white8snow Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 toasted , amice , nu stiu de unde ai scos tu asta , io am avut motor pe 2 T ani de zile si iti zic ca afara erau - 15 grade si pe mine ma rodea sa ies cu motoru pe vremea aia , si s-a incalzit frate fara nici o problema la relanti de nu i adevarat , mai greu bineinteles dar s-a incalzit. cat despre lasatul motorul nepornit o iarna intreaga ... da cine zice ca trebe sa l tin la relanti , da mai odata pe luna ma duc la garaj si il pornesc , il tin la relantii 3 4 minute sa aiba minim 60 grade pe termometru si apoi incep si dau ture de parcare , sau de cartier asa lejere si termin dupa ce e cald bine prin a ridica putin in turatie si a tine mai pe la 7 8 mii de ture cateva minute . si apoi iar il pun la garaj acoperit cu husa in asteptarea primaverii . eu nu mi bat capu cu bateria , nu merita , iau cu gel fara intretinere , aia tine vreo 4 5 ani si cand o ia dracu imi iau alta ca nu e o avere , ce atata stres pt o amarata de baterie care e si asa ieftina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 (editat) daca incerc sa pornesc motorul din 5 incercari, bateria mea decedeaza (luminile din bord se mai aprind, dar nu mai are putere sa invarta electromotorul) asta inseamna ca bateria mea e varza? Editat Decembrie 7, 2008 de guy.til Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 Da. Sau poate ar trebui sa o incarci pe un redresor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 daca incerc sa pornesc motorul din 5 incercari, bateria mea decedeaza (luminile din bord se mai aprind, dar nu mai are putere sa invarta electromotorul) asta inseamna ca bateria mea e varza? Depinde ce intelegi tu prin "o incercare"adica cate secunde dai la automat ?? Daca dai scurt 4-5 sec/incercare=e pe duca bateria sau nu e incarcata suficient Daca dai peste 8-10 sec/incercare=bateria e buna dar in ritmul asta nu va mai tine mult,bine ar fi sa reglezi motorul astfel incat sa porneasca din 1-2 incercari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 am cumparat o baterie noua pe gel, inainte de a o monta trebuie "formatata" , si cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 am cumparat o baterie noua pe gel, inainte de a o monta trebuie "formatata" , si cum? Daca ti-a dat si un recipient mai ciudat cu electrolit(ceva de genul a 6 sticlute lipite una de alta),tre sa o formatezi tu,ce marca de baterie este ?? Trebuia sa iti fi spus comerciantul ce si cum,acidul este o substanta periculoasa pt un neavizat !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 (editat) eu am aasa ceva ...saito de pe louis..vin gata formate..... incarcate 75%......dupa care torni tu electrolitul din sticlute....se lasa cateva min ...20-30 pana se stabilizeaza ..ca ala intra in reactie..si incepe sa "fiarba"..se aude...bolboroseala aia acolo ..daca asculti.....dupa care pui capacul si o bagi la redresor 15 min...nu mai tin exact minte..ca am facut treaba asta acum 2 ani..apoi pe motor......a mea are 2 ani si nu da semne de oboseala...cand pui capacele o sigilezi...ca e fara intretinere are instructiuni..dar in jermana... Editat Decembrie 8, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 pai e cu gel, nu cu acid ( nu are capacele, e neagra) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 (editat) da e cu gel..dar se face gel cand reactioneaza in interior...... in sticlute e un lichid alb...incolor si inodor......si e si neargra ) nu mai retin codul de pe ea....vine la CBR 600..poate si altele capacele se afla pe o banda de plastic......si cand pui banda aia...nu o mai poti scoate usor...si da impresia ca nu are capace Editat Decembrie 8, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 pai e cu gel, nu cu acid ( nu are capacele, e neagra) Bateriile cu gel neformatate au in dreptul gaurilor de umplere un schotch rosu si in pachet tre sa ai banda cu 6 dopuri si sticlutele cu acid,daca este tot capacul negru ca la cea din poza este gata formatata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 Scuzati-ma ca intervin (din