Pannoniachopper Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 Am gasit un motor de Ford Taunus din 1964 (1400cm3), stare perfecta de functionare, cu schimbator, cu tot, foarte ieftin. Vreau sa pun pe Nipru. Motorul e mic, si scurt, se poate face fara taieturi pe cadru (oricum, al meu a fost taiat in bucati deja ). Transmisia pe roata de spate se poate face relativ usor cu lant, ambreaj la picior, schimbator la mana, tip suicide shift, si asa mai departe. Totusi, sunt interesat de parerile voastre. Merita, nu merita? Ar fi tare unic, in asta sunt sigur, iar cum suna blocul de V4... . Dar din punct de vedere technic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 Iti dai seama ca din punct de vedere legal,in Romenia ai sanse de reusita 0 absolut?Asa ca nu stiu ce sa zic,dar gandeste: munca,bani investiti,riscuri(poate iese un nimic) si,pe urma...?Eu vream sa-mi fac un Atv dintr-un motor(de fapt tot ansamblu fata care-i prins de caroserie prin 6 suruburi,deci relativ simplu)de trabant si ma gandeam sa nu-l inmatriculez(ca sanse 0 si crede-ma am fost de nenumarate ori la RAR cu agregate in regula cel putin dpdv al seriilor si al modificarilor si tot am imbatranit pe acolo!) si sa-l tin sa o ard cu el pe coclauri,dar.... m-am cam dezumflat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 Poi fara omologare .. ar fi super Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Septembrie 26, 2005 Autor Share Postat Septembrie 26, 2005 Da, stiu ca din punctul de vedere al legalitatii, n-am nici o sansa. Dar nici nu vreau sa ma duc la RAR... O sa folosesc cu actele de Nipru, n-am ce sa fac, cum am si zis, motorul e micut si compact, cine nu se stie o sa crede ca e de 650... Iar Niprul nu e o marca foarte cunoscuta pt. cei de sus... Deci o sa rezolv cumva... De asta am intrebat: merita din punct de vedere technic fara a se ocupa cu cadrul legal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 Dar ii montezi 2 capace de chiulasa de nepra ca sa semene a cilindrii si zici ca e nepra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 bineinteles ca se merita... daca reusesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 Da, stiu ca din punctul de vedere al legalitatii, n-am nici o sansa. Dar nici nu vreau sa ma duc la RAR... O sa folosesc cu actele de Nipru, n-am ce sa fac, cum am si zis, motorul e micut si compact, cine nu se stie o sa crede ca e de 650... Iar Niprul nu e o marca foarte cunoscuta pt. cei de sus... Deci o sa rezolv cumva... De asta am intrebat: merita din punct de vedere technic fara a se ocupa cu cadrul legal? Uite cum vad eu lucrurile: de ce sa bag o caruta de bani in ceva care la fiecare 2 ani(si la moto astia trec al naibii de repede) ajung la mana ITP-ului.Cine stie cat o sa mai tina magareala cu inspectii pe "neve".Eu deja pe unde cunosc nu se mai baga.Mai trec cu vederea cate un detaliu tehnic dar cu seriile nu discuta.Deci ce o sa faci?O sa mergi blatul fara ITP si o sa te milogesti la fiecare control de organ? PS.Eu am vrut sa fac "avion" dintr-un trabant cu motor de golf etc si cand am facut calculele am zis mai bine lasa!Era investitie mare,munca multa,cu actele aproape imposibil,timp pierdut gramada si inca ceva fff important: tot trabant era!Asa si in cazul tau: tot nipru e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 Mai fratilor...din punct de vedere legal situatia este clara: SIGUR NU SE POATE!!! Dar pentru ca traim in Romania si dupa cum bine stiti, ea este tara tuturor posibilitatilor mai exista unele mici portite. De curand un cunoscut a montat pe IJ-ul lui (Jupiter 3 sau 4) un motor de Gilera (asa se scrie?) de 500 cc. Motor monocilindric de motocicleta cu transmisia finala pe partea stanga. Va dati seama ca a trebuit sa modifice toata partea spate...El circula fara probleme pentru ca, spune el, in acte nu scrie cati cilindrii are motocicleta iar politistul nu desface motorul pentru a-i determina