Sari la conținut

Problema Kawasaki Zx-6rr


MEX
 Share

Postări Recomandate

Salut! am un kawasaki zx-6rr (zx-600k) an 2003, 33000 km si am o mare problema. cand bag mana in gaz nu se mai tureaza mai mult de 10-11 mii rpm. nici cand este pe liber nu urca mai mult de 10-11 mii rpm :(uleiul esti schimbat, filtrul de aer este nou, nu are probleme la ambreiaj. ce problema poate fi? bujiile, fisele, bobinele, calculatorul? :unsure:

 

astept raspuns, mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa le reglezi jocul. Scrie in manual cum. Si cand. Preferabil la fiecare revizie (cand schimbi uleiul deoarece mai curge putin), e ok si la fiecare doua revizii sau 10.000km. Nu sunt eu guru in mecanica, dar, din ce spui tu, pare a fi vorba de un motor care pierde compresie. Atat timp cat nu ai ceva spart prin motor, valvele sunt cea mai plauzibila varianta (una sau mai multe valve stau putin deschise atunci cand ar trebui sa stea total inchise). Mai ales daca treaba asta s-a manifestat in timp si nu dintr-o data.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa le reglezi jocul. Scrie in manual cum. Si cand. Preferabil la fiecare revizie (cand schimbi uleiul deoarece mai curge putin), e ok si la fiecare doua revizii sau 10.000km. Nu sunt eu guru in mecanica, dar, din ce spui tu, pare a fi vorba de un motor care pierde compresie. Atat timp cat nu ai ceva spart prin motor, valvele sunt cea mai plauzibila varianta (una sau mai multe valve stau putin deschise atunci cand ar trebui sa stea total inchise). Mai ales daca treaba asta s-a manifestat in timp si nu dintr-o data.

am mai costatat ca uneori daca bag mana in gaz la maxim urca repede pana in 10 mii de ture apoi urca greu pana la 12 mii iar daca reduc putin si iar accelerez urca aproape de rosu dar nu intra in limitator cum intra de obicei. am uitat sa spun ca bujiile nu leam schimbat niciodata :unsure: nu ar fi si asta o posibila cauza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tii catusi de putin la cazanul ala al tau, regleaza jocul supapelor. Daca nu, schimba-i bujiile. Ori esti mega-incepator, complet atehnic si pui ulei de la Motul "ca-i cel mai tare, frate" ( :unsure: ), ori esti inconstient si nu-ti pasa de motor pentru ca "oricum la anul imi iau ceva mai mare" ( :rock: :D ). Pur si simplu nu poti tine un motor 30.000km fara sa-i reglezi supapele si sa te astepti de la el sa mearga ca atunci cand a iesit din fabrica.

 

Din fericire pt tine, nici nu dureaza mult. Dai jos rezervorul, dai jos capacul motorului, iei un set de taloane (0.1mm, 0.15mm etc) si te apuci de reglat cu cheia de 10 si cel mai mic imbus atunci cand pistonul respectiv e la TDC (pui in treapta cea mai mare de viteze si invarti de roata. atunci cand atat supapele de admisie si evacuare sunt inchise, atunci poti lucra la acel cilindru). Apoi pui totul la loc si mai adaugi niste ulei daca a curs ceva cand ai desfacut capacul. Intr-o ora, maxim o ora jumate n-ai ce face post-25459-1223753917.gif

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer sa fiu nu cred ca la modelul lui de motocicleta se face reglajul la supape u cheia de 10 din cate stiu eu ii cu pastile si mie mai degraba imi pare ca nu se alimenteaza cum trebuie poate filtru benzina infundat sau poate carburatoare tre curatate si reglate (sincronizate+reglAT amestec

