Sari la conținut

Viteza A 3-a


Redresor
 Share

Postări Recomandate

Salut ,

 

Ieri am zis ca trebuie sa desfac motorul ca sa remediez problema cu viteza 3 ( pur si simplu nu facea nimic cand cuplam viteza 3).......AM crezut ca de vina e pinionul care oricum fusese rectificat de mine cu flexul din lipsa de bani. Am cumparat pinion nou. Cand am desfacut motorul am fost surprins sa gasesc pinionul intreg (credeam ca i se rosesera dintii care nu mai aveau stratul de cementare). L-am schimbat cu cel nou si acum merge in socuri, adica in momentul cand schimb in vit 3 prinde un pic ,trage,apoi ma scutura si se invarte in gol, apoi iar prinde si la un moment dat nu mai face nimic (nu mai trage), dar in cutie se invarte ceva pt ca se aude ......

 

Avand in vedere ca pinionanele pt vit 2 si 3 sunt noi, inclusiv cele cu crabot, nu pot sa intreb decat urmatoarea chestie:

 

-e posibil ca furcile sa fie uzate si din cauza asta sa nu ridice suficient crabotul ca sa prinda pinionul? Poate ca ghearele care trebuie sa intre in pinion,nu ajung la gauri si se invart pe deasupra rezultand ca pinionul nu e antrenat, deci nu trage..... Doua dintre furci au culoarea aramie si pe partea unde ating de crabot, culoarea s-a luat si se vede culoarea arginitie a fontei. Cealalta furca(pt vit 1 si 3) e alba ,probabil a mai fost schimbata,dar si aceasta are semne de uzura....Poate ca profilul furcii s-a sters (slefuit) si eu vad totul doar putin uzat....Nu cred totusi ca uzura e mare , dar ma gandesc ca poate 2 dintre furci au 23 de ani si chiar daca ar avea fiecare o uzura de doar 0,5mm, la trei furci se poate ajunge la 2mm eroare.... asa ma gandesc eu, fara experienta in repararea cutiilor de viteza.........

 

Poate e cineva care a avut probleme la fel la ETZ pt ca am auzit de la multi ca asta e problema lor....poate si la vreun Ij s-a manifestat simptoma mea si atunci mai aflu un pont............ Poate chiar gresesc in rationamentul meu referitor la furci

 

http://www.mz-b.de/etz250/t4-7.htm

 

http://www.mz-b.de/etz250/t4-7.htm

post-9285-1225557905_thumb.png

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Ieri am zis ca trebuie sa desfac motorul ca sa remediez problema cu viteza 3 ( pur si simplu nu facea nimic cand cuplam viteza 3).......AM crezut ca de vina e pinionul care oricum fusese rectificat de mine cu flexul din lipsa de bani. Am cumparat pinion nou. Cand am desfacut motorul am fost surprins sa gasesc pinionul intreg (credeam ca i se rosesera dintii care nu mai aveau stratul de cementare). L-am schimbat cu cel nou si acum merge in socuri, adica in momentul cand schimb in vit 3 prinde un pic ,trage,apoi ma scutura si se invarte in gol, apoi iar prinde si la un moment dat nu mai face nimic (nu mai trage), dar in cutie se invarte ceva pt ca se aude ......

 

Avand in vedere ca pinionanele pt vit 2 si 3 sunt noi, inclusiv cele cu crabot, nu pot sa intreb decat urmatoarea chestie:

 

-e posibil ca furcile sa fie uzate si din cauza asta sa nu ridice suficient crabotul ca sa prinda pinionul? Poate ca ghearele care trebuie sa intre in pinion,nu ajung la gauri si se invart pe deasupra rezultand ca pinionul nu e antrenat, deci nu trage..... Doua dintre furci au culoarea aramie si pe partea unde ating de crabot, culoarea s-a luat si se vede culoarea arginitie a fontei. Cealalta furca(pt vit 1 si 3) e alba ,probabil a mai fost schimbata,dar si aceasta are semne de uzura....Poate ca profilul furcii s-a sters (slefuit) si eu vad totul doar putin uzat....Nu cred totusi ca uzura e mare , dar ma gandesc ca poate 2 dintre furci au 23 de ani si chiar daca ar avea fiecare o uzura de doar 0,5mm, la trei furci se poate ajunge la 2mm eroare.... asa ma gandesc eu, fara experienta in repararea cutiilor de viteza.........