capacitatea cilindrica. Din punctul asta de vederea el are dreptate dar mai este ceva ce politistul poate controla foarte usor: seria de la motor. Din punctul asta de vedere este mai nasol. Din punct de vedere tehnic cred ca este posibil. Se poate orice. Rusii fac niste motociclete foarte reusite din motoate de duba. Niste motoare cu 4 cilindrii in V, amplasati gen MotoGuzzi. Poate ca va fi mai greu sa te obisnuiesti cu alt fel de comenzi, ambreaj la picior, schimbator la mana...capacitatea extraordinara a omului este ca se poate adapta...oricum nu ar fi nici prima nici ultima motocicleta cu astfel de comenzi. Eu zic ca din punct de vedere tehnic merita. Vei avea o motocicleta puternica, foarte puternica, dar gandeste-te ca piesele pentru un astfel de motor sunt destul de putine si de aceea foarte scumpe iar de multe ori calitatea lor este precum ce-a a pieselor de Nipru. Gandeste-te ca intr-o zi poate vei vrea o alta motocicelta si trebuie sa o vinzi pe asta. Cine o cumpara? Ca viitorul proprietar o sa trebuiasca sa treaca cu ea pe la RAR... Daca totusi te hotorasti sa te apuci de treaba, pun niste poze cu motoarele de duba ale rusilor...V4 Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Septembrie 26, 2005 Autor Share Postat Septembrie 26, 2005 (editat) Mersi baieti. Motorul pus de Phoenix este un motor de Zaporozsec V4, foarte asemanator cu Ford-ul, pe care vreau sa cumpar eu. Seriile de motor n-ar fi o problema.. Rezolvam. Oricum, cred ca o sa fac un cadru rigid, old school, nou-nout pentru motorul de Ford, iar pe Nipru il las in pace. Sau fac asa, ca sa pot modifica „invers”, ca sa pot sa schimb motorul Ford (si roata din spate) cu cel de Nipru, fara surubeli majore. O sa vad. Oricum, ma tenteaza foarte mult ideea, iar despre bani: nu va fi o investitie nu stiu cat de mare, pt. ca aparat de sudura este, material este, prieteni sunt, clubhouse este, deci... Oricum, cand ma apuc de treaba (iarna asta), pun si poze.. Editat Septembrie 26, 2005 de Pannoniachopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 28, 2005 Share Postat Septembrie 28, 2005 Oricum, cred ca o sa fac un cadru rigid, old school, nou-nout pentru motorul de Ford, iar pe Nipru il las in pace. Asa da!! Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Placebo Postat Septembrie 28, 2005 Share Postat Septembrie 28, 2005 Mersi baieti. Motorul pus de Phoenix este un motor de Zaporozsec V4, foarte asemanator cu Ford-ul, pe care vreau sa cumpar eu. Seriile de motor n-ar fi o problema.. Rezolvam. Oricum, cred ca o sa fac un cadru rigid, old school, nou-nout pentru motorul de Ford, iar pe Nipru il las in pace. Sau fac asa, ca sa pot modifica „invers”, ca sa pot sa schimb motorul Ford (si roata din spate) cu cel de Nipru, fara surubeli majore. O sa vad. Oricum, ma tenteaza foarte mult ideea, iar despre bani: nu va fi o investitie nu stiu cat de mare, pt. ca aparat de sudura este, material este, prieteni sunt, clubhouse este, deci... Oricum, cand ma apuc de treaba (iarna asta), pun si poze.. Mult succes. Sunt sigur ca va fi o reushita shi o atractzie la toate intrunirile. Sa ne tzi la curent cu lucrarile cum face roby cu FJ-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Septembrie 28, 2005 Share Postat Septembrie 28, 2005 Eu zik sa te bagi.......Cu verificarea o mai balbai un an doi.......dupa aia or sa se mai schimbe treburile pe la noi si nu o sa mai fie probleme cu chestii de astea........in cel mai rau caz faci verificarea intr-un judet unde mai potzi sa te invartzi.....si unde is mai de treaba oamenii........ cel putzin in Botosani din cate motoare sau modficat....si cadre facute de la 0 s-a luat RAR-ul fara probleme chiar si fara spaga de multe ori.......Si din cate stiu motorul e piesa de schimb si poate fi inlocuit cat timp se pastreaza capacitatea cilindrica......dar asta am auzit si eu nu am citit undeva asa ca se poate sa ma insel......Oricum parerea mea e sa te apuci de flexuit si sudat...