Sari la conținut

Grupul posesorilor de Suzuki Burgman


Fanel
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Ce nu mi-este mie clar, ce e cu vibratiile curelei?...nu inteleg despre ce este vorba......ce fel de vibratii?cum se manifesta?.(exceptand cazul in care exista joc la fulii si nu mai stau in planul vertical initial)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sir george, este f corect ceea ce ai spus, insa, la modelele mari acea saiba este strict pt anu lasa cureaua "moale". dupa uzura curelei, a fuliilor(sunt totusi din aluminiu), acele santulete aparute pe variator dau acele batai ale curelei, mai ales la regim de relanti. daca se reface planeitatea variatorului nu se mai inchide suficient variatorul, iar asta duce la patinari ale curelei. spre a se evita acest lucru se scoate acea saiba, crede-ma. lucrez in domeniu agricol, iar la combinele de recoltat cereale avem 4 variatoare. toate au acelasi principiu de functionare si toate au aceleasi saibe de reglaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

In clipul sus-prezentat , in cutia de transmisie mai apare in mijloc o fulie mai mica....ce este?



Ar fi o dezbatere tehnica interesanta din care am invata multe; acum eu nu-mi dau seama cat de mult putem aplica de la combine la maxiscutere, chiar daca tehnica si mecanismele au aceleasi principii fizice si mecanice si la unele si la altele....nu-mi dau seama cum e cu vibratiile la relanti ca nu am avut niciodata la nimic. Am vazut la cineva la o masina pe motorina dar in final s-a dovedit a fi de la sistemul de injectie.

 

Ma gandesc si sa incercam sa aflam impreuna ca acum sunt cu un ochi la tv:)



Pe fulie, corespunzator regimului de relanti(adica la baza fuliei) nu am observat nicio dunga, desi eu incalzesc motorul la prima pornre a ziei cam 5 minute; am ceva semn pe fulie la partea superioara, ceea ce dovedeste ca am mers cam mult cu viteza constanta in zona 90-120 km/h; daca as fi avut grija sa variez mereu regimul poate nu as fi avut, dar asta este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si unde ai rectificat fulia? iese la fel de fina, suprafata ei de noua este oglinda, practic rugozitatea este inexistenta. daca o pui pe strung si iti iese rugozitate de 10 ori mai mare faci cureaua praf instant, in felul asta economisesti banii de variator, dar ii dai pe curea.

despre saiba, la mine nu exista acea saiba nicaieri..nu am vazut-o niciodata cand am umblat la transmisie.

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am atelier acasa cu strunguri si masini de rectificat freze, ma rog, mai multe. aluminiul se prelucreaza super la turatii mari. strungul pe care am lucrat fuliile variatorului atinge 1480 de rotatii pe minut. la aceasta viteza a iesit oglinda



pt sir george: la modelele piaggio, aprillia si chiar si unele modele gilera exista acea "rotita" din plastic intre fuliile variatorului. este o rola de conducere a curelei la decelerare. la frana de motor cureaua are tendinta de a lovi carcasa transmisiei (nimic important in afara de zgomot). am rulat si cu si fara acea rola. nimic important in afara de zgomot la coborarea unei pante in frana de motor. si da, principiul este acelasi chiar si la utilajele agricole, chiar daca rolul rolelor din variatorul de la scuter este preluat la combine de presiunea hidraulica exercitata de cilindrii hidraulici. voi demonta maine daca am timp carcasa scuterului proprietate personale si voi face un post cu cureaua cu si fara saiba la variator. se va vedea ca fiind montata acea saiba, la relanti cureaua are tendinta de a bate, de a vibra, de a scutura motorul iar fara acea saiba totul merge brici, chiar brici adica frige

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Ma gandesc ca posibilele vibratii ale curelei pot sa provina ca sursa (in afara de mersul neregulat al motorului din diverse cauze) de la oscilatiile unei fulii (de obicei ce care contine rolele); daca gaura acestei fulii datorita solicitarilor in functionare se largeste si fulia nu mai sta fest pe ax, si are joc, atunci incepe sa oscileze ca o farfurie zburatoare iesind din planul ei de functionare; si oscilatia asta se transmite la curea; si posibil ca daca nu fixezi bine aceasta fulie cu saiba, sau daca nu are un "picior" suficient de lat, poate sa oscileze ca atunci cand faci cuiva cu mana din tren, de "la revedere", treaba nasoala...