 

Poate e cineva care a avut probleme la fel la ETZ pt ca am auzit de la multi ca asta e problema lor....poate si la vreun Ij s-a manifestat simptoma mea si atunci mai aflu un pont............ Poate chiar gresesc in rationamentul meu referitor la furci

 

http://www.mz-b.de/etz250/t4-7.htm

 

http://www.mz-b.de/etz250/t4-7.htm

sal am avut si eu aceasi problema la etz u dar la mine facea asa treapta a 2 a si era de vina furca .era prea uzata .pune furca noua si merge precis ,numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma bucur ca mi-a raspuns cineva...altfel ramaneam cu o indoiala...of bine cum m-am gandit,n-o fi bine......Pai am sa schimb toate cele 3 furci, nu doar pe cea responsabila de vit 1 si 3......Si daca le schimb nu vad de ce ar mai face figuri.............

 

Si sa va mai intreb altceva. Vreau sa incerc daca intr-adevar e furca de vina : sa zicem ca schimb in viteza 3 si nu dau drumul pedalei, tin piciorul pe ea si o imping sus si merg asa sa vad cum se comporta.......E eficient daca fac asa sau nu are importanta daca imping de pedala in sus pt ca oricum as face cursa butoiasului cu furcile e limitata insasi de schimbator, adica oricat as impinge ramane la fel si dupa ce iau piciorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...........Cand am desfacut motorul am fost surprins sa gasesc pinionul intreg ............dar si aceasta are semne de uzura....Poate ca profilul furcii s-a sters ..............
............... Vreau sa incerc daca intr-adevar e furca de vina ..................................................

De cele mai multe ori gasesti uzura la furca, la pintenul care plimba pinionul. Dar spui ca ai desfacut motorul, ma mir ca n-ai observat atunci jocurile furcilor, ca n-ai verificat acest lucru, nu te costa nimic, tot era desfacut. Posibil ca incidentul descris sa fie datorat altor cauze, craboti uzati, rotunjiti sau a unei erori de montaj. Pozitia furcilor se regleaza dintr-un surub cu contrapiulita, posibil sa fi umblat acolo? Inaintea de demontarii/remontarii de care ai scris, aveai probleme cu vitezele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cele mai multe ori gasesti uzura la furca, la pintenul care plimba pinionul. Dar spui ca ai desfacut motorul, ma mir ca n-ai observat atunci jocurile furcilor, ca n-ai verificat acest lucru, nu te costa nimic, tot era desfacut. Posibil ca incidentul descris sa fie datorat altor cauze, craboti uzati, rotunjiti sau a unei erori de montaj. Pozitia furcilor se regleaza dintr-un surub cu contrapiulita, posibil sa fi umblat acolo? Inaintea de demontarii/remontarii de care ai scris, aveai probleme cu vitezele?

 

Da,aveam probleme cu viteza 3 , tocmai de aia am desfacut cutia. Am crezut ca e din cauza unui pinion pe care l-am rectificat eu cu flexul. Am crezut ca dintii i s-au ros de tot din cauza ca am distrus stratul de cementare cu flexul

 

Eroare de montaj nu este pt ca am montat conform cartii tehnice. La mine,furcile nu se regleaza din nici un surub cu contrapiulita, stau pe axul 19 din poza. Cand am cumparat motocicleta lipseau seibile 15. Asta a dus la blocarea cutiei de viteze + ca nici nu puteam sa o scot in punctul mort...

 

Ce inseamna jocul furcilor? De exemplu in punctul mort (ca asa montez cutia), aveau joc , adica se miscau putin pe craboti sus-jos,nu stiu cat joc aveau, dar era un joc....

 

In cartea de service pe care o am nu se pomeneste nimic despre adaugarea unor seibi pe parcurs ce se uzeaza cutia.

 

Am observat de asemena ca daca trag de pinion inainte-inapoi ,axul are un joc de 2-3mm. Practic, atunci cred ca furcile nu ar trebui sa dea voie la aceasta miscare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,aveam probleme cu viteza 3 .....................furcile nu ar trebui sa dea voie la aceasta miscare....

jocul axial este normal, insa un joc mare radial nu! Piesa 22 impreuna cu furcile formeaza ansamblul unui mecanism. Aici nu trebe ca jocurile sa nu fie mari. Ce rol are saiba 20? Verifica, ca atunci cand cuia este cuplata in treapta a III-a crabotii pinionul de a III-a sa fie intrati complet, avand doar joc minim de functionare. Jocurile datorate uzurilor se produc la nivelul pintenilor de la furci care ataca pinioanele si canalele axului 22.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun...Joc axial am cum am spus:2-3mm, joc radial am foarte mic, insesizabil....Rulmentii sunt noi , deci nu se pune problema unor jocuri si din cauza lor...