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 2, 2005 Share Postat Octombrie 2, 2005 intrebare (stupida?): merge pus motor de tico pe nipru? (cu tot cu transmisie...)? sau trebuie modificat cadrul ca sa incapa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Octombrie 3, 2005 Autor Share Postat Octombrie 3, 2005 (editat) N-am vazut niciodata motor de Tico scos din masina, asa ca nu stiu, oricum tre' sa fie mica. Dar nu cred ca va merge fara taieturi. Si nici nu merita. 3 cilindri, sunet urat, racire de apa, motor micut, nu merge cu stilul de chopper. Un V4, sa zicem Ford, sau Zaporozsec, da. Volkswagen de 1300-1600 si mai si. Sau... am vazut pe net un tip din Ungaria, care a pus motor de Polski Fiat pe Niprul (sau Ural-ul, nu mai stiu) lui. Cromat, arata fantastic, ca un motor de locomotiva micuta... Stai, ca pun si poze... Editat Octombrie 3, 2005 de Pannoniachopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Octombrie 3, 2005 Share Postat Octombrie 3, 2005 N-am vazut niciodata motor de Tico scos din masina, asa ca nu stiu, oricum tre' sa fie mica. Dar nu cred ca va merge fara taieturi. Si nici nu merita. 3 cilindri, sunet urat, racire de apa, motor micut, nu merge cu stilul de chopper. Un V4, sa zicem Ford, sau Zaporozsec, da. Volkswagen de 1300-1600 si mai si. Sau... am vazut pe net un tip din Ungaria, care a pus motor de Polski Fiat pe Niprul (sau Ural-ul, nu mai stiu) lui. Cromat, arata fantastic, ca un motor de locomotiva micuta... Stai, ca pun si poze... Ai dreptate, motorul arată beton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Octombrie 3, 2005 Share Postat Octombrie 3, 2005 e super ideea panonia cu motorul v4. sigur va suna beton! spor la treaba , abea ashtept sa vad poze din timpul lucrului . am vazut o modificare la nipru cu motor de Daihatzu charade diesel de 900 cmc . trei pistoane. cand gasesc poza o pun aici. zicea ca ia 3 litri la suta. eu o sa ma apuc iarna asta sa pun turbocharger pe nipru meu shi o sa-l alimentez printr-un carburator central. turbina shi intercoolerul le-am luat de la un motor de 1000 cmc de pe Daihatzu charade, sunt micutze o sa le gasesc loc la fix pe motorul de nipru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 3, 2005 Share Postat Octombrie 3, 2005 e super ideea panonia cu motorul v4. sigur va suna beton! spor la treaba , abea ashtept sa vad poze din timpul lucrului . am vazut o modificare la nipru cu motor de Daihatzu charade diesel de 900 cmc . trei pistoane. cand gasesc poza o pun aici. zicea ca ia 3 litri la suta. eu o sa ma apuc iarna asta sa pun turbocharger pe nipru meu shi o sa-l alimentez printr-un carburator central. turbina shi intercoolerul le-am luat de la un motor de 1000 cmc de pe Daihatzu charade, sunt micutze o sa le gasesc loc la fix pe motorul de nipru. ar fi chiar tare nipru turbo singura problema ar fi (dupa parerea mea) incalzirea motorului. care va fi cu muuuuult mai mare. banuiesc ca in schema o sa intre si un intercooler .... da' chiar si asa. desi daca stam sa analizam... una dintre primele masini turbo de strada (si de succes chiar) era racita cu aer: porsche 911 turbo. eu ma gandeam mai demult la asa ceva... doar ca eu ziceam ca un compresor (simplu - pe cureat ceva mai lejer de adaptat.... doar ca nu stiu unde poti gasi un compresor asa mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 e mai simplu de adaptat un turbocompresor decat unul pe curea. tobele oricum tre' sa le duc in spate shi o sa le fac un "mic" ocol prin turbina. loc este destul pe langa motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Octombrie 5, 2005 Share Postat Octombrie 5, 2005 Bah baieti, sa fim seriosi. O sa va puneti voi charger pe Nipru cand veti avea motor de japoneza. Sa fim realisti. Chargerul inseamna in primul rand piese de calitate exceptionala in motor, care sa reziste mult la forte mai mari decat la un motor fara charger. Are Niprul