Sari la conținut

Problema Electromotor


dorinn
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Totul a inceput prin auzirea unui click sub sit - de la releul de pornire. Mi s-a zis sa verific bateria, si se pare ca e ok. Am pus un redresor de mare putere pe ea si tot nu a vrut sa proneasca.

Am dat jos electromotorul si am gasit carbunii cam terminati. Am pus altii si am zis sa il testez inainte de montare pe o baterie de masina. Merge, invarte, dar slab...pot sa il tin cu mana. Daca il tin din prima cu mana nici numai porneste din loc, ca sa numai zic ca se si incalzeste dupa vreo 40-50s de tinut pe baterie in partea cu carbunii.

 

Aveti vreo idee ceva? Trebuie sa-mi iau altul?

 

Merci :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Terente
Totul a inceput prin auzirea unui click sub sit - de la releul de pornire. Mi s-a zis sa verific bateria, si se pare ca e ok. Am pus un redresor de mare putere pe ea si tot nu a vrut sa proneasca.

 

Am dat jos electromotorul si am gasit carbunii cam terminati. Am pus altii si am zis sa il testez inainte de montare pe o baterie de masina. Merge, invarte, dar slab...pot sa il tin cu mana.

 

 

Inainte sa schimbi carbunii, cum invartea?Tot asa slab?Banuiesc ca era pus pe motor pana sa schimbi carbunii,nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa schimbi carbunii, cum invartea?Tot asa slab?Banuiesc ca era pus pe motor pana sa schimbi carbunii,nu?

L-am dat jos, pentru ca nu invartea nimic si am verificat si bateria care era ok. Se auzea doar click sub sit, cred ca de la releul de pornire. L-am desfacut si am constat ca un carbune era mancat complet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am dat jos, pentru ca nu invartea nimic si am verificat si bateria care era ok. Se auzea doar click sub sit, cred ca de la releul de pornire. L-am desfacut si am constat ca un carbune era mancat complet.

Click-ul se auzea de la releul de pornire. De electromotor nu stiu ce sa iti zic ... incearca sa pui carbunii vechi si vezi daca tot asa face. Tind sa cred ca nu is carbunii buni, dar asta nu are nici o treaba cu click-ul ce se auzea sub sa, eu zic ca a fost o pura coincidenta faptul ca ai gasit carbunii terminati, adevarata problema cred ca e releul de pornire(pe langa carbunii prosti ...)

 

... ca sa numai zic ca se si incalzeste dupa vreo 40-50s de tinut pe baterie in partea cu carbunii.

Normal ca se incalzea ... electromotorul de moto, ca si cel de masina e facut sa mearga maxim 10-15 secunde, chiar si asa e extrem de mult timp, in mod normal ai nevoie de max 3-5 secunde sa porneasca, asta si la rece ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia care paraie sub sa e "bobina de inductie". Garantez ca si la "baterie terminata" si la "carbune terminat" face la fel (am avut eu tot la Dominator). Uneori pornea daca bagam in viteza, impingeam umpic asa cu rotitzele cuplate si apoi dadeam iar la buton si pleca. La un moment dat n-a mai vrut nici asa. Si eu am pus baterie fresh. Am luat la ochi electromotorul stiind ca din lista de chestii care pot fi de vina cam el a mai ramas. Demontat electromotor si gasit carbunele (sa zicem) "de intrare" tocit pina ajungea firul la carcasa carbunelui. L-am completat cu o bucata de carbune de FLEX (se potriveste de minune, e aceeasi dimensiune). Merge brici. Electromotorul meu "rupe mana" cind in pui la curent. N-am incercat sa-l tin 30-40 de secunde si inteleg ca nici nu prea e bine, ca daca ai tine butonul apasat cind vrei sa pornesti, se incinge carbunele si la demontare gasesti aschii de carbune in electromotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia care paraie sub sa e "bobina de inductie". Garantez ca si la "baterie terminata" si la "carbune terminat" face la fel (am avut eu tot la Dominator). Uneori pornea daca bagam in viteza, impingeam umpic asa cu rotitzele cuplate si apoi dadeam iar la buton si pleca. La un moment dat n-a mai vrut nici asa. Si eu am pus baterie fresh. Am luat la ochi electromotorul stiind ca din lista de chestii care pot fi de vina cam el a mai ramas. Demontat electromotor si gasit carbunele (sa zicem) "de intrare" tocit pina ajungea firul la carcasa carbunelui. L-am completat cu o bucata de carbune de FLEX (se potriveste de minune, e aceeasi dimensiune). Merge brici. Electromotorul meu "rupe mana" cind in pui la curent. N-am incercat sa-l tin 30-40 de secunde si inteleg ca nici nu prea e bine, ca daca ai tine butonul apasat cind vrei sa pornesti, se incinge carbunele si la demontare gasesti aschii de carbune in electromotor.