nou), dar in loc sa incercati sa reinventati roata sau "ața de la c|_|rul mamaligii", ati avut un pic curiozitatea sa cititi ce recomanda producatorii privitor la intretinere si depozitare peste iarna ? http://www.yuasabatteries.com/storage_story1.aspOff Season Storage If at all possible, remove the battery from the vehicle. Clean the battery and terminals using a solution of baking soda and water if there is any concern of electrolyte outside of the battery. Make sure that nothing enters the battery during cleaning. You can also use this same solution to clean the battery compartment of the vehicle to help neutralize any electrolyte that may be present. Rinse with clean water and dry thoroughly. After the battery is cleaned, inspect for any signs of damage or extraordinary wear that may have occurred while in service. If you have any concerns about the condition of your battery, you should seek the advice of a mechanic or a battery specialist. Upon determining there is no concern of damage, for conventional batteries, check the electrolyte levels. The level of electrolyte must be maintained above the minimum and at or below the maximum level line on the side of the battery. Check only when on a flat level service. If you need to increase the level, carefully add distilled water avoiding any overfill. Once the levels are adjusted, charge the battery referring to the manufacturers instructions. Sealed VRLA batteries, or those referred to, as "Maintenance Free" do not require you to maintain the electrolyte levels. Sealed VRLA batteries must never be opened once in service or permanent damage and failure will occur. As with the conventional batteries, once you have cleaned and inspected the battery, charge it per the manufacturers instructions. With the batteries in a full state of charge, you may wish to store it in a cool dry area away from children and pets. You may also choose to reinstall it in the vehicle. Either way, allow yourself access to the battery so you can periodically check your state of charge, or simply attach a battery charger/ maintainer to it. Maintaining your battery state of charge during extended periods of storage is essential to insure the maximum service life is delivered. Si de asemenea - pornirea primavara -> http://www.yuasabatteries.com/storage_story2.asp Legat de tipurile de baterii, o prezentare generala sumara ar suna cam asa: a)acumulatori cu intretinere ce trebuie incarcati cu acid cumparat separat, formatati si apoi montati b)acumulatori fara intretinere: vin cu acidul in pachet, trebuie pus acidul, lasati sa reactioneze (diferit de la marca la marca), apoi sigilati si, daca omul nu are redresor, merg pusi direct pe mobra, dar sunt la o putere de doar aprox 85%. De aceea si acestia e normal sa se livreze dupa o incarcare si verificare pe redresor dedicat pentru moto sau sa i se explice omului acest aspect. c) acumulatori sigilati, ce vin deja incarcati 90-95%, dar la care producatorii recomanda totusi o verificare/incarcare pana la 100%. De asemenea, daca se livreaza la puterea de 90-95% se recomanda sa i se explice omului acest aspect. In cazul de mai sus, acumulatorul acela este de tip B Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 1.Pentru pornirea motorului cu combustie interna este necesar un curent mare de descarcare ,care este de obicei de 10 ori mai mare decat capacitatea nominala a bateriei care este folosit pentru a putea invarti motorul.Asadar bateriile cu gel nu pot face asta ci doar bateriile cu acid sulfuric dar faptul ca sunt sau nu cu intretinere este cu totul altceva asa au hotarat fabricantii sa nu-si mai bage omul nasul in ia si sa-si cumpere alta noua. 2.Bateriile cu gel sunt folosite doar la masinariile electrice deoarece curentul din ele se descarca treptat asadar tin mai mult in timpul exploatarii. 