 

am atelier acasa cu strunguri si masini de rectificat freze, ma rog, mai multe. aluminiul se prelucreaza super la turatii mari. strungul pe care am lucrat fuliile variatorului atinge 1480 de rotatii pe minut. la aceasta viteza a iesit oglinda

 

 

Super-super.....in ce cartier stai? :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca odata corect!!! fulia cu rolele sta pe o bucsa din bronz (material rezistent la frecare in conditii de lipsa a lubrefierii) si are o latime considerabila acea bucsa. daca se uzeaza acea bucsa este posibil sa bata cureaua, dar prin invartire acea fulie este actionata de role si ar trebui sa ofere o presiune constanta. daca este pronuntata uzura bucsei de la variator este posibil sa nu stea dreapta acea fulie asa cum spuneai bine mai sus. eu insa am spus care ar fi rezolvarea cea mai usoara si mai practica in afara cumpararii ( asta in conditiile in care variatorul are uzura DOAR la suprafata curelei si nu a bucsei de bronz)



offfffffffffffffffffffffff

aici e partea mai nasoala............. sunt din provincie......... oltean get-beget..........totul se desfasoara la tara, in jud olt, patria agriculturii



sir, daca imi este permis, spuneai ca acele santuri la al tau variator sunt doar la partea superioara a variatorului.... este foarte corect!!! acolo sta cel mai mult timp cureaua, dar totodata tot acolo opune si cea mai mare rezistenta la frecare si respectiv patinare. spre deosebire de alte angrenaje (tip lant sau pinioane danturate) cureaua are posibilitatea patinarii. de aici santurile la exteriorul fuliei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Ghinion!...speram si eu sa fi din Buc, si sa apelez la utilajele tale de prelucrare, in conditiile in care esti si "motorist" si intelegi repede care e problema de rezolvat!...Nu am nicio nevoie acum, dar nu se stie cand apare si e bine sa cunosti pe cineva....:)



P.S. credeam ca jud. Olt e patria tuicii bune de prune nu a agriculturii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

si unde ai rectificat fulia? iese la fel de fina, suprafata ei de noua este oglinda, practic rugozitatea este inexistenta. daca o pui pe strung si iti iese rugozitate de 10 ori mai mare faci cureaua praf instant, in felul asta economisesti banii de variator, dar ii dai pe curea.

despre saiba, la mine nu exista acea saiba nicaieri..nu am vazut-o niciodata cand am umblat la transmisie.

 

Nici eu nu tin minte daca am saiba intre fulii, si mai uit la CSI si nu as cauta pe Youtube clipuri sa vad.....parca nu este....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Daca dai 2 paharele pe gat, te dispui si mai bine...buna si tuica dar cu masura(tzoi mare).



tuica buna iau de obicei de mai sus de Curtea de Arges, zona Nucsoara, Bradulet...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Dr.Piaggio, tine aproape pe acest subforum; si eu am constat ca este cel mai interesant de urmarit fata de alte marci unde se posteaza rar.



Chiar merita citit de la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu tre sa ai cine stie ce strunguri, dupa strunjire se da la ''perie'' si iese la fel ca din fabrica ...daca nu mai bine.

spor.

si unde ai rectificat fulia? iese la fel de fina, suprafata ei de noua este oglinda, practic rugozitatea este inexistenta. daca o pui pe strung si iti iese rugozitate de 10 ori mai mare faci cureaua praf instant, in felul asta economisesti banii de variator, dar ii dai pe curea.