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Morti in chec, faceti ce vreti. Nu eu ma dau pe racheta aia. Nu eu o sa cumpar racheta aia. Nu reglati niciodata supapele. Schimbati uleiul la 15.000km si nu-l verificati ca sigur nu consuma. Inlocuiti cauciucurile doar cand incepe sa apara plasa. Uleiul din furca e maintenance free. La fel si lichidul de frana. Nu eu o sa plang cu motorul pe marginea drumului intrebandu-ma ce dracu' are de nu mai porneste (ca sa nu zic de vreo cazatura din cauza ca nu va tineti mobrele la punct) in timp ce 20 alti motociclisti vor trece intr-o roata pe langa mine salutandu-ma. Vrum-vrum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca la km astia nu ai reglat niciodata valvele, este maare nevoie ca sa fie reglate. NU cred ca e de la filtru de benzina din moment ce urca pana in 10k de ture. Mergi la service regleaza valvele si vezi ce zice motoru dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelul respectiv de motocicleta, ca la majoritatea motoarelor motocicletelr sport, jocul la supape este facut cu pastile care se schimba, nu se regleaza nimic.

Si oricum, un joc nereglat nu va duce niciodata la scaderea performantelor motorului in halul asta!! Un joc la supape cu cateva zecimi mai mare sau mai mic NU ARE CUM sa afecteze functionarea motorului in mod sesizabil, in cel mai rau caz poate duce la o uzura prematura a supapelor, dar nu e cazul. Problema lui e alta.

 

Si omul, presupun ca nu e primul proprietar, nu spune de cati KM o are el. Probabil fostii proprietari daca au respectat macar reviziile din garantie probabil ca au facut verificarea jocului. Deci scade si mai mult probabilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelul respectiv de motocicleta, ca la majoritatea motoarelor motocicletelr sport, jocul la supape este facut cu pastile care se schimba, nu se regleaza nimic.

Si oricum, un joc nereglat nu va duce niciodata la scaderea performantelor motorului in halul asta!! Un joc la supape cu cateva zecimi mai mare sau mai mic NU ARE CUM sa afecteze functionarea motorului in mod sesizabil, in cel mai rau caz poate duce la o uzura prematura a supapelor, dar nu e cazul. Problema lui e alta.

 

Si omul, presupun ca nu e primul proprietar, nu spune de cati KM o are el. Probabil fostii proprietari daca au respectat macar reviziile din garantie probabil ca au facut verificarea jocului. Deci scade si mai mult probabilitatea.

motocicleta am luat-o la 22000 km si acum are 33000. iam schimbat periodic ulei, filtru de ulei, filtru aer. nu pot sa zic ca ma pricep la mecanica si nici nu stiu ce a facut fostul proprietar cu ea. singurul lucru care nu i lam schimbat sunt bujiile :unsure: modelul este pe injectie

sa fie bujiile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai dupa 11000km, n-ar fi rau macar sa le verifici. Le scoti, te uiti ce culoare au, starea electrozilor, distanta dintre ei. Verifica si filtrul de aer sa nu fie imbacsit. Bujiile ar trebui sa aiba izolatorul ceramic din interior de culoare caramizie si distanta dintre electrozi cat prevede manualul. Poti verifica si filtrul de benzina daca ai asa ceva, si ala se murdareste si devine mai putin permisibil in timp. Cu cat urca mai mult in ture cu atat motorul are nevoie de mai multa benzina. Nici o verificare a injectoarelor nu ar strica, dar asta la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la modelul tau la cati km trebuie sa se verifice -valve clerance-(jocul supapelor),cat e specificat in carte?

 

ma gandesc ca o functionare buna a supapelor poate depinde si de modul de exploatare al motorului...adica daca mergi mai mereu turat supapele ar trebuie verficate mai des..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tii catusi de putin la cazanul ala al tau, regleaza jocul supapelor. Daca nu, schimba-i bujiile. Ori esti mega-incepator, complet atehnic si pui ulei de la Motul "ca-i cel mai tare, frate" ( :unsure: ), ori esti inconstient si nu-ti pasa de motor pentru ca "oricum la anul imi iau ceva mai mare" ( :rock: :D ). Pur si simplu nu poti tine un motor 30.000km fara sa-i reglezi supapele si sa te astepti de la el sa mearga ca atunci cand a iesit din fabrica.