ce sa caute bobina de inductie sub sa???????

garantez ca la baterie descarcata face complet diferit de carbune terminat......de ex, iti scad mult in intensitate becurile prin bord.....

ce e ala carbune de intrare?

de intrare unde?

cum adica ai completat carbunele, ca bucata asta chiar este imposibil de inteles......

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce sa caute bobina de inductie sub sa???????

garantez ca la baterie descarcata face complet diferit de carbune terminat......de ex, iti scad mult in intensitate becurile prin bord.....

ce e ala carbune de intrare?

de intrare unde?

cum adica ai completat carbunele, ca bucata asta chiar este imposibil de inteles......

stii tu mai bine ca el ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea multi mesteri pe m?.

7063209.jpg sub sa se afla chestia asta. E "starter solenoid", au gresit ei gresesc si eu.Si la baterie golita si la carbune tocit (in cazul meu) a parait la fel.

 

aaaa, Dorin, sigur ai pus bine la loc electromotorul? sa nu iti atinga cumva surubul ala care trece prin carcasa de carcasa. Face umpic de scurt si nu e bine. :goodposting:

Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaaa, Dorin, sigur ai pus bine la loc electromotorul? sa nu iti atinga cumva surubul ala care trece prin carcasa de carcasa. Face umpic de scurt si nu e bine. :goodposting:

nu vad relevanta acestei intrebari.......omu' a zis ca nu-i invarte bine, ca nu are forta......nu a spus nimic de scantei.....daca faci scurt la carcasa, nu se poate spune un scurt mai putin, un scurt mai mare......scurt-circuit inseamna rezistenta aproape 0, ceea ce inseamna curent care tinde la infinit.....nu-mi aduc aminte ca el sa fi descris ceva jerbe de scantei.... :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea multi mesteri pe m?.

E "starter solenoid", au gresit ei gresesc si eu.Si la baterie golita si la carbune tocit (in cazul meu) a parait la fel.

Poi una e "starter solenoid" = solenoid pornire(mai pe romaneste releu de pornire) si alta e bobina de inductie :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi una e "starter solenoid" = solenoid pornire(mai pe romaneste releu de pornire) si alta e bobina de inductie :agree:

Deci paraia "solenoidul de pornire" Dorin. Electromotorul nu se prinde nimeni ce are dar macar ne-am lamurit ce paraia. :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci paraia "solenoidul de pornire" Dorin. Electromotorul nu se prinde nimeni ce are dar macar ne-am lamurit ce paraia. :agree:

 

:kiss:) Tare faza cu paraiala serban, defapt era un click.

 

Ca o concluzie din ce ati cam scris pe aici si ce am mai aflat in stanga in dreapta, se pare ca ar fii carbunii, rotorul, releul de pornire (solenoid cum apare prin catalog - www.wemoto.com), bateria.......sau chiar motocicleta :)

 

Le iau pe rand acum:

 

- sunt in BG acum si nu am avut ce face decat sa pun ce am gasit, adica bulgaresti :goodposting: , asa ca o sa incerc in TM sa pun autohtoni de Dacie, probabil o sa rezolv problema. In cel mai rau caz o sa comand originali. Nu l-am montat pe motor din cauza puterii scazute cu care se invarte.

 

- rotorul e masurat dupa manual, deci nu cred ca am gresit la asta;

 

- bateria e 100% buna si nici nu am contacte imperfecte;

 

- nu stiu ce ar mai fii...poate sa iau un motor cu totul (am vazut undeva pe forum de vanzare) :)

 

Oricum merci de info, insa chiar nu aveam timp de investigat...

 

 

Cheers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:agree:) Tare faza cu paraiala serban, defapt era un click.

 

Ca o concluzie din ce ati cam scris pe aici si ce am mai aflat in stanga in dreapta, se pare ca ar fii carbunii, rotorul, releul de pornire (solenoid cum apare prin catalog - www.wemoto.com), bateria.......sau chiar motocicleta :)

 

Le iau pe rand acum:

 

- sunt in BG acum si nu am avut ce face decat sa pun ce am gasit, adica bulgaresti :goodposting: , asa ca o sa incerc in TM sa pun autohtoni de Dacie, probabil o sa rezolv problema. In cel mai rau caz o sa comand originali. Nu l-am montat pe motor din cauza puterii scazute cu care se invarte.

