Sari la conținut

Probleme Cutie


SEBYK
 Share

Postări Recomandate

De vreo 2 sapt am observat o problema la cutia de viteze, mai exact la treapta a 2-a. Uneori intr-a 2-a la un moment dat, e ca si cum ar scapa pinioanele, ca si cum as tura motorul in gol, apoi imediat "prinde" ca sa zic asa si merge ok. Cat de grava este problema?? (mentionez ca de atunci am evitat pe cat posibil sa folosesc a 2-a si am mers putin cu motorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZZR-u de 400 ? Pai e simplu, "s-a futuut pinionul de a 2-a", boala clasica.

 

Intr-adevar cutia la unele modele de Kawa mai vechiute e un punct slab si se ajunge la asa ceva. Du-o la un mecanic care se pricepe. Si la alte marci se poate intampla asa ceva, depinde cum a fost "menajata" cutia, de obicei forja cu a 1-a si schimbat a 2-a mai puternic si se uzeaza in timp.

 

:unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Da,confirm,si eu am avut probleme la ZZR 1100 cu a treia sau a doua,nu mai stiu exact.Nu-i numai specific la Kawa.

Ca sfat,nu mai merge cu ea asa,se pot sparge sincroanele in ea in mers,motorul se blocheaza si daca ai marele bulan sa nu te arunce in cap sau sub vreun camion(cum am avut eu) scapi DOAR cu toata cutia facuta praf,ceea ce o sa te cam coste.

Daca o duci acum la un mecanic ii crapa motorul si cutia si-ti schimba acolo doar ce este defect,furca,sincron,etc.

Te costa si astea,dar nu asa de mult..

Bafta si imi pare rau de necazul tau..daca te mai alina faptul ca vine iarna si ai timp sa stringi bani sa surubaresti la ea..

Sanatate.

Luigi Vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns sigur la intrebarea asta nu cred ca poate sa-ti dea cineva pe forum in primul rand pt ca si alea de 600 difera de la model la model,stiu pe cineva care si-a comandat o cutie sh de zzr600 tot pt un zzr600 si nu s-a potrivit cu ce avea el.

Nici din manualul de service nu o sa-ti dai seama pt ca nu-s trecute cotele pieselor si nici desene amanuntite nu ai.

Cel mai bine desfaci cutia vezi ce piese trebuie sa inlocuiesti si apoi cu piesa defecta in mana poti compara daca se potriveste cu alta sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau poti cauta un catalog on-line unde vand piese de kawasaki si sa vezi daca piesa respectiva are acelasi cod si la modelul de 400 si la modelul de 600. Daca are acelasi cod, e aceeasi piesa. Dar nu pe orice site este dat si codul ei, pe unele e data numai denumirea. De exemplu pe alfa-sports (piese suzuki) e dat codul piesei, pe alt site frantuzesc pentru piese honda e data numai denumirea piesei, fara nici un cod. Acuma cum ai noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

/index.php?...&start=1090

Suna aici,il cheama Robert,un baiat deosebit,poate te poate ajuta.

Nu stiu insa daca se potrivesc de la un model la altul.Asta-i problema cu cele de 400cm,sunt facute pt.piata japoneza.

Eu am luat la zzr1100 o cutie aproape noua cu vreo 250 euro parca..dar asta-i model pt.toata lumea si gasesti piese garla pe ebay.de

Bafta.

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu o problema cu cutia, ce-i drept la alt tip de motor, tot in treapta a doua.

 

Se mainifesta la fel cum s-a descris problema. Chestia e ca am mers asa, si intr-o zis a crapat cu tot, am rupt si un ax din interiorul cutiei, deci am facut-o varza. Apoi am aflat ca problema e la niste asa zise furci din interior si nu la pinioane. Din pacate nu prea ma pricep sa dau mai multe detalii tehnice, insa l-a mine aceasta a fost problema.

