250 in 4t este un motor extraordinar dar e prea bombat trebuie verificat tot timpul reglat...si asa nu prea are suficienti caluti :rusinica:

 

 

sincer intre 250 4T si 250 2T nu are cum sa fie o diferenta de 10 kg !!!!! in plus are 40 de cai / aprox 95 kg la 12000 ture/min ..

in padure manevrabilitatea "bicicletei" cred eu ca e mult mai importanta.......si acolo sincer nu are rival........

cu treaba cu reglatul da ai dreptate ii controlezi jocu la supape..... da aia kam pe la 5000 km si in plus un mare MINUS la 2T este consumul de care nu te-am auzit sa spui nimica......

nu vreau sa spun ca 4 T este mai bun vreau sa spun ca "produsul final motor+cadru" oferit de SCORPA este extraordinar.....

baietii au lucrat ft ft bine si motorul......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer intre 250 4T si 250 2T nu are cum sa fie o diferenta de 10 kg !!!!! in plus are 40 de cai / aprox 95 kg la 12000 ture/min ..

in padure manevrabilitatea "bicicletei" cred eu ca e mult mai importanta.......si acolo sincer nu are rival........

cu treaba cu reglatul da ai dreptate ii controlezi jocu la supape..... da aia kam pe la 5000 km si in plus un mare MINUS la 2T este consumul de care nu te-am auzit sa spui nimica......

nu vreau sa spun ca 4 T este mai bun vreau sa spun ca "produsul final motor+cadru" oferit de SCORPA este extraordinar.....

baietii au lucrat ft ft bine si motorul......

 

am un 300 exc si consumul e cam acelasi cu un 4t....a fost cand am ramas eu fara benzina, si a fost cand au ramas cei cu 4t fara benzina...pot spune ca nu consuma deloc mai mult decat 4t...cu exceptia daca mergi pe sosea sau pe drum forestier...in schimb am impresia ce pe portiunile grele un 4t consuma mai mult decat un 2t....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...