 

- rotorul e masurat dupa manual, deci nu cred ca am gresit la asta;

 

- bateria e 100% buna si nici nu am contacte imperfecte;

 

- nu stiu ce ar mai fii...poate sa iau un motor cu totul (am vazut undeva pe forum de vanzare) :kiss:

 

Oricum merci de info, insa chiar nu aveam timp de investigat...

 

 

Cheers

firele care ies din acesti carbuni bulgaresti sunt la fel in sectiune cu cele de la carbunii originali sau sunt mai subtiri?

de aceea am spus ca nu sunt carbunii de flex buni, pentru ca sectiunea acelui fir de cupru la carbunii de flex e calculata ca sa tina vreo 10 A maxim iar la electromotor cred ca sunt cel putin 30 de amperi care circula prin acel fir. daca grosimea este mai mica decat trebuie sau la limita, ala se va comporta ca o rezistenta, se va incalzi si va avea o cadere mare de tensiune pe el, de aici putand fi acea lipsa de putere.

ia carbuni de la orice auto a caror sarme sa fie aproximativ de aceeasi grosime cu a sarmelor de la carbunii originali si pileste-i pana cand iti culiseaza usor in locasurile din platoul electromotorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P1050266.jpg

primii doi sunt de Dacia, ala de jos e de flex (si are exact forma celui original). Ala de Dacia trebuie decupat serios si rezolvata problema clemei care va impinge exact in cablu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU cred ca-i de la carbuni, si nici de la firul lor. Scria cineva mai sus ca a pus de flex si i-a mers perfect, ce alternatorul lui consuma mai putin? Si firele alea par sa duca peste 10A, si chiar daca nu ar duce, alternatorul s-ar invarti vioi pana firele s-ar parli...

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU cred ca-i de la carbuni, si nici de la firul lor. Scria cineva mai sus ca a pus de flex si i-a mers perfect, ce alternatorul lui consuma mai putin? Si firele alea par sa duca peste 10A, si chiar daca nu ar duce, alternatorul s-ar invarti vioi pana firele s-ar parli...

Ai dreptate ... totusi eu zic ca e din bujie :agree:

Serios vorbind acum ...

Pune carbunii vechi asa cum erau ei si pune electromotorul pe baterie sa vezi daca tot asa face ...

 

Apropo ca mi-am adus aminte de ceva, eu am un electromotor acasa bun(stiu sigur ca e bun pentru ca a fost pe motor pana a crapat motorul), nuj ce mi-a venit o data sa-l pun pe baterie si ghici ce ... nu invartea deloc, ma gandesc ca pus pe motor poate se comporta altfel ... :goodposting:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P1050266.jpg

primii doi sunt de Dacia, ala de jos e de flex (si are exact forma celui original). Ala de Dacia trebuie decupat serios si rezolvata problema clemei care va impinge exact in cablu.

asa si?

ce diferenta este intre ei?

huh?

e de sectiune la cablu?

pe cei de dacie ii pilesti pe ambele parti si ai rezolvat si problema clemei......

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija ca au o anumita duritate, ceva in genul placutelor de frana.

Daca sunt prea duri, e posibil sa-ti faca santuri in colectorul de la rotor si sa-l faci praf.

Am patit aceeasi problama si anumte ca invartea foarte incet la dacie insa,simptomele erau de baterie descarcata insa era noua.

Am dat jos electromotorul, schimbat perii, tot asa facea, solutia a fost sa il curat bine ca era plin de pilitura fina de la la carbuni si fura curent.

Nu stiu in ce masura ajuta, insa ma gandesc ca pana la urma e acelasi principiu, arata cam la fel si in final se manifesta identic.

Sper sa te ajute, inca o data sa ai grija ca noii carbuni daca ii adaptezi de la alta scula sa nu fie prea duri si sa-ti faca praf rotorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija ca au o anumita duritate, ceva in genul placutelor de frana.

Daca sunt prea duri, e posibil sa-ti faca santuri in colectorul de la rotor si sa-l faci praf.

Am patit aceeasi problama si anumte ca invartea foarte incet la dacie insa,simptomele erau de baterie descarcata insa era noua.