3.Asa ca nu mai vorbiti prostii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 (editat) 4... daca iti aduc baterie moto sau auto cu electrolit gel...il mananci? ) Editat Decembrie 8, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 On-topic: CTX9-BS este cu gel FARA INTRETINERE, teoretic nu trebuia sa scoti capacelele pentru ca nu se umbla la ele. Nu ai ce acid sa completezi, doar tii bateria la cald iarna si din cind in cind pe redresor (sint unele mici la Louis cu rol de intretinere). Daca te-ai luat dupa sfaturile cu completat cu apa/acid, date in necunostinta de cauza sau simpla ignoranta, poti sa-ti comanzi de pe-acum alta baterie. Sau, in cel mai fericit caz, gelul n-o sa mai absoarba nimic (pentru ca e saturat deja) si doar o sa se balangane lichidul pe-acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 (editat) setul ala era compus asa....cand mi-am luat ....bateria 1. separat baterie fara electrolit...deci numai cu carcasa de plastic, cu elementii de plumb in ea, uscata; 2. separat sticlutele cu acid(electrolit, asta a facut reactie si s-a facut gel); 3. separat banda de plastic.....care e capacul(capacele pt baterie); 4. separat instructiuni..in germana; deci nimic montat, turnat, .. in fisa de instructiuni scria asa.....acumulatorul e incarcat 75%(automat si format), dupa ce pun electrolitul se incarca 85%...cum scris si cineva mai sus, dupa care recomandat, trebuia pe redresor X minute..si puneai capacul...care o ,,sigileaza,,....odata ce ai pus capacul..cam nu mai ai ce sa ii faci..ca e fara intretinere.....daca nu aveai redresor ...mergea si direct pe motor si facuta pornirea... deci ce capace sa scot ...ca erau scoase..bateria a venit uscata......cand o sa cumparati asa ceva....atunci sa vorbiti....greu dom`le, iti trebe 10 facutllti si 15 doctorate...bafta Thomas a dat mura in gura...ce bateti campii..si ca sa o pastrezi pe iarna daca nu mergeti..se poate cumpara, face redresorul ala care are grija de ea.... intr-o baterie cu electrolit lichid...se completeaza cu apa distilata ori de cate ori e nevoie, iarna vara..oricand e nevoie.....atat...nu se pune acid...pt ca ala nu se evapora...numai apa...daca pui acid depaseti concentratia si distrugi bateria.....eventual scoti tot electrolitul vechi si pui nou....dar tot un draq. si bateria are 2 ani deja..si nu da semne de oboseala.....si cei care vand formeaza ei bateriile...pt ca nu se risca sa dea garantie...cu baterie formata de x aiurea Editat Decembrie 8, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 (editat) 4... daca iti aduc baterie moto sau auto cu electrolit gel...il mananci? ) Am avut 3 japoneze toate au avut baterii negre...DR-ul(650 cmc,1 cilindru)=10 Ah,TLR-ul (1000 cmc,2 cil in V)=8 Ah,montata intr-o pozitie culcat,daca ar fi avut acid ar fi curs),Intruderul cred ca are de 10 Ah. 1.Pentru pornirea motorului cu combustie interna este necesar un curent mare de descarcare ,care este de obicei de 10 ori mai mare decat capacitatea nominala a bateriei care este folosit pentru a putea invarti motorul.Asadar bateriile cu gel nu pot face asta ci doar bateriile cu acid sulfuric dar faptul ca sunt sau nu cu intretinere este cu totul altceva asa au hotarat fabricantii sa nu-si mai bage omul nasul in ia si sa-si cumpere alta noua.2.Bateriile cu gel sunt folosite doar la masinariile electrice deoarece curentul din ele se descarca treptat asadar tin mai mult in timpul exploatarii. 3.Asa ca nu mai vorbiti prostii. Orice baterie auto sau moto are pe ea 3 valori:tensiune =Volti,capacitate= Ah(amperi ora)si puterea curentului de pornire(curent de descarcare) =Amperi. Exemple !! Editat Decembrie 8, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
