sergiu.mihu Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 Salutari, Am un Minsk la care farul lumineaza cam rosiatic, adica nu cred ca e destula tensiune pe el ca sa lumineze cum trebuie. Am verificat ieri firele si contactele, sunt bune. Am masurat tensiunea fix pe borna alternatorului si pe multimetru imi apare o tensiune de 5.5 V. Ciudat este faptul de pe acel circuit cu farul iau si tensiunea pentru un circuit electronic pentru semnalizare cu leduri si o stabilizez cu o sursa stabilizata si condensator, iar la final am 12 V continuu. Ideea e ca daca initial nu as avea cel putin 14,5 V, inainte de stabilizare, nu as putea scoate 12 dupa. Deci e de vina multimetrul? Si daca e de vina multimetrul si toate firele sunt ok (ma refer la faptul ca rezistenta firelor si a contactelor la un loc e pe undeva pe la 4 Ohmi), atunci de ce nu lumineaza bine becul? Unde ar trebui sa mai caut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 Pai cum ai masurat tensiunea direct din alternator? Vezi ca acolo ai tensiune alternativa nu continua, drept urmare cand masori pune multimetrul pe tensiune alternativa, daca il lasi pe CC normal ca-ti indica aberatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiu.mihu Postat Noiembrie 4, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2008 Pe alternativ am masurat, stai linistit (adica multimetrul pe scala corecta). Tocmai de asta ma mir. Pe alternativ masurat direct la borna am 5 V si pe continuu dupa stabilizare am 12 V . Nu pot sa imi dau seama de ce ar fi 5 V alternativ direct pe bobina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 Pe alternativ am masurat, stai linistit (adica multimetrul pe scala corecta). Tocmai de asta ma mir. Pe alternativ masurat direct la borna am 5 V si pe continuu dupa stabilizare am 12 V . Nu pot sa imi dau seama de ce ar fi 5 V alternativ direct pe bobina. alternatorul asta... se poate sa se fii incins si sa se topeasca izolatia intre infrasurarile bobinei si sa faca scurt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 Pe alternativ am masurat, stai linistit (adica multimetrul pe scala corecta). Tocmai de asta ma mir. Pe alternativ masurat direct la borna am 5 V si pe continuu dupa stabilizare am 12 V . Nu pot sa imi dau seama de ce ar fi 5 V alternativ direct pe bobina. Nu-mi aduc aminte exact cum e magnetoul la Minsk, dar ai 3 iesiri din el nu? Una din fiecare infasurare. Intre ce si ce ai masurat acei 5v ca? Intre iesiri (fiecare cu fiecare) sau intre o iesire si masa? Se pare ca e altfel, fiecare bobina are alt rol, uite aici o schema si manualul de minsk. /index.php?showtopic=57835 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiu.mihu Postat Noiembrie 4, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2008 Am masurat intre iesirea buna (aia pentru lumini si claxon) si masa. O sa mai verifica odata astazi, cu inca un aparat de masura ca sa fiu sigur. Cred ca am sa iau becul sa il leg pe direct la magnetou sa vad ce face. Lumineaza sau nu?! Futu-i mama lui de bec! Oricum banuiesc ca ii ceva cu alternatorul, pentru ca nici becul de pozitie nu merge (adica lumineaza slab de tot). Ori o fi ceva din cutia aceea electronica - pe care am desfacut-o dar nu am vazut ceva aiurea prin ea (gen lipituri desfacute, scurturi, oxidari). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 Desfa capacul motorului la magnetou si verifica conexiunile bobinelor spre exterior, conexiunile bobinelor spre masa. E posibil sa fie un contact imperfect acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 refa lipiturile alea intre bobinute alternatoru de minsk da alternativ dar la mai mult de 50 hz - aparatele ieftine nu pre reusesc sa citeasca asta deci indica prost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiu.mihu Postat Noiembrie 4, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2008 Aparatele ieftine ar trebui sa aiba pe intrare un filtru RC... in fine... nu intru in detalii, cunosc putina electronica. Pana la urma am luat alt aparat, masuratorile aproximativ aceleasi, am desfacut si pus la loc mufe, conexiuni, cabluri de la motor. Am pus becul direct pe alternator. In orice caz, fara conectorii de iesire pe partea de alimentare becuri si fara conectorul de intrare tot pe acelasi circuit (adica am scos firul de la bobina alimentare becuri de pe aprinderea electronica) totul merge bine, adica am 13V pe bobine. In momentul in care am scos papucul de la intrare in cutiuta pe partea de forta (amperaj mare, papuc becuri), acesta era cam cald. Si cutia la fel. Momentan am desfacut cutia, am scos stratul de rasina epoxidica si acum incerc sa scot afara toata spuma poliuretanica ce tine piesele fixe in cutie. Apoi o sa vad unde e problema pe circuit. Sincer la altceva nu ma pot gandi. Si in final, dupa cum era de asteptat, cred ca voi cumpara o "cutiutza" de aprindere pentru Minsk. Deocamdata nu am timp si nervi sa o repar pe aceasta, desi sunt destul de aproape de a vedea toate piesele si circuitul scoase din conglomeratul de spuma poliuretanica dispus peste si printre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.