asa ceva? Daca da, ziceti-mi si mie, sa ma duc sa-mi cumpar si eu. Sau preferati sa schimbati motorul la 20.000 km? Mai fain este ce vrea Panoniachopper sa faca. Ar arata superb un Nipru cu motorul ala 4 V. Bafta maxima omule la modificarea asta. Astept poze cu nerabdare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Octombrie 5, 2005 Autor Share Postat Octombrie 5, 2005 Thanx! Acum sunt in cautarea tevilor. Fac un cadru rigid de la O. Asa-i mai fain, si nu sunt fortat in design de catre cadrul original de Nipru. Cadru rigid, furca springer, sau furca dubla in fata... O sa treaca putin timp pana la finalizarea proiectului, dar vreau ceva bine facut si durabil + am si Niprul, tot custom, deci nu raman fara motor. O sa pun poze imediat cand o sa aiba ceva forma. In ceea ce sunt sigur este stilul: un mix de bobber-chopper-lowrider, cel putin 400 de kile, fara fite, stilul inrait old school. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Octombrie 5, 2005 Share Postat Octombrie 5, 2005 Imaginatia imi spune ca o sa iasa ceva superb. Asa, ca la jumate de Boss Hoss Ma tem insa ca va trebui sa pui un rezervor facut de tine de la zero. Asta ca sa poti sa si circuli cu motorul linistit Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 5, 2005 Share Postat Octombrie 5, 2005 Bah baieti, sa fim seriosi. O sa va puneti voi charger pe Nipru cand veti avea motor de japoneza. Sa fim realisti. Chargerul inseamna in primul rand piese de calitate exceptionala in motor, care sa reziste mult la forte mai mari decat la un motor fara charger. Are Niprul asa ceva? Daca da, ziceti-mi si mie, sa ma duc sa-mi cumpar si eu. Sau preferati sa schimbati motorul la 20.000 km? Mai fain este ce vrea Panoniachopper sa faca. Ar arata superb un Nipru cu motorul ala 4 V. Bafta maxima omule la modificarea asta. Astept poze cu nerabdare. Ai ma omule, nu ne strica visele. Eu am zis intr-adevar ca doar ma gandeam... asa.. ipotetic la compresor. Da' sunt sigur ca kerosen va reusi sa faca ceva cu trubina lui - mai ales ca are majoritatea pieselor deja. Chiar daca strica motoru in 20,000km (sau chiar mai putin ca 20,000 e deja mult), chiar daca plusul de putere va fi de doar 2-3 cai (desi nu cred) din dorinta de a menaja motorul si turbina (folosind presiune mai mica) motorul sunt sigur va fi functional candva - sper sezonul viitor. Sper sa-l vad si eu cand va fi gata. Macar poze. Bineinteles ca si ideea lui panoniachopper e tare. Mai ales ca face cadrul de la 0 si va arata exact asa cum isi doreste. P.S. Bafta la examen! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 asha te vreau panonia, fa totul de nou o sa fii mult mai multzumit decat sa tai shi sa adaptezi! cat despre turbo, e relativ simplu de montat, problema e intradevar capitolul fiabilitate, daca ma va tzine 20.000 km eu sunt super multzumit, oricum nu fac mai mult de 3-4000 pe an, cred ca imi permit sa schimb cuzinetzii o data la 5 ani ! cand o sa ma apuc de treba fac un topic separat cu poveshi shi poze! succes la ale voastre! !cosmin aka kerosen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 (editat) am scris o tampenie si a trebuit sa sterg. din pacate nu se poate sau nu stiu eu sa sterg post-ul cu totul. Editat Octombrie 6, 2005 de eugenbiscuitulhipiot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 (editat) Mi-a trecut si mie prin cap sa adaptez un motor de Ford Granada 6V pe un cadru de M72. Nu am renuntat la idee, dar nu am bani, inca , pentru a o pune in practica. As fi folosit cutia de viteze automatica pentru a o putea actiona de la picior. Daca demontez suportii de prindere pe sasiu, mai ca intra motorul in cadru, ar mai ramane lungimea cutiei. Idei sunt, omologarea se obtine, pe baza de proiect si bani, dar astia din urma nu prea sunt. Bafta si succes in actiunea ta. Si sa pui si poze din timpul actiunii Editat Octombrie 6, 2005 de Lonerider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.