white8snow Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 uite am adus si eu bateria in casa ce baterie e totusi ? am un incarcator de 12 V 0.6 amperi . eu zic ca este numa bun sa o revitalizez un pic apoi o pun intr un colt de camera pana la primavara , oi mai incarca asa peste vreo 2 luni inca odata . o las 24 de ore sa stea , e amperaj mic nu are ce rau sa i faca . totusi dupa parerea voastra ce baterie este ? io cred ca i cu gel ca e neagra si nu aud sa fie ceva zeama in interior cand o scutur si cred ca i fara intretinere la ce scrie pe ea sa nu pui mana acolo sa deschizi lol pun o poza : cu ce ziceti ca e ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 Este corespondentul Yuasa - YTX9-BS - anume acumulator FARA INTRETINERE (pct b din postul meu anterior) Battery Family: Maintenance FreeBattery Type: YTX9-BS Voltage: 12 Capacity: 8 Dimensions: 6" x 3.4375" x 4.1875" Weight: 5.4lbs. Metric Dimensions: 150mm x 87mm; x 105mm MetricWeight: 2.5kg Polarity: Acid Volume: 0.4 Amps: 0.9 C.C.A.: 120 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 Elementii stationari tip cu gel sunt utilizati la construirea grupurilor de baterii folosite ca surse alternative de în urtmatoarele aplicatii: • sisteme de telecomunicatii • toate tipurile de centrale electrice • statii de transformare • sisteme UPS ( surse alternative ) • statii radio, TV, telefonie celulara • sisteme de alarma • statii de relee • sisteme de siguranta si decuplare Placile pozitive sunt în forma tubulara, produse conform unei proceduri originale de turnare prin filtrare umeda. Placile negative sunt construite sub forma de grile cu pasta. Grila placii negative este facuta dintr-un aliaj special de plumb si antimoniu. Continutul redus de antimoniu (mai putin de 3%) în aliajul de plumb-antimoniu reduce emisiile de gaze si autodescarcarea bateriilor garantând astfel: • durata prelungita de utilizare (long life) • minim de operatii de întretinere Cei mai multi istorici situeaza inventia bateriei in jurul anului 1800, atunci cand experimentele lui Alessandro Volta au generat curent electric din reacții chimice între elemente diferite. Pila voltaica originală folosea discuri din zinc si argint si un separator poros dintr-un material nonconducator, saturat de apa sărată. Experimentele cu diferite combinații de metale si electroliti au continuat in următorii 60 de ani. Johann Ritter a demonstrat pentru prima oara elementele unei baterii reincārcabile in 1802, dar totuÂşi acestea au rămas o curiozitate de laborator, pāna tārziu, in secolul dinamurilor acționate cu abur capabile sa le reincarce. Ĭn prima jumatate a sec XIX experimentele au continuat cu o varietate de combinații de materiale cu electrozi pozitivi/negativi si diverÂşi electroliți. Abia in anul 1860 stramoÂşii bateriilor din zilele noastre au fost descoperiți, respectiv George Leclanche a construit prima baterie din carbon-zinc. Bateriile secundare datează dupa 1860, cānd Raymond Gaston Plante a inventat bateria plumb-acid. Celula acesteia se baza pe 2 placuțe subțiri separate de o folie de cauciuc. El a rulat această combinație si a introdus-o intr-o soluție diluată de acid sulfuric. Inițial capacitatea era limitată din cauza placuței pozitive ce prezenta puțin material pentru a face reacție. Pe la 1881, Faure si alții au creat baterii folosind o pastă de oxid de plumb pentru placa pozitivă, aceasta permițind o formare mai rapidă. Alcătuirea acumulatorului cu plumb O carcasă din polietilenă (monobloc) 1. Placi interne pozitive si negative, realizate din plumb. 2. Separatori plăci din material poros sintetic. 3. Electrolit, o soluție diluată din acid sulfuric si apă. 4. Borne din plumb Iar a ta e cu acid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 noua baterie cu dulceata Varta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 9, 2008 Share Postat Decembrie 9, 2008 (editat) Asta e baterie stationara uite am adus si eu bateria in casa ce baterie e totusi ? am un incarcator de 12 V 0.6 amperi . eu zic ca este numa bun sa o revitalizez un pic apoi o pun intr un colt de camera pana la primavara , oi mai incarca asa peste vreo 2 luni inca odata . o las 24 de ore sa stea , e amperaj mic nu are ce rau sa i faca . totusi dupa parerea voastra ce baterie este ? io cred ca i cu gel ca e neagra si nu aud sa fie ceva zeama in interior cand o scutur si cred ca i fara intretinere la ce scrie pe ea sa nu pui mana acolo sa deschizi E baterie cu acid-gel(fara acid nu exista,ala face reactia chimica pt.a da curent) fara intretinere. Redresorul e superbun la 0,6 ah,bateria ta iti permite pana la 0,9 (1% din capacitate). Iinainte de a o pune