 

Din fericire pt tine, nici nu dureaza mult. Dai jos rezervorul, dai jos capacul motorului, iei un set de taloane (0.1mm, 0.15mm etc) si te apuci de reglat cu cheia de 10 si cel mai mic imbus atunci cand pistonul respectiv e la TDC (pui in treapta cea mai mare de viteze si invarti de roata. atunci cand atat supapele de admisie si evacuare sunt inchise, atunci poti lucra la acel cilindru). Apoi pui totul la loc si mai adaugi niste ulei daca a curs ceva cand ai desfacut capacul. Intr-o ora, maxim o ora jumate n-ai ce face post-25459-1223753917.gif

Poate la Dacie sa reglezi supapele cu cheie de 10,sau la enduro al tau, dar la zx6 nu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tii catusi de putin la cazanul ala al tau, regleaza jocul supapelor. Daca nu, schimba-i bujiile.

 

Tu ai reglat vreodata supapele(valvele) la un 4 in linie vreodata? Asa teoretic e usor,dar practic nu e chiar asa usor.Eu nu m-as baga la asa o operatiune.

 

motocicleta am luat-o la 22000 km si acum are 33000. iam schimbat periodic ulei, filtru de ulei, filtru aer. nu pot sa zic ca ma pricep la mecanica si nici nu stiu ce a facut fostul proprietar cu ea. singurul lucru care nu i lam schimbat sunt bujiile :unsure: modelul este pe injectie

sa fie bujiile?

 

Pai daaa,logic ca sunt bujiile daca nu le-ai schimbat niciodata.Ele de fapt poate nu sunt uzate,dar fii sigur ca distanta la electrozi nu mai este cea buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai reglat vreodata supapele(valvele) la un 4 in linie vreodata? Asa teoretic e usor,dar practic nu e chiar asa usor.Eu nu m-as baga la asa o operatiune.

Nu, dar le-am reglat la monocilindru (DR 350) si boxer (R 1100 GS). Greu n-a fost deloc (si exact cu sculele pe care le-am precizat, cheia de 10, imbus de 3, set de taloane si manual de service), for the record. Altfel, faptul ca e ceva mai greu la 4 in linie nu inseamna ca nu trebuie facuta operatiunea, nu?

 

My bad daca la modelul asta distributia nu se face prin lant, axa cu came si push-rods.

 

Altfel, bujiile ar trebui sa tina cam 50.000km si-s usor de verificat daca sunt in standard (check the manual). Pompa de benzina mai e un candidat, dar s-ar fi simtit si in alte situatii. Filtrul de aer e nou, deci se exclude. Filtrul de benzina ar putea fi schimbat daca nu s-a umblat la el de mult. Un injector (partial) infundat mai prezinta o posibilitate. Dar tot la un motor care pierde compresie imi e gandul.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altfel, bujiile ar trebui sa tina cam 50.000km si-s usor de verificat daca sunt in standard (check the manual)

 

 

Restul scenariilor de defecte pe care le expui sunt interesante... insa in legatura cu bujiile o sa'mi permit un comentariu.

 

Functie de multi factori, la un anume tip de motor cifra termica a bujiilor va fi aleasa (din constructie) astfel incat varful bujiei sa ramana tot timpul la temperatura optima de functionare si sa aiba grija sa absoarba o parte din caldura din chiulasa.

 

"Imbatranirea" prematura a "ceramicii" unei bujii (defecte la nivel molecular) va avea efecte oarecum similare ca la selectarea gresita a cifrei termice care poate crea 2 situatii: fie bujia sa va supraincalzi, creeand un punct termic ridicat in chiulasa (astfel ajutand formarea detonatiilor), fie bujia prea rece nu va ajunge la temperatura de auto-curatire astfel pot aparea probleme la "aprinderea" ei. Fenomenul este des intalnit in cazul motoarelor supra-solicitate sau dereglate.

 

Din acest motiv este aproape imposibil sa verificam dinamic, in conditii reale, buna functionare a unei bujii, in general fiind recomandata inlocuirea lor la intervalul de 20.000km sau ori de cate ori avem nevoie sa investigam un defect mai "subtil".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iam scos azi bujiile si erau duse rau. le-am curatat putin ca fiind duminica nu am avut de unde sa cumpar altele noi si leam montat. :unsure: pe liber urca pana in 14500 dar nu ajunge in limitator (15500) iar in sarcina urca pana in 13000 rpm. cred ca am rezolvat misterul :rock: sper sa nu fie si valvele, am citit in manualul ei ca valvele nu se regleaza cu "cheia" :D) ci se inlocuiesc niste pastile de diferite dimensiuni in functie de jocul lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu fie si valvele, am citit in manualul ei ca valvele nu se regleaza cu "cheia" :unsure:) ci se inlocuiesc niste pastile de diferite dimensiuni in functie de jocul lor.

