Hector18 Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Va rog sa imi dati un sfat, vreau sa imi inlocuiesc lichidul de racire. Ce model imi recomandati sa folosesc??? Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 (editat) In general orice tip de antigel pentru motoare cu cartere din aluminu. Si concentratie de 50%. Sa reziste pana la -30grade. In principiu ai niste lichid care se invarte prin cartere, niste furtune si radiatoare. Ar putea sa fie bine merci si apa-distilata cu lesie, daca n-ar veni iarna.. Cauta la orice dealer de consumabile moto, antigel. Vine de obicei gata facut (adica prestabilita concentratia, nu-i mai faci nimic, il torni direct) in bidonase de 1L. Motul Factory Line, de exemplu costa cam 40lei un litru. Foarte scump pentru niste apa cu sapun, dar ce vrei... e pentru moto. Editat Septembrie 26, 2008 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 sa inteleg ca nu-i departe ziua cand voi citi aici intrebari de genul: "mi s-a desfacut un surub, cum recomandati sa il strang?" sau "mi s-a terminat benzina, ce tip recomandati pt umplerea rezervorului?" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
micaradu Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 (editat) Poti sa bagi cu incredere Motul Factory Line. Partea proasta e ca e cam scump (150ron/3litri), dar avand in vedere ca faci schimbul la 2 ani, cred ca nu e o investitie prea mare, mai ales ca rezista pana pe la -35*C si fierbe la 130*C. Au si unul pe la 22Ron/litru, dar tine numai pana la -25*C(cred ca e cam putin pentru RRomanica) si parca nu e tocmai ok sa stai in fiecare zi cu ochii in termometru sa vezi ce temperatura mai e p-afara. Ambele vin gata amestecate. Orice alegere ai face, pune antigel neaparat pentru bloc de Al si pe cat se poate special moto si de firma, nu no-name de prin Carrefour sau alte hipermarketuri. Editat Septembrie 29, 2008 de micaradu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 Ziceti-mi mai si mie ce e asa special la lichidul ala de racire pt moto?? Ce se intampla daca pun unu de la magazin auto sau hipermarket oarecare, daca e garantat la -35 de grade? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 Exact! Zi! Vino te rog cu o explicatie logica asupra ANTIGELULUI MOTO!!! Ce stie sa faca ala? Cu ce e mai bun decat unul ordinar de supermarket? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
micaradu Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 Exact! Zi! Vino te rog cu o explicatie logica asupra ANTIGELULUI MOTO!!! Ce stie sa faca ala? Cu ce e mai bun decat unul ordinar de supermarket? Nu am spus neaparat de moto, desi cel de moto are din cate stiu o vascozitate mai mica si punct de fierbere mai mare. Cat despre cel ordinar, nu am bagat nici la dacie pe vremea cand aveam.....nu o sa ma apuc sa bag acum. Si inca ceva.......trebuie sa caviteze mult mai greu antigelul moto, ca si ueiul, de altfel. Cred ca nu sunt prea multe conserve cu care sa se mearga in 13-14000ture. Cam astea ar fi diferentele intre antigelul moto si auto. Astea si pretul. Cat face acesta din cat promite, nu am idee, dar sunt sigur ca nu e o investitie asa enorma incat sa nu merite ce e mai bun motorul. In plus un antigel bun facut de o firma ok costa cam la fel de mult indiferent ca e de moto sau auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 Poti sa elaborezi un pic? Stiam ca fenomenul de cavitatie se intampla la schimbarea sensului de miscare/curgere al unui lichid. Ce are de-a face asta cu lichidul de racire? Ce anume e asa special la lichidul pentru bloc de aluminiu? La otel as fi inteles sa nu corodeze poate, insa la aluminiu de ce nu ar merge si antigel oarecare + apa 50% amestecat? Care e diferenta din punct de vedere al racirii intre a merge cu 13-14 mii de ture si 2-3 mii? Racirea se face suficienta prin dimensionarea circuitului nu prin ceea ce se baga inauntru. Apropos, componenta care raceste propriu zis este apa, nu concentratul antigel (ala e doar pus sa nu inghete apa). Din combinatia intre concentratul antigel si apa distilata rezulta punctul de inghet pe care il doresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
micaradu Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 (editat) Cavitatia nu apare doar la schimbarea de sens. Cavitatia apare la orice agregat ce are o elice/turbina de o forma sau alta ce se invarteste intr-un lichid in momentul in care turatia acesteia este prea mare. Cand am spus de cele 13-14000ture, nu ma refeream la caldura ci exact la fenomenul de cavitatie ce poate sa apara datorita turatiilor foarte mari ale pompei de apa. Cat despre blocul de aluminiu, si aluminiul se poate coroda iar inhibitorii de rugina pe care ii are antigelul pentru bloc de otel nu sunt tocmai ok pentru aluminiu sau cel putin nu mai functioneaza in cazul aluminiului. In ultimul rand, antigelul nu e pus numai ca sa nu inghete apa. Ajuta si transferul termic protejeaza anti-coroziune si creste punctul de fierbere al apei. Incearca sa mergi cu un miar vara cu apa chioara in instalatie prin bucuresti sa vezi ce se intampla, mai ales ca electro ventilatorul declanseaza undeva pe la 104-105*C. P.S. raportul apa antigel nu prea se face dupa ureche. La mine cel putin scrie clar ca numai 50/50 este acceptat. Probabil o fi fost valabila la daciile 1300 de acum vreo 30 de ani chestia cu raportul. Editat Septembrie 30, 2008 de micaradu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tembelutzu Postat Martie 18, 2019 Share Postat Martie 18, 2019 Salutare, Va rog putin ajutor Am o Honda NC 750x 20176, as vrea sa-i schimb antigelul si mi-am prins urechile. In manual zice asa "High quality ethylene glycol antifreeze containing silicate-free corrosion inhibitors". Am gasit asa ceva dar facut pe la Valcea, totusi sunt un pic sceptic cu privire ca calitatea produsului. In motor acum e de culoarea albastra. Ce am cumparat ca sa schimb a venit de culoarea roz (cel de la Valcea). Citind pe net sunt tot mai nelamurit. M-am gandit la Antigel fara silicati 1L, Castrol Radicool SF Norma specifica: G12 (rosu). Antigel cu silicati Castrol Radicool NF, Albastru, 1L are silicati si contrazice ceea e este in manual (eu am acul albastru asa am luat motorul de la neamt, nu stiu ce neam de antigel este) Ce am mai gasit albasru scrie monoetilen glicol cu etilenglicol (e acceasi chestie ca nu ma pricep)? Daca puteti sa ma lamuriti si pe mine, sau sa imi recomandati un antigel la un pret de bun simt dar sa fie si ok ca si calitate va sunt recunoscator. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aurex Postat Martie 18, 2019 Share Postat Martie 18, 2019 G12 de la Hepu roz: fara nitrati , fosfati silicati si amine. Fara grija... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tembelutzu Postat Martie 18, 2019 Share Postat Martie 18, 2019 Acum 1 minut, Aurex a spus: G12 de la Hepu roz: fara nitrati , fosfati silicati si amine. Fara grija... Ok. Merci mult de tot. Macar asta e nemtesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.