despre saiba, la mine nu exista acea saiba nicaieri..nu am vazut-o niciodata cand am umblat la transmisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sir, cu tot respectul cuvenit, sunt nou in bransa(forum) si nu vreau sa par "bagacios". imi exprim DOAR parerile personale si nu trebuie sa fie intotdeauna "ca mine". asa cum ai observat pe topicul legat de piaggio x9, am postat de curand si doar la subiect. urmaresc cu interes discutiile voastre. nu sunt nici macar motorist. sunt un simplu amator de maxi scutere si patimas in ale mecanicii reale, nu exagerari tip "ai incercat cu....?". sper ca nu va deranjez cu parerile mele personale pe care incerc sa le argumentez si cu dovezi (fie ele teoretice sau practice). iti multumesc pt invitatie si voi urmari cu interes discutiile voastre. daca pot voi si ajuta cu sfat sau propuneri. inca odata scuze daca deranjez pe cineva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Sa intelegem ca nu ai permis A???? :eek:

Dupa cate mi-am dat seama esti amator de "maxiscuter" nu de "maxiscutere".. :crack: cum sa ai atatea, dar din acelasi fel?????

Nu cred ca deranjezi pe nimeni, e un forum liber(sau ar trebui sa fie), si eu cred ca de la fiecare se poate invata cate ceva, sau afla o informatie sau un detaliu extrem de folositor.



Uite, de exemplu de la Scarabel am aflat f. multe rewiew interesante despre unele modele.

 

De la altii mi-am dat seama cam cum sunt samsarii VIKMOTOR si MOTOMUS.

 

Etc, etc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si aici e nevoie de o rectificare; la acel topic in care am postat am vb de 4 motoare cumparate, insa erau toate pt acelasi cal... si apropos: nici macar stender electrohidraulic nu are... am achizitionat scuterul printr-o intamplare fara sa am nici cea mai mica cunostinta de scutere maxiscutere sau moto... am avut un aprillia sport city 250 ie cumparat de nou(chiar nou, 0 km) care pana la urma s-a dovedit a fi mic pt gabaritul meu (la vremea aceea 1,90 inaltime si 140 kg), apoi s-a trecut la modelul piaggio x9 500. crede-ma ca la vremea intrarii in posesie a acestui "scuterica" nici macar nu stiam ca exista scuter cu motor mai mare de 300cc... asta e! de ras!!! si da, nu posed categoria A... pana la vara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Samsarul Motomus e de departe cel mai rezonabil dintre toti samsarii; pot sa spun doar parerea mea dupa ce am citit postarile celor care au cumparat de la ei; adica ofera niste servicii cu tendinta occidentala, in ideea ca omul sa fie multmit, si sa-i recomande mai departe; insa l;a produse nu are ce sa le faca, sunt cele care sunt la toti samsarii, asa cum sunt gasite din Italia. Mie motomus mi se pare ok, pt. cine cumpara de la samsari; eu prefer sa cumpar de la utilizatori persoane fizice; dar asta-i alta poveste.



Eu decat sa cumpar ceva de la Motomus, prefer sa cumpar peste un an de la tine Tibosee, ca stiu ca in acest timp, tu, dupa ce ai luat scuterul de la Motomus, ai bagat destui bani in el si eu nu voi avea probleme cu transmisia, amortizoarele, etc....va fi un scuter f. ok....ca sa ma intelegi ce vreau sa spun. Un proprietar il ingrijeste si remediaza tot ce apare fata de un samsar care vede doar adaosul lui si nu-i face decat o cosmetica.



Iar tu Tibosee, daca la anul o sa dai de bani multi si o sa vrei sa-ti iei un Burgman 650, ca asta e tendinta spre mai mare, chiar daca la cei 1500 euro dati la motomus, vei mai cheltui inca 1000 euro, va fi totusi greu de crezut ca vei lua la anul pe un scuter de 11 ani 2500 euro; asta e mersul.



Una este sa cumperi un maxi de la cineva care-l are spre vanzare ca se ocupa cu asta ca intermediar si moto respectiv pt. el reprezinta o marfa, si alta e ca cineva sa cumpere de la tine dupa ceva timp, om care l-ai ingrijit si i-ai pus ce e mai bun, asa, ca pentru tine. MARE-MARE DIFERENTA!!!