Am dat jos electromotorul, schimbat perii, tot asa facea, solutia a fost sa il curat bine ca era plin de pilitura fina de la la carbuni si fura curent.

Nu stiu in ce masura ajuta, insa ma gandesc ca pana la urma e acelasi principiu, arata cam la fel si in final se manifesta identic.

Sper sa te ajute, inca o data sa ai grija ca noii carbuni daca ii adaptezi de la alta scula sa nu fie prea duri si sa-ti faca praf rotorul.

de acord cu tine.....nu ti se pare logic daca e electromotor sa "adaptezi" de la un alt electromotor iar daca este motor de ca, de rasnita de cafea, de exemplu, sa pui de la o alta scula asemanatoare?

in primul rand, intre electromotorul auto si motorul de flex sunt urmatoarele diferente majore:

- unul e motor de cc iar celalalt e motor de ca (nu cred ca are relevanta);

- unul merge la o turatie iar celalalt la alta (are relevanta);

- unul merge la tensiune mica si curent mare iar celalalt la tensiune mare si curent mic (consider ca asta este cea mai importanta diferenta).

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Revin cu problema mea...pe jumatate rezolvata.

 

- schimbat carbuni bulgaresti de rahat cu cei dacie = mi-a sarit din mana cand l-am pus pe baterie, ok deci;

 

- carbunii de dacie au problema cu firul - arcul din suport apasa uneori pe langa el si pot ramane blocati in suport;

 

- au fost destul de greu de lipit, iar problema cu firul ma determina sa comand un suport original cu tot cu carbuni. Ca sa numai zic ca sunt foarte tari si cum spunea cineva mai sus, pot distruge contactele de pe rotor.

 

- mai ramane sa il pun direct pe motor sa vad ca invarte si acolo, ca sa elimin problema releului de incarcare si contactelor imperfecte.

 

Concluzie:

 

Solutie de moment - nu stii cat te tin si cand te lasa - 20 porniri, 50 etc.

 

Trebuie sa iau originalul chiar daca dau de 20 ori mai mult decat cei improvizati (8lei cei de Dacie).

 

O sa revin cand o sa testez si releul de incarcare.

 

Asfalt uscat si timp frumos fara ploaie!

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Revin cu problema mea...pe jumatate rezolvata.

 

- schimbat carbuni bulgaresti de rahat cu cei dacie = mi-a sarit din mana cand l-am pus pe baterie, ok deci;

 

- carbunii de dacie au problema cu firul - arcul din suport apasa uneori pe langa el si pot ramane blocati in suport;

 

- au fost destul de greu de lipit, iar problema cu firul ma determina sa comand un suport original cu tot cu carbuni. Ca sa numai zic ca sunt foarte tari si cum spunea cineva mai sus, pot distruge contactele de pe rotor.

 

- mai ramane sa il pun direct pe motor sa vad ca invarte si acolo, ca sa elimin problema releului de incarcare si contactelor imperfecte.

 

Concluzie:

 

Solutie de moment - nu stii cat te tin si cand te lasa - 20 porniri, 50 etc.

 

Trebuie sa iau originalul chiar daca dau de 20 ori mai mult decat cei improvizati (8lei cei de Dacie).

 

O sa revin cand o sa testez si releul de incarcare.

 

Asfalt uscat si timp frumos fara ploaie!

 

:)

am spus-o mai sus, NU TREBUIESC PILITI DOAR DINTR-O SINGURA PARTE, CI DIN AMBELE, ASTFEL INCAT SA RAMANA MIJLOCUL LOR LIBER PENTRU A PUTEA APASA ARCUL, chiar daca, in momentul pilirii se va duce putin si din sectiunile celor 2 cabluri......iti garantez ca in acest mod, arcul nu se va mai bloca in fir......nu stiu daca de duritate este problema.....din ce am vazut, acesti carbuni nu sunt "tari" absolut deloc, cine stie din ce lot ai nimerit.....am pus tot carbuni de dacie piliti si nu am avut nici o problema de mai bine de jumatate de an si iti garantez ca l-am invartit de puteai praji oua pe el (cuplajul dintre carburator si chiulasa fisurat si tragea aer fals, iar de pornit.....hehe, in alta era in aceste conditii)

 

nu inteleg, de ce au fost greu de lipit? la cositorit te referi sau la ce?

daca da, afla ca am folosit un pistol de lipit clasic si a mers fara probleme......

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...