 

Bafta oricum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

La ZZR problema apare de la pinioane. Sunt niste "catei" de pe unul din pinioane care trebuie sa intre in niste fante ca sa blocheze pinionul in viteza respectiva. Varfurile de la "catei" se rotunjesc uneori si incep sa nu mai blocheze acel pinion. Probleme la furci apar in general dupa, desi e bine ca daca tot o desfaci sa schimbi si furca respectiva. Problema se poate preveni schimband vitezele in felul urmator: Mergand in treapta 1, tragi de ambreiaj, tragi de schimbator in a 2-a si il tii acolo pana dupa ce eliberezi ambreiajul, apoi dai drumul pedalei de schimbator.

 

E boala cunoscuta a ZZR-ului. Cand cauti pinioanele vezi ca sunt 2 tipuri in functie de an. Sunt identice ca dinti si dimensiuni, dar unul are 6 catei(modelul mai vechi), iar celalalt 5 si nu se vor potrivi in veci. Spor la reparat si subscriu la postul cu Robert. Super baiat si foarte serios.

Editat de micaradu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK. in momentul de fata mobra e desfacuta bucati..cutia mai exact..si se pare ca problema nu e de la pinioane ci de la selector(sau harta) post-13858-1226426059_thumb.jpg Cine se pricepe bine la zzr-uri sa imi dea un add sa mai vb pe mess...

Editat de SEBYK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK. in momentul de fata mobra e desfacuta bucati..cutia mai exact..si se pare ca problema nu e de la pinioane ci de la selector(sau harta) post-13858-1226426059_thumb.jpg Cine se pricepe bine la zzr-uri sa imi dea un add sa mai vb pe mess...

 

 

Sincer, mie imi pare destul de ok harta aia. Nu pare sa aiba uzuri in asa hal incat sa nu iti mai intre in viteza. In plus, daca intra in viteza si apoi scapa, nu harta e de vina. Dupa ce pinionul ajunge pe pozitia pentru treapta a 2-a, daca nu este uzat, nu ar trebui sa mai impinga in furca si sa incerce sa iasa. Uita-te la "cateii" de pe pinion...in mod normal, nu au voie sa fie rotunjiti in partea superioara....Pune o poza si cu cateii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata nu pot sa mai pun alte poze...motorul e acasa si eu sunt la facultate. dar nu asta e problema... Problema e ca se poate sa fie si cateii, dar in cazul asta nu ar trebui sa faca mereu figuri??? Ei...odata ce a intrat in viteza, pe urma tine...nu mai sare...ca am chinuit-o intr-o zi numai cu 1,2,3...

si dupa ce prindea bine mergea fara probleme...

O sa incerc si cu uleiul...desi nu prea cred...pana acum a mers ok cu uleiul pe care l-am avut... respectiv yacco 10w40 si yacco 10w50 sintetic...o sa schimb selectorul ca si asa e bulit si nu am chef sa mai desfac pe urma mobra iar daca mai crapa ceva in el si o sa pun inapoi 10w40

Editat de SEBYK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata nu pot sa mai pun alte poze...motorul e acasa si eu sunt la facultate. dar nu asta e problema... Problema e ca se poate sa fie si cateii, dar in cazul asta nu ar trebui sa faca mereu figuri??? Ei...odata ce a intrat in viteza, pe urma tine...nu mai sare...ca am chinuit-o intr-o zi numai cu 1,2,3...

si dupa ce prindea bine mergea fara probleme...