 

Deci dvs spuneti ca furcile trebuie sa aiba joc pe piesa 22. Bun. Pana acum e ok.

 

Analizand poza, fac urmatoarea problema de logica:

 

9 este pinionul pt viteza 3 .

12 este singurul pinion cu crabot care antreneaza pinionul 3. Deci daca vreun crabot trebuie verificat este piesa 12. Dupa cum spuneti dvs, ce am incercuit cu rosu trebuie sa fie rotunjit sau uzat(tocit incat nu mai intra destul in pinionul 3 )... In zona hasurata cu albastru vine furca. Ma gandesc ca daca furca e uzata nici ea nu ridica pinionul cu crabot cat trebuie....

 

Din moment ce celelalte 2 furci nu au treaba cu crabotii care antreneaza vit 3, am sa schimb doar prima furca (nr.010).......

 

In cutie mai am si piesa 19 noua, pinionul cu craboti pt vitezele 2 si 3, deci nu putem vorbi de uzura a dintilor pinioanelor

 

Va rog sa imi spuneti daca e corect ce am scris eu aici....

 

Am intrebat la Tg.Mures cat costa toate furcile si pretul e 150 lei.Cea 010 e 35 lei(in poza are nr.16). Daca mai adaug si pinionul cu crabot cred ca sare mult peste 2 mil.... Asadar, incerc sa scot din calcul furcile ca sa minimizez costurile...Poate altii au experienta mai multa si au constatat ca s-a 'dezechilibrat' sistemul schimband doar o componenta....

post-9285-1225729397_thumb.jpg

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun...J...schimband doar o componenta....

- In treapta 3(vit a III-a) pinionul 12 trebe sa fie solitar cu pinionul 9, daca incerci sa le desparti sa opuna rezistenta, luftul intre ele minim sau deloc

- Furca 16 sa nu aiba joc radial(lateral) in canalul pinionului 12 (hasurat cu albastru de tine)

- Crabotii incercuiti sa nu fie uzati la modul de conicitate, laturile de atac sa fie paralele cu axa de rotatie a pinionului

- Idem si la pinionul 9, suprafata de asezare(atac) al crabotului sa nu fie uzura conica, inclinata

- Ce rol are piesa 15 din desenul furcilor?

- Apoi verifica pintenul furcii 16 in canalul aferent din reperul 22(acesta se poate repara prin incarcare cu sudura si ajustare)

nu cumpara alte piese inca verifica toate acestea, mai v-bim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre piesa 15:

 

Nu am gasit nicaieri rolul ei concret. Cert este ca fara aceste seibi 15 (asa am cumparat motocicleta) cutia mi s-a blocat. Inainte sa se blocheze nu puteam sa o scot in punctul mort din mers , iar schimbarea vitezelor se facea fara ca eu sa imi dau seama cumva ca a intrat in treapta sau nu. Am confectionat eu seibile respective si dupa ce le-am montat am fost surprins sa vad ce corect se schimba vitezele (adica se simte si se aude ca a intrat-pac ) + ca pot sa o scot in punctul mort fara probleme... De asemenea, odata cu adaugarea seibilor a venit si problema cu vit3.

 

2. In manualul de serivce primul pas spre montarea cutiei de viteze este asezarea seibii la locul ei...E precizat expres si au facut si o poza cu acest aspect ...Ma gandesc ca nu degeaba au tinut sa atraga atentia asupra acestui lucru....

 

3. In oferta celor care vand piese de MZ pe un site, saiba este prezentata ca fiind garnitura, cu dimensiunile 8*15*13 mm .... 8mm cert este diametrul interior. La una din celelalte valori trebuei sa fie o virgula undeva ca sa aflam grosimea,cel mai probabil 1,3mm. Cand am confectionat seibile, cred ca am lasat grosimea de 1mm, nu prea am dat importanta grosimii. Si acum cred ca nu conteaza aici jumatate de mm.

