asklepios Postat Septembrie 23, 2008 Share Postat Septembrie 23, 2008 am schimbat in urma cu 5 luni bateria de pe moto,deorece era uscata (se vedeau elementii) si era scris pe ea sa nu o desfaci si sa nu adaugi apa sau electrolit doar sa o incarci si cum.am comandat alta noua pt ca nu stiam de cand e si cat e de buna.marca Saito cu reciepiende cu electrolit.am formatat-o am pus-o si am mers toata vara.acum am dat-o jos si am observat ca e deasemenea uscata.si pe aceasta scrie sa nu adaugi apa si electrolit. exista tipul asta de baterie?!eu stiu de cea clasica care se completeaza cand scade nivelul si de cea cu gel care o iei gata facuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 23, 2008 Share Postat Septembrie 23, 2008 Daca nu e cu gel ( asa am inteles din descrierea ta) cum ai pus electrolit in ea poti sa adaugi pe parcurs si apa distilata daca observi ca scade nivelul electrolitului. Cauza pentru care-ti dispare electrolitul este tensiunea de incarcare prea mare care apare cel mai probabil din cauza unui "releu de incarcare" defect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 24, 2008 Autor Share Postat Septembrie 24, 2008 Daca nu e cu gel ( asa am inteles din descrierea ta) cum ai pus electrolit in ea poti sa adaugi pe parcurs si apa distilata daca observi ca scade nivelul electrolitului.Cauza pentru care-ti dispare electrolitul este tensiunea de incarcare prea mare care apare cel mai probabil din cauza unui "releu de incarcare" defect. tu citesti pe sarite? nu intelegi ca are o eticheta alba pe care scrie cu rosu:NEVER ADD WATER.NEVER REMOVE SEALING CAPS TO CHARGE THE BATERY. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 tu citesti pe sarite? nu intelegi ca are o eticheta alba pe care scrie cu rosu:NEVER ADD WATER.NEVER REMOVE SEALING CAPS TO CHARGE THE BATERY. citeste foarte bine binox, a invatat si sa scrie chiar......daca e cu electrolit si nu cu gel, poti adauga apa distilata fara probleme......in plus, de unde stii ca e uscata inauntru daca nu i-ai "NEVER REMOVE SEALING CAPS"????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 citeste foarte bine binox, a invatat si sa scrie chiar......daca e cu electrolit si nu cu gel, poti adauga apa distilata fara probleme......in plus, de unde stii ca e uscata inauntru daca nu i-ai "NEVER REMOVE SEALING CAPS"????? depinde: unele au hublou, altele joja, ca la ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 citeste foarte bine binox, a invatat si sa scrie chiar......daca e cu electrolit si nu cu gel, poti adauga apa distilata fara probleme......in plus, de unde stii ca e uscata inauntru daca nu i-ai "NEVER REMOVE SEALING CAPS"????? Si "sealing caps" cum le scoti? Infigi surubelnita in ele si tragi pina se rup? Si dupa aia mai e si etansa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 Si "sealing caps" cum le scoti? Infigi surubelnita in ele si tragi pina se rup? Si dupa aia mai e si etansa? ei lasa, ca nu trebuie sa tragi pana se rup..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 24, 2008 Autor Share Postat Septembrie 24, 2008 citeste foarte bine binox, a invatat si sa scrie chiar......daca e cu electrolit si nu cu gel, poti adauga apa distilata fara probleme......in plus, de unde stii ca e uscata inauntru daca nu i-ai "NEVER REMOVE SEALING CAPS"????? s-ar putea sa existe un tip de baterie de care sa nu sti?se poate ca electrolitul sa se intareasca cand e turnat sau sa se absoarba in elementi ?in instructiuni scria ca dupa ce pun electrolitul sa nu o misc o ora.adica sa nu o inclin de la verticala. cum am aflat ca e uscata? am scuturat-o si nu se aude nimic si apoi am desfacut-o si am intors-o cu gaurile in jos si nici macar nu picura.in rest e ok.duce electromotorul si lumina farurilor e buna la relanti.bateria e Saito cu o durata de viata de 10 ani.o am de cateva luni.sincer mi-e frica sa bag apa daca scrie pe ea sa nu pun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 Poti spune exact ce cod de acumulator ai cumparat ? Eventual modelul si anul mobrei Apoi detaliem, daca e ce cred eu ca e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 s-ar putea sa existe un tip de baterie de care sa nu sti?se poate ca electrolitul sa se intareasca cand e turnat sau sa se absoarba in elementi ?in instructiuni scria ca dupa ce pun electrolitul sa nu o misc o ora.adica sa nu o inclin de la verticala. cum am aflat ca e uscata? am scuturat-o si nu se aude nimic si apoi am desfacut-o si am intors-o cu gaurile in jos si nici macar nu picura.in rest e ok.duce electromotorul si lumina farurilor e buna la relanti.bateria e Saito cu o durata de viata de 10 ani.o am de cateva luni.sincer mi-e frica sa bag apa daca scrie pe ea sa nu pun. pai si daca e buna, de ce sa umbli la ea? ca asta nu am inteles io din prima! ai masurat tensiunea in instalatie cu motorul pornit, turat, cu consumatori? este intre 13,7V si 14,4V? daca da, de ce sa umbli? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 24, 2008 Autor Share Postat Septembrie 24, 2008 pai si daca e buna, de ce sa umbli la ea?ca asta nu am inteles io din prima! ai masurat tensiunea in instalatie cu motorul pornit, turat, cu consumatori? este intre 13,7V si 14,4V? daca da, de ce sa umbli? pai vezi.asta vroiam sa stiu.tensiunea de incarcare e independenta de baterie?chiar daca bateria e rea mie tre sa imi arate in jur de 14v?mie imi arata mai mult adica 16.dar tot 16 arata si pe bateria singura.se poate sa fie de la aparat ca e d-ala ieftin.am comandat alt aparat de masura mai scump si voi verifica inca o data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 Eu n-am citit pe sarite dar din propozitia asta am schimbat in urma cu 5 luni bateria de pe moto,deorece era uscata (se vedeau elementii) si era scris pe ea sa nu o desfaci si sa nu adaugi apa sau electrolit doar sa o incarci si cum am dedus ca ai avut o baterie din care s-a evaporat electrolitul si nu mai functiona (banuiesc ca nu ai schimbat-o doar pt ca nu mai avea electrolit dar mergea totusi) Poate ceea ce ai tu e defapt o baterie cu gel care se vinde neformatata ,iar electrolitul cu care ai incarcat-o este absorbit de ceva material spongios si deaia zici tu ca e uscata. Daca aceasta e situatia atunci nu vad care-i problema mai ales daca zici ca se comporta ok... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 pai vezi.asta vroiam sa stiu.tensiunea de incarcare e independenta de baterie?chiar daca bateria e rea mie tre sa imi arate in jur de 14v?mie imi arata mai mult adica 16.dar tot 16 arata si pe bateria singura.se poate sa fie de la aparat ca e d-ala ieftin.am comandat alt aparat de masura mai scump si voi verifica inca o data. cred ca ai releul de incarcare troznit. ia masoara cu aparatul ala ieftin la o masina(ajungi cel mai repede la baterie) sa vezi ce bine arata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 25, 2008 Autor Share Postat Septembrie 25, 2008 Poti spune exact ce cod de acumulator ai cumparat ? Eventual modelul si anul mobrei Apoi detaliem, daca e ce cred eu ca e bateria e SAITO CTX9-BS 12v/8A cod 10036802(catalog louis) si e mata asa ca nu are nivel ca cele Delo sa iti arate cat sa completezi cum spunea cineva mai inainte. Motocicleta e honda CB500R adica 94. cred ca ai releul de incarcare troznit.ia masoara cu aparatul ala ieftin la o masina(ajungi cel mai repede la baterie) sa vezi ce bine arata. si la masina arata tot 16 dar se poate sa fie si la masina trosnit.si daca il pun pe baterie de 1.5 arata 1.7,la priza 260.am comandat alt aparat mai bun .o sa revin Eu n-am citit pe sarite dar din propozitia asta am dedus ca ai avut o baterie din care s-a evaporat electrolitul si nu mai functiona (banuiesc ca nu ai schimbat-o doar pt ca nu mai avea electrolit dar mergea totusi) Poate ceea ce ai tu e defapt o baterie cu gel care se vinde neformatata ,iar electrolitul cu care ai incarcat-o este absorbit de ceva material spongios si deaia zici tu ca e uscata. Daca aceasta e situatia atunci nu vad care-i problema mai ales daca zici ca se comporta ok... pai asta vreau si eu sa cred.sa imi comfirme cineva asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 25, 2008 Share Postat Septembrie 25, 2008 bateria e SAITO CTX9-BS 12v/8A cod 10036802(catalog louis) si e mata asa ca nu are nivel ca cele Delo sa iti arate cat sa completezi cum spunea cineva mai inainte. Motocicleta e honda CB500R adica 94. Deci exact ce credeam: http://yuasa.dreamhosters.com/batteryprint.php?id=9 Maintenance Free Absorbed Glass Mat (AGM) Technology is an advanced battery design used in Yuasa's Maintenance Free Batteries that eliminates water loss. Once it's filled with acid the battery is permanently sealed - so you'll never need to fill it with water or check the acid level. Long Life Because of its lead calcium design, the AGM battery will hold its specific gravity more than three times longer than conventional lead antimony types. This means much longer periods between charges when the battery is used in a standby mode, like winter storage. And to remain factory-fresh the AGM battery is shipped dry along with its own pack of high-gravity acid that's added at the time of installation. Sealed, Non-spillable Once filled with acid from its special packs, the AGM battery is virtually maintenance free. It's totally sealed and all of the acid is absorbed in the special plates and separators, so there is no need to worry about acid leaks on valuable vehicle parts and accessories. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 25, 2008 Autor Share Postat Septembrie 25, 2008 Deci exact ce credeam:http://yuasa.dreamhosters.com/batteryprint.php?id=9 no asa.asta da explicatie!senkiu veri maci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 bateria e SAITO CTX9-BS 12v/8A cod 10036802(catalog louis) si e mata asa ca nu are nivel ca cele Delo sa iti arate cat sa completezi cum spunea cineva mai inainte. Motocicleta e honda CB500R adica 94. si la masina arata tot 16 dar se poate sa fie si la masina trosnit.si daca il pun pe baterie de 1.5 arata 1.7,la priza 260.am comandat alt aparat mai bun .o sa revin pai asta vreau si eu sa cred.sa imi comfirme cineva asta auzi, te-ai gandit, inainte sa comanzi alt aparat, sa-i schimbi celui pe care il ai bateria aia de 9V? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 26, 2008 Autor Share Postat Septembrie 26, 2008 auzi, te-ai gandit, inainte sa comanzi alt aparat, sa-i schimbi celui pe care il ai bateria aia de 9V? m-am gandit.displayul afiseaza puternic si nu scade in intensitate nici daca il las o ora pornit.am considerat ca nu merita.am dat 10 lei pe el si s-ar putea sa fie mai scumba bateria.voi face un test comparativ intre ele si sper sa iasa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SNOWMAN Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Se pare ca si la mine la motor am probleme cu pornitul de la baterie (o baterie Yuasa); Motorul a stat vreo 10 zile nepornit si nu mai porneste. Intrebarea mea este: Pot reincarca bateria mea Yuasa(cu gel)?? Cam cat are o baterie durata de folosinta, nu neaparat modelul asta? Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Se pare ca si la mine la motor am probleme cu pornitul de la baterie (o baterie Yuasa);Motorul a stat vreo 10 zile nepornit si nu mai porneste. Intrebarea mea este: Pot reincarca bateria mea Yuasa(cu gel)?? Cam cat are o baterie durata de folosinta, nu neaparat modelul asta? Merci! normal ca o poti incarca, dar, ai grija ca la incarcare, curentul sa fie maxim 10% din capacitatea ei sau, tensiunea la bornele ei sa nu depaseasca 14,4V. tine-o cel putin 10 ore la incarcat cel mai bine ar fi daca ai avea posibilitatea sa masori si sa poti regla curentul de incarcare, pentru ca, pe masura ce se incarca, curentul de incarcare trebuie scazut periodic. daca ai un redresor care stie sa faca chestia asta automat ar fi ideal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 normal ca o poti incarca, dar, ai grija ca la incarcare, curentul sa fie maxim 10% din capacitatea ei sau, tensiunea la bornele ei sa nu depaseasca 14,4V.tine-o cel putin 10 ore la incarcat cel mai bine ar fi daca ai avea posibilitatea sa masori si sa poti regla curentul de incarcare, pentru ca, pe masura ce se incarca, curentul de incarcare trebuie scazut periodic. daca ai un redresor care stie sa faca chestia asta automat ar fi ideal. Repet ce am zis si in alt topic: Pentru cazuri de baterie sulfatata, intretinere baterie peste iarna, etc exista o solutie desteapta si nu atat de scumpa (aprox 60 E) ce exista si la noi pe piata in magazinele moto -> http://www.tecmate-int.com/optimate4_detail.php Dar mereu trebuie verificata si instalatia mobrei, releul de incarcare e cel mai predispus la "crapare" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Repet ce am zis si in alt topic: e buna idee.....cam pe la ce bani ajunge incarcatorul ala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Am scris anterior 60E = 60 Euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Am scris anterior 60E = 60 Euro asa este, ma scuzi, inca nu mi-a trecut mahmureala de aseara de la ursu..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 27, 2008 Autor Share Postat Septembrie 27, 2008 normal ca o poti incarca, dar, ai grija ca la incarcare, curentul sa fie maxim 10% din capacitatea ei sau, tensiunea la bornele ei sa nu depaseasca 14,4V.tine-o cel putin 10 ore la incarcat cel mai bine ar fi daca ai avea posibilitatea sa masori si sa poti regla curentul de incarcare, pentru ca, pe masura ce se incarca, curentul de incarcare trebuie scazut periodic. daca ai un redresor care stie sa faca chestia asta automat ar fi ideal. curentul de incarcare?! sau tensiunea? ma gandesc ca sunt dependente.adica daca scad tensiunea scade si curentul nu?am un aparat cu voltmetru incorporat(e de la masina de tatuat)si are reglaj(potentiometru) de la 0 la 20v si 0 pana la 2.2A.am si aparat de masura.de unde stiu cand sa scad curentul? ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.