O sa incerc si cu uleiul...desi nu prea cred...pana acum a mers ok cu uleiul pe care l-am avut... respectiv yacco 10w40 si yacco 10w50 sintetic...o sa schimb selectorul ca si asa e bulit si nu am chef sa mai desfac pe urma mobra iar daca mai crapa ceva in el si o sa pun inapoi 10w40

 

Daca nu face mereu poate sa fie la inceput. Iti dau un pm cu messengerul meu si mai stam de vb acolo. Cutiile de viteze kawa sunt mai zgomotoase decat restul, dar nu ar trebui sa faca asa. Cat despre ulei, pune vascozitatea recomandata de producator(la zzr600 sunt 4 in functie de clima/anotimp). Cum spunea Stege, poate sa fie si de la ulei, dar atata timp cat e schimbat la timp si e cel recomandat de producator nu ar avea voie sa faca asa. Daca face figuri numai la intrarea in viteze, poate sa fie si de la furca(indoita sau uzata) si chiar de la reglaj ambreiaj. Verifica-le pe toate, iar daca vrei un manual, ti-l pot da eu pe cel de service Haynes. Din cate stiu, cutia de viteze ar trebui sa fie cam aceeasi.

 

 

Daca nu face mereu poate sa fie la inceput. Iti dau un pm cu messengerul meu si mai stam de vb acolo. Cutiile de viteze kawa sunt mai zgomotoase decat restul, dar nu ar trebui sa faca asa. Cat despre ulei, pune vascozitatea recomandata de producator(la zzr600 sunt 4 in functie de clima/anotimp). Cum spunea Stege, poate sa fie si de la ulei, dar atata timp cat e schimbat la timp si e cel recomandat de producator nu ar avea voie sa faca asa. Daca face figuri numai la intrarea in viteze, poate sa fie si de la furca(indoita sau uzata) si chiar de la reglaj ambreiaj. Verifica-le pe toate, iar daca vrei un manual, ti-l pot da eu pe cel de service Haynes. Din cate stiu, cutia de viteze ar trebui sa fie cam aceeasi.

 

 

 

Cat despre harta, da, trebuie sa o schimbi si pe ea...nu e uzata inca chiar asa de rau, dar va trebui curand inlocuita si e mai bine sa o faci acum, daca tot ai motorul desfacut.

Ai aici linkul cu rezolvarea problemei.....vezi ca in primul post parca e un link catre un tip care a facut asta si a explicat pas cu pas si a postat si fotografiile. Link: http://www.zx6e.net/forums/index.php?showt...second+gear+fix

Sper sa nu se supere adminii......nu este vorba de reclama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Cu riscul de a mi-o lua pe coaja de la cei care au ceva de impartit cu Tomina, ai putea sa incerci la ei sa cauti piese, daca ai drum prin Bucuresti. Am un prieten care a avut exact aceeasi problema (ii sarea din treapta 2) tot la un ZZR400 si si-a rezolvat-o la Tomina. E drept, el de-acolo a luat moto si mai avea garantie la ea, dar imi imaginez ca orice se poate rezolva contra cost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Ms pt sfaturi si linkuri.

2. Cu riscul de a-mi sari in cap cei care au ceva cu Tomina...m-am gandit la ei , in momentul de fata fiind singurii care mai aduc sau mai au ceva piese pt japoneza mea care din intamplare de la ei a fost cumparata cu vreao 4-5 ani in urma ,perioada in care nu a avut nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai poti sa incerci la Robert din Bistrita. Id-ul e motoracero si aduce cam tot ce se poate pt ele(mi-am luat si eu pt. fostul motor care era '92 diferite chestii). Sa ne tii la curent. Sunt curios cum se rezolva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Am si eu o problema se pare la cutia de viteze: in mers nu am dat de nici o problema in schimb daca ma opresc la un stop de ex si sunt int treapta a 4-a cand dau sa schimb in jos in a 3a se simte de parca ar fi schibat, desi maneta nu mi se pare ca merge destul in jos iar daca las ambreiajul parca ar fi in liber (motorul merge dar motocicleta nu se clinteste din loc), desi ar trb sa fie in a 3-a dupa care trag de maneta si dau in jos inca odata si intra in a 3a apoi 2 si liber... at mi se aprinde si indicatorul pe bord...

Care ar putea fi problema si cat e de grava?

 

Astept pareri idei, oricum la service ajunge motocicleta dar numai saptamana viitoare...cred....

 

ps: e un Suzuki GS 500E din 2007

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...