si aici e nevoie de o rectificare; la acel topic in care am postat am vb de 4 motoare cumparate, insa erau toate pt acelasi cal... si apropos: nici macar stender electrohidraulic nu are... am achizitionat scuterul printr-o intamplare fara sa am nici cea mai mica cunostinta de scutere maxiscutere sau moto... am avut un aprillia sport city 250 ie cumparat de nou(chiar nou, 0 km) care pana la urma s-a dovedit a fi mic pt gabaritul meu (la vremea aceea 1,90 inaltime si 140 kg), apoi s-a trecut la modelul piaggio x9 500. crede-ma ca la vremea intrarii in posesie a acestui "scuterica" nici macar nu stiam ca exista scuter cu motor mai mare de 300cc... asta e! de ras!!! si da, nu posed categoria A... pana la vara


Acum am inteles; era vorba de 4 motoare pt acelasi scuter Piaggio 500; si permisul? il ai suspendat pana la vara, sau atunci dai examen?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce spui tu e corect, si e valabil pentru orice lucru consumabil. nu exista ceva in care sa bagi bani si sa iesi pe plus..nu ai cum. si decat sa il dau unui necunoscut in pierdere prefer sa il dau lui frate-miu. si mai ieftin, sau sa nu il dau deloc.

eu daca bag acum sa zicem, 1000 de euro ca sa il fac cum vreau, il fac de 2500 pentru mine, nu pentru altul. altul nu va aprecia niciodata valoarea lucrului meu asa cum o fac eu. si peste un an-doi-trei, poate cand o sa vreau sa il schimb, cei 1000 de euro pe care i-am bagat eu - ca sa il aduc in starea care ma satisface pe mine - nu se mai regasesc in consumabilele pe care EU le-am...consumat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

permisul e doar cu b c d e. la vara merg cu fiul meu si amandoi ca doi elevi cuminti facem ore scoala examen si cu putina inteligenta intram si in posesia categoriei a (pt mine) si am pt baiat (de cand asteapta el saracutul momentul acela). pana atunci doar drumuri scurte si fara incidente (promit). eu conduc scuterul doar 1000km pe an (poate) pe distanta scurta relativ 3-4 km pe zi si asta doar atunci cand am timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

F. corect!....asta si ziceam; esti (peste un an) genul de vanzator de la care eu as cumpara fara discutie "impotriva" unui samsar. Ca stiu ca ai bagat banii ca pt. tine; si nu esti singurul, mai stiu o multime ca tot asa si-au luat moto si au bagat banii pana le-au adus la perfectiune. Ca sa nu mai vorbim de pasiune si de alte accesorii pe care le cumpari cu drag.Si cum de obicei daca dupa un timp ai alta ocazie mai buna si iti trebuie bani pt. o diferenta, ala care are norocul sa cumpere de la tine va fi f. multumit decat daca cumpara de la orice samsar. Asta cu "prefer sa-l pastrez", nu se poate intotdeauna. Asta e clar! Multe chestii am dat si eu sub cat faceau, dar nu-mi pare rau, ca mi-au adus noroc, si toata lumea a fost multumita!

 

permisul e doar cu b c d e. la vara merg cu fiul meu si amandoi ca doi elevi cuminti facem ore scoala examen si cu putina inteligenta intram si in posesia categoriei a (pt mine) si am pt baiat (de cand asteapta el saracutul momentul acela). pana atunci doar drumuri scurte si fara incidente (promit). eu conduc scuterul doar 1000km pe an (poate) pe distanta scurta relativ 3-4 km pe zi si asta doar atunci cand am timp

Am inteles! Bafta la examene la amandoi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus acum cateva zile o poza cu un furtun crapat pe care l-am descoperit intamplator..m-am mai interesat ce e cu el si ce rol are, cum poate influenta crapatura din el comportamentul motorului..

acel furtun este de vacuum si faptul ca este crapat duce la relanti instabil si consum marit de combustibil (puctul 11 din pdf). iata deci o rezolvare usoara a celor doua probleme ale mele..consumul de 5.5 am inteles ca e cam mare..eh, dupa ce inlocuiesc furtunul asta o sa vedem daca se imbunatateste ceva. relantiul instabil s-a mai redus, acum variatia este foarte mica, cam 100rmp sus-jos.

ce consum aveti voi in bucuresti?

 

sursa: http://www.ehow.com/how-does_4899841_vacuum-hoses-cause-acceleration-problems.html



ce pofta de ieseala mi-au facut baietii astia...

post-69469-0-08460800-1364338742_thumb.jpg

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...