la incarcat pune un bec de 21 W(bec de frana)pe ea sa stea aprins vreo 2-3 ore,Incarc-o 6-8 ore odata pe luna,24 ore e prea mult. Oricum bateria nu e chiftea,FIAMMeste marca consacrata. PS:pt cine zice ca bateria ta e cu acid-lichid ,o ducem la un expert si cine greseste iti cumpara tie o Yuasa sau Varta noua tot cu gel din lista ASTA UNDE SCRIE CLAR "MOTO 12 V CU GEL"sau e prosti nemtii si nu stie ce produce ei noua baterie cu dulceata Varta Nu se comercializeaza,cratita nu corespunde normelor CE. Va rugam sa retrageti poza sa nu fie gravide pe forum . Editat Decembrie 9, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 9, 2008 Share Postat Decembrie 9, 2008 (editat) Am avut 3 japoneze toate au avut baterii negre...DR-ul(650 cmc,1 cilindru)=10 Ah,TLR-ul (1000 cmc,2 cil in V)=8 Ah,montata intr-o pozitie culcat,daca ar fi avut acid ar fi curs),Intruderul cred ca are de 10 Ah. Orice baterie auto sau moto are pe ea 3 valori:tensiune =Volti,capacitate= Ah(amperi ora)si puterea curentului de pornire(curent de descarcare) =Amperi. Exemple !! nu am zis eu ca nu sunt cu gel...ci Indian73 ("1.Pentru pornirea motorului cu combustie interna este necesar un curent mare de descarcare ,care este de obicei de 10 ori mai mare decat capacitatea nominala a bateriei care este folosit pentru a putea invarti motorul.Asadar bateriile cu gel nu pot face asta ci doar bateriile cu acid sulfuric dar faptul ca sunt sau nu cu intretinere este cu totul altceva asa au hotarat fabricantii sa nu-si mai bage omul nasul in ia si sa-si cumpere alta noua. 2.Bateriile cu gel sunt folosite doar la masinariile electrice deoarece curentul din ele se descarca treptat asadar tin mai mult in timpul exploatarii. 3.Asa ca nu mai vorbiti prostii.") si l-am intrebat daca manaca gelul din ele..in caz ca o sa ii aduc cateva baterii cu electrolitul gel... Editat Decembrie 9, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 9, 2008 Share Postat Decembrie 9, 2008 (editat) nu am zis eu ca nu sunt cu gel...ci Indian73 ("1.Pentru pornirea motorului cu combustie interna este necesar un curent mare de descarcare ,care este de obicei de 10 ori mai mare decat capacitatea nominala a bateriei care este folosit pentru a putea invarti motorul.Asadar bateriile cu gel nu pot face asta ci doar bateriile cu acid sulfuric dar faptul ca sunt sau nu cu intretinere este cu totul altceva asa au hotarat fabricantii sa nu-si mai bage omul nasul in ia si sa-si cumpere alta noua.2.Bateriile cu gel sunt folosite doar la masinariile electrice deoarece curentul din ele se descarca treptat asadar tin mai mult in timpul exploatarii. 3.Asa ca nu mai vorbiti prostii.") si l-am intrebat daca manaca gelul din ele..in caz ca o sa ii aduc cateva baterii cu electrolitul gel... Pai la el ma refeream Am vazut ca o tine pe a lui si eu oricum nu am chef de scandal aci pe forum,am cautat,am pus link-urile,documentarea este libera. Eu sunt fericit cu bateria mea !! Editat Decembrie 9, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 9, 2008 Share Postat Decembrie 9, 2008 (editat) sa-l lasam in treaba lui..asa e el, mai acid Editat Decembrie 9, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Daca am adus motocicleta in casa, trebuie sa duc bateria afara? Am inteles ca iarna nu trebuie sa stea pe motocicleta... Motocicleta o pun la incarcat, sau o las asa? Ma gandeam sa o stropesc cu niste apa distilata... Scuzati intrebarile, sunt mai nescunocator asa... Motocicleta s-o acopar cu ceva sau s-o las asa? Are ceva daca se pune prafu pe ea? Intra la CDI? Daca sunt 22grade in casa, are ceva? Sa scot antigelul? Pot sa fac burn-out in casa? Ce-or zice vecinii? Oare miroase urat dupa burn-out? S-o fi tocind parchetu sau cauciucu? Sa pun un covoras sub? Pot sa pun un mileu pe ea? De ce miroase toata casa a benzina acu, e normal? Un lucru e clar: Daca schimb lantul o sa schimb si pinioanele! V-am pupat. Ne vedem la anu'. La multi cu sanatate! Plec in Caraibe! P.S. Va rog sa aveti grija de scutierii mei cat sunt plecat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.