Lasand la o parte faptul ca nu inteleg de ce razi la ideea de a regla valvele cu "cheia" (ce ciudat, la toate R-urile se face asa), faptul ca la ele nu s-a umblat ar trebui sa-ti dea de gandit daca tii la motorul ala. Exista, probabil, un interval la care trebuie sa te uiti la ele (sau sa se uite cineva care stie, whatever) care trebuie respectat. Nu strica ca, atunci cand faci o revizie, sa completezi tot check-list-ul ala din manualul de intretinere. Bujiile schimba-le.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu intelegi ca el are motocicleta de 11000km din cei 33000 si nu stie la ce s-a umblat sau nu inaintea lui? Mai mult ca sigur cel dinaintea lui daca a avut-o de noua, sau cel care a avut-o noua, a facut verificarea jocului supapelor la momentul prevazut in revizie (daca exista asa ceva pana la 33000km). Repet, o dereglare a jocului supapelor produsa in timp, de la uzura, fara alte defectiuni majore, NU AFECTEAZA functionarea motorului in mod sesizabil!

Sistemul de deschidere/inchidere al supapelor cu pastile se face direct, fara a folosi culbutori (cama apasa pe pastila si deschide supapa) si este mult mai fiabil si tocmai de aceea se foloseste la motoare sport, de turatie mare. Inchipuie-ti cum ar zdrangani culbutorii (rocker arms) tzaca-tzaca pe la 13000 rpm!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, o dereglare a jocului supapelor produsa in timp, de la uzura, fara alte defectiuni majore, NU AFECTEAZA functionarea motorului in mod sesizabil

 

 

Micsorarea jocului supapelor poate cauza reducerea turatiilor maxime si cresterea temperaturii in camera de ardere. Am patit'o eu , motorul se "puturosea" de pe la 9000rpm in sus iar turatii de peste 11.000rpm cauzau topirea electrozilor unei bujii, mereu aceeasi (am descoperit ulterior ca pe acel cilindru jocurile erau cele mai mici).

 

Am totusi senzatia ca in cazul de fata mai degraba bujiile sunt de vina...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate, dar se intampla asa ceva cand exista o uzura masiva si supapele nu se mai inchid/deschid cat trebuie.

 

Sa stii ca si eu am crezut la fel pana cand am pus mana si am verificat practic si am constatat cu surprindere ca nu e nevoie de "uzuri masive" ca jocurile supapelor sa fie mult in afara specificatiilor. Sau depinde de ce intelegi tu prin "uzuri masive". Spre exemplu in cazul meu la 5 dintre cele 12 supape de admisie am gasit jocuri atat de mici incat practic nu am putut sa le masor (cu cea mai mica lera de 0.04mm). Uzura supapelor in sine era minimala, doar cu micile depuneri normale, calcau perfect pe paturile lor, fara "inflorituri"... etc.

 

In fine, ar fi multe discutii interesante de purtat pe aceasta tema insa nu vreau sa alunecam de la topicul initial. Poate deschidem un alt "thread" in acest sens...

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iam scos azi bujiile si erau duse rau. le-am curatat putin ca fiind duminica nu am avut de unde sa cumpar altele noi si leam montat. :unsure: pe liber urca pana in 14500 dar nu ajunge in limitator (15500) iar in sarcina urca pana in 13000 rpm. cred ca am rezolvat misterul :rock: sper sa nu fie si valvele, am citit in manualul ei ca valvele nu se regleaza cu "cheia" :D) ci se inlocuiesc niste pastile de diferite dimensiuni in functie de jocul lor.

 

Deci era de la asta.Eu zic sa inlocuiesti bujiile cat mai repede.O simpla curatare nu e de ajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...