 

 

Din cele de mai sus, deduc ca saiba are rol de opritor al furcilor pe ax. Daca saiba ar fi prea groasa, atunci furcile nu ar putea sa impinga crabotii cat trebuie....

post-9285-1225822274_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre piesa 15:

 

Nu am gasit nicaieri rolul ei concret. Cert este ca fara aceste seibi 15 (asa am cumparat motocicleta) cutia mi s-a blocat. Inainte sa se blocheze nu puteam sa o scot in punctul mort din mers , iar schimbarea vitezelor se facea fara ca eu sa imi dau seama cumva ca a intrat in treapta sau nu. Am confectionat eu seibile respective si dupa ce le-am montat am fost surprins sa vad ce corect se schimba vitezele (adica se simte si se aude ca a intrat-pac ) + ca pot sa o scot in punctul mort fara probleme... De asemenea, odata cu adaugarea seibilor a venit si problema cu vit3.

 

2. In manualul de serivce primul pas spre montarea cutiei de viteze este asezarea seibii la locul ei...E precizat expres si au facut si o poza cu acest aspect ...Ma gandesc ca nu degeaba au tinut sa atraga atentia asupra acestui lucru....

 

3. In oferta celor care vand piese de MZ pe un site, saiba este prezentata ca fiind garnitura, cu dimensiunile 8*15*13 mm .... 8mm cert este diametrul interior. La una din celelalte valori trebuei sa fie o virgula undeva ca sa aflam grosimea,cel mai probabil 1,3mm. Cand am confectionat seibile, cred ca am lasat grosimea de 1mm, nu prea am dat importanta grosimii. Si acum cred ca nu conteaza aici jumatate de mm.

 

 

Din cele de mai sus, deduc ca saiba are rol de opritor al furcilor pe ax. Daca saiba ar fi prea groasa, atunci furcile nu ar putea sa impinga crabotii cat trebuie....

hai sa iti spun si eu parerea:cand nu ai avut acele saibe pe axul furcilor poate cele doua cartere erau prea apropiate si strangeau prea tare pe tamburul selector [de unde dificultatea de a schimba si gasi punctul mort].cu saibele puse probabil ca jocul e acum prea mare si ai joc axial nepermis la arborii cutiei[jocul normal e sub 0,3mm].daca si furca are un pic de uzura[0,4mm sa zicem]si canalul de pe pinionul crabot are o uzura[0,2mm sa zicem]oarecare si jocul axial al arborelui este de 2mm[exagerez cu valoarea asta dar ...mai stii],aduna si fa socoteala:2,6mm-rezulta ca pinionul nu angreneaza bine si smuceste[agata cand si cand crabotii].de asemenea pinionul cu craboti trebuie sa aiba muchiile cestora neuzate si subtaiate la 5 grade[adica latimea crabotului sus e mai mare decat jos]ca sa blocheze bine in viteza.jocul axial al arborilor sa nu fie mai mare de 0,3mm.de asemenea tamburul selector nu trebuie sa aiba joc axial mai mare de 0,2 mm.iti recomand sa iti faci rost de saibe din otel de diferite grosimi[0,3;0,5;0,7;1mm]cu care sa reglezi jocul axial al arborilor.verifici jocurile incheind carterele[fara ambielaj]cu garnitura ce o vei folosi si cel putin 3-4 suruburi stranse.cand jocurile se inscriu in parametri poti sa inchei motorul definitiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre piesa 15:............fara aceste seibi 15 (asa am cumparat motocicleta) cutia mi s-a blocat...................deduc ca saiba are rol de opritor al furcilor pe ax...........

Banuiam, nu degeaba te-am intrebat de ia. Pomenisem de un surub de reglaj, se pare ca rolul lui este preluat de "15". Rolul acestor laine (saibe, garnituri cum le numesti tu), este de a pozitiona foarte precis acel selector. Probabil ca acest selector "22" inca mai are joc radial, joc pe care trebe sa-l elimini, adaugand inca o laina pe partea stanga cum te uiti la desen. In acest moment nu stiu cum trebe procedat, ve-i gasii tu o solutie pt a verifica acest joc. Esti totusi aproape de adevar, atata timp cat celelalte trepte de viteza functioneaza.

Mai este posibil ca la un montaj anterior un "mecanic marlan" sa fi folosit ciocanul la asmblare si sa fi indoit furca. Uitate cu atentie si vezi pe crabotii de la a III-a urmele de atac, se va observa daca este pe toata suprafata sau doar pe varfuri. N-ai scris nimic despre celelalte aspecte enumerate anterior! Astept aceste detalii.

Deductia ta este buna, foloseste incontinuare observatia si logica!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu am desfacut motorul. De aia nu am spus nimic. Pana acum am spus din ce mi-am adus aminte si din intuitie.... Am avut facultate si inclusiv practica de predare la liceul CFR unde intr-adevar ca elevii nu sunt oameni.....CheFeRisti........O singura data m-am intalnit cu un controlor calumea in tren............

 

Maine dupa ora 11 ma apuc de lupta.Singur ca de obicei, dar trebuie sa ii dau de cap ca e rusine... :lol: Vorbim maine...

 

AM reusit sa o repar. Am lucrat azi-noapte de la 17 pana la 1 pe un frig groaznic si azi inca 2 ore. Cum m-am apucat de lucru, mi s-a rupt surubelnita mecanica in timp ce desfaceam un surub :disappointed: Fantastic!!!! Asa ceva e fenomenal...Am pierdut timpul cu ajustarea surubelnitei la freza.........Bun, dupa aia, cand eram in mijlocul activitatii s-a oprit curentul,deci si veioza pe care o aveam......Am luminat cu farul......Nu m-am lasat.............Problema era furca 010, care se ocupa de vitezele 1 si 3. Nu am avut timp sa fac prea multe probe ,mi s-a terminat si benzina , dar cred ca e bine ...

 

Am cumparat furca noua si pinion cu craboti nou. Desi nu era nevoie sa fie schimbat (doar un crabot era rotunjit intr-o parte,nu era conic,ceilalti doi erau perfecti).... Acum pun poze cu procesul de reparatie si piesele pe care le-am bagat in el.Chiar daca m-a costat , acum e un lucru calumea.

 

Am pus si poze cu furca veche pe care am gasit-o tocita si albastra unde era tocita semn ca s-a incins (nu imi dau seama daca asa am cumparat motocicleta sau s-a stricat pe parcurs)... Fantastic cat s-a putut incinge furca incat sa se faca albastra. Uzura era un canal de aproape 1mm adancime, deci de asta nu mai putea sa aduca crabotul pe pinion.....Am desenat poza ca sa intelegeti mai bine....

 

Si mai am o intrebare: daca intarzie sa se accelereze cand tragi de sufa care e problema? Deci e puturoasa cand o accelerez,fie pe loc, fie in mers....Eu am umbat la avans si l-am reglat cu sublerul inainte de a pune chiulasa...Se poate sa se traga de la faptul ca nu am pus chiulasa?

 

Trebuie sa va multumesc si voua ca m-ati ajutat....

post-9285-1225984285_thumb.jpg

post-9285-1225984324_thumb.jpg

post-9285-1225984355_thumb.jpg

post-9285-1225984366_thumb.jpg

post-9285-1225984389_thumb.jpg

post-9285-1225984533_thumb.jpg

post-9285-1225984944_thumb.jpg

post-9285-1225984970_thumb.jpg

post-9285-1225985024_thumb.jpg

post-9285-1225985059_thumb.jpg

post-9285-1225985314_thumb.jpg

post-9285-1225985646_thumb.jpg

post-9285-1225985715_thumb.jpg

post-9285-1225985748_thumb.jpg

post-9285-1225985766_thumb.jpg

post-9285-1225985847_thumb.jpg

post-9285-1225985866_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..........intarzie sa se accelereze cand tragi de sufa .............. poate sa se traga de la faptul ca nu am pus chiulasa?

nu inteleg :disappointed: sa accelerezi fara chiulasa?

motorul aceste a mers mult si bine fara ulei, se vede din foto celor doua pinioane, furca albastrita, pinion uzat scamos etc. Atentie pe viitor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu inteleg :rolleyes: sa accelerezi fara chiulasa?

motorul aceste a mers mult si bine fara ulei, se vede din foto celor doua pinioane, furca albastrita, pinion uzat scamos etc. Atentie pe viitor!

 

 

Nu nu nu, am vrut sa spun ca am reglat avansul fara chiulasa,apoi am pus chiulasa la loc si asa am pornit. Ma gandeam ca am masurat avansul fara garnitura de chiulasa............dar acum imi dau seama ca e o tampenie ce am intrebat pt ca fie ca masori cu ceasul comparator prin gaura bujiei (deci cu garnitura de chiulasa pusa), fie masori cu tija de adancime pusa direct pe piston, tot aia e........Ma gandeam gresit ca daca am masurat fara garnitura mi-a dat eroare....

 

In ce ma priveste, eu am pus ulei calumea intotdeauna (de la MOL), cum o fi fost folosit inainte , nu stiu.... O singura data am pierdut niste ulei din cauza unei garnituri uzate si am completat imediat, nu am mers fara ulei deloc...Am chiar obsesie cu uleiurile.....

 

Unul dintre pinioane este cel nou (cel din josul postului). Cel pe care scrie 22 e nou nout, dar cred ca nu la ala va refereati. celelalte sigur au 22 de ani,dar sunt inca bune....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu nu nu,.....................dar sunt inca bune....

Nu conteaza cati ani au! Lipsa uleiului le-au adus in starea asta. Eu nu am scris ca tu nu ai pus ulei, ci faptul ca ele au mers fara ulei. Danrura la al doilea este scamosata. (mareste foto si uitate la ea)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu conteaza cati ani au! Lipsa uleiului le-au adus in starea asta. Eu nu am scris ca tu nu ai pus ulei, ci faptul ca ele au mers fara ulei. Danrura la al doilea este scamosata. (mareste foto si uitate la ea)

 

Da,sigur, nu ati spus ca eu am mers fara ulei....Am vrut eu sa explic pt toti....

 

Pinionul respectiv are dantura oblica, ceea ce nu prea reiese din poza cred. De aceea, cred ca ce ati adaugat dvs se potriveste in cazul in care pinionul ar avea dantura normala....dreapta.... Intr-adevar, unii dinti sunt uzati putin, adica lipsesc bucatele marunte, dar nu sunt distrusi incat sa nu se mai poata folosi...

 

Acum poate ca sunt eu incapatanat si o tin pe-a mea referitor la pinioane....

 

Sunetul motorului :

 

http://www.youtube.com/watch?v=JTyG1nefifE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare. Cum mai merge reparatul? :laugh:

As vrea sa atrag atentia asupra unei probleme: piese de schimb noi, dar proaste. In aprilie sau mai am fost la un mecanic sa-mi faca mecanismul vitezometrului (melc, tija, bucsa si cablu) si cu ocazia asta am vazut ca patru ochiuri de la lant erau defecte. Am hotarat sa schimb si lantul si atunci mecanicul mi-a propus sa schimb si pinionul din fata, de la motor, ca sa se potriveasca bine lantul pe el. L-am schimbat, am mers vreo 100-150 de kilometri, apoi am mai intins un pic lantul, la recomandarea mecanicului.

Totul bun pana in septembrie... Dintr-o data a inceput sa caraie motorul si sa nu mai traga. Ajung inapoi la mecanic, zice ca lantul nu e destul de intins... Cand a desfacut motorul pe partea dreapta, la lant, a ramas si el uimit de ce era acolo. Dintii pinionului erau tociti aproape de tot, mecanicul a zis ca asa ceva nu a mai vazut. Pana la urma am pus inapoi pinionul vechi, pentru ca se pare ca ala chiar si usor uzat este mult mai bun si mai rezistent.

Am facut si doua poze cu pinionul, asa cum este acum.

Bafta la reparatii si sa nu ai "noroc" de asemenea piese...

 

post-14863-1228997432_thumb.jpgpost-14863-1228997448_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VEzi daca ai seibile de care vorbeam eu. S-ar putea ca furcile sa fie uzate si sa nu iti dai seama, adica din material sa se fi pierdut 1-2 mm prin frecare.....Dac apoti, fa niste poze cu arborii cutiei sa vedem...

 

Spune te rog ce ai rezolvat, ca trebuie neaparat sa faci ETZ-ul sa functioneze corect....TRebuie sa il pacalim cumva sa mearga ..... :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,nu am rezolvat nimic,furcile si pinioanele sunt intacte,la rece intra an a3a,an sarcina intra an a3a dar merge an suturi se tureaza an gol iar prinde fara sa ating eu schimbatorul si numai an viteza a3a,iar cand dau un demaraj mai mare ami ramane blocata an a2a si gradul de uzura al cutiei de viteze e aproape zero , ma gandesc an continuare ca exista o dezincronizare undeva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
salut,nu am rezolvat nimic,furcile si pinioanele sunt intacte,la rece intra an a3a,an sarcina intra an a3a dar merge an suturi se tureaza an gol iar prinde fara sa ating eu schimbatorul si numai an viteza a3a,iar cand dau un demaraj mai mare ami ramane blocata an a2a si gradul de uzura al cutiei de viteze e aproape zero , ma gandesc an continuare ca exista o dezincronizare undeva?

 

Si eu am aceiaÂşi problema .....

De doua ori am patit la fel sa destran surubul 21 si sia facut joc saiba 20

Problema este de ce sa destrans , a fost suficient de tare stransa .

Acum am aceiasi problema